Πωλήσεις 7,5 εκατ. ευρώ για τα Carrefour στην Ελλάδα το 2022

Το ποσό των 7,5 εκατομμυρίων ευρώ ξεπέρασαν οι λιανικές πωλήσεις των καταστημάτων Carrefour στην Ελλάδα το 2022, τη χρονιά που η επωνυμία της γαλλικής αλυσίδας επέστρεψε στη χώρα μας μετά από χρόνια απουσίας, μέσω της συνεργασίας της Carrefour με τη Retail & More, θυγατρική εταιρεία του ομίλου AVE.

Αυτό αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της Retail & More για το 2022, όπου η εταιρεία παρουσιάζει και το πλάνο ανάπτυξης των καταστημάτων Carrefour στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η υλοποίηση του Master Franchise Agreement με την Carrefour ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2022, όταν και έκαναν την εμφάνισή τους στην Ελλάδα τα πρώτα καταστήματα franchise με την επωνυμία του γαλλικού ομίλου. Μέχρι το τέλος του 2022 λειτουργούσαν συνολικά 16 καταστήματα, τα περισσότερα από τα οποία άνοιξαν το τελευταίο τρίμηνο του έτους και οι συνολικές λιανικές τους πωλήσεις ξεπέρασαν τα 7,5 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, η Retail & More επένδυσε στην δημιουργία ενός πρότυπου εταιρικού καταστήματος στον Πειραιά, που χρησιμεύει και σαν εκπαιδευτικό κέντρο, ενώ διακίνησε πάνω από 600 κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας. Επιπλέον, η εταιρεία επένδυσε σε υποδομές όπως συστήματα μηχανοργάνωσης, υπηρεσίες logistics και σε ανθρώπινο δυναμικό και εφάρμοσε ένα πλαίσιο ποιοτικού ελέγχου για τα προϊόντα που διακινεί.

Όσον αφορά στα οικονομικά μεγέθη της Retail & More, το 2022 έκλεισε με τζίρο 951.541,26 ευρώ, ενώ το αποτέλεσμα προ φόρων ήταν ζημιογόνο και διαμορφώθηκε στα -994.940,21 ευρώ, καθώς η εταιρεία ακόμη ανέπτυσσε τις οργανωτικές της δομές. Ωστόσο, η ζημία αυτή καλύφθηκε στο σύνολό της από αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 1 εκατ. ευρώ εντός του 2022.

Δεν αποκλείει ενδεχόμενες εξαγορές
Πλέον, τα καταστήματα Carrefour Express και Carrefour Market ανά την Ελλάδα έχουν φτάσει τα 27, με την Retail & More να θέτει ως στόχο για το σύνολο του 2023 το άνοιγμα περισσότερων από είκοσι συνολικά νέων καταστημάτων με την μέθοδο franchise, με έμφαση στις τουριστικές περιοχές και την επαρχία. Στο πλάνο της Retail & More περιλαμβάνεται και η ωρίμανση των καταστημάτων που ξεκίνησαν την λειτουργία τους το 2022, καθώς και η ενίσχυση των εταιρικών καταστημάτων σε στρατηγικά σημεία στα αστικά κέντρα και η συνέχιση των επενδύσεων σε υποδομές και καταστήματα.

Επιπλέον, η Retail & More δεν αποκλείει ενδεχόμενες εξαγορές άλλων αλυσίδων, εφόσον αυτές παρουσιαστούν σαν συνέπεια της συγκέντρωσης του κλάδου, ενώ προσβλέπει επίσης στη δημιουργία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από Έλληνες παραγωγούς με στόχο την προβολή των τοπικών προϊόντων και την ενίσχυση της εταιρικής ταυτότητας και της πιστότητας των καταναλωτών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

NielsenIQ: Πληθωριστική ανάπτυξη αξίας πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο

Ως «πληθωριστική» χαρακτηρίζεται από τη NielsenIQ η ανάπτυξη του ελληνικού λιανεμπορίου για το πρώτο εξάμηνο του 2023. Πράγματι, με βάση τα τελευταία στοιχεία, που έχει στη διάθεσή της η NielsenIQ, στα οποία σημειώνεται ότι πλέον συμπεριλαμβάνονται και τα πραγματικά δεδομένα από το «discount κανάλι», η αγορά του ελληνικού οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των ελληνικών νησιών, κινήθηκε θετικά ως προς την αξία πωλήσεων, κατά 8,7% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Η τάση οδηγείται κυρίως από τα τρόφιμα, τόσο τα φρέσκα, τα οποία παρουσιάζουν αύξηση αξίας κατά 9,2%, όσο και τα τυποποιημένα, που «ανεβαίνουν» σε αξία πωλήσεων κατά 9,4%. Tα προϊόντα bazaar εμφάνισαν κατά τη NielsenIQ την πιο μετριοπαθή ανάπτυξη, κατά 2,7%. Την ίδια στιγμή, οι μεγάλες FMCG κατηγορίες των ταχέως διακινούμενων καταναλωτών αγαθών (FMCG) της οικιακής χρήσης, καθώς και της προσωπικής φροντίδας παρουσιάζουν σημαντική αύξηση πωλήσεων σε αξία, κατά 10,6% και 7,8% αντίστοιχα. Εξετάζοντας τις πωλήσεις ως προς τον όγκο σου για το σύνολο των FMCG προϊόντων -έως και την Κυριακή 18 Ιουνίου 2023, παρατηρείται ότι παρουσιάζουν αρνητική τάση, δηλαδή μείωση κατά 2,5% γεγονός που υποδηλώνει ότι η ανάπτυξη της αγοράς είναι καθαρά πληθωριστική, με τη συνολική κατανάλωση να περιορίζεται.

Αποδομώντας την αγορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, στις διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές, όπως τις ορίζει η NielsenIQ, προκύπτουν ενδιαφέροντα ευρήματα: Σε ό,τι αφορά τους διαφορετικούς τύπους καταστημάτων, την μεγαλύτερη ανάπτυξη παρουσιάζουν τα καταστήματα που είναι μεγαλύτερα σε τετραγωνικά μέτρα, με πρώτες τις υπεραγορές, δηλαδή καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ.: Εμφανίζουν αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 13,4%, γεγονός που ενδεχομένως οφείλεται στην αυξανόμενη τάση των καταναλωτών να αναζητούν περισσότερες προσφορές, αλλά και πιο ανταγωνιστικές, άρα πιο χαμηλές τιμές. Σε επίπεδο γεωγραφικών περιοχών, ο τουρισμός φαίνεται να έχει ήδη τονώσει σημαντικά την αγοραστική δυναμική της ελληνικής περιφέρειας: Οι περιοχές της Κρήτης και της Πελοποννήσου εμφανίζουν τις πιο θετικές τάσεις ανάπτυξης, κατά 14,2% και 10% αντίστοιχα.

Συνεχίζεται το ράλι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας προς τα επάνω
Επικεντρώνοντας την ανάλυση της NielsenIQ ως προς τα διαθέσιμα δεδομένα στο κομμάτι της εξέλιξης των τιμών, μετά από την αύξηση-ρεκόρ που σημειώθηκε στο τελευταίο τρίμηνο του 2022 σε αυτές κατά 13,5%, φαίνεται σταδιακά από την αρχή του 2023 να υπάρχει αποκλιμάκωση ως προς το ποσοστό αύξησης, παρ’ όλο που συνεχίζει να διατηρείται σε διψήφια επίπεδα: 11,1% από τις αρχές Απριλίου ως 18 Ιουνίου 2023. Σημειώνεται ακόμη ότι οι καταναλωτές, στην προσπάθειά τους να περιορίσουν το λεγόμενο «out of pocket» ανά αγοραστικό τους «ταξίδι», συνεχίζουν να δείχνουν αυξανόμενη προτίμηση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτα. Τα τελευταία έχουν αυξήσει σημαντικά τη μέση τιμή πώλησής τους, αλλά συνεχίζουν να είναι η πιο φτηνή εναλλακτική στην πλειονότητα των κατηγοριών, έχοντας πλέον φτάσει σε μερίδιο αγοράς του 24,8%. Αν εξετάσουμε το συγκεκριμένο μερίδιο στη μεγάλη κατηγορία των προϊόντων οικιακής φροντίδας, το βρίσκουμε στο 35,2%, σχεδόν 2% υψηλότερα σε σχέση με το κλείσιμο του 2022.

Περισσότερες και πιο έντονες προωθητικές ενέργειες αντί για σταθερές μειώσεις τιμοκαταλόγου
Λιανέμποροι και προμηθευτές εντείνουν ακόμη περισσότερο την προσπάθειά τους να είναι όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικοί, προσφέροντας στους αγοραστές όλο και περισσότερες προσφορές, αντί για τη στρατηγική στρατηγικών συμβατικών μειώσεων στις τιμές τιμοκαταλόγου. Το ποσοστό προωθητικής έντασης στην αγορά να έχει φτάσει για το πρώτο εξάμηνο του έτους το εντυπωσιακό ποσοστό του 69,3%, σε ό,τι τουλάχιστον αφορά τα επώνυμα FMCG προϊόντα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Πώς βλέπει η The Coca-Cola Company την εξαγορά της Finlandia από την Coca-Cola HBC

Στις σχέσεις της The Coca-Cola Company με τους εμφιαλωτές της αναφέρθηκε στο πλαίσιο του conference call για τα αποτελέσματα τριμήνου του ομίλου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος James Quincey, κάνοντας συγκεκριμένη αναφορά στην Coca-Cola HBC.

Ο Quincey ερωτήθηκε από αναλυτή πώς βλέπει η The Coca-Cola Company ορισμένες κινήσεις εμφιαλωτών της, όπως η πρόσφατη ανακοίνωση για την εξαγορά της παραγωγού της βότκας Finlandia από την Coca-Cola HBC, και πώς διασφαλίζεται ότι οι εμφιαλωτές θα παραμείνουν εστιασμένοι στα προϊόντα που φέρνουν τη μεγαλύτερη αξία στην The Coca-Cola Company.

Απαντώντας, ο πρόεδρος και CEO του ομίλου αποκάλυψε ότι την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε στα κεντρικά γραφεία στην Ατλάντα, για πρώτη φορά μετά από τριάντα και πλέον χρόνια, μία συνάντηση με τους παγκόσμιους εμφιαλωτές του ομίλου.

«Και νομίζω ότι ήταν μια πολύ ξεκάθαρη συνάντηση για τη συλλογική μας βούληση και ικανότητα και ενδιαφέρον για επένδυση σε αυτήν τη δραστηριότητα και το συνολικό επίπεδο ευθυγράμμισής μας ως προς το τι είναι σημαντικό και τι πρέπει να κάνουμε μεμονωμένα και τι πρέπει να κάνουμε συλλογικά. Βασικά, πηγαίνετε και μιλήστε και με τους εμφιαλωτές. Και νομίζω ότι θα σας πουν το ίδιο – υπάρχει πολύ υψηλός βαθμός, όχι μόνο ευθυγράμμισης για το τι πρέπει να γίνει, αλλά και ενθουσιασμού για τις ευκαιρίες που έχουμε μπροστά μας για να οδηγήσουμε τη δραστηριότητά μας, τη συλλογική μας δραστηριότητα, προς τα εμπρός», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος πρόσθεσε, κάνοντας αναφορά και στην περίπτωση της Coca-Cola HBC: «Σε ορισμένες περιπτώσεις, σαφώς, υπάρχουν πράγματα που συμβαίνουν ανά τον κόσμο που είναι τοπικά και υπακούν σε ένα σύνολο δυναμικών που είναι σημαντικές και κατάλληλες και δεν προβάλλονται απαραίτητα και στον υπόλοιπο κόσμο. Η περίπτωση της Coca-Cola HBC και της διανομής και τώρα της ιδιοκτησίας της Finlandia, νομίζω, είναι μία από αυτές».

Αύξηση εσόδων και κερδών στο β’ τρίμηνο 2023
Σημειώνεται ότι για το δεύτερο τρίμηνο του 2023 η The Coca-Cola Company ανακοίνωσε αύξηση εσόδων και κερδών, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών. Ειδικότερα, ανακοίνωσε αύξηση εσόδων κατά 6%, στα 11,97 δισ. δολάρια, ενώ τα κέρδη της διαμορφώθηκαν στα 2,55 δισ. δολάρια, έναντι 1,91 δισ. κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Ο όγκος πωλήσεων παρέμεινε σταθερός σε ετήσια βάση, καθώς οι όποιες μειώσεις σε ορισμένες αγορές εξισορροπήθηκαν από αυξήσεις σε άλλες αγορές.
Η εταιρεία προχώρησε επίσης σε αναθεώρηση των προβλέψεών της για το σύνολο του έτους και περιμένει πλέον ότι η οργανική ανάπτυξη των εσόδων της θα είναι μεταξύ 8% και 9% (από 7% με 8% προηγουμένως), ενώ τα βασικά κέρδη ανά μετοχή θα αυξηθούν κατά 5% με 6% (έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για αύξηση 4% με 5%).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter