GENKA1877: Η… αυτονόμηση των Cellier και οι συζητήσεις για εξαγορά

Στην απόσχιση του κλάδου λιανικής και την απορρόφησή του από νέα εταιρεία με την επωνυμία Cellier AE προχωρά η ΓΕΝΚΑ Εμπορική (GENKA1877). Συγκεκριμένα, ο ενδοομιλικός μετασχηματισμός θα πραγματοποιηθεί με τη σύσταση νέας εταιρείας, στην οποία θα μεταβιβαστεί το σύνολο της περιουσίας του κλάδου λιανικής της GENKA1877 (με ημερομηνία αναφοράς την 30ή Απριλίου 2023).

Το μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας θα σχηματιστεί από την αξία της εισφερόμενης καθαρής περιουσίας και θα ανέλθει στο ποσό των ευρώ 1.145.000 ευρώ, με μοναδική μέτοχο τη GENKA1877. Το ποσό αυτό προκύπτει από την έκθεση απόσχισης του κλάδου λιανικής που διενήργησε εταιρεία ορκωτών ελεγκτών λογιστών, με το μεγαλύτερο μέρος της αξίας των περιουσιακών στοιχείων του κλάδου να αφορά σε εμπορεύματα (735.295 ευρώ) και σε εγκαταστάσεις σε ακίνητα τρίτων (353.069 ευρώ).

«Δομική αλλαγή»
Το FOODReporter επικοινώνησε για το θέμα αυτό με τον διευθύνοντα σύμβουλο της GENKA1877, Τάκη Βλαχογεωργακόπουλο, ο οποίος επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ μας δήλωσε: «Η απόσχιση του κλάδου της δραστηριότητας του λιανικού εμπορίου είναι μια δομική αλλαγή, που θα βοηθήσει στην ευελιξία και στην ανάπτυξη της εταιρείας».

Σε τροχιά ανάπτυξης η GENKA1877
Η εν λόγω κίνηση έρχεται σε μία περίοδο κατά την οποία η GENKA1877 βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης, όπως φαίνεται και από τη διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων Cellier με το άνοιγμα τριών νέων καταστημάτων μέσα σε ένα έτος, φτάνοντας πλέον τα επτά καταστήματα, με το πιο καινούργιο από αυτά να βρίσκεται εκτός Αττικής και συγκεκριμένα στο Navarino Waterfront Agora. Παράλληλα, η εταιρεία πρόσφατα ιδρύσε το Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης Προσωπικού και Συνεργατών όντας η πρώτη εμπορική εταιρία με Τ.Ε.Α.

Μια απο τις πρόσφατες συνεργασίες που ανακοίνωσε η εταιρεία αφορούσε στην αποκλειστική εισαγωγή των κρασιών της τραγουδίστριας Kylie Minogue.

Σε συζητήσεις για εξαγορά
Όμως η ανάπτυξη της εταιρείας δε σταματά εκεί. Σύμφωνα με πηγές του FOODReporter με γνώση των εξελίξεων, η GENKA1877 βρίσκεται αυτήν την περίοδο σε συζητήσεις για την εξαγορά άλλης εταιρείας, με στόχο την ανάπτυξη των πωλήσεων στο κανάλι της λιανικής και της προώθησης του ελληνικού κρασιού σε διεθνές επίπεδο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σκλαβενίτης: Οι νέες χρεώσεις στις παραγγελίες μέσω Διαδικτύου

Στο… παιχνίδι των fixed χρεώσεων αποστολής για παραγγελίες μέσω Διαδικτύου μπαίνει η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της χώρας.

Με ανακοίνωσή της τη Δευτέρα 3 Ιουλίου, η Σκλαβενίτης γνωστοποίησε ότι πλέον για κάθε παραγγελία από το ηλεκτρονικό κατάστημα μικρότερη των 30 ευρώ ισχύει χρέωση αποστολής 5 ευρώ, για παραγγελίες μεταξύ 30 και 100 ευρώ η χρέωση ανέρχεται στα 2,50 ευρώ, ενώ για παραγγελίες άνω των 100 ευρώ δεν υπάρχει επιπλέον χρέωση. Μέχρι πρότινος, η χρέωση υπολογιζόταν με βάση τη χιλιομετρική απόσταση της διανομής.

Και αν η απόφαση αυτή είναι μία αρνητική έκπληξη για πολλούς καταναλωτές, στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για έκπληξη. Ήδη στο εξωτερικό αρκετές αλυσίδες έχουν υιοθετήσει σταθερές χρεώσεις αποστολής, προκειμένου να καλύψουν τα αυξημένα κόστη που περιλαμβάνει η διαδικασία αυτή σε σχέση με τα ψώνια από το φυσικό κατάστημα: από το picking των προϊόντων που ζητά ο καταναλωτής, μέχρι τα μεταφορικά κόστη για την παράδοση.

Βέβαια, στις περισσότερες περιπτώσεις οι αλυσίδες είναι ιδιαίτερα προσεκτικές ως προς τον τρόπο με τον οποίο επιβάλλουν τις χρεώσεις, ειδικά λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις του τελευταίου έτους που έχουν «ζορίσει» τους καταναλωτές.

Μάλιστα, η Σκλαβενίτης δεν είναι καν η πρώτη αλυσίδα στην Ελλάδα που θέτει σε ισχύ τέτοιου είδους χρεώσεις: η ΑΒ Βασιλόπουλος χρεώνει με 2 ευρώ τις παραγγελίες από 25 έως 45 ευρώ, η My market επίσης με 2 ευρώ τις παραγγελίες από 25 έως 59 ευρώ, ενώ η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός χρεώνει με 3 ευρώ τις παραγγελίες κάτω από 40 ευρώ με την υπηρεσία Easy Delivery και με 3 ευρώ τις παραγγελίες (ανεξαρτήτως ύψους) με την υπηρεσία Express Delivery.

Στα 3 ευρώ είναι και η χρέωση για παραγγελίες από 25 έως 55 ευρώ από το e-fresh.gr.

Στη Θανόπουλος το κόστος των μεταφορικών υπολογίζεται ανάλογα με την περιοχή στην οποία θα πραγματοποιηθεί η παράδοση, αλλά και με το τελικό κόστος της παραγγελίας. Τέλος, στο 362 Grocery το κόστος μεταφορικών ανέρχεται σε 1,80 ευρώ, χωρίς να υπάρχει όριο αγορών.

Όσον αφορά στη Μασούτης, τα μεταφορικά είναι δωρεάν.

Ισχυρή ανάπτυξη
Πάντως, η επιβολή χρεώσεων δε φαίνεται ικανή να ανακόψει τη… φόρα των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, που στη διάρκεια της πανδημίας παρουσίασαν εκρηκτική ανάπτυξη, η οποία έκτοτε έχει αναμενόμενα επιβραδυνθεί, όμως παραμένει ισχυρή, καθώς πολλοί ήταν αυτοί που κράτησαν και μετά την πανδημία την καινούργια τους συνήθεια, εκτιμώντας την άνεση και την εξοικονόμηση χρόνου που τους προσφέρει.

Όσο για αυτούς που πιθανόν να ενοχληθούν από τις χρεώσεις αυτές, υπάρχει πάντα και η επιλογή της παραλαβής από το κατάστημα, η οποία δε συνεπάγεται έξτρα χρεώσεις και εξοικονομεί επίσης χρόνο στον καταναλωτή, καθώς δε χρειάζεται να περιμένει στο ταμείο για τα ψώνια του.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μασούτης: Ο Γιάννης Καλαϊτζάκης αναλαμβάνει τα καθήκοντα του Marketing Director

Ο Γιάννης Καλαϊτζάκης είναι το νέο στέλεχος που εντάχθηκε στο δυναμικό της εταιρείας Μασούτης και ανέλαβε τη θέση Διευθυντή Μarketing με στόχο να συμβάλει ουσιαστικά στην αναπτυξιακή στρατηγική της εταιρείας.

Έχει εμπειρία σε αντίστοιχες θέσεις στην Ελλάδα και την Κύπρο, με περισσότερα από 20 έτη εξειδίκευσης στον κλάδο του retail και των FMCG’s σε επιχειρήσεις στον τομέα του λιανεμπορίου, της τεχνολογίας, των spirits και non-alcoholic beverages. Στην Μασούτης από τη θέση του Marketing Director στοχεύει να αναδείξει την omnichannel στρατηγική της εταιρείας που έχει στο επίκεντρό της τον καταναλωτή και τις ανάγκες του.

Ταυτόχρονα, σκοπεύει να ενισχύσει τον εμπορικό προσανατολισμό του ρόλου της ομάδας Marketing με έμφαση στην καινοτομία.

Ο Γενικός Διευθυντής της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., Θεόδωρος Γεροστεργιούδης, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που καλωσορίζουμε στην οικογένεια της Μασούτης ένα κορυφαίο στέλεχος στον τομέα του Marketing. Ο κ. Καλαϊτζάκης, διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που ταιριάζουν με τη φιλοσοφία και τις αξίες μας και με την πολυετή εμπειρία του έρχεται να ενισχύσει αποτελεσματικά την ομάδα μας».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter