Σε μοντέλο franchise περνούν τα εστιατόρια La Pasteria

Την εκκίνηση του πλάνου μετατροπής ιδιόκτητων καταστημάτων της αλυσίδας La Pasteria σε franchise γιόρτασαν τα στελέχη της Vivartia το βράδυ της Δευτέρας 2 Οκτωβρίου στο κατάστημα La Pasteria Περιστερίου, στη λεωφόρο Κωνσταντινουπόλεως 68, στο Μπουρνάζι.

Το συγκεκριμένο κατάστημα είναι το πρώτο το οποίο περνά από τα χέρια του βραχίονα εστίασης της Vivartia σε ιδιώτες franchisees. Οι ενέργειες έχουν ολοκληρωθεί και το πλάνο μετάβασης και άλλων καταστημάτων La Pasteria σε διαχείριση δικαιόχρησης αναμένεται να επεκταθεί, «εφόσον το εγχείρημα του Περιστερίου πάει καλά», όπως δήλωσε αποκλειστικά στο FOODReporter ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Vivartia, Θανάσης Παπανικολάου. Ο κ. Παπανικολάου άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο η μετατροπή των σημείων La Pasteria από εταιρικά σε franchise να αφορά ακόμη και το 100% τους, «σίγουρα, πάντως, τα περισσότερα από αυτά».

Για την ώρα, ο Όμιλος Vivartia διαθέτει 14 ακόμη ιδιόκτητα καταστήματα, μετά την απόσχιση εκείνου του Περιστερίου, σε: Αγία Παρασκευή, Άγιο Δημήτριο, Άγιο Ιωάννη Ρέντη, Γλυφάδα, Θέρμη Θεσσαλονίκης (Mediterranean Cosmos), Κηφισιά, Κολωνάκι, δύο στο Μαρούσι (Golden Hall και The Mall Athens), Νέα Σμύρνη, Παλαιό Φάληρο, δύο στα Σπάτα (κατάστημα αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος και Designer Outlet Athens) και στο Χαλάνδρι. Από τη διοίκηση του βραχίονα εστίασης του Ομίλου Vivartia διευκρινίστηκε ότι το πλάνο franchise δεν αφορά τις αλυσίδες Goody’s και Everest, ούτε φυσικά το project Kuzina, το οποίο «αποτελεί το στολίδι της εστίασης του Ομίλου», όπως ειπώθηκε.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Θαλάσσιες Καλλιέργειες Γαλαξιδίου: Χρονιά επενδύσεων το 2023

Αύξηση κύκλου εργασιών κατά 14,07% σημείωσαν το 2022 οι Θαλάσσιες Καλλιέργειες Γαλαξιδίου, φθάνοντας τα 73,44 εκατ. ευρώ σε επίπεδο Ομίλου, από τα 64,38 εκατ. ευρώ του 2021.

Τα κέρδη EBITDA του Ομίλου μειώθηκαν αισθητά, κατά 23,6%, από τα 10 εκατ. ευρώ του 2021 στα 7,7 εκατ. ευρώ για το 2022, ως αποτέλεσμα του τριπτύχου αύξησης κόστους πωληθέντων μη βιολογικών στοιχείων, της επίπτωσης επιμέτρησης βιολογικών περιουσιακών στοιχείων και των αυξημένων δεσμευμένων κεφαλαίων για επενδύσεις των επόμενων ετών.

Τα κέρδη προ φόρων των Θαλάσσιων Καλλιεργειών Γαλαξιδίου για το 2022 διαμορφώθηκαν σε 3,38 εκατ. ευρώ και αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη μετά φόρων για τον Όμιλο ξεπέρασαν τα 2,55 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 65,56% σε σχέση με τα 7,54 εκατ. ευρώ του 2021. Τα βασικά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν, με βάση το μέσο σταθμισμένο αριθμό μετοχών, σε €0,21 ανά μετοχή.

Η εταιρεία, με κύκλο εργασιών 71,54 εκατ. ευρώ, λαμβάνει μερίδιο 97,4% στο συνολικό ομιλικό τζίρο και κατέγραψε το 2022 κέρδη EBITDA 6,94 εκατ. ευρώ, κέρδη προ φόρων 3,45 εκατ. ευρώ και τέλος, κέρδη μετά φόρων ύψους 2,65 εκατ. ευρώ, όλα σημαντικά «ψαλιδισμένα» σε σχέση με τα αποτελέσματα του 2021.

Ο Όμιλος αναφέρει ότι το 2022 επηρεάστηκαν τα έξοδα διάθεσης και τα κέρδη προ φόρων, «εξαιτίας των σημαντικών αναταραχών στην παγκόσμια οικονομία και τον πληθωρισμό, αλλά και στην τιμών ενέργειας, άλλων βασικών εμπορευμάτων, πρώτων υλών και μεταφορικών εξόδων».

Επενδυτικά σχέδια, αύξηση παραγωγής και οικονομικές ενισχύσεις
Το 2023 αποτελεί χρονιά όπου κατά τεκμήριο τίθενται οι βάσεις για τη μετέπειτα ανάπτυξη της εταιρείας.
Οι οικονομικές ενισχύσεις του έτους για την επέκταση της πλωτής μονάδας εκτροφής θαλάσσιων μεσογειακών ιχθύων υπολογίστηκαν σε €217.875,36.

Το συγκεκριμένο επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει αύξηση ετήσιας δυναμικότητας και εκσυγχρονισμό πλωτών εγκαταστάσεων και ιδία συμμετοχή στην επένδυση, ύψους €403.067,28.

Το έργο της πλωτής μονάδας εκτροφής θαλάσσιων μεσογειακών ιχθύων βιολογικής καλλιέργειας έλαβε παράταση ολοκλήρωσης έως τα τέλη Οκτωβρίου 2023 και έλαβε φέτος ενισχύσεις ύψους €119.046.

Για τις παραγωγικές επενδύσεις ιχθυοκαλλιέργειας της συνδεδεμένης εταιρείας Ιχθυοκαλλιέργειες Αντίκυρας ΜΕΠΕ εγκρίθηκε χρηματοδότηση ύψους €840.292,20, ενώ η ιδία συμμετοχή των 1,96 εκατ. ευρώ θα καλυφθεί με τραπεζικό δανεισμό στο σύνολό της.

Το διοικητικό συμβούλιο των Θαλάσσιων Καλλιεργειών Γαλαξιδίου αναμένεται να προτείνει τη μη διανομή μερίσματος στους μετόχους από τα κέρδη της οικονομικής χρήσης 2022. Οι επενδύσεις για την αγορά παγίων στοιχείων στη χρήση 2022 ανήλθαν για τον Όμιλο σε 7,13 εκατ. ευρώ και αντίστοιχα, για την εταιρεία, σε 1,81 εκατ. ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αυξάνει μεγέθη η Nektar το 2023, με όχημα τη σειρά αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη

Μερίδιο άνω του 30% κέρδισαν τα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη με την ονομασία «frut up» στο συνολικό κύκλο εργασιών της Nektar Αφοί Γ. Κουρτίδη ΑΕ το 2022, όπως ανέφερε αποκλειστικά στο FOODReporter ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Κουρτίδης.

Τα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη της Nektar αφορούν τέσσερις κωδικούς: Πορτοκαλάδα, λεμονάδα, γκαζόζα και Cola frut up. Παρότι που το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας τα είχε ετοιμάσει νωρίτερα, ως έτος κανονικού λανσαρίσματός τους θεωρείται το 2022: Τα συγκεκριμένα αναψυκτικά έλαβαν συντονισμένη διαφημιστική προώθηση και ακολούθησαν στρατηγική ισχυρής τοποθέτησης στα σούπερ της βορείου Ελλάδος, μπαίνοντας σε όλα τα καταστήματα των αλυσίδων Γουντσίδης και Κάντζας και σε επιλεγμένα καταστήματα της αλυσίδας Αγορά Ναταλί. H Nektar Αφοί Γ. Κουρτίδη ΑΕ τοποθετεί αναψυκτικά και στην αλυσίδα Πίτσιας market, όχι ακόμη όμως κωδικούς της σειράς frut up, χωρίς ζάχαρη.

Η επιτυχημένη πορεία που διέγραψε το 2022 η σειρά αναψυκτικών χωρίς ζάχαρη θεωρείται εν πολλοίς ένας από τους κύριους λόγους που ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ξεπέρασε το φράγμα των 4 εκατ. ευρώ κατά την περσινή χρονιά, με ενισχυμένη κερδοφορία.

Σύμφωνα με τον κ. Κουρτίδη, «η Nektar αναμένεται να ξεπεράσει σε τζίρο τα 5 εκατ. ευρώ στο δωδεκάμηνο του 2023». Θυμίζουμε ότι για το οικονομικό έτος 2021 η Nektar είχε καταγράψει κύκλο εργασιών ύψους 3,78 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά φόρων €60.708,40. Θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι μέρος της αύξησης αξίας πωλήσεων του τελευταίου δωδεκαμήνου είναι πληθωριστικό λόγω ανατιμήσεων, αλλά ο κ. Κουρτίδης υπογράμμισε ότι «υπήρξε και αύξηση όγκου από έτος σε έτος».

Και παγωμένο τσάι χωρίς ζάχαρη από την εταιρεία
Η επιτυχία των χωρίς ζάχαρη κωδικών το 2022 ώθησε την εταιρεία να προχωρήσει γρηγορότερα σε λανσάρισμα δεύτερου κωδικού παγωμένου τσαγιού (ice tea) χωρίς ζάχαρη το 2023: Πρόκειται για τον κωδικό ice tea μάνγκο – καρπούζι, που πλέον πλαισιώνει εκείνον του green tea με λεμόνι. Πάντως, δημοφιλέστερη συσκευασία μεταξύ του όγκου πωλήσεων για τη Nektar είναι η γυάλινη, η οποία κατευθύνεται στα συνεργαζόμενα σημεία εστίασης, που αποτελούν σημαντικό επιχειρησιακό βραχίονα για την εταιρεία. Ακολουθούν οι συσκευασίες σε κουτάκι (can). Αλματώδης ήταν η πορεία αύξησης πωλήσεων για τη νέα PET συσκευασία 280ml μέσα στο 2023, η οποία λανσαρίστηκε πρόσφατα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter