Metro Cash & Carry: Λανσάρει virtual σύμβουλο πωλήσεων με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης

Στο πρώτο τρίμηνο του 2024, η Metro Cash & Carry θα λανσάρει στο κανάλι του e-shop τον πρώτο virtual σύμβουλο πωλήσεων, αποκλειστικά για επαγγελματίες, όπως αποκάλυψε ο Βαγγέλης Τακούλας, γενικός διευθυντής πωλήσεων της αλυσίδας στο συνέδριο Sales in Action 2023 που διοργάνωσε η BOUSSIAS Events.

Ο νέος και καινοτόμος σύμβουλος θα χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, η οποία θα ανασυνθέτει τα ιστορικά στοιχεία του κάθε πελάτη για να του προτείνει εξειδικευμένες και προσωποποιημένες λύσεις για τις ανάγκες της επιχείρησής του. Η Metro Cash & Carry αποτελεί την ηγέτιδα αλυσίδα χονδρικής στην Ελλάδα με 49 καταστήματα, άνω των 2.000 τ.μ. το καθένα και χρησιμοποιεί πλέον omnichannel στρατηγική πωλήσεων. Σε ό,τι αφορά τον απομακρυσμένο πελάτη, ο οποίος επιθυμεί να έρθει ο πωλητής στο χώρο του, πράγματι εκείνος επισκέπτεται τον πελάτη και σε συνεργασία με το κατάστημα καταρτίζεται market list, η οποία προγραμματίζεται να παραληφθεί σε συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα. Στη Metro Cash & Carry εργάζονται επί του παρόντος περισσότεροι από 1.700 εργαζόμενοι, οι οποίοι εξυπηρετούν 140.000 πελάτες. Το 2022 η εταιρεία κατέγραψε αξία πωλήσεων ύψους 572 εκατ. ευρώ.

Η αύξηση της διείσδυσης των καναλιών e-shop και social media στην τελική πώληση
Στο πρώτο εξάμηνο του 2023, η Metro Cash & Carry πραγματοποίησε πωλήσεις άνω των 13 εκατ. ευρώ μέσω του e-shop (25.000+ παραγγελίες) προς περίπου 16.000 επαγγελματίες χρήστες. Μέσα στον Μάρτιο του 2023, αυξήθηκαν τα slots διανομής και στο επόμενο χρονικό διάστημα, στο e-shop θα προστεθούν η καρτέλα πελάτη και τα πιστωτικά όρια. Ήδη υπάρχει η δυνατότητα ξεχωριστής διαχείρισης του επαγγελματικού λογαριασμού του συνεργάτη από διαφορετικούς χρήστες, δηλαδή άλλος να κάνει την παραγγελία, άλλος την πληρωμή, άλλος να επεξεργάζεται οικονομικά και στατιστικά στοιχεία στη λογική «κάθε μέλος στο πόστο του, όπως στο φυσικό κατάστημα».

Η Metro Cash & Carry χρησιμοποιεί 81 σύμβουλους πωλήσεων, οι οποίοι πραγματοποιούν περισσότερες από 800 B2B συναντήσεις την ημέρα και 84 φορτηγά παράδοσης, με ποικιλία προϊόντων άνω των 20.000 κωδικών, πλήρως περιγραφόμενα και εικονογραφημένα, μαζί με την περιγραφή των συστατικών και τα στοιχεία του προμηθευτή, αλλά και με ανανέωση 1.000 νέων κωδικών ετησίως.

Η omnichannel στρατηγική των καταστημάτων χονδρικής της Metro ΑΕΒΕ φέρνει τη συνένωση των καναλιών του επίγειου καταστήματος, του e-shop και της πώλησης και παραγγελιοληψίας μέσω social media. Σύμφωνα με τον κ. Τακούλα, η Metro Cash & Carry εξυπηρετεί περίπου 12.000 πελάτες καθημερινά από όλα της τη κανάλια και ειδικά μέσω Facebook δέχεται παραγγελίες ύψους 2 εκατ. ευρώ το μήνα. Αντίστοιχα, μέσα από το e-shop, μπορούν να εξυπηρετηθούν προωθητικές ενέργειες, σύγκριση προϊόντων, εξαργύρωση κουπονιών και συμμετοχή σε διαγωνισμούς.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το Μάννα – Τσατσαρωνάκης: Πώς… δάγκωσε την κρίση με ένα νέο λανσάρισμα

Το πώς η «Το Μάννα-Τσατσαρωνάκης» άλλαξε το… battlefield της κατηγορίας του παξιμαδιού, ανταποκρινόμενη στις προκλήσεις που σημάδεψαν τη βιομηχανία τροφίμων το 2022 και εν μέρει συνεχίζονται και φέτος, παρουσίασε στο συνέδριο Sales In Action που διοργάνωσε η Boussias Events την Τρίτη 11 Ιουλίου ο Θανάσης Τσακαρδάνος, Head of Sales της εταιρείας.

Όπως σημείωσε ο κ. Τσακαρδάνος, το 2022 βιώσαμε μία πρωτοφανή κοστολογική κρίση που έφερε τον πληθωρισμό ως και στο +12%, με το 42% των κατηγοριών FMCGs στην Ελλάδα να καταγράφουν διψήφια αύξηση τιμών. Η εισαγωγή του Καλαθιού του Νοικοκυριού έβαλε προμηθευτές και λιανεμπόρους σε ακόμα πιο έντονη διαδικασία ανταγωνισμού, πιέζοντας ακόμα περισσότερο την κερδοφορία τους, ενώ ειδικά στην περίπτωση της «Το Μάννα-Τσατσαρωνάκης» είχε ως επίπτωση την στροφή πολλών καταναλωτών από το παξιμάδι στην κατηγορία της φρυγανιάς, η οποία συμπεριλαμβανόταν στο Καλάθι του Νοικοκυριού. Μιλώντας συγκεκριμένα για την κατηγορία του παξιμαδιού, ο κ. Τσακαρδάνος ανέφερε ότι η μεσοσταθμική αύξηση της τιμής στην κατηγορία έφτασε το +10%, οδηγώντας σε έντονες προωθητικές ενέργειες.

Το νέο λανσάρισμα
Σε αυτό το περιβάλλον, σύμφωνα με τον κ. Τσακαρδάνο, η εταιρεία είχε δύο επιλογές: είτε να συνεχίσει τις έντονες προωθητικές ενέργειες, «στύβοντας» την κερδοφορία της και μειώνοντας την αξία της κατηγορίας, είτε να καινοτομήσει, φέρνοντας στην κατηγορία του παξιμαδιού δύο στοιχεία που της έλειπαν: τη γεύση και το «παιχνίδι». Και κάπως έτσι προέκυψε το πιο πρόσφατο λανσάρισμα της εταιρείας, η σειρά παξιμαδιών «Δαγκωτό», που περιλαμβάνει τραγανές μπουκιές σε τέσσερις γεύσεις, μεταξύ των οποίων και η πρωτότυπο γεύση της μαύρης τρούφας. Βασικό χαρακτηριστικό του λανσαρίσματος είναι η «ζωντανή» συσκευασία της, με ζωηρά χρώματα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή, καθώς και το ότι μπορεί να καταναλωθεί εύκολα όχι μόνο στο σπίτι, αλλά παντού. Για να είναι επιτυχημένο το λανσάρισμα, η «Το Μάννα-Τσατσαρωνάκης» συνεργάστηκε στενά με τους πελάτες της, υπογραμμίζοντας την προστιθέμενη αξία που φέρνει το νέο προϊόν την κατηγορία, ενώ εκπαίδευσε σχετικά την ομάδα πωλήσεών της, ώστε η ενεργοποίηση της παρουσίασης του «Δαγκωτού» να γίνει διαφοροποιημένα σε κάθε κατάστημα, με ευκαιρίες cross merchandising με άλλα προϊόντα, όπως κρασιά και τυριά.

Οι αριθμοί του «Δαγκωτού»
Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον κ. Τσακαρδάνο, ξεπέρασε τις προσδοκίες της εταιρείας: «Πάνω από 4.500 εξτρά τοποθετήσεις κωδικών στο retail, πάνω από 1.200 εξτρά σημεία ενεργοποίησης, μιλάμε για μία διείσδυση πάνω από 60%, νούμερα που ούτε που φανταζόμασταν ότι θα φτάσουμε. Οργανική ανάπτυξη σε ένα τρίμηνο +9,8% για μας εσωτερικά, αλλά επειδή πάντα πρεπει να μιλάμε τη γλώσσα του πελάτη, 3,7% ανάπτυξη της κατηγορίας με ένα λανσάρισμα, είναι ένα νούμερο που μας κάνει πιο περήφανους απ’όλα». Ο κ. Τσακαρδάνος ανέφερε ακόμα ότι τον τελευταίο ενάμιση χρόνο η εταιρεία προσπαθεί να αναπτύξει περισσότερο το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων για το Horeca που διαθέτει.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ioniki: Διπλασίασε την κερδοφορία της το 2022

Με ενισχυμένο τζίρο και κερδοφορία έκλεισε για την Ioniki το 2022, με την ανάπτυξη της εταιρείας να αποτυπώνεται όχι μόνο στα οικονομικά μεγέθη, αλλά και στον αριθμό των εργαζομένων της, που το 2022 έφτασε τα 231 άτομα, έναντι 175 ατόμων το 2021.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της Ioniki για το 2022, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 27,43 εκατ. ευρώ, έναντι 20,05 εκατ. το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 36,82%. Και παρά την καλπάζουσα άνοδο του πληθωρισμού κατά το περασμένο έτος, η εταιρεία πέτυχε άνοδο του μεικτού κέρδους από τα 5,86 εκατ. ευρώ στα 8,28 εκατ. ευρώ και του μικτού περιθωρίου κέρδους από το 29,24% στο 30,18%. Παράλληλα, τα κέρδη προ φόρων υπερδιπλασιάστηκαν, φτάνοντας τα 1,91 εκατ. ευρώ, έναντι 801.706 ευρώ το 2021, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους σχεδόν τριπλασιάστηκαν, φτάνοντας τα 1,50 εκατ. ευρώ, έναντι 564.123 ευρώ το 2021.

Εξάλλου, το 2023 η Ioniki εκταμίευσε ποσό ύψους 567.465 ευρώ στο πλαίσιο συμβάσης χρεολυτικού δανείου με την Τράπεζα Πειραιώς για σκοπούς υλοποίησης επενδυτικού σχεδίου, ήτοι αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού, το οποίο έχει υπαχθεί στο καθεστώς ενίσχυσης Γενική Επιχειρηματικότητα. Το συνολικό κόστος της πραγματοποιημένης επένδυσης υπολογίζεται σε 756.620 ευρώ και δεν δύναται να υπερβαίνει τα 25 εκατ., ενώ το επιτόκιο του δανείου συμφωνήθηκε σε Euribor πλέον περιθωρίου 2,8% και το τελικό έτος εξόφλησης είναι το 2027.

Σημειώνεται ότι, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών της Ioniki για εξοικονόμηση ενέργειας και προστασία του περιβάλλοντος, στην εταιρεία λειτουργεί πλέον φωτοβολταϊκό σύστημα με συνολική εγκατεστημένη ισχύ 500 kw. H ετήσια εκτιμώμενη παραγωγή του συστήματος ανέρχεται σε περίπου 620.000kWh ετησίως, που ισοδυναμεί με 618,14 τόνους αποφυγής έκλυσης διοξειδίου του άνθρακα ετησίως, ή με 250,48 τόνους εξοικονόμησης ορυκτών καυσίμων ή με 33.480 φυτεμένα δέντρα ετησίως. Επιπλέον, η εταιρεία έχει μειώσει την ποσότητα πλαστικού που χρησιμοποιεί, αντικαθιστώντας μεταξύ άλλων τις πλαστικές συσκευασίες με συσκευασίες από ανακυκλώσιμο, ανακυκλωμένο υλικό, όπου αυτό είναι εφικτό.

Νέα προϊόντα
Εν τω μεταξύ, η Ioniki επενδύει στην επέκταση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου, πραγματοποιώντας νέα λανσαρίσματα τακτικά. Στη φετινή έκθεση Foog Expo 2023 η Ioniki παρουσίασε τα νέα χωριάτικα μπουρέκια και τα egg brunch, καθώς και νέα retail προϊόντα από Π.Ο.Π υλικά του rebranding της Σπιτικής Ζύμης, που αποτελούνται τόσο από αλμυρές όσο και γλυκές επιλογές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter