Cafetex: Εξανεμίστηκαν τα κέρδη παρά το +30% του τζίρου το 2022

Αύξηση άνω του 30% σημείωσε πέρυσι ο κύκλος εργασιών της Cafetex σε σχέση με το 2021, ωστόσο η αλματώδης αύξηση της τιμής του καφέ, τα υψηλά κόστη για τη μεταφορά προϊόντων, η αύξηση του κόστους ενέργειας και η προσθήκη πληθωριστικών αυξήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα έπληξε την κερδοφορία της, καθώς η εταιρεία απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος των ανατιμήσεων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της Cafetex για το 2022, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε πέρυσι σε 13,25 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 30,32% σε σύγκριση με το 2021 (10,17 εκατ.), ενώ τα μικτά κέρδη της εταιρείας μειώθηκαν στα 2,46 εκατ. ευρώ, από 2,82 εκατ. το 2021 και το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 18,9% έναντι 27,7% το 2021, μία μείωση που αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση της τιμής του καφέ. Τα προ φόρων αποτελέσματα της χρήσης 2022 διαμορφώθηκαν σε κέρδη ποσού 22.000 ευρώ, έναντι 780.000 ευρώ το 2021, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά φόρων ανήλθαν σε κέρδη ποσού 4.000 ευρώ, έναντι κερδών 639.000 το 2021. Όπως σημειώνει η διοίκηση της Cafetex στην ετήσια χρηματοοικονομική της έκθεση, σε μία χρονιά εξαιρετικών προκλήσεων, «έπρεπε να συγκεραστεί η ανάγκη αύξησης των τιμών πώλησης προκειμένου να καλυφθούν τα παραπάνω κόστη με το σεβασμό στις μακροχρόνιες συνεργασίες και το καταναλωτικό κοινό».

Η στρατηγική για το 2023 και η εξαγορά της Beanies
Όσον αφορά στη στρατηγική της εταιρείας για το 2023, αυτή παραμένει σταθερή και στοχεύει μεταξύ άλλων στην αύξηση των πωλήσεων επώνυμων προϊόντων Coffeeway και Brazita, στην ενίσχυση της διανομής στη μικρή λιανική καθώς και στο κανάλι των επαγγελματικών πωλήσεων στην Ελλάδα και στην ανάπτυξη πωλήσεων σε αγορές του εξωτερικού κυρίως μέσω αποκλειστικών αντιπροσώπων για τη διάθεση επώνυμων προϊόντων.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Απρίλιο η Cafetex ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 51% της αγγλικών συμφερόντων εταιρείας Beanies, η οποία εξειδικεύεται στην παραγωγή αρωματικού στιγμιαίου καφέ, με δική της μονάδα επεξεργασίας και συσκευασίας. Μέσω της εξαγοράς αυτής η Cafetex σκοπεύει να αναπτύξει τις πωλήσεις των προϊόντων Coffeeway στο Ηνωμένο Βασίλειο και στο εξωτερικό, με στόχο τον διπλασιασμό του συνολικού της τζίρου, σε χρονικό ορίζοντα τριετίας. Επιπλέον, ο όμιλος εταιρειών που προκύπτει από την εξαγορά θα αποτελεί πλέον μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες αρωματικού καφέ στην Ευρώπη, με συνολική παραγωγική


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Άνω του 10% οι εξαγωγές της Αγγελάκης το 2023 – Η ανάπτυξη σε Μέση Ανατολή, Άπω Ανατολή και Ευρώπη

Ασία και Αραβικές χώρες εμφανίζουν ιδιαίτερη δυναμική για τις εξαγωγές της Αγγελάκης ΑΕ. Η εταιρεία αναπτύσσεται σε σημεία Ho.Re.Ca. και οργανωμένο λιανεμπόριο, προωθεί το portfolio του branded προϊόντος Ελαιοπουλάκι και αναζητεί τρόπους για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των προϊόντων της. Ο διευθυντής εξαγωγών της Αγγελάκης, Νίκος Βόπης, μιλά στο FOODReporter.

Ποιες είναι οι νέες χώρες – στόχοι για τις εξαγωγές της Αγγελάκης;

Εδώ και τρεις μήνες έχουν ξεκινήσει οι πρώτες παραδόσεις προϊόντων στο Κατάρ, με προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης. Η επιτυχημένη τοποθέτηση των προϊόντων της σειράς Ελαιοπουλάκι στο Χονγκ Κονγκ αποτέλεσε εξίσου σημαντική εξέλιξη, με τοποθέτηση και στην αεροπορική εταιρεία Cathay Pacific. Σαουδική Αραβία και Σιγκαπούρη αποτελούν αγορές-στόχους για το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Το πατενταρισμένο Ελαιοπουλάκι έχει τοποθετηθεί μέσα στο 2023 σε Γερμανία, Αυστρία, Ρουμανία. Συνεχίζονται με επιτυχία οι πωλήσεις με τους υφιστάμενους πελάτες σε Τσεχία, Σλοβακία. Ήδη από τη Food Expo 2023, υπήρξε έντονο ενδιαφέρον από σημαντικότατες εταιρείες διανομών στην Κύπρο, η οποία επίσης αποτελεί αγορά-στόχο.

Ποιος στόχος έχει τεθεί ως προς το ποσοστό του κύκλου εργασιών για τις φετινές εξαγωγές;

Στόχος για το 2023 είναι οι πωλήσεις εξωτερικού να κλείσουν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, στόχος που φαντάζει πιο ρεαλιστικός από ποτέ. Το πατενταρισμένο προϊόν Ελαιοπουλάκι πραγματοποίησε τον τελευταίο χρόνο εξαιρετικό λανσάρισμα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τόσο στο κανάλι Ho.Re.Ca., όσο και στο οργανωμένο λιανεμπόριο, κυρίως μέσω e-commerce retailers.

Αποτελεί τιμή για τα ελληνικά προϊόντα γενικότερα να χαίρουμε αποδοχής από πελάτες υψηλών προδιαγραφών και απαιτήσεων, όπως για παράδειγμα η Emirates Airlines, το Emirates Palace Mandarin Oriental στο Άμπου Ντάμπι και εστιατόρια ανώτερης γαστρονομικής εμπειρίας.

Σε ποιες κινήσεις έχει προχωρήσει η Αγγελάκης για να εξασφαλίσει πιστοποιήσεις σε δύσκολες αγορές;

Οι ιδιαιτερότητες κάθε αγοράς οδηγούν την Αγγελάκης σε άμεσες ενέργειες, ώστε να πληρούνται όλες οι απαραίτητες προδιαγραφές και τα προϊόντα να εξάγονται χωρίς περιορισμό. Μέχρι το τέλος του έτους, η εταιρεία θα διαθέτει επιπλέον πιστοποιήσεις, οι οποίες, σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες, θα ανοίξουν περαιτέρω το δρόμο των εξαγωγών, ισχυροποιώντας το brand σε κάθε νέα ενδιαφερόμενη αγορά.

Ποια χώρα του εξωτερικού είναι η «πρωταθλήτρια» σε αξία πωλήσεων;

Στην παρούσα φάση, το μεγαλύτερο κομμάτι του κύκλου εργασιών προέρχεται από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου στις χώρες του Κόλπου και της Μέσης Ανατολής γενικότερα είναι σχεδόν διπλάσια από της Ευρώπης, γεγονός που δημιουργεί σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Ακολουθεί το Χονγκ Κονγκ, με ιδιαίτερα καλή δυναμική.

Ποιο προϊόν θεωρείται περισσότερο αναπτυσσόμενο και με περισσότερες ευκαιρίες για τοποθέτηση στο οργανωμένο λιανεμπόριο και γιατί;

Μετά από έρευνα αγοράς, παρατηρήσαμε ότι η κατηγορία του Corn-Fed (ταϊσμένου με καλαμπόκι) κοτόπουλου σημειώνει ραγδαία ανάπτυξη σε Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο. Ο καταναλωτής στρέφεται ολοένα και περισσότερο προς το «κίτρινο» κοτόπουλο, το οποίο τρέφεται με πάνω από 50% καλαμπόκι, που του προσδίδει το ιδιαίτερο χρώμα.

Ποια η διαφορά τοποθέτησης σε ψυγεία των σούπερ μάρκετ αντί για κατάψυξη;

Η σύντομη διάρκεια ζωής του προϊόντος περιορίζει τη δυνατότητα εξαγωγής του σε συνθήκες ψυγείου. Συχνά μας αναγκάζει να στραφούμε στην κατηγορία του κατεψυγμένου. Η έρευνα αγοράς έδειξε ότι τα ανώτερης ποιότητας προϊόντα κοτόπουλου στις χώρες της Ευρώπης βρίσκονται στα ράφια των ψυγείων και όχι στους καταψύκτες. Βρισκόμαστε σε διαρκείς προσπάθειες εξεύρεσης λύσης, ώστε η μεταφορά των προϊόντων στην κεντρική Ευρώπη να γίνεται σε πολύ σύντομο χρόνο και τα προϊόντα να φτάνουν στον τελικό καταναλωτή με τη μέγιστη δυνατή διάρκεια ζωής.

Υπάρχει πρόθεση από την Αγγελάκης να εξάγει περισσότερους, διαφορετικούς κωδικούς στο άμεσο μέλλον;

Η Αγγελάκης είναι κατ’ αρχάς αναπτύσσει, σε υπάρχοντες και μελλοντικούς πελάτες, το προϊοντικό portfolio γύρω από το brand Ελαιοπουλάκι. Μετά την εδραίωση στις αγορές του εξωτερικού, μπορούμε, σε συνεργασία με το Τμήμα Τεχνολογίας και Ανάπτυξης (R&D), να προσθέτουμε διαρκώς νέους καινοτόμους κωδικούς, σύμφωνα με τις τάσεις και τις απαιτήσεις της αγοράς. Το Gluten Free Μπιφτέκι Κοτόπουλου από Ελαιοπουλάκι, έγινε πόλος έλξης για τους αγοραστές του εξωτερικού, δείχνοντας τον δρόμο για τη δημιουργία νέων παρασκευασμάτων, με το Ελαιοπουλάκι ως πρώτη ύλη.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

PitaPot: Η εξέλιξη της πίτας για σουβλάκι και με τη… σφραγίδα του ChatGPT

Την εξέλιξη της κλασικής πίτας για σουβλάκι αποτελεί η PitaPot, το καινοτόμο προϊόν της Χασιώτης ΑΕ που απευθύνεται κυρίως στις αγορές του εξωτερικού. Πρόκειται για μία ζύμη πίτας που προσφέρεται έτοιμη για γέμιση σε μορφή «δοχείου», μέσα στην οποία μπαίνει ο γύρος και τα άλλα υλικά του σουβλακιού, δίνοντας μία νέα, βολική ιδέα για την παρασκευή του αγαπημένου ελληνικού street food και άλλων παρόμοιων φαγητών. Μιλώντας στο FOODReporter, η Κωνσταντίνα Χασιώτη, διευθύνουσα σύμβουλος της Χασιώτης ΑΕ, εξήγησε πως το προϊόν αυτό, που μετρά λιγότερο από έναν χρόνο από το λανσάρισμά του, αναπτύχθηκε αρχικά με το σκεπτικό ότι θα μπορούσε να βοηθήσει τα σουβλατζίδικα, καθώς με το PitaPot δεν χρειάζεται να απασχολούν ειδικό τυλιχτή, ενώ ταυτόχρονα είναι ελκυστικό για τους καταναλωτές, καθώς τρώγεται πιο εύκολα και δε λερώνονται.

Και πράγματι, σύμφωνα με την ίδια, στο εξωτερικό υποδέχθηκαν την καινοτομία αυτή με θέρμη, καθώς είναι δύσκολο εκεί να βρεθεί τυλιχτής, σε αντίθεση με την Ελλάδα που υπάρχουν πολλοί τυλιχτές. Έτσι, περίπου το 80% των πωλήσεων της PitaPot καταλήγει στις αγορές του εξωτερικού στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία.

Σημειωτέον ότι το ενδιαφέρον της Χασιώτης ΑΕ δεν περιορίζεται σε ελληνικά εστιατόρια, αλλά επεκτείνεται και σε άλλων ειδών καταστήματα, όπως εστιατόρια με ντονέρ στη Γερμανία, τα οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλή. Η PitaPot είχε επίσης θετική αποδοχή στη Βρετανία, μία αγορά που ήταν ήδη εκπαιδευμένη στη «διπλωμένη» πίτα (folded flatbread) και ήταν πιο εύκολο να αποδεχθεί το καινοτόμο προϊόν.

Κοιτάζει και προς το λιανεμπόριο
Αν και για την ώρα η PitaPot απευθύνεται μόνο στο κανάλι του foodservice, η εταιρεία έχει βλέψεις για μελλοντικό λανσάρισμα και στο λιανεμπόριο, όπως μας ανέφερε η κ. Χασιώτη, καθώς πρόκειται για ένα κατεψυγμένο προϊόν που μπορεί να φανεί ιδιαίτερα βολικό στους καταναλωτές που προτιμούν να φτιάχνουν το αγαπημένο τους γεύμα στο σπίτι, προσφέροντάς τους μεγαλύτερη ευκολία από μία κλασική πίτα. Βέβαια, ειδικά για την ελληνική αγορά πιθανόν να χρειαστεί περισσότερη «δουλειά» για να πειστούν οι καταναλωτές ότι είναι προτιμότερο να φτιάχνουν τα δικά τους σουβλάκια στο σπίτι, αντί να τα παίρνουν έτοιμα, όπως το συνηθίζουν οι περισσότεροι.

Σημειώνεται ότι η PitaPot είναι κατοχυρωμένη με πατέντες σε Ελλάδα και Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς σύμφωνα με τη Χασιώτης ΑΕ αποτελεί μία μοναδική καινοτομία σε ένα προϊόν, αυτό της πίτας για σουβλάκι, που εδώ και πενήντα χρόνια ουσιαστικά είναι το ίδιο, με μικρές τροποποιήσεις ως προς το μέγεθος, τη σύσταση ή το σχήμα του.
Μάλιστα, η εταιρεία… ρώτησε το ChatGPT σχετικά, και η απάντηση ήταν ότι «η PitaPot μπορεί πράγματι να θεωρηθεί ως μια εξέλιξη της πίτας, ειδικά όσον αφορά στην ευκολία και στη χρήση της για φαγητό στο χέρι», και «ενώ η PitaPot αντιπροσωπεύει μια συγκεκριμένη εφαρμογή της πίτας, επιδεικνύει τους καινοτόμους τρόπους με τους οποίους οι πίτες μπορούν να εξελιχθούν για να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες και προτιμήσεις».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter