Καφεκοπτεία Λουμίδη: Άνοιγμα στον premium καφέ espresso Legit Coffee

Την είσοδό τους στον καφέ espresso, με το brand Legit Coffee, ανακοινώνουν τα Καφεκοπτεία Λουμίδη, αποκλειστικά στο FOODReporter. Ο Legit Coffee αποτελεί ολοκληρωμένη πρόταση για τον επαγγελματία της καφεστίασης που επιθυμεί να προσφέρει στον πελάτη του ένα σύγχρονο και premium προϊόν, με σταθερή ποιότητα και εκλεπτυσμένη γεύση. Μιλήσαμε για όλα με τον Director of Coffee της εταιρείας, Βασίλη Λουμίδη.

Τι σηματοδοτεί η είσοδος των Καφεκοπτείων Λουμίδη στον καφέ espresso της Ho.Re.Ca. με τον νέο brand Legit Coffee;

Βασίλης Λουμίδης, Director of Coffee, Καφεκοπτεία Λουμίδη

Η αγορά του espresso, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, παρουσιάζει σταθερά ανοδική πορεία. Ειδικότερα, στον κλάδο Ho.Re.Ca., το 85% των πωλήσεων καφέ προέρχεται πλέον από τον espresso. Συνεπώς, η δημιουργία ενός νέου brand premium espresso καφέ, ειδικά για το συγκεκριμένο κανάλι, αποτελεί για εμάς στρατηγική κίνηση που ετοιμάζαμε προσεκτικά αρκετό καιρό, αφού πρώτα παρατηρήσαμε τις τάσεις της αγοράς, τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του Έλληνα καταναλωτή. Ο επαγγελματίας της καφεστίασης, που θα επιλέξει τον Legit Coffee, είναι δυνατόν να ωφεληθεί από τα πλεονεκτήματα της δυνατής συνεργασίας με παροχές «state-of-the-art» εξοπλισμού, ανταγωνιστικό τιμοκατάλογο κι ακόμη, με πρόγραμμα εκπαίδευσης και συνεχούς υποστήριξης, με after-sales εξυπηρέτηση.

Βλέπετε περαιτέρω μετακίνηση του κοινού προς τον espresso ή στόχος είναι διαφορετικά κοινά από εκείνα στα οποία για την ώρα απευθύνεστε;

Σύμφωνα με τις έρευνες που κοινοποίησε η Ελληνική Ένωση Καφέ τον Μάρτιο του 2023, ο espresso αποτελεί τη βασική επιλογή των καταναλωτών για απόλαυση εκτός σπιτιού (Out-Of-Home, OOH). Ιδιαίτερα θετική επίδοση παρουσιάζει η κατανάλωση on-the-go, μια συνήθεια που παρέμεινε αμετάβλητη -ίσως αυξήθηκε ακόμα και κατά την περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού- και είναι σταθερά «αγαπημένη» των Ελλήνων καταναλωτών. Παράλληλα, σημαντικά ποσοστά ανάπτυξης δείχνει να έχει και η in-house κατανάλωση: Το 15% των καταναλωτών επιλέγει τον espresso, είτε σε μορφή αλεσμένου κόκκου, είτε σε μορφή κάψουλας. Με το λανσάρισμα του brand Legit Coffee, απευθυνόμαστε στο κοινό που αγαπά τον πραγματικά καλό, αυθεντικό καφέ και που επιλέγει να τον απολαμβάνει σε «προσεγμένα» σημεία Ho.Re.Ca.

Ποιος είναι ο στόχος καταστημάτων – συνεργατών του Legit Coffee στην καφεστίαση έως το τέλος του 2023; Θα πωλείται και σε συσκευασίες λιανικής στα Καφεκοπτεία Λουμίδη ή αλλού;

Στόχος μας είναι το νέο brand να συνεισφέρει θετικά στο τονάζ χονδρικής της εταιρείας σε διψήφιο ποσοστό και να τοποθετηθεί σταδιακά σε επιλεγμένα , premium σημεία Ho.Re.Ca. Αναζητούμε πρωτίστως ποιοτικές συνεργασίες με επαγγελματίες του κλάδου που έχουν αγάπη για τον καλό καφέ και κοινή φιλοσοφία με εμάς. Πιστεύουμε στη δύναμη του προϊόντος και των υπηρεσιών μας. Το εμπορικό μας πλάνο είναι φιλόδοξο. O Legit Coffee θα παρουσιαστεί επίσημα στους επαγγελματίες της καφεστίασης και το ευρύ κοινό από τις 23 Σεπτεμβρίου 2023, στο πλαίσιο του Athens Coffee Festival, της «μεγάλης γιορτής του καφέ» στην Τεχνόπολη του δήμου Αθηναίων (23 έως 25/09). Εκεί, επαγγελματίες του χώρου και coffee lovers θα έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τα χαρμάνια και τους single origins που προτείνουμε, αλλά και να μάθουν περισσότερα για τη φιλοσοφία, τις υπηρεσίες και παροχές υποστήριξης που προσφέρουμε. Η γκάμα του Legit Coffee απευθύνεται στον σύγχρονο επαγγελματία της καφεστίασης, η είσοδος στο retail θα εξεταστεί σε επόμενο χρόνο.

Στον κατάλογο των προϊόντων Legit Coffee θα συναντήσετε τρία χαρμάνια espresso, σχεδιασμένα ώστε να ικανοποιούν τις απαιτήσεις και τις προτιμήσεις της γευστικής παλέτας του σύγχρονου Έλληνα καταναλωτή. Παράλληλα, αποδίδουν γευστικά στοιχεία από σοκολάτα, πραλίνα, ξηρούς καρπούς και απαλές νότες φρούτων. Θα ξεχωρίσετε το «Harvest Cycle Project», τη σειρά speciality single origin espresso η οποία εναλλάσσεται τέσσερις φορές τον χρόνο ανάλογα με την περίοδο συγκομιδής κάθε χώρας. Με τον Legit Coffee, τα Καφεκοπτεία Λουμίδη υπόσχονται το απόλυτο φλιτζάνι καφέ, με τέλειο «σώμα», γεύση και άρωμα.

Ο ελληνικός καφές συνεχίζει να αποτελεί προτεραιότητα για τα Καφεκοπτεία Λουμίδη; Ποια ήταν τα αποτελέσματα αξίας πωλήσεων στον ελληνικό καφέ στο πρώτο οκτάμηνο του 2023;

Για την Καφεκοπτεία Λουμίδη προτεραιότητα αποτελεί ο καλός καφές, είτε ελληνικός, είτε φίλτρου, είτε espresso. Το πάθος μας για τον καφέ παραμένει ισχυρό και εξελίσσεται μέσα από καινοτόμα νέα projects. Πράγματι, ο ελληνικός καφές είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι μας. Είναι μια κατηγορία με μοναδική φιλοσοφία και ιεροτελεστία σε όλα τα επίπεδα, ενώ παραμένει σταθερά πρώτος στην in-house κατανάλωση. Μέχρι σήμερα παρατηρούμε στο δίκτυο μας, λιανικής και χονδρικής, ανοδική τάση το 2023 σε όλες τις κατηγορίες. Ο ελληνικός καφές παρουσιάζει αύξηση όγκου κατά 10%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, Η πιο πρόσφατη προσθήκη στην κατηγορία του ελληνικού, ο small batch speciality grade ελληνικός που διατίθεται στη λιανική, φαίνεται να κατακτά το κοινό του και να συμβάλλει θετικά στα μεγέθη της κατηγορίας.

Σε ποια επίπεδα προβλέπετε να φθάνει η αύξηση τζίρου στο δωδεκάμηνο του 2023, σε σχέση με το 2022, για το σύνολο των δραστηριοτήτων της εταιρείας;

Το 2023 εκτιμούμε πως θα κλείσει με θετικό πρόσημο για την εταιρεία και με μια αύξηση τζίρου άνω του 25%, συγκριτικά με το 2022. Επομένως, θα λέγαμε πως το 2023 είναι μία αισιόδοξη χρονιά που μας δίνει ώθηση για να συνεχίσουμε με σταθερούς ρυθμούς την εφαρμογή των εμπορικών σχεδίων που θα εξελίξουν ακόμη περισσότερο τη δραστηριότητα και την παρουσία μας.

Ποια νέα χαρακτηριστικά στο προφίλ του Έλληνα καταναλωτή καφέ παρατηρεί η εταιρεία και την ώθησαν στο άνοιγμα προς τον καφέ espresso;

O espresso κατέχει την κορυφή των επιλογών των καταναλωτών ο espresso freddo αποτελεί την εκδοχή που επιλέγει η πλειοψηφία των coffee lovers καθημερινά. Σημαντικό στοιχείο, που αποδεικνύει την ανάπτυξη της κατηγορίας του espresso, είναι η αύξηση των take-away spots, αλλά και η συνεχής αναζήτηση των καταναλωτών για νέες προτάσεις που εξελίσσουν και ικανοποιούν την εμπειρία απόλαυσης του αγαπημένου ροφήματος. Ο Ελληνας καταναλωτής -και κυρίως οι Millennials- έχουν πλέον υψηλές απαιτήσεις και αναζητούν προϊόντα με εκλεπτυσμένα, σύγχρονα γευστικά προφίλ. Ο Legit Coffee αποτελεί ένα brand σχεδιασμένο για τον σύγχρονο Έλληνα καταναλωτή και ταυτόχρονα, προσαρμοσμένο για να καλύπτει τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του σημερινού επαγγελματία του κλάδου Ho.Re.Ca.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Υπ. Ανάπτυξης: Νομοθετεί σήμανση μόνιμης μείωσης τιμής προϊόντων τουλάχιστον 5% από τους προμηθευτές

Το μέτρο της μόνιμης μείωσης τιμής προϊόντων στο ράφι των σούπερ μάρκετ με ειδική σήμανση, ως ένα από τα τέσσερα νέα μέτρα καταπολέμησης της ακρίβειας, ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Κώστας Σκρέκας. Η διακριτή σήμανση θα αφορά προϊόντα όπου οι προμηθευτές θα παρέχουν τουλάχιστον 5% επιπλέον ειδική έκπτωση στο προϊόν, δίχως να υπολογίζονται επιπλέον προσφορές και προωθητικές ενέργειες. Η εφαρμογή του μέτρου είναι προαιρετική για τη βιομηχανία, αλλά το Υπουργείο πιστεύει ότι το μέτρο θα λειτουργήσει, επειδή θα τονώσει τον ανταγωνισμό.

Οι σκέψεις του Υπουργείου για τον ανταγωνισμό στο λιανεμπόριο
Ο κ. Σκρέκας σημείωσε ότι «οι βιομήχανοι μέχρι στιγμής δεν κατεβάζουν τις τιμές στους σταθερούς τιμοκαταλόγους, όμως τώρα θα αναγκαστούν να το κάνουν όταν το πράξουν οι ανταγωνιστές τους και κερδίσουν την προτίμηση καταναλωτών. Θα κάνουμε τον ανταγωνισμό να λειτουργήσει». Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος διευκρίνισε στο FOODReporter ότι η σήμανση τιμής «θα νομοθετηθεί και θα είναι τόσο συγκεκριμένη, ώστε ούτε να συγχέεται με τις προσφορές των λιανέμπορων, ούτε να μπορεί να καπηλευτεί από τα σούπερ μάρκετ ως δική τους μείωση».

Σε ερώτηση του FOODReporter σχετικά με τη στρατηγική της αλυσίδας Carrefour στη Γαλλία, η οποία τοποθετεί αυτοκόλλητα στα προϊόντα με ανατίμηση προμηθευτή, ο κ. Σκρέκας απάντησε: «Θα χαιρετίζαμε την προσπάθεια όποιου λιανέμπορου επιχειρούσε κάτι τέτοιο, αλλά εμείς προτιμάμε να φέρνουμε μέτρα για τη ρύθμιση της αγοράς, που να έχουν θετικό πρόσημο. Το να αποτρέπεις κάποιον από το να αγοράσει ένα προϊόν, δεν ρίχνει τις τιμές. Εμείς προτιμούμε να στρέφουμε την αγορά σε προϊόντα με πραγματική μείωση τιμής».

Πρόστιμα και υποχρεώσεις κοινοποίησης
Ως σημείο αναφοράς για την αρχική τιμή θα οριστεί η Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2023. Σε περίπτωση που εντοπιστεί ψευδής μείωση, ορίζεται πρόστιμο €20.000 ανά κωδικό προϊόντος. Τα σούπερ μάρκετ με τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ θα είναι εφεξής υποχρεωμένα να κοινοποιούν τιμοκαταλόγους προμηθευτών στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου. Κάθε φορά που θα εντοπίζονται ανατιμήσεις, θα γίνονται αυτόματοι έλεγχοι από τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ). Στη συζήτηση βρίσκεται και η νομοθέτηση σταθερού ανώτατου περιθωρίου κέρδους και για τη βιομηχανία, στα σημεία όπου αυτό βρισκόταν πριν το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία.

Ακόμη, οργανισμοί και εταιρείες λιανικής πώλησης με κύκλο εργασιών άνω των 30 εκατ. ευρώ θα υποχρεούνται να αναρτούν στην πλατφόρμα e-katanalotis τις τιμές λιανικής για φρούτα και λαχανικά. Για τη χονδρική πώληση οπωροκηπευτικών, ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας ΑΕ (ΟΚΑΑ) έχει επιφορτιστεί με τη σύγκριση τιμών χονδρικής με μεγάλες αγορές του ευρωπαϊκού νότου: Βαρκελώνη, Παρίσι, Ρώμη. Όπου παρατηρούνται αποκλίσεις τιμών που δεν δικαιολογούνται, θα ακολουθεί έλεγχος από τη ΔΙΜΕΑ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Γιατί η ελληνική κυβέρνηση δεν μειώνει τον ΦΠΑ στο οργανωμένο λιανεμπόριο

«Όπως έχει παρατηρηθεί διεθνώς, ο πληθωρισμός της Ισπανίας, της χώρας δηλαδή που εφάρμοσε το μέτρο της μείωσης ΦΠΑ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι πολύ μεγαλύτερος από άλλες χώρες – μέλη, άρα το μέτρο δεν λειτούργησε», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Κώστας Σκρέκας, σε σχετική ερώτηση του FOODReporter για το αν συζητήθηκε ενδοκυβερνητικά το μέτρο μείωσης ή και μηδενισμού ΦΠΑ για τα είδη λιανεμπορίου πρώτης ανάγκης με σταθερό όγκο πωλήσεων: Παιδικές τροφές, παιδικό γάλα, παιδικές πάνες, πάνες ακράτειας, σερβιέτες, χαρτί υγείας.

Η συζήτηση έχει ανοίξει μιας και η Λετονία αποφάσισε τη μείωση του ΦΠΑ για τις συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων γραμμωτού κώδικα «ευάλωτης ζήτησης» στο 4% την περασμένη Παρασκευή, το Ηνωμένο Βασίλειο και προχθές Δευτέρα η Κύπρος ανακοίνωσε την επέκταση του σχετικού έκτακτου μέτρου μηδενικού ΦΠΑ για τα προϊόντα αυτά, διευρύνοντας και τη λίστα με τη συμπερίληψη της ζάχαρης και του καφέ.

Πηγές του Υπουργείου τόνισαν στο FOODReporter ότι στην κυβέρνηση επικρατεί η άποψη πως όσες χώρες λαμβάνουν μέτρα μείωσης του ΦΠΑ, δεν στηρίζουν κατά κύριο βαθμό τους καταναλωτές, αλλά επιχειρούν να στηρίξουν τη βιομηχανία και τους λιανεμπόρους, επειδή ακριβώς τους δίνουν περιθώριο ανάμεσα στην τιμή που μπορούν να διαθέσουν το προϊόν τους στην αγορά και σε εκείνη τη μέγιστη τιμή όπου είναι σε θέση οι καταναλωτές να το αγοράσουν, άρα βοηθούν σε μεσοπρόθεσμο διάστημα τις επιχειρήσεις να μην απωλέσουν τα κέρδη τους.

Αυτό, βέβαια, είναι ένα επιχείρημα που δεν θα μπορούσε να ισχύει για προϊόντα, food και non-food, που βάσει και των μετρήσεων στις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ καταγράφουν σταθερούς όγκους αντικειμενικά. Ωστόσο, οι ίδιες πηγές απάντησαν πως «το ζήτημα της ακρίβειας εντοπίζεται κυρίως σε προϊόντα με αυξομείωση ζήτησης».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter