Ioniki: Το μοντέλο που δεν αλλάζει και το «σκανάρισμα» των εξαγωγών

Business as usual για την Ιωνική Σφολιάτα (Ioniki) μετά την εξαγορά πλειοψηφικού ποσοστού της εταιρείας από το Switz Group του Taizoon Khorakiwala.

«Oμάδα που κερδίζει δεν αλλάζει»
Όπως και στις άλλες επενδύσεις του Ινδού επιχειρηματία στην Ελλάδα, έτσι και σε αυτήν την περίπτωση εφαρμόζεται το μοντέλο «ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει»: η ηγετική ομάδα της εταιρείας παραμένει στα πόστα της, συνεχίζοντας να κάνει αυτά που έκανε μέχρι τώρα – τα οποία μάλλον έκανε καλά, αφού προσέλκυσε το επενδυτικό ενδιαφέρον του Taizoon Khorakiwala. Όπως μας ανέφερε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ioniki, Γιώργος Πορτοκαλίδης, ο λόγος που προκρίθηκε η συμφωνία με το Switz Group έχει να κάνει με τις εγγυήσεις που έλαβε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει με την ίδια διοικητική ομάδα, με τις ίδιες παραγωγικές εγκαταστάσεις και με τους ίδιους εργαζομένους, χωρίς να τεθεί θέμα μεταφοράς της παραγωγής σε άλλη χώρα ή απολύσεων.

Πώς η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις τροφίμων φέρνουν εξαγωγές
Η φετινή χρονιά θα κλείσει με αύξηση τζίρου και κερδοφορίας για την Ιωνική Σφολιάτα, η οποία εστιάζει αυτήν την περίοδο στην ενίσχυση των αγορών στις οποίες έχει ήδη παρουσία, είτε προϊοντική είτε πελατειακή ενίσχυση, ώστε να αναπτύξει περαιτέρω τα μερίδιά της. Όμως αυτό δε σημαίνει ότι σταματά να κοιτάζει νέες εξαγωγικές αγορές: πρόσφατα η εταιρεία πραγματοποίησε για πρώτη φορά εξαγωγή στη Σιγκαπούρη, μία συνεργασία που προέκυψε από επαφές που είχε η εταιρεία σε άλλη μεγάλη έκθεση του εξωτερικού.

Ο Γιώργος Πορτοκαλίδης περιέγραψε στο FOODReporter την εμπειρία του από το πώς λειτουργούν αυτές οι εκθέσεις για τις εξαγωγές: «Έρχονται και ξανάρχονται άνθρωποι, τρεις και τέσσερις φορές, περνάνε και δε σου μιλάνε, και περιμένουν. Και μετά από τρία-τέσσερα χρόνια έρχονται και μας λένε “θέλουμε να μιλήσουμε”. Οι σοβαροί αγοραστές θα σε σκανάρουν για πολλά χρόνια. Θα έρθουν μια φορά και θα σου πουν “καταλαβαίνω ότι είσαι σοβαρός, εξελίσσεσαι, ήρθε η ώρα να μιλήσουμε”. Κάπως έτσι γίνεται».

Δύσκολοι καιροί για τα plant-based προϊόντα – Οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία
Μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Ioniki είναι η συνεργασία της με την Beyond Meat για τη δημιουργία προϊόντων με plant-based κιμά, τα οποία γνωρίζουν αξιόλογη επιτυχία στο εξωτερικό, ακολουθώντας το «κύμα» του plant-based, που παραμένει ισχυρό, αν και οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία έχουν επηρεάσει τη δυναμική του διεθνώς.

«Το κομμάτι του plant-based πέρασε από πολλά κύματα, και νομίζω ότι ακόμα τυραννιέται. Γι’ αυτό φταίει ιδιαίτερα ο πόλεμος της Ουκρανίας, γιατί εκεί που βρισκόμασταν σε μια αξιολόγηση το συμβατικό κρέας με το φυτικό κρέας, και με την προϋπόθεση να ανταγωνιστούμε τις τιμές του συμβατικού κρέατος, όταν δημιουργήθηκαν τα προβλήματα με την Ουκρανία και όταν ήρθαν οι πληθωριστικές πιέσεις δεν μπορέσαμε να το πετύχουμε. Οι vegans συνέχισαν να τρώνε, γιατί είναι αυτός ο τρόπος ζωής τους. Αλλά αυτούς που πήγαμε να προσεγγίσουμε, τους νέους και αυτούς με τις περιβαλλοντικές ανησυχίες, αυτούς τους χάσαμε γι’ αυτό το πράγμα. Και όσο η τιμή είναι εκεί, όσο συμβαίνει αυτό, έτσι θα συνεχιστεί», σημείωσε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ioniki, Γιώργος Πορτοκαλίδης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Φάρμα Κουκάκη: Οι βασικές αγορές-στόχοι της εταιρείας και η ενισχυμένη παρουσία στα social media

Τα προϊόντα της που διατίθενται σε 24 χώρες παγκοσμίως παρουσιάζει στη φετινή έκθεση Anuga η Φάρμα Κουκάκη, έχοντας ήδη τοποθετηθεί στα ράφια μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ του εξωτερικού.

Βασικές αγορές-στόχοι της εταιρείας παραμένουν οι ευρωπαϊκές αγορές της Ιταλίας (η οποία είναι η σημαντικότερη), της Γαλλίας και της Ισπανίας.

Περαιτέρω ανάπτυξη των αγορών της Μέσης Ανατολής
Επιπρόσθετα, σημαντικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η περαιτέρω ανάπτυξη των αγορών της Μέσης Ανατολής, όπως η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, καθώς και της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπως το Χονγκ Κόνγκ, η Μαλαισία και η Νότια Κορέα).

Οι επιτυχημένες συνεργασίες της εταιρείας στο εξωτερικό, και ειδικά στις βασικές αγορές που διανέμονται τα προϊόντα της, είναι πολύτιμες για την ανάπτυξη του brand και των προϊόντων της Φάρμα Κουκάκη στην εκάστοτε χώρα.

Προωθώντας τις αυθεντικές ελληνικές γεύσεις στο εξωτερικό, η Φάρμα Κουκάκη εξάγει Στραγγιστό Γιαούρτι 10% και 0% λιπαρά, Κεφίρ και Κεφίρ με Κόκκινα Φρούτα, καθώς και Επιδόρπιο Γιαούρτης με Φρούτα σε 2 γεύσεις.

Μάλιστα, στα φετινά International Taste Awards η Φάρμα Κουκάκη έλαβε το σπάνιο Crystal Taste Award για το Κεφίρ με Κόκκινα Φρούτα, το οποίο βραβεύτηκε τρεις συνεχόμενες φορές με 3 αστέρια.

Επίσης, με 3 αστέρια βραβεύτηκαν και το Στραγγιστό Γιαούρτι 10%, αλλά και το κλασικό Κεφίρ της Φάρμας Κουκάκη.

Η εταιρεία μετρά πλέον περισσότερες από 40 διεθνείς διακρίσεις για την υψηλή ποιότητα και τη γεύση των προϊόντων της.

Συνεργασίες για την προώθηση των προϊόντων της μέσω των social media
Με το βλέμμα στην κατάκτηση ξένων αγορών, από το 2022 η ελληνική επιχείρηση έχει ξεκινήσει συνεργασίες που αφορούν στην προώθηση των προϊόντων της και στην τόνωση του brand Koukakis Farm στα τοπικά social media των αγορών που την ενδιαφέρουν. Στόχος είναι οι καταναλωτές να γνωρίσουν τα προϊόντα της και να μοιραστούν το όραμα και τις αξίες της Φάρμα Κουκάκη.

Συνεχής προσπάθεια για διατήρηση σταθερών και λογικών τιμών
Την ίδια στιγμή, μέσα σε ένα έντονα πληθωριστικό περιβάλλον, η εταιρεία καταβάλλει συνεχή προσπάθεια για διατήρηση σταθερών και λογικών τιμών, σε επίπεδο φυσικά που αυτό δεν επηρεάζει την ποιότητα των προϊόντων της, ενώ παράλληλα επιδιώκει και την ανάπτυξη του κωδικολογίου της, με το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης να διεξάγει έρευνες και δοκιμές, ώστε η γκάμα της να αναπτυχθεί τόσο σε γεύσεις, όσο και σε νέους κωδικούς.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Παλίρροια: Με ανεβασμένο τζίρο και κέρδη κλείνει το 2023

Τη νέα της προϊοντική κατηγορία, η οποία προέκυψε μετά την εξαγορά της βιομηχανίας ζυμών Τσαμπάσης στις αρχές του έτους (όπως γνωστοποιήθηκε στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο), παρουσιάζει στη φετινή Anuga η Παλίρροια.

Πρόκειται για τις κατεψυγμένες ελληνικές πίτες, οι οποίες επεκτείνουν το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της Παλίρροια στο εξωτερικό, δημιουργώντας ένα πιο ολοκληρωμένο μενού ελληνικών γεύσεων.

Η επιρροή του πρόσφατου λανσαρίσματος στα οικονομικά μεγέθη
Ως προς την ελληνική αγορά, το πιο πρόσφατο μεγάλο λανσάρισμα της εταιρείας ήταν η σειρά συνοδευτικών On Your Side, την οποία όπως πληροφορηθήκαμε το καταναλωτικό κοινό υποδέχθηκε θετικά, αν και, όπως και καθετί καινούργιο, θέλει το χρόνο της για να χτίσει το όνομά της και να «γράψει» στην αγορά.

Το νέο λανσάρισμα έβαλε και αυτό το… λιθαράκι του στην ανάπτυξη των οικονομικών μεγεθών της Παλίρροια, καθώς το 2023 αναμένεται ότι θα κλείσει αρκετά πάνω από το 2022, τόσο σε τζίρο όσο και σε κερδοφορία.

Το 87% του κύκλου εργασιών της από τις αγορές του εξωτερικού
Βέβαια, η εταιρεία διατηρεί τον εξωστρεφή χαρακτήρα της, όπως προκύπτει από το γεγονός ότι το 87% του κύκλου εργασιών της προέρχεται από τις αγορές του εξωτερικού.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter