Σε στοχευμένες κινήσεις επέκτασης, ενίσχυσης της λειτουργικής κερδοφορίας και αναδιάρθρωσης προχωρά φέτος η Δέλτα, μετά από ένα 2022 που χαρακτηρίστηκε από σημαντική αύξηση πωλήσεων, αλλά και από μείωση της κερδοφορίας, καθώς η γαλακτοβιομηχανία απορρόφησε μεγάλο μέρος του αυξημένου κόστους παραγωγής, διάθεσης και λειτουργίας, προβαίνοντας εν τέλει σε μεσοσταθμικές αυξήσεις τιμών 14%.
Οι κινήσεις εξορθολογισμού είχαν ξεκινήσει ήδη από το 2022, όταν η Δέλτα «έκοψε» το 25% των ενεργών κωδικών, μείωσε κατά 15% το γεωγραφικό εύρος διανομής σε ορισμένες κατηγορίες και δεν ανανέωσε την συντριπτική πλειοψηφία συμβάσεων παραγωγής προϊόντων για λογαριασμό τρίτων. Συνεχίζοντας τις κινήσεις αυτές, η Δέλτα φέτος μεταξύ άλλων αναδιάρθρωσε το δίκτυο διανομής της στην Αττική, βελτιστοποίησε τη διαδικασία συλλογής και μεταφοράς γάλακτος στην περιοχή της Θράκης και εγκατέστησε φωτοβολταϊκά πάνελ στο εργοστάσιο του Αγίου Στεφάνου. Επιπλέον, ολοκλήρωσε την εξαγορά της τυροκομίας Κουρέλλας, ενώ προχώρησε σε νέα λανσαρίσματα, όπως οι πουτίγκες Vitaline και οι δύο νέοι λειτουργικοί χυμοί Life.
Στα 263 εκατ. ο τζίρος
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της Δέλτα για το 2022, οι πωλήσεις από συνεχιζόμενες δραστηριότητες παρουσίασαν σημαντική βελτίωση και ανήλθαν σε 263 εκατ. ευρώ, έναντι 227 εκατ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας αύξηση 15,8%. Ωστόσο, τα κέρδη EBITDA περιορίστηκαν σε 0,47 εκατ. ευρώ, έναντι 11,4 εκατ. το 2021, τα μικτά κέρδη σε 61,2 εκατ. ευρώ, έναντι 64,6 εκατ. το 2021, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 23,3%, μειωμένο κατά περίπου 5,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Ο όμιλος εμφάνισε ζημία μετά από φόρους από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ύψους 19,1 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών ύψους 0,96 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση.
Πώς κινήθηκαν τα μερίδια το 2022
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η Δέλτα για τις επιμέρους κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται, η εταιρεία διατηρεί την ηγετική της θέση στο λευκό γάλα ψυγείου, παρά τη μικρή υποχώρηση του μεριδίου της κατά 0,1% σε αξία και 0,5% σε όγκο. Στην υποκατηγορία του γάλακτος υψηλής παστερίωσης ενίσχυσε το μερίδιό της κατά 1,1% σε αξία και 0,7% σε όγκο.
Στο στραγγιστό γιαούρτι, που πέρυσι κινήθηκε συνολικά ως κατηγορία με πτώση 6,1% σε όγκο λόγω των ανατιμήσεων, η Δέλτα διατήρησε σταθερή την αξία των πωλήσεων και οριακά αυξημένο όγκο (+0,2%), ενώ στο γιαούρτι με φρούτα η μάρκα Vitaline παρουσίασε αρνητική πορεία (-7,5% σε όγκο και -2,6% σε αξία), όμως αξιοσημείωτη ήταν η διψήφια ανάπτυξη της σειράς Vitaline Go Protein, με +25,1% σε όγκο και +35,7% σε αξία. Στο παιδικό γάλα η Δέλτα διατήρησε τα μερίδιά της σε σχέση με το 2021 σε όγκο και σε αξία, ενώ στο βρεφικό και παιδικό γιαούρτι κράτησε την πρώτη θέση σε μερίδιο αγοράς, με τις μάρκες Advance και Smart.
Στο σοκολατούχο γάλα η Δέλτα παραμένει διαχρονικός ηγέτης της αγοράς, με μερίδιο 46,3% σε αξία και 41,4% σε όγκο. Στους χυμούς ψυγείου, η Δέλτα, με μερίδιο 27,6% σε αξία και 24,9% σε όγκο, αύξησε το μερίδιο της σε αξία με τις μάρκες Life και Smart κατά 0,4% σε σχέση με το 2021. Στο τσάι, με το Life Tsai η εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 1,4% σε αξία και σε όγκο. Όσον αφορά στην κατηγορία των φυτικών ροφημάτων, το 2022 για πρώτη φορά σταμάτησε να εμφανίζει διψήφια νούμερα ανάπτυξης και μάλιστα κινήθηκε πτωτικά, με -8,1% σε όγκο και -2,9% σε αξία. Ωστόσο, η Δέλτα αναφέρει ότι ήταν ο μοναδικός παίκτης στην κατηγορία που παρουσίασε ανοδική πορεία, με +21,7% σε όγκο και +24,1% σε αξία. Σε επίπεδο μεριδίων οι μάρκες της Δέλτα αυξήθηκαν κατά 5,6% σε όγκο και +4,9% σε αξία.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter