Στις αρχές Νοεμβρίου θα εφαρμοστεί το μέτρο της Μόνιμης Μείωσης Τιμής στα σούπερ μάρκετ

Σε πυρετώδεις προετοιμασίες βρίσκονται οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως μαθαίνει το FOODReporter, προκειμένου να υιοθετήσουν το νέο μέτρο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων αναφορικά με την πρωτοβουλία Μόνιμης Μείωσης Τιμής, που αφορά την ειδική σήμανση με ειδικό ταμπελάκι για προϊόντα σταθερής έκπτωσης 5% για χρονικό διάστημα έξι μηνών.

«Βρισκόμαστε στη φάση όπου τα Τμήμα Marketing έχουν παραλάβει όλες τις απαιτήσεις που περιγράφει η Υπουργική Απόφαση και προχωρούν σε παραγγελίες ανά αλυσίδα ως προς τα υλικά σχεδιασμού και τα απαιτούμενα στηρίγματα στα ράφια (άγκιστρα), ώστε να υλοποιηθεί το μέτρο. Υπάρχει διάστημα εφαρμογής έως τις 5 Νοεμβρίου 2023, που έχει τεθεί ως καταληκτική ημερομηνία από το Υπουργείο, όμως οι αλυσίδες φαίνεται ότι θα κάνουν τα αδύνατα δυνατά ώστε να την εφαρμόσουν ακόμη νωρίτερα.

Σ’ αυτό το επίπεδο, αναμένεται να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός προς εξυπηρέτηση των καταναλωτών», δήλωσε στο FOODReporter ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Supermarket Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς. Το FOODReporter πληροφορείται ότι οι παραγγελίες για «ταμπελάκια» και άγκιστρα είναι απαιτητικές: Οι προδιαγραφές της πρωτοβουλίας, όπως τις περιέγραψε το Υπουργείο, είναι διαφορετικές από εκείνες που ισχύουν για τις σημάνσεις του Καλαθιού του Νοικοκυριού και είναι αδύνατος ο συνδυασμός υλικών. Είναι ελάχιστες οι προμηθεύτριες εταιρείες που κατασκευάζουν τα υλικά που εκπληρώνουν τις προϋποθέσεις των σημάνσεων, οπότε αναμένεται η συντριπτική πλειονότητα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ να εξαντλήσει σχεδόν την προθεσμία των 25 ημερών που έχει δοθεί.

Αυξημένο ενδιαφέρον από προμηθευτές να συμμετέχουν στις μόνιμες εκπτώσεις εξαμήνου
«Στην επόμενη φάση, έχουμε να εκπαιδεύσουμε περίπου 100.000 εργαζόμενους σε 3.800 καταστήματα. Αυτό αναμφισβήτητα θα πάρει χρόνο, αλλά οι αλυσίδες θα πράξουν ό,τι είναι δυνατόν για να μειώσουν το χρόνο που θα απαιτηθεί», επεσήμανε ο κ. Πεταλάς. Πράγματι, σε αυτοψία του FOODReporter διαπίστωσε ότι οι διευθυντές καταστημάτων κατά κανόνα δεν είναι ενημερωμένοι για το μέτρο που έρχεται. «Αυτό όμως που είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε είναι ότι πολλοί προμηθευτές έρχονται και εκδηλώνουν ενδιαφέρον να εισέλθουν στην πρωτοβουλία και να προσφέρουν περισσότερους του ενός κωδικούς τους με μειωμένη τιμή σταθερά για ένα εξάμηνο. Ευχή μου είναι να ξεπεράσουμε το όριο των 500 διαφορετικών κωδικών με έκπτωση, που έχει βάλει ως στόχο το Υπουργείο», συμπλήρωσε ο κ. Πεταλάς.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Λουξ: Η στρατηγική των εξαγωγών και η… πίστη των καταναλωτών που δοκιμάζεται

Σε αλλαγή στρατηγικής ως προς τις εξαγωγές οδήγησε τη Λουξ η πανδημία του κορονοϊού, ρίχνοντας το βάρος περισσότερο στην ωρίμανση αγορών που η εταιρεία είχε ήδη ανοίξει, παρά στο άνοιγμα νέων αγορών του εξωτερικού.

Μιλώντας στο FOODReporter, ο Πλάτων Μαρλαφέκας, αντιπρόεδρος της Λουξ, εξήγησε: «Μέχρι την εποχή του κορονοϊού προσπαθούσαμε να ανοίξουμε νέες αγορές. Μετά τον κορονοϊό, επειδή δεν μπορούσαμε να ταξιδέψουμε, επικεντρωθήκαμε κυρίως σε 3-4 αγορές, ώστε να τις ωριμάσουμε. Σε δύο το έχουμε καταφέρει, στην Κύπρο που πάμε πολύ καλά, και έχουμε βέβαια και δυνατό συνεργάτη, και στη Νότια Κορέα. Αλλά και η Αμερική πάει καλά, και η Αγγλία τελευταία ανεβαίνει με διψήφιο ρυθμό. Όπως ανέφερε ο ίδιος, η Λουξ εξάγει σήμερα σε 24 χώρες και οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το 5% του συνολικού τζίρου της εταιρείας, αλλά με προοπτική το ποσοστό αυτό να αυξηθεί.

Οριακά αρνητικοί όγκοι πωλήσεων
Η φετινή χρονιά δεν είναι εύκολη για τον κλάδο των αναψυκτικών, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων. Μπορεί τα αναψυκτικά να παραμένουν ένα σχετικά φθηνό προϊόν, όμως δεν είναι είδος ανάγκης, κι έτσι πολλοί καταναλωτές έχουν περιορίσει τις αγορές αναψυκτικών, αγοράζοντας π.χ. μεμονωμένες συσκευασίες αντί για εξάδες. Σύμφωνα με τον κ. Μαρλαφέκα, η εταιρεία κινείται φέτος με οριακά αρνητικούς όγκους πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι, που όμως μπορεί να εξισορροπηθούν μέχρι το τέλος του έτους, ανάλογα και με το πώς θα κυλήσει ο Δεκέμβριος. Άλλωστε, η Λουξ είναι ανεβασμένη στην κρύα αγορά, που αποτελεί το 65% του συνολικού της τζίρου και εκεί ρίχνει περισσότερο το βάρος, προκειμένου να την ενισχύσει ακόμα περισσότερο.

Ο Πλάτων Μαρλαφέκας μας ανέφερε ακόμα ότι η Λουξ ετοιμάζεται να μπει πιο δυναμικά στην εξόχως ανταγωνιστική κατηγορία της cola, όπου διαθέτει παρουσία με τη Λουξ Cola.

Η επίδραση των ανατιμήσεων και των προσφορών
Σημειωτέον ότι οι μεγάλες αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας και των πρώτων υλών ανάγκασαν τη Λουξ να προχωρήσει σε ανατιμήσεις στα προϊόντα της, για πρώτη φορά από το 2008. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τον κ. Μαρλαφέκα, η μεσοσταθμική αύξηση του κόστους κινείται στο +35%, με τα πορτοκάλια ειδικά να καταγράφουν μεγάλη αύξηση στις τιμές τους. Πώς επηρεάζει αυτό την συμπεριφορά των καταναλωτών; Όπως επισημαίνει ο κ. Μαρλαφέκας, ο καταναλωτής εξακολουθεί να εμφανίζει μεγάλο βαθμό πιστότητας στα αγαπημένα του αναψυκτικά, όμως όταν βλέπει μεγάλες προσφορές, που του επιτρέπουν να αγοράσει δύο αναψυκτικά στην τιμή του ενός, τότε μπαίνει στον πειρασμό να δοκιμάσει κάτι άλλο.

Όταν όμως η προσφορά τελειώνει, επιστρέφει και πάλι στη συνηθισμένη του επιλογή. «Γι’ αυτό κι εμείς κάνουμε υπομονή», τονίζει, στηλιτεύοντας περιπτώσεις μεγάλων προσφορών όπου στην πραγματικότητα οι εταιρείες που τις κάνουν «όσο περισσότερο πουλάνε, τόσο περισσότερο μπαίνουν μέσα». Πάντως, ο ίδιος εκτιμά ότι το 2024 θα ισορροπήσει η αγορά όσον αφορά στις τιμές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ηχηρή συνεργασία Pernod Ricard – Coca-Cola στα RTD κοκτέιλ

Μία ηχηρή συνεργασία στον ταχύτατα αναπτυσσόμενο χώρο των RTD κοκτέιλ ανακοίνωσαν τη Δευτέρα η Pernod Ricard και η Coca-Cola, που εντός του 2024 σχεδιάζουν να λανσάρουν έτοιμα προς κατανάλωση κοκτέιλ που θα συνδυάζουν τη βότκα Absolut με το αναψυκτικό Sprite.

Σύμφωνα με την κοινή ανακοίνωση των δύο εταιρειών, το λανσάρισμα θα γίνει στις αρχές του 2024, αρχής γενομένης από επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ολλανδία, η Ισπανία και η Γερμανία, ενώ θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδοχές: μία με κανονική Sprite και μία με λιγότερες θερμίδες, που θα περιέχει Sprite Zero.

Στρατηγική 24/7
Από την πλευρά της Coca-Cola, η κίνηση αυτή αποτελεί ένα ακόμα βήμα στην κατηγορία των αλκοολούχων ποτών που εντάσσεται στη στρατηγική του ομίλου να καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου, ξεκινώντας με καφέ το πρωί, συνεχίζοντας με αναψυκτικά και κλείνοντας με αλκοολούχα ποτά το βράδυ. Δεν είναι άλλωστε το πρώτο εγχείρημα της Coca-Cola στο χώρο των RTD κοκτέιλ: το 2021 κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στο Μεξικό, σε συνεργασία με την Brown-Forman, το Jack Daniel’s & Coca-Cola RTD, που συνδυάζει την Coca-Cola με το γνωστό ουίσκι Jack Daniel’s, ένα προϊόν που εντός του 2023 κυκλοφόρησε και στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών. Όπως και στην περίπτωση του Absolut Vodka Sprite, έτσι και το Jack Daniel’s Coca-Cola RTD έβαλε σε ένα κουτάκι έναν δημοφιλή συνδυασμό ποτού και αναψυκτικού, με τη διαφορά ότι το Jack Daniel’s Coca-Cola RTD είναι πιο «βαρύ», με 7% περιεκτικότητα σε αλκοόλ, ενώ το Absolut Vodka Sprite θα περιέχει 5% αλκοόλ κατ’ όγκο.

Όμως και για την Absolut δεν είναι η πρώτη φορά που «συμμετέχει» σε RTD ποτά – ήδη από το 2017 έχει λανσάρει τη σειρά Absolut Mixt, που συνδυάζει τη γνωστή βότκα με γεύσεις φρούτων σε διάφορες γεύσεις και με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ (4,5-5%).

Ταχύτατη ανάπτυξη
Σημειώνεται ότι η κατηγορία των RTD ποτών έχει γνωρίσει τεράστια ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια παγκοσμίως, υποβοηθούμενη και από την πανδημία, στη διάρκεια της οποίας αποτέλεσαν μία λύση για τους καταναλωτές που δεν μπορούσαν να πιουν τα αγαπημένα τους ποτά σε κάποιο μπαρ, λόγω του lockdown. Για πολλούς η συνήθεια αυτή έμεινε και μετά την πανδημία, ενώ τα RTD ποτά είναι επίσης δημοφιλή μεταξύ των νέων σε ηλικία καταναλωτών, που προτιμούν ποτά με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, ενώ αρχικά η πιο δημοφιλής βάση για RTD ποτά ήταν η τεκίλα, τα τελευταία χρόνια η τάση φαίνεται να ενισχύει τη βότκα ως κυριότερη βάση, και σε αυτήν την τάση «πατάει» ουσιαστικά και το κοινό λανσάρισμα της Coca-Cola και της Pernod Ricard.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter