Megas Yeeros: Στο +25% ο τζίρος, στο 43% οι εξαγωγές

Αυξημένες πωλήσεις εντός και εκτός Ελλάδας πέτυχε το 2022 η Megas Yeeros, που είδε όμως την κερδοφορία της να συρρικνώνεται λόγω των αυξημένων κοστών που επηρέασαν ευρύτερα τη βιομηχανία των τροφίμων κατά το περασμένο έτος, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της Megas Yeeros, το 2022 οι ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 56,84 εκατ. ευρώ, έναντι 45,56 εκατ. κατά τη χρήση 2021, ήτοι αύξηση κατά 25%. Οι πωλήσεις του ομίλου που πραγματοποιήθηκαν στο εξωτερικό κατά την χρήση 2022 ανήλθαν σε ποσοστό 43,3%, έναντι ποσοστού 39,6% κατά την προηγούμενη χρήση. Η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αντιπροσωπεύει ποσοστό 12,5% του κύκλου εργασιών για τη χρήση 2022, έναντι ποσοστού 11,86% κατά την προηγούμενη χρήση.

Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις του ομίλου στην Ελλάδα ανήλθαν το 2022 σε 32,24 εκατ. ευρώ, έναντι 27,52 εκατ. το 2021, οι πωλήσεις εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης ανήλθαν σε 5,64 εκατ. ευρώ, έναντι 4,46 εκατ. το 2021, ενώ οι πωλήσεις σε τρίτες χώρες έφτασαν τα 18,95 εκατ. ευρώ, έναντι 13,59 εκατ. το 2021.

Μειώθηκαν τα κέρδη
Σε επίπεδο κερδοφορίας, η Megas Yeeros επλήγη από την αύξηση του κόστους πωλήσεων στα 47,86 εκατ. ευρώ (2021: 36,55 εκατ.), με τα μεικτά κέρδη να παρουσιάζουν οριακή μείωση σε σχέση με το 2021, στα 8,98 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 2,42 εκατ. ευρώ, έναντι 3,54 εκατ. το 2021, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους έκλεισαν στα 1,96 εκατ. ευρώ, έναντι 2,90 εκατ. το 2021. Τα κέρδη EBITDA ανήλθαν στη χρήση 2022 σε 5,04 εκατ. ευρώ, έναντι 5,47 εκατ. το 2021, ήτοι μειώθηκαν κατά 8%.

Οι αριθμοδείκτες απόδοσης και αποδοτικότητας του ομίλου επίσης κινήθηκαν αντίστοιχα: ο λόγος του EBITDA προς τον κύκλο εργασιών μειώθηκε στο 8,87%, από το 12% του 2021, ο λόγος των μεικτών κερδών προς τις πωλήσεις υποχώρησε στο 15,80%, από το 19,78% το 2021, ενώ ο λόγος των κερδών μετά από φόρους προς τις πωλήσεις έκλεισε στο 3,44%, έναντι 6,37% το 2021.

Πιστοποιήσεις Halal και Kosher
Σημειώνεται ότι εντός του 2022 η Megas Yeeros εξασφάλισε πιστοποιήσεις Halal και Kosher για προϊόντα της, καθιστώντας τα αποδεκτά προς κατανάλωση από ανθρώπους που ασπάζονται τον ισλαμισμό και τον ιουδαϊσμό αντίστοιχα. Πρόκειται για πιστοποιήσεις που προσδίδουν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και αποτελούν χρήσιμο εργαλείο marketing, αλλά και εργαλείο προσέλκυσης πελατών σε αγορές με ισχυρές προοπτικές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Bel Hellas: Συνεχίζει πτωτικά μετά την πώληση του Leerdammer στη Lactalis

Πτωτικά κινήθηκαν το 2022 τα οικονομικά μεγέθη της Bel Hellas, με τη διοίκηση της εταιρείας μάλιστα στην έκθεση διαχείρισης για τη χρήση 2022 να χαρακτηρίζει την οικονομική κατάσταση ως μη ικανοποιητική, εξηγώντας πως αυτή έχει επηρεαστεί αρνητικά από τη είσοδο νέων ανταγωνιστών στην αγορά, οι οποίοι έχουν επηρεάσει τα μερίδια αγοράς.

Όπως σημειώνεται επίσης, η πώληση του Leerdammer στη Lactalis που συρρίκνωσε κατά 23% τη δραστηριότητα της εταιρείας σε σύγκριση με το 2021 και η παγκόσμια οικονομική συγκυρία, η οποία οδήγησε σε αύξηση του κόστους παραγωγής, δυσχεραίνουν την ήδη εύθραυστη ισορροπία μεταξύ του όγκου πωλήσεων και του περιθωρίου κέρδους. Μετά την πώληση του Leerdammer στον όμιλο Lactalis, η Bel Hellas έπαψε να είναι ο ηγέτης στην κατηγορία των συσκευασμένων τυριών στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο και, όπως είχε δηλώσει στο FOODReporter τον περασμένο Μάρτιο ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας, Μπενζεμάν Μπρετόν, «από την τρίτη ή την τέταρτη θέση, δεν έχεις τη δυνατότητα να επιτύχεις τα ίδια πράγματα».

Στα 10,74 εκατ. ο τζίρος του 2022
Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της Bel Hellas, ο κύκλος εργασιών του 2022 διαμορφώθηκε στα 10,74 εκατ. ευρώ, έναντι 13,95 εκατ. το 2021, ενώ τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν στα 144.033 ευρώ, έναντι 232.990 ευρώ το 2021, και τα κέρδη μετά από φόρους έκλεισαν στα 115.243 ευρώ, έναντι 181.295 ευρώ το 2021. Θυμίζουμε ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας είχε κινηθεί πτωτικά και το 2021 (-6,8%), καθώς το Leerdammer μπορεί σε άλλες χώρες να είχε μικρή διείσδυση στην αγορά, στην Ελλάδα όμως σταθερά βρισκόταν μεταξύ 20% και 25% ως μερίδιο στο συνολικό τζίρο της ελληνικής θυγατρικής.

Βλέπει ανάπτυξη σε νέους τομείς
Για την τρέχουσα χρήση, η εταιρεία αναμένει ότι τα αποτελέσματα και το κόστος των προϊόντων θα επηρεαστούν σημαντικά από την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών (γάλα, βούτυρο) και των υλικών συσκευασίας (χαρτόνια, αλουμίνιο κλπ.), η οποία θα μπορούσε να επηρεάσει τα αποτελέσματα και τα περιθώρια κέρδους βραχυπρόθεσμα λόγω της μεγάλης μεταβλητότητας.

Συνεχίζει τις προσπάθειες για την παρουσίαση νέων προϊόντων
Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία είναι αισιόδοξη όσον αφορά τη μελλοντική της ανάπτυξη, συνεχίζοντας τις προσπάθειες για την παρουσίαση νέων προϊόντων στις αγορές, και αναπτύσσεται σε νέους τομείς για να συμπληρώσει το χαρτοφυλάκιό της με φυτικά προϊόντα και προϊόντα βασισμένα στα φρούτα.

Άλλωστε, όπως είχε σημειώσει στο FOODReporter ο κ. Μπρετόν, «η ελληνική αγορά είναι κερδοφόρα για τον όμιλο και βλέπουμε μεγάλη αναξιοποίητη προοπτική σε αυτή. Το δόγμα του ομίλου Bel για τα επόμενα χρόνια είναι “περισσότερες κατηγορίες τροφίμων, περισσότερες συνεργαζόμενες χώρες”. Υπάρχει έτοιμη τεχνογνωσία, ώστε να έρθει ένα νέο προϊόν, είτε on-the-go σνακ φρούτων, είτε vegan τυρί, στην Ελλάδα, μόλις κρίνουμε ότι έχει ωριμάσει η αγορά».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter