Δεν φαίνεται να υπάρχει σημαντική μεταβολή σε όρους προωθητικών ενεργειών και διάρκειας στην ευρύτερη κατηγορία των αναψυκτικών στο πρώτο πεντάμηνο του 2023 για το ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της υπηρεσίας Pockee Market Intelligence.
Εστιάζοντας συγκεκριμένα στις αλυσίδες Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, My market, Μασούτης και Πέντε ΑΕ (Γαλαξίας), βλέπουμε ότι το μέσο ποσοστό έκπτωσης μειώθηκε κατά 2,1% μονάδες, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Συγκρίνοντας τα στοιχεία που παρέχει η υπηρεσία Pockee Market Intelligence για το πρώτο πεντάμηνο του 2023, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα στοιχεία για το έτος 2022, παρατηρούμε ότι στη συνολική κατηγορία των αναψυκτικών, το μέσο βάθος έκπτωσης στις προσφορές εντός σούπερ μάρκετ μειώθηκε κατά 1,4%. Αντίστοιχα, μειώθηκε στις προσφορές φυλλαδίου κατά 2,5% και στις καμπάνιες τηλεοπτικών προσφορών κατά 2%. Σε ό,τι αφορά τον αριθμό των ανεξάρτητων προσωποιημένων προσφορών που «έτρεξαν» σε κάθε επιμέρους Μέσο, παρατηρείται αύξηση σε απόλυτα νούμερα στις προσφορές φυλλαδίου, με 38 περισσότερες ενέργειες, ενώ, ταυτόχρονα, έγιναν τρία λιγότερα τηλεοπτικά σποτ, με συμμετοχή προϊόντων της κατηγορίας.
Κατά μέσο όρο, πέντε έως έξι από τις δέκα ενέργειες που γίνονται στην κατηγορία των αναψυκτικών από τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ αφορούν προσφορές εντός καταστήματος. Οι τρεις έως και τέσσερις ολοκληρωμένες προσφορές για κάθε δέκα προωθητικές ενέργειες αφορούν προσφορές φυλλαδίου και μία στις δέκα αφορά τηλεοπτικές προσφορές.
Σε όρους βάθους έκπτωσης, το υψηλότερο μέσο ποσοστό έκπτωσης αφορά τις τηλεοπτικές προσφορές (30%), με εκπτώσεις κατά 8,1% υψηλότερες σε σύγκριση με τις προωθητικές ενέργειες που αφορούν προσφορές εντός καταστήματος (21,9%), και 10.2% υψηλότερες σε σύγκριση με αυτές των προσφορών φυλλαδίου, οι οποίες τελικώς καταλαμβάνουν μερίδιο 19,8%.
Ο ηγετικός ρόλος των Σκλαβενίτης και My market στο σύνολο των προωθητικών ενεργειών
Συγκριτικά με τους πρώτους πέντε μήνες του 2022, στο χρονικό διάστημα από Ιανουάριο έως και Μάιο του 2023, στην ευρύτερη κατηγορία των αναψυκτικών, τα σούπερ μάρκετ My market και Σκλαβενίτης ήταν οι δύο αλυσίδες που κατέγραψαν αύξηση σε όρους προωθητικών ενεργειών και διάρκειας αυτών, κατά 10,3% και 18,6% αντίστοιχα στα My market και κατά 9,5% και 11,3% αντίστοιχα στα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης.

Κοιτώντας αποκλειστικά τις προσφορές φυλλαδίου, συνολικά συμμετείχαν 38 περισσότερες ενέργειες στην κατηγορία των αναψυκτικών, σε σύγκριση με τους πρώτους πέντε μήνες του 2022. Η μεγαλύτερη αύξηση αφορά τα φυλλάδια προσφορών της αλυσίδας My market, με 28 περισσότερες προωθητικές ενέργειες φυλλαδίου. Επίσης, στο πρώτο πεντάμηνο του 2023, τα My market απολάμβαναν και το μεγαλύτερο αριθμό ενεργειών, αλλά και τη μεγαλύτερη διάρκεια στο συγκεκριμένο Μέσο προβολής. Μείωση τόσο σε όρους ενεργειών όσο και διάρκειας αυτών, κατέγραψε η ΑΒ Βασιλόπουλος. Ωστόσο, η ΑΒ Βασιλόπουλος ήταν η αλυσίδα με το υψηλότερο σταθμισμένο βάθος έκπτωσης στις προσφορές φυλλαδίου (23,3%) και έπειτα, ακολούθησαν τα My market, με 20,5%.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου πενταμήνου του 2023, προβλήθηκαν μόλις τρεις λιγότερες τηλεοπτικές προσφορές στην ευρύτερη κατηγορία των αναψυκτικών, με την Πέντε ΑΕ (Γαλαξίας) και τα καταστήματα My market να έχουν τις περισσότερες τηλεοπτικές προσφορές στην κατηγορία. Σημειώνεται ότι η διάρκεια των τηλεοπτικών προσφορών για αναψυκτικά στα καταστήματα Γαλαξίας είναι σχεδόν διπλάσια σε σύγκριση με τους υπόλοιπες αλυσίδες οργανωμένου λιανεμπορίου που εισφέρουν με σχετικά στοιχεία στην υπηρεσία Pockee Market Intelligence. Σε ό,τι αφορά τις τηλεοπτικές προσφορές της κατηγορίας, η Πέντε ΑΕ (Γαλαξίας) εμφανίζει το υψηλότερο σταθμισμένο βάθος έκπτωσης, με 37% και ακολουθεί η ΑΒ Βασιλόπουλος, με 30,2%.
Επίσης, το μεγαλύτερο μερίδιο tailor-made προωθητικών ενεργειών για το διάστημα Ιανουάριος έως Μάιος τους 2023 στις πέντε αλυσίδες σούπερ μάρκετ αναφοράς της Pockee Market Intelligence για τη συνολική κατηγορία των αναψυκτικών, αφορά τα καταστήματα My market. Βέβαια, το μεγαλύτερο μερίδιο προωθητικών ημερών ανήκει στην αλυσίδα Σκλαβενίτης, με ποσοστό 29,5%. Το μεγαλύτερο μέσο βάθος έκπτωσης στην κατηγορία, καταγράφεται επίσης στη Σκλαβενίτης με 22,7% και ακολουθεί η ΑΒ Βασιλόπουλος, με 22,4%.
Προωθητικές ενέργειες στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ανά υποκατηγορία αναψυκτικών
Αναφορικά με τις προωθητικές ενέργειες των αλυσίδων σούπερ μάρκετ ανά υποκατηγορία αναψυκτικών για το πρώτο πεντάμηνο του 2023, στα αναψυκτικά τύπου Cola, το μεγαλύτερο μερίδιο προωθητικών ημερών ανήκει στη Σκλαβενίτης με 27,8%. Ακολουθούν τα My market, με 23,6% και η ΑΒ Βασιλόπουλος, με 21,3%. Το μεγαλύτερο μέσο ποσοστό έκπτωσης εμφανίζεται στην αλυσίδα Μασούτης, με ποσοστό 28,1%. Η ΑΒ Βασιλόπουλος ακολουθεί με μέσο ποσοστό προσφορών 26%.
Στην υποκατηγορία της λεμονάδας, το μεγαλύτερο μερίδιο προωθητικών ημερών ανήκει και πάλι στην αλυσίδα Σκλαβενίτης, με 30,8%. Ακολουθεί ΑΒ Βασιλόπουλος, με 28,3% και έπονται τα My market με 20,1%. Το μεγαλύτερο μέσο ποσοστό έκπτωσης μοιράζονται Σκλαβενίτης και My market, καθώς καταλαμβάνουν από 25,4%. Η ΑΒ Βασιλόπουλος ακολουθεί, με μέσο ποσοστό προσφορών 25,3%.
Στην πορτοκαλάδα, το μεγαλύτερο μερίδιο προωθητικών ημερών ανήκει στα καταστήματα My market, με 25,5%. Aκολουθεί η Σκλαβενίτης, με 25,4% και στη συνέχεια, η ΑΒ Βασιλόπουλος με 23,3%. Το μεγαλύτερο μέσο ποσοστό έκπτωσης έχουν και πάλι οι Σκλαβενίτης και My market με ποσοστό από 25,6%, για κάθε αλυσίδα. Ακολουθούν οι ΑΒ Βασιλόπουλος και Μασούτης, με μέσο ποσοστό προσφορών 24,7% έκαστη αλυσίδα σούπερ μάρκετ.
Στη δυναμική υποκατηγορία των Tonic και της σόδας, το μεγαλύτερο μερίδιο προωθητικών ημερών ανήκει στα καταστήματα My market, με 25,5%. Ακολουθεί κατά πόδας η Σκλαβενίτης, με 25,4% και έπεται η ΑΒ Βασιλόπουλος, με 23,3%. Το μεγαλύτερο μέσο ποσοστό έκπτωσης έχουν οι Σκλαβενίτης και MyMarket με ποσοστό από 25,6% η καθεμία και ακολουθούν ΑΒ Βασιλόπουλος και Μασούτης, με μέσο ποσοστό προσφορών 24.7% έκαστη.

Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter