Ισχυρή ανάπτυξη άνω του +30% κατέγραψε το 2022 ο κύκλος εργασιών της γαλακτοβιομηχανίας Ήπειρος, συγκριτικά με το 2021, όμως η προ φόρων κερδοφορία της συρρικνώθηκε σχεδόν στο μισό, σε μία χρονιά η οποία χαρακτηρίστηκε από μεγάλες προκλήσεις για την ελληνική γαλακτοβιομηχανία, κυρίως λόγω των πληθωριστικών πιέσεων και της ενεργειακής κρίσης.Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της Ήπειρος, το 2022 οι πωλήσεις της εταιρείας έφτασαν τα 87,38 εκατ. ευρώ, έναντι 66,12 εκατ. το 2021 (+32,14%), ενώ και τα μικτά κέρδη κινήθηκαν ανοδικά, ανερχόμενα στα 7,60 εκατ. ευρώ, έναντι 6,96 εκατ. το 2021 (+9,21%). Αντίθετα, τα κέρδη προ φόρων ήταν μειωμένα κατά 44,72% και διαμορφώθηκαν στα 1,75 εκατ. ευρώ, έναντι 3,17 εκατ. το 2021, ενώ το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους έκλεισε στα 1,71 εκατ. ευρώ, έναντι 2,55 εκατ. το 2021.
Αναμένει ισχυρή ανάπτυξη των πωλήσεων στο εξωτερικό
Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι το «μείγμα» πωλήσεων της γαλακτοβιομηχανίας σε Ελλάδα και εξωτερικό. Περίπου τα τρία τέταρτα των πωλήσεων της Ήπειρος διοχετεύονται στην ελληνική αγορά, κάτι που δεν έχει αλλάξει σημαντικά σε σχέση με το 2021. Μάλιστα, οι πωλήσεις της εταιρείας παρουσίασαν πέρυσι αύξηση και στις τρεις προσδιοριζόμενες γεωγραφικές περιοχές: στην ελληνική αγορά (από τα 50,78 εκατ. ευρώ του 2021 στα 64,18 εκατ. το 2022), στην ευρωπαϊκή αγορά (από τα 11,26 εκατ. στα 17,99 εκατ.) και στις αγορές τρίτων χωρών (από τα 4,09 εκατ. στα 5,21 εκατ.).
Όμως καθώς η ελληνική αγορά γαλακτοκομικών παρουσιάζει σημάδια κάμψης, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων που, αν και επιβραδύνονται, παραμένουν ισχυρές για τα ελληνικά νοικοκυριά, η Ήπειρος στρέφει όλο και περισσότερο το βλέμμα της στο εξωτερικό: όπως αναφέρεται στην έκθεση διαχείρισης του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας για τη χρήση 2022, φέτος αναμένεται ισχυρή ανάπτυξη των πωλήσεων της εταιρείας στο εξωτερικό, «με δυνατότητα οι πωλήσεις αυτές να καλύψουν πιθανή μικρότερη ζήτηση στην εγχώρια αγορά».Γενικά πάντως, η διοίκηση της Ήπειρος εκτιμά πως η πορεία της εταιρείας αναμένεται να είναι κερδοφόρα και κατά την τρέχουσα περίοδο, ποντάροντας στις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί και στη στρατηγική που ακολουθεί, που έχουν θέσει τις βάσεις ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στην ανταγωνιστικότητα της αγοράς των τυροκομικών προϊόντων και να αναπτύσσεται συνεχώς.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter