Ελληνικά Γαλακτοκομεία: Στην τελική ευθεία το νέο εργοστάσιο χαλουμιού στην Κύπρο

Με δύο περίπτερα συμμετέχει στη φετινή έκθεση Anuga 2023 ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία, που παρουσιάζει σειρά νέων προϊόντων, όπως το παραδοσιακό Χαλούμι ΠΟΠ που παράγεται από το εργοστάσιό ΚΟΥΡΟΥΣΙΗΣ στην Κύπρο, τα βραβευμένα γιαούρτια κεφίρ και την gourmet σειρά Olympus με τρούφα (βούτυρο και κρέμα τυριού).

πίσης, στη δυναμικά αναπτυσσόμενη κατηγορία των φυτικών προϊόντων, παρουσιάζεται η πλήρης σειρά φυτικών κίτρινων και λευκών τυριών Καρπός, ενώ στην κατηγορία των αναψυκτικών η καινοτόμα ιδέα Κλιάφας «Χωρίς συντηρητικά-Χωρίς ζάχαρη» (Double Zero) ανατρέπει την σημερινή αντίληψη και εικόνα των αναψυκτικών στο μυαλό των καταναλωτών.  Τέλος, στην κατηγορία των ανθρακούχων νερών ξεχωρίζει η νέα σειρά Δουμπιά σε τρεις μεσογειακές γεύσεις Περγαμόντο, Λεμόνι και Μαστίχα. Τα νέα λανσαρίσματα του ομίλου έρχονται ως απάντηση στο έντονο ενδιαφέρον που καταγράφεται από μεγάλους retailers μετά την πανδημία για νέες προϊοντικές ιδέες, που έρχονται να καλύψουν τις ολοένα και μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Κύριο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ομίλου σε αυτό το μέτωπο είναι το γεγονός ότι επενδύει σημαντικούς πόρους σε R&D, για την ανάπτυξη νέων προϊόντων.

Εξαγωγές σε 47 χώρες
Ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία δραστηριοποιείται σήμερα σε 47 χώρες σε όλο τον κόσμο. Όπως δήλωσε στο FOODReporter ο Στέργιος Σούρλης, εμπορικός διευθυντής των διεθνών αγορών του ομίλου, για την πιο αποτελεσματική διείσδυση στις διεθνείς αγορές έχει υιοθετηθεί ένα μικτό μοντέλο εμπορικής λειτουργίας το οποίο συμπεριλαμβάνει την ίδρυση θυγατρικών εμπορικών εταιρειών σε στρατηγικά κύριες αγορές όπως Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία, Σουηδία, Αγγλία, Πολωνία, Ισπανία, Σερβία, Κύπρος, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία, ενώ στις υπόλοιπες χώρες η διάθεση πραγματοποιείται μέσω ενός επιλεγμένου δικτύου αντιπροσώπων-διανομέων.

Το λιτό οργανωτικό σχήμα επιτρέπει στον όμιλο να παρακολουθεί τις εξελίξεις της κάθε αγοράς και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών του με ευελιξία και αυξημένη ανταγωνιστικότητα, κάτι που στις παρούσες πληθωριστικές συνθήκες κρίνεται αναγκαίο. «Αναθεωρούμε επίσης πρακτικές και διαδικασίες που προσθέτουν περισσότερο κόστος και λιγότερο αξία. Παράλληλα αντιμετωπίζουμε την μειωμένη αγοραστική δύναμη του καταναλωτή, εφαρμόζοντας ένα προωθητικό πρόγραμμα πιστότητας και επιβράβευσης με στόχο την τόνωση της ζήτησης», σημείωσε ο κ. Σούρλης.

Επενδυτικό πρόγραμμα  έως 40 εκατ. ευρώ
Ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία υλοποιεί αυτήν την περίοδο ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 35-40 εκατ. ευρώ ετησίως σε πάγιο μηχανολογικό εξοπλισμό, ρομποτικά συστήματα αυτοματισμού και υποδομές. Πρόσφατα ολοκληρώθηκαν η εγκατάσταση δεύτερης σύγχρονης γραμμής παραγωγής και συ-σκευασίας φέτας, η νέα γραμμή παραγωγής της παραδοσιακής γιαούρτης, καθώς και τα δύο πλήρως αυτοματοποιημένα κέντρα Logistics 25.000 παλετών (Τρίκαλα) και 10.000 παλετών (Λάρισα).

Σε πλήρη λειτουργία είναι και η νέα γραμμή παραγωγής φυτικών τυριών στην Ξάνθη. Επίσης, στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσης των εργασιών βρίσκεται το νέο υπερσύγχρονο εργοστάσιο παραγωγής χαλουμιού ΠΟΠ στην Κύπρο, μία επένδυση που θα ξεπεράσει τα 50 εκατ. ευρώ και θα ανοίξει το δρόμο στην εταιρεία να εισέλθει σε μία νέα αγορά με αξία άνω των 300 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις αυτές θα πλαισιωθούν με τις αντίστοιχες επενδύσεις στην εμπορική λειτουργία, με σημαντική αύξηση των κονδυλίων για υποστήριξη marketing σε αγορές-στόχους του ομίλου. Μέσα από προγράμματα προβολής, τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία θα αναδείξουν την υψηλή διατροφική αξία, σε συνδυασμό με την ξεχωριστή γευστική ταυτότητα που προσφέρουν τα προϊόντα Olympus. Ιδιαίτερη έμφαση και εστίαση θα δοθεί σε χώρες όπως Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία, Πολωνία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αγγελάκης: Σε συζητήσεις για τοποθέτηση σε Γερμανία, Κύπρο και Σιγκαπούρη

Για μία ακόμα χρονιά, η Αγγελάκης συμμετέχει στην έκθεση Anuga, στην οποία φέτος θα παρουσιάσει μεταξύ άλλων μία νέα sustainable συσκευασία για το βραβευμένο OliVchicken®, που συνεχίζει δυναμικά την επέκτασή του στις αγορές του εξωτερικού. Ώθηση σε αυτήν την επέκταση αναμένεται να δώσει και η απόκτηση νέων πιστοποιήσεων που επιδιώκει να λάβει η εταιρεία, που θα βοηθήσουν στο άνοιγμα ορισμένων απαιτητικών αγορών.

Ποιες αγορές του εξωτερικού επιδιώκετε να ανοίξετε ή να αναπτύξετε;

Η εταιρεία μας εντάσσει στο στρατηγικό της πλάνο ανάπτυξης των εξαγωγών τις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, της Ασίας και της Μέσης Ανατολής. Θα θέλαμε εδώ να τονίσουμε πως η εξαγωγή κρέατος και συγκεκριμένα κοτόπουλου, συναντά τεράστιες γραφειοκρατικές δυσκολίες στην Ασία κυρίως λόγω έλλειψης διακρατικών συμφωνιών, ενώ αντίστοιχα θέματα προκύπτουν και στη Σαουδική Αραβία όπου περιορισμοί γύρω από την επεξεργασία και μεταποίηση του κρέατος δυσκολεύουν την είσοδο μας. Παρόλα αυτά, σε συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο και τους κατά τόπους Έλληνες εμπορικούς ακολούθους, κάνουμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου το ελληνικό κοτόπουλο να φτάσει σε όλες τις αγορές ενδιαφέροντος.

Πώς θα κινηθείτε μέσα στο τρέχον πληθωριστικό περιβάλλον;

Η διαρκώς αυξανόμενη τάση του πληθωρισμού δημιουργεί, όπως και σε όλους τους παραγωγικούς κλάδους παγκοσμίως, μια αναταραχή στο θέμα των τιμών, γεγονός που επηρεάζει και την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Η εταιρεία μας, κατανοώντας τη διαρκή αύξηση που παρατηρείται στο καλάθι του νοικοκυριού, προσπαθεί να απορροφήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων αυτών, με σκοπό να μην επηρεαστεί η τιμή των προϊόντων στο ράφι.

Πώς κινούνται οι υπάρχουσες συνεργασίες σας στο εξωτερικό;

Η πορεία των 4 μεγάλων συνεργασιών της εταιρείας μας, σε ΗΑΕ, Κατάρ, Χονγκ Κονγκ και Τσεχία, εμφανίζουν μια εντυπωσιακή άνοδο το πρώτο 9μηνο του ’23 και βάσει της μέχρι σήμερα εικόνας των προβλέψεων σε αυτές τις αγορές, ανοδικά θα κλείσει και το τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Συνεχίζετε με τον ίδιο, μικρότερο ή μεγαλύτερο αριθμό κωδικών εκτός Ελλάδος;

Η εταιρεία μας επενδύει διαρκώς σε νέα προϊόντα και συσκευασίες δίνοντας μεγάλη βαρύτητα στο τμήμα RnD. Σύντομα θα λανσαριστεί στην αγορά του εξωτερικού η προϊοντική σειρά OliVchicken® σε νέα sustainable συσκευασία την οποία θα παρουσιάσουμε για πρώτη φορά στην Anuga.

Ποιες επενδύσεις και ποιες κινήσεις σχεδιάζετε για φέτος, ώστε να κάνετε περισσότερο γνωστά τα προϊόντα σας και ποιες οι αντίστοιχες χώρες – στόχοι;

Πέραν του επενδυτικού προγράμματος αξίας 30 εκ. € που η εταιρεία μας θα υλοποιήσει μέσα στα επόμενα 2 χρόνια, βρισκόμαστε σε διαδικασία πρόσθετων πιστοποιήσεων, οι οποίες σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες πιστοποιήσεις, θα μας δώσουν επιπλέον ώθηση στην προσπάθεια μας για διείσδυση σε απαιτητικές αγορές. Οι χώρες-στόχοι με τις οποίες η εταιρεία μας βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για άμεση τοποθέτηση είναι η Κύπρος, η Γερμανία και η Σιγκαπούρη.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αττική – Πίττας: Σε προχωρημένες συζητήσεις για είσοδο σε νέες αγορές

Σε προχωρημένες συζητήσεις με κορυφαίες εισαγωγικές εταιρείες σε νέες, πολλά υποσχόμενες αγορές του εξωτερικού βρίσκεται η μελισσοκομική εταιρεία Αττική – Πίττας, ευελπιστώντας πολύ σύντομα να τοποθετήσει και σε αυτές τα προϊόντα της, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τις εξαγωγές της, που το 2022 αποτέλεσαν το 22% του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρείας, παρουσιάζοντας μία αύξηση της τάξης του 52,6% μεταξύ του 2019 και του 2022.

«Ναυαρχίδα» της Αττική – Πίττας και στο εξωτερικό παραμένει το brand Αττική classic, όμως ανάλογα την χώρα, την αγορά και τις γευστικές ή καταναλωτικές συνήθειες η εταιρεία προσαρμόζεται ανάλογα, παρουσιάζοντας διαφορετικές συσκευασίες, όπως για παράδειγμα τις συσκευασίες της σε βάζα, ή διαφορετικές γεύσεις και ποικιλίες, όπως το μέλι dark brown forest που δεν κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά.

Στοχευμένες καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Πέρα από το άνοιγμα νέων αγορών, η Αττική – Πίττας, που συμμετέχει και φέτος στη διεθνή έκθεση Anuga, επιδιώκει την ενίσχυση των ανεπτυγμένων αγορών της εταιρείας (Ηνωμένες Πολιτείες, Καναδάς, Αγγλία, Γαλλία και άλλες), με αύξηση των σημείων πώλησης, αλλά και με υποστηρικτικές ενέργειες στα social media, με στοχευμένες καμπάνιες που θα προβάλλουν και θα αναδεικνύουν τα μοναδικά χαρακτηριστικά που έχει το μέλι Αττική.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter