CAFETEX: Βλέπει νέες αγορές στο εξωτερικό, ετοιμάζει νέα λανσαρίσματα στην Ελλάδα

Μετά την επιτυχημένη παρουσία της στην περσινή έκθεση SIAL του Παρισίου, από την οποία προέκυψαν νέες συνεργασίες και εξαγωγές σε χώρες όπως η Τσεχία, η Ισπανία και η Ρουμανία, η CAFETEX δίνει φέτος το «παρών» στην έκθεση Anuga με στόχο να διευρύνει το πεδίο της εξαγωγικής της δραστηριότητας σε νέες αγορές. Μίας εξαγωγικής δραστηριότητας που είναι σχετικά πρόσφατη για την εταιρεία, καθώς πέραν της συνεργασίας που έχει στην Κύπρο, ουσιαστικά ξεκίνησε τα δύο τελευταία χρόνια. Άλλωστε, μετά την εξαγορά της αγγλικής εταιρείας Beanies, η CAFETEX έχει αποκτήσει περαιτέρω πρόσβαση στη διεθνή αγορά, δεδομένου ότι το υφιστάμενο δίκτυο εξαγωγών της Beanies περιλαμβάνει συνεργασίες με αντιπροσώπους σε περισσότερες από 35 χώρες.

Ήδη, σε συνδυασμό με την Beanies, το portfolio της CAFETEX αυξήθηκε με νέους κωδικούς, εμπλουτίστηκε με νέα είδη καφέ και αναπτύσσεται με δύο ξεχωριστές μάρκες, την Coffeeway και την Beanies. Με αυτό το διευρυμένο προϊοντικό portfolio, στόχος της εταιρείας είναι κατ’ αρχήν να ενισχύσει τις υφιστάμενες συνεργασίες στο εξωτερικό και παράλληλα να δημιουργήσει νέες, προσφέροντας προϊόντα που εξυπηρετούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανά χώρα καταναλωτικές συνήθειες στον καφέ.

Επιπλέον, στοχεύει να τοποθετήσει τα προϊόντα της premium μάρκας Coffeeway στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, αξιοποιώντας τις συνεργασίες της Beanies με μεγάλες αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου της Βρετανίας. Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο ενίσχυσης της εξωστρέφειας της εταιρείας, η CAFETEX, συμμετέχει από κοινού με την Beanies σε πλήθος εκθέσεων στο εξωτερικό. Ενδεικτικό της επένδυσής της σε trade shows είναι και το γεγονός ότι η συμμετοχή της στη φετινή Anuga γίνεται με κατασκευή δικού της περιπτέρου, όπου δυνητικοί συνεργάτες από όλον τον κόσμο θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν την ολοκληρωμένη σειρά προϊόντων αρωματικού καφέ και να ενημερωθούν για τα καινοτόμα προϊόντα που προσφέρει η CAFETΕΧ, όπως τα ατομικά φακελάκια καφέ (coffeebags) και τις οικιακά κομποστοποιήσιμες κάψουλες espresso.

Νέα λανσαρίσματα στην ελληνική αγορά
Επιπροσθέτως, η εταιρεία επενδύει σε νέα συστήματα και ψηφιακές τεχνολογίες, ώστε να εκμεταλλευτεί τη δυνατότητα να διαθέτει τα προϊόντα της απευθείας στους καταναλωτές, σε διάφορες χώρες.

Παράλληλα, υλοποιεί επενδύσεις στα δύο εργοστάσια του ομίλου CAFETEX, με στόχο την αύξηση της παραγωγικής δυνατότητας (πάνω από 3.000 τόνοι ετησίως), ώστε να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες των αγορών του εξωτερικού. Ταυτόχρονα με τις αγορές του εξωτερικού, συνεχίζει τη διαρκή ανάπτυξή της στην ελληνική αγορά με το λανσάρισμα νέων προϊόντων καφέ, στο αμέσως επόμενο διάστημα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Πίνδος: Επιδιώκει να «μυήσει» νέες αγορές στον γύρο κοτόπουλου

Η συμμετοχή σε εκθέσεις σε χώρες του εξωτερικού αποτελούν μέρος του στρατηγικού πλάνου του ΑΠΣΙ Πίνδος για τις εξαγωγές και την ενίσχυση της εξωστρέφειάς της. Ανάμεσα σε αυτές η παρουσία του συνεταιρισμού στη φετινή έκθεση Anuga 2023, στην Κολωνία της Γερμανίας, αλλά και η συμμέτοχή της για μια ακόμη χρονιά στην έκθεση Gulfood 2024, στο Ντουμπάι, εκεί όπου ήδη εξάγει προϊόντα κοτόπουλου ελεύθερης βοσκής. Εξάλλου, χώρες της Ευρώπης, αλλά και του αραβικού κόσμου αποτελούν χώρες-στόχους για την Πίνδος, μιας και έχουν αποδείξει ειδικά οι τελευταίες ότι ενδιαφέρονται έντονα για προϊόντα ευρωπαϊκής προέλευσης, με το ελληνικό κοτόπουλο να συγκαταλέγεται ανάμεσα σε αυτά.

Προτεραιότητα για την Πίνδος αποτελεί η ενίσχυση της εξωστρέφειας του συνεταιρισμού στο εξωτερικό, σε χώρες της ΕΕ και όχι μόνο, στις οποίες δεν έχει ακόμη παρουσία. Επιδιώκει τη διείσδυση των προϊόντων της από κοτόπουλο σε νέες αγορές και την «κατάκτηση» μιας θέσης στο ράφι, αλλά και στο τραπέζι των καταναλωτών του εξωτερικού στο πλαίσιο μιας μεσογειακής διατροφής. Στο περίπτερo της Πίνδος στην Anuga παρουσιάζεται η γκάμα των προϊόντων του συνεταιρισμού, από κοτόπουλο ελεύθερης βοσκής, καθώς και ο γύρος κοτόπουλου, στον οποίο επιδιώκεται να «μυηθούν» νέες αγορές.

Προσπάθεια απορρόφησης συνεχών αυξήσεων στα κόστη παραγωγής
Οι συνεργασίες της Πίνδος στο εξωτερικό σημειώνουν ανοδική πορεία, ενώ τα προϊόντα της δείχνουν να ενεργοποιούν το ενδιαφέρον για το ελληνικό κοτόπουλο στις ξένες αγορές, με τη ζήτηση να αυξάνεται διαρκώς. Κυρίως η εξαγωγική δραστηριότητα του συνεταιρισμού εστιάζεται στα προϊόντα κοτόπουλου ελεύθερης βοσκής, με τον αριθμό των κωδικών που εξάγει να είναι σαφώς μικρότερος από αυτόν που διαθέτουμε στο χαρτοφυλάκιό του. Αναφορικά με το τρέχον πληθωριστικό περιβάλλον, το οποίο τα τελευταία χρόνια τείνει να παγιωθεί ως το περιβάλλον το οποίο όλες οι επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται, η Πίνδος καταβάλλει προσπάθειες ώστε να απορροφήσει στο μέγιστο τις διαρκείς αυξήσεις στα κόστη παραγωγής της και να τις συγκρατεί, ώστε να μην μετακυλίονται στο ράφι και κατ’ επέκταση στον καταναλωτή. Γεγονός το οποίο αποτελεί μοχλό πίεσης και για τους παραγωγούς της, οι οποίοι έχουν απορροφήσει μεγάλο μέρος αυτών των αυξήσεων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Όμιλος Goody’s Everest: Προχωρά η ενιαία διαχείριση των καταστημάτων εστίασης

Στη συγκέντρωση επιχειρήσεων σε μεγαλύτερα σε μέγεθος και μικρότερα σε αριθμό εταιρικά σχήματα, που αποφάσισε ο Όμιλος Goody’s – Everest, αποδίδεται η συγχώνευση των εταιρειών Caprese, Άλυσις και Χώρος Κολωνακίου προς όφελος της Food Center ΜΑΕ Ειδών Διατροφής. Η πρώτη απτή αλλαγή φαίνεται πως είναι η συνολική εκμετάλλευση των ιδιόκτητων καταστημάτων La Pasteria του Ομίλου από μία μόνη εταιρεία. Το σχέδιο σύμβασης της συγχώνευσης υπογράφηκε στις 18 Αυγούστου 2023.

Το πλάνο προχωρά κανονικά με την έκφραση γνώμης ανεξαρτήτων εμπειρογνωμώνων ορκωτών ελεγκτών για τη σχηματιζόμενη συγκέντρωση. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι η ενιαία και διευρυμένη Food Center θα μπορούσε να χειριστεί με λιγότερη γραφειοκρατία τις πιθανές μετατροπές των εταιρικών καταστημάτων σε καταστήματα franchise (οποιασδήποτε νομικής μορφής), κάτι που, όπως αποκάλυψε το FOODReporter την περασμένη εβδομάδα, αποτελεί σχέδιο του Ομίλου Vivartia συνολικότερα. Αναφορικά με τη συγχώνευση, οι ορκωτοί ελεγκτές σημειώνουν ότι «οι διοικήσεις των εταιρειών έχουν προβεί στις δέουσες ενέργειες». Οι νέες μετοχές θα κατανεμηθούν στους μετόχους εταιρειών θετικής καθαρής θέσης: Caprese, Άλυσις. Στην Άλυσις είναι μεγαλομέτοχος, με ποσοστό 55%, η Goody’s ΜΑΕ Υπηρεσιών Εστίασης. Οι ίδιοι ορκωτοί ελεγκτές σημειώνουν ότι δεν καθίσταται αναγκαία η έκθεση αποτίμησης της Food Center, «επειδή δεν αναμένονται ουσιαστικές διαφοροποιήσεις στις οικονομικές της καταστάσεις».

Νέος μεγαλομέτοχος η εταιρεία Caprese του Kuzina
Σύμφωνα με τη νέα μετοχική σύνθεση, η Caprese θα λάβει 25.589 νέες μετοχές αξίας €2,56 η καθεμία, για συνολικό ποσοστό ελέγχου ύψους 91,51%. Αντίστοιχα, η Άλεσις θα έχει ποσοστό 8,49% στο νέο σχήμα. Η Food Center ελέγχεται από τον Όμιλο Goody’s – Everest και εκμεταλλευόταν τα ιδιόκτητα καταστήματα La Pasteria, σε Αγία Παρασκευή, Κηφισιά, Μαρούσι (Golden Hall), Σπάτα (Designer Outlet Athens) και Χαλάνδρι, αλλά και το Flocafé Espresso Room της Κηφισιάς.

Το 2022 έκλεισε με πωλήσεις ύψους 7,76 εκατ. ευρώ, αλλά καθαρές ζημίες ύψους €644.000.Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Food Center ΜΑΕ είναι η Κατερίνα Παπαγεωργίου, Chief Operating Officer του Ομίλου Goody’s – Everest. Η Food Center δραστηριοποιούνταν στην εκμετάλλευση καταστημάτων παραγωγής και εμπορίας ειδών διατροφής μέχρι τώρα, με έδρα το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Η Άλυσις εκμεταλλευόταν το εστιατόριο La Pasteria στη Νέα Σμύρνη, η Χώρος Κολωνακίου τα La Pasteria σε Κολωνάκι και Θέρμη Θεσσαλονίκης (Mediterranean Cosmos), ενώ η Caprese είχε υπό τον έλεγχό της το εστιατόριο Kuzina.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter