Ρεκόρ προσφορών με διάρκεια στην κατηγορία της μπύρας στο οργανωμένο λιανεμπόριο

Συνολική αύξηση 18,1% στους όρους μοναδικών προωθητικών ενεργειών εμφάνισε η κατηγορία της μπύρας στο οργανωμένο λιανεμπόριο στο πρώτο οκτάμηνο του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκλειστικά έχει εξασφαλίσει το FOODReporter από την υπηρεσία Pockee Market Intelligence. Σημειώνεται ότι η σύγκριση γίνεται με το πρώτο οκτάμηνο του 2022, από 1 Ιανουαρίου έως 31 Αυγούστου.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η χρονική διάρκεια των εκπτώσεων αυξήθηκε κατά 14% και το μέσο ποσοστό έκπτωσης αυξήθηκε κατά 1,6%, από 18,8% σε 17,2%.

Η προωθητική στρατηγική των brands για το οργανωμένο λιανεμπόριο ήταν στους πρώτους οκτώ μήνες του 2023 περισσότερο επιθετική, θα έλεγε κανείς, αλλά αυτό είναι πιθανό και να οφείλεται στην πληθωριστική κρίση, που έχει πλήξει νωρίτερα και από το φετινό Ιανουάριο τις κατηγορίες τροφίμων στο σύνολό τους και είχε ως αποτέλεσμα αυξημένες τιμές σταθερών τιμοκαταλόγων προϊόντων για τις εταιρείες.

Η συγκεκριμένη αύξηση κάπως θα έπρεπε να ισοσκελιστεί, ώστε να μην οδηγήσει σε ραγδαίες μειώσεις όγκων πωλήσεων και η λύση που προκρίθηκε ήταν οι προσφορές.

Υπενθυμίζεται ότι η υπηρεσία Pockee Market Intelligence περιλαμβάνει στοιχεία προσφορών φυλλαδίου, τηλεοπτικών προσφορών και προσφορών εντός καταστήματος από επιλεγμένους retailers της ελληνικής αγοράς:

Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Metro ΑΕΒΕ (My market), Μασούτης και Πέντε ΑΕ (Γαλαξίας). Στην αναφορά των στοιχείων δεν περιλαμβάνονται ως προσφορές οι κωδικοί της κατηγορίας, στους οποίους «τρέχει» ενιαία προσφορά στο σύνολο του καναλιού του οργανωμένου λιανεμπορίου σε εθνικό επίπεδο, εκτός εάν αποδίδεται και επιπλέον έκπτωση στον εκάστοτε κωδικό. Το μέσο βάθος έκπτωσης κάθε κωδικού είναι σταθμισμένο με βάση τη διάρκεια της έκπτωσης.

Αύξηση προωθητικών ενεργειών στα προϊόντα μπύρας στο διάστημα από Ιούνιο έως Αύγουστο 2023
Εστιάζοντας στους πέντε retailers, τα δεδομένα προσφορών των οποίων παρουσιάζει η υπηρεσία Pockee Market Intelligence, η κατηγορία της μπύρας κατέγραψε αύξηση κατά 19,3% σε όρους προωθητικών ενεργειών και κατά 11,3% ως προς τη διάρκεια αυτών. To μέσο ποσοστό έκπτωσης βρέθηκε για το πρώτο οκτάμηνο του 2023 στο 18,2%, αυξημένο δηλαδή κατά 1,3%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Στα καταστήματα σούπερ μάρκετ των εξεταζόμενων αλυσίδων φαίνεται ότι αυξήθηκαν σημαντικά οι προσφορές που συμπεριλαμβάνονται σε σχετικά τηλεοπτικά σποτ: Η συγκεκριμένη αύξηση έφθασε το 62,1%. Οι προσφορές και εκπτώσεις που καταγράφονται σε φυλλάδια και ενέργειες εντός καταστημάτων παρουσίασαν αύξηση κατά 13% και 10,1%, αντίστοιχα. Τα μεγαλύτερα brands της κατηγορίας φέρονται να έχουν καταγράψει κυρίως θετικές μεταβολές σε όρους συνόλου προσφορών κατ’ απόλυτη τιμή, αλλά και συνολικών ημερών διάρκειας της προσφοράς.

Η μεγαλύτερη αύξηση σε αριθμό προσφορών συνολικά, σε απόλυτους αριθμούς στο πρώτο εξάμηνο του 2023 αφορούσε πρωτίστως την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλο και δευτερευόντως, την αλυσίδα Σκλαβενίτης.

Στην περίπτωση της ΑΒ Βασιλόπουλος, η διάρκεια των ενεργειών μειώθηκε συγκριτικά με τους πρώτους οκτώ μήνες του 2022.

Οι πέντε αλυσίδες εισήλθαν στο 2023 με μικρότερη διάρκεια προσφορών στην κατηγορία της μπύρας, η οποία όμως αυξήθηκε τους επόμενους μήνες. Οι χειμερινοί μήνες, ιδιαίτερα ο Φεβρουάριος, δεν ευνοούν λόγω καιρού, εκτός από εποχιακά γεγονότα, την κατανάλωση μπύρας.

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μήνων και συγκεκριμένα, από τον Ιούνιο έως και τον Αύγουστο 2023, καταγράφηκε η μεγαλύτερη διάρκεια προσφορών στην κατηγορία της μπύρας. Είναι χαρακτηριστικό ότι η διάρκεια προσφορών τον Αύγουστο 2023 ήταν αυξημένη κατά 22,8%, συγκριτικά με τον Αύγουστο 2022.

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια του Αυγούστου 2023, καταγράφηκε και το υψηλότερο μέσο σταθμισμένο βάθος έκπτωσης, κατά 19,9%, αυξημένο κατά 2,4%, συγκριτικά με τον Αύγουστο του 2022.

Οι προωθητικές ενέργειες ανά brand
Κατά μέσο όρο, οι έξι με επτά προωθητικές ενέργειες για κάθε δέκα συνολικές, οι οποίες γίνονται στην κατηγορία της μπύρας, ποσοστό δηλαδή περίπου 65%, αφορούν προσφορές εντός καταστήματος, το 20% αφορά προσφορές φυλλαδίου και 10% έως 15% αφορούν τηλεοπτικές προσφορές. Σε όρους βάθους έκπτωσης, το υψηλότερο μέσο ποσοστό αφορά τις τηλεοπτικές προσφορές (25,1%), με εκπτώσεις κατά 7,5%, σε σύγκριση με εκείνες των προσφορών εντός καταστήματος και- των προσφορών φυλλαδίου, οι οποίες συνολικά στο φετινό πρώτο οκτάμηνο διαμορφώθηκαν στο 17,6%.

Ως προς τις εντός καταστήματος προσφορές, η Mythos κατέχει το υψηλότερο μερίδιο σε όρους διάρκειας προωθητικών ενεργειών (6,4%) και την ίδια στιγμή, κατέχει αρκετά υψηλό βάθος έκπτωσης για την κατηγορία (22,9%), το οποίο είναι 6,9 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο σε σύγκριση με το δεύτερο υψηλότερο βάθος έκπτωσης σε ημέρες υιοθέτησης της προωθητικής ενέργειας.

Στις προσφορές φυλλαδίου, το υψηλότερο μερίδιο σε όρους διάρκειας προωθητικών ενεργειών καταγράφηκε για το brand Βεργίνα (11,4%) με μέσο βάθος έκπτωσης 17,7%. Ακολούθησαν, κατά σειρά, τα brands Kaiser, Fix, Mythos και Heineken.

Από τα παραπάνω brands, το υψηλότερο μέσο ποσοστό έκπτωσης αφορούσε και πάλι την μπύρα Mythos: 23,5%.

Σύμφωνα με την υπηρεσία Pockee Market Intelligence, τα brands με τις περισσότερες ενέργειες σε τηλεοπτικές προσφορές ήταν τα Heineken, Amstel και Kaiser, με σταθμισμένο βάθος έκπτωσης 27,6%, 23,6% και 24,3%, αντίστοιχα.

Συγκριτικά με το πρώτο οκτάμηνο του 2022, το μέσο βάθος έκπτωσης αυξήθηκε στις εντός καταστήματος προσφορές κατά 1,2%, σε τηλεοπτικές προσφορές κατά 1% και στις προσφορές φυλλαδίου κατά 0,7%.
Ως προς τον συνολικό αριθμό προωθητικών ενεργειών που «έτρεξαν» με κάθε επιμέρους τρόπο, αλλά και ως προς και τη διάρκειά τους, παρατηρήθηκε αύξηση σε κάθε επιμέρους τρόπο, με 172 περισσότερες προσφορές εντός καταστήματος, 50 περισσότερες προσφορές φυλλαδίων και 80 περισσότερες προσφορές μέσω τηλεοπτικών σποτ στους πρώτους οκτώ μήνες του 2023.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μανδρέκας: Η κοινοπραξία στο Ουισκόνσιν και η δυναμική του ελληνικού γιαουρτιού στο εξωτερικό

Μία ακόμα παρουσία στη διεθνή έκθεση τροφίμων και ποτών Anuga «έγραψε» η γαλακτοβιομηχανία Μανδρέκας, προσβλέποντας στην περαιτέρω ενδυνάμωση των εξαγωγών της. Η εταιρεία εξάγει ήδη σε είκοσι χώρες, με κυριότερες αγορές το Χονγκ Κονγκ, το Ντουμπάι και την Ευρώπη, περιοχές που καλύπτονται από το εργοστάσιο της Ελλάδας. Η Μανδρέκας έχει επίσης παρουσία και στην Αμερική, εξυπηρετώντας τις εκεί παραγγελίες μέσω της κοινοπραξίας που διατηρεί με την Klondike Cheese Company, εταιρεία που εδρεύει στο Ουισκόνσιν γνωστή για την παραγωγή φέτας.

Η συνεργασία με την Μανδρέκας έδωσε την δυνατότητα στην Klondike Cheese Company να μπει στην παραγωγή γιαουρτιού, με την ελληνική γαλακτοβιομηχανία να εξετάζει περαιτέρω επέκταση σε Βόρεια και Δυτική Αμερική μέσω παρόμοιων συνεργασιών σε αντίστοιχες πολιτείες. Το κωδικολόγιο τροποποιείται ανάλογα τις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη αλλά και την αγορά.

Ευκαιρία η στροφή των καταναλωτών στην υγιεινή διατροφή
Η ελληνική εταιρεία βλέπει μία ευκαιρία στη στροφή των καταναλωτών σε ένα πιο υγιεινό πλάνο διατροφής, που σε συνδυασμό με τον έντονο ρυθμό ζωής και την απαιτητική καθημερινότητα καθιστούν το ελληνικό αυθεντικό γιαούρτι ως ιδανική επιλογή, κι έτσι, καταναλωτές σε όλο τον κόσμο επιλέγουν σταθερά το ελληνικό γιαούρτι για τα μοναδικά του γευστικά, ποιοτικά και θρεπτικά χαρακτηριστικά. Η παγκόσμια αυτή τάση, σε συνδυασμό με την πολυετή εμπειρία της Μανδρέκας στην παραγωγή ελληνικού γιαουρτιού αλλά και καινοτόμων γαλακτοκομικών προϊόντων, προσδίδει στην εταιρεία ισχυρή δυναμική για περαιτέρω επέκταση στη διεθνή αγορά, και σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία επενδύει σταθερά στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων και δυνατών συνεργασιών, ώστε το ελληνικό γιαούρτι να φτάσει σε όλο τον κόσμο.

Ανοίγει νέα κατηγορία με τα Youphoria Desserts
Φέτος η Μανδρέκας κινείται στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του high protein και wellness χαρτοφυλακίου της, σχεδιάζοντας το λανσάρισμα νέων κωδικών κάτω από το brand Youphoria, το πρώτο ελληνικό πόσιμο γιαούρτι με υψηλή πρωτεΐνη, «Youphoria High Protein», που άνοιξε μία νέα κατηγορία στον κλάδο των γαλακτοκομικών προϊόντων. Η εταιρεία λανσάρει τη νέα κατηγορία των Youphoria Desserts, που είναι κρέμες πλούσιες σε πρωτεΐνη σε δύο γεύσεις: κακάο και βανίλια.

Απορρόφησε σημαντικό μέρος των ανατιμήσεων
Όλα αυτά βέβαια συμβαίνουν σε ένα δύσκολο περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί στην αγορά από την άνοδο των τιμών πρώτων υλών διεθνώς, η οποία ξεκίνησε στις αρχές του δεύτερου εξαμήνου του 2021 και είχε σημαντικές επιπτώσεις στην ελληνική κτηνοτροφία, με μείωση του ζωικού κεφαλαίου και παύση δραστηριότητας, αλλά και με την παραγωγή και την κατανάλωση του γάλακτος να μειώνεται στη χώρα μας. Με βάση τα τελευταία στοιχεία του ΕΛΓΟ – Δήμητρα, στο 11μηνο του 2022 καταγράφηκε μείωση ποσοτήτων 4,26% του αγελαδινού γάλακτος και 5,4% του γίδινου, παρότι οι τιμές παραγωγού εκτινάχθηκαν.

Το αποτέλεσμα των συνεχόμενων αυξήσεων είναι η αύξηση των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, το οποίο δημιούργησε έντονη πίεση στον τελικό καταναλωτή και στο καλάθι του. Από την πλευρά της, η γαλακτοβιομηχανία Μανδρέκας απορρόφησε σημαντικό μέρος αυτών των αυξήσεων, με στόχο την ενίσχυση του ελληνικού νοικοκυριού.
Όσο για το τι επιφυλάσσει το μέλλον, σε ένα τόσο έντονα μεταβλητό περιβάλλον, είναι δύσκολο να κάνει κανείς ασφαλείς προβλέψεις.

Ωστόσο, αυτό που μας τόνισαν από τη Μανδρέκας είναι ότι αυτό που είναι σίγουρο και σταθερό είναι η στρατηγική που ακολουθεί η εταιρεία για τη στήριξης του καταναλωτή σε αυτές τις δύσκολες εποχές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ι. Σμαρνάκης (ΠΕΤΕΤ): Οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις σε κρέας, γαλακτοκομικά και κατεψυγμένα τρόφιμα

Η καινοτομία στα τρόφιμα είχε την τιμητική της στην προχθεσινή τελετή απονομής των Meat Innovation Awards, των Dairy Innovation Awards και των Frozen Innovation Awards που διοργάνωσε η BOUSSIAS Events. Και στα τρία αυτά βραβεία χαιρετισμούς απηύθυνε ο Ιωάννης Σμαρνάκης, πρόεδρος της ΠΕΤΕΤ (Πανελλήνια Ένωση Τεχνολόγων Επιστημόνων Τροφίμων), υπό την αιγίδα της οποίας πραγματοποιήθηκαν τα βραβεία, παρουσιάζοντας τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που διαμορφώνονται για την κάθε κατηγορία τροφίμων.

Κρέας: Μεγάλη πρόκληση η μείωση των πλαστικών αποβλήτων
Κατά τον χαιρετισμό του στα Meat Innovation Awards, ο κ. Σμαρνάκης τόνισε πως η καινοτομία αποτελεί διαχρονικά το εργαλείο προόδου και αντιμετώπισης των αρνητικών συγκυριών στον κλάδο του κρέατος, αποτελώντας τον ασφαλή διάδρομο προς το μέλλον και μειώνοντας τις επιπτώσεις σε διαχειρίσιμα επίπεδα. Επίσης, στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης, η μείωση των απόβλητων που παράγονται από τις κατά βάση πλαστικές συσκευασίες που χρησιμοποιούνται στο κρέας είναι ένα θέμα που θα απασχολήσει έντονα τον κλάδο, δεδομένου ότι τα περισσότερα προϊόντα για να διατηρηθούν απαιτούνται συσκευασίες με συγκεκριμένες προδιαγραφές διαπερατότητας.

Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την παγκοσμιοποίηση της αγοράς, η οποία απαιτεί την αύξηση της διάρκειας ζωής των προϊόντων, καθώς και την αυξανόμενη ζήτηση για τρόφιμα ελάχιστα επεξεργασμένα, έχουν δημιουργήσει την ανάγκη χρήσης καινοτόμων υλικών στη συσκευασία τροφίμων που θα εγγυώνται την ασφάλεια και τη διατήρηση της ποιότητας για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα, τα οποία θα συμβάλλουν και στη μείωση των απορριμμάτων τροφίμων. Μεγάλη πρόκληση αποτελεί την ίδια στιγμή το εργαστηριακό κρέας, καθώς σε δοκιμές που έγιναν φάνηκε ότι οι καταναλωτές δεν είναι ακόμη έτοιμοι να αντικαταστήσουν το κρέας, κυρίως γιατί η γεύση του εργαστηριακού ή τεχνητού κρέατος δεν έχει καμία σχέση με την κανονική, τουλάχιστον προς το παρόν.

Γαλακτοκομικά: Ισχυρό πεδίο ανάπτυξης ντόπιων διατροφικών προτάσεων
Στη διάρκεια του χαιρετισμού του στα Dairy Innovation Awards, ο κ. Σμαρνάκης στάθηκε στην πρόκληση που αποτελεί για την χώρα μας η κάλυψη της υπερβολικά αυξημένης κατανάλωσης κατά τους μήνες τουριστικής περιόδου, καθώς τα εκατομμύρια των επισκεπτών καταναλώνουν κυρίως εισαγόμενα κρέατα, γαλακτοκομικά και κατεψυγμένα προϊόντα. Υπάρχει λοιπόν ισχυρό πεδίο ανάπτυξης ντόπιων διατροφικών προτάσεων που θα περιλαμβάνουν τοπικά προϊόντα και παραδοσιακές επιλογές και θα στηρίξουν τις τοπικές οικονομίες, και εν τέλει και την εθνική οικονομία. Και για τα γαλακτοκομικά, ο κ. Σμαρνάκης υπογράμμισε πως η καινοτομία αποτελεί διαχρονικά το εργαλείο προόδου και αντιμετώπισης των αρνητικών συγκυριών, ενώ παρατήρησε πως η περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης πόρων και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος παραμένει ισχυρή πρόκληση για τα γαλακτοκομικά.

Κατεψυγμένα τρόφιμα: Σημαντικές προκλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο
Τέλος, προλογίζοντας τα Frozen Innovation Awards, ο κ. Σμαρνάκης τόνισε ότι με τα βραβεία αυτά αναδεικνύονται με τον καλύτερο τρόπο προϊόντα, εξοπλισμός και υπηρεσίες προς όφελος του καταναλωτή και της εθνικής οικονομίας και προβάλλονται λύσεις με στόχο την βιώσιμη ανάπτυξη.

Οι προκλήσεις βέβαια και στον κλάδο των κατεψυγμένων τροφίμων σε παγκόσμιο επίπεδο και οι δυσκολίες των τελευταίων ετών είναι πολλές και σημαντικές, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της ΠΕΤΕΤ, κυρίως ως κατάλοιπα της πανδημίας και του μακροχρόνιου πολέμου που ακολουθεί την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Αναφέρθηκε συγκεκριμένα στα εξής προβλήματα:

  • Μείωση της κατανάλωσης
  • Αύξηση τιμών πρώτων υλών και ζωοτροφών
  • Δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα
  • Αύξηση του ενεργειακού κόστους και διαφοροποίηση του ενεργειακού μείγματος.

Συγχρόνως, τόνισε, η ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος γίνεται πιο επιτατική χρόνο με τον χρόνο και τα αποτελέσματα της κλιματικής κρίσης ορατά και οδυνηρά.

Μη χάσετε στο αυριανό τεύχος του FOODReporter την πλήρη κάλυψη των Meat Innovation Awards, των Dairy Innovation Awards και των Frozen Innovation Awards.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter