Οριστική άδεια στη βελγική Sucafina για εγκατάσταση γραφείου στην Ελλάδα

Οριστική άδεια στη βελγική Sucafina για εγκατάσταση γραφείου στην Ελλάδα
Την χορήγηση οριστικής άδειας στη βελγική εταιρεία Sucafina για την εγκατάσταση γραφείου στην Ελλάδα ενέκρινε πρόσφατα το υπουργείο Ανάπτυξης, μετά την προσωρινή άδεια που είχε δοθεί τον Ιούλιο του 2022 στην εταιρεία, η οποία δραστηριοποιείται κυρίως στο χονδρικό εμπόριο καφέ, τσαγιού, κακάο και μπαχαρικών, και στην επεξεργασία τσαγιού και καφέ.

Σύμφωνα με την απόφαση, το γραφείο της Sucafina που εγκαθίσταται στην Ελλάδα θα ασχολείται αποκλειστικά με την παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικού χαρακτήρα, κεντρικής λογιστικής υποστήριξης, αποθήκευσης και διαχείρισης αρχείων και πληροφοριών, διαχείρισης και εκπαίδευσης ανθρωπίνου δυναμικού, ανάπτυξης λογισμικού, προγραμματισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών και υποστήριξης συστημάτων πληροφορικής, διαφήμισης και μάρκετινγκ, καθώς και διαχείρισης προμηθευτών, πελατών και εφοδιαστικής προς τα κεντρικά της εταιρείας στο Βέλγιο, αλλά και προς συνδεδεμένες εταιρείες σε Αυστραλία (Sucafina Αustralia Pty Ltd), Γερμανία (Beyers Koffie GmbH), Βέλγιο (Beyers Koffie NV), Χονγκ Κονγκ (Sucafina HK Ltd), Ιταλία (Beyers Caffe Italia srl), Λουξεμβούργο (Sucafina Holding SA), Ολλανδία (Beyers Koffie BV), Νέα Ζηλανδία (Sucafina NZ Ltd), Ελβετία (Sucafina Ingredients SA, Sucafina SA), ΗΠΑ (Sucafina NA Inc) και Ηνωμένο Βασίλειο (Complete Coffee Ltd).

Η λειτουργία του εν Ελλάδι γραφείου της Sucafina διέπεται από τις προβλέψεις του νόμου περί εγκατάστασης αλλοδαπών εμποροβιομηχανικών εταιρειών. Μεταξύ άλλων, μετά την παρέλευση δώδεκα μηνών από την έναρξη ισχύος της απόφασης, το γραφείο θα πρέπει να απασχολεί στην Ελλάδα προσωπικό αποτελούμενο από τέσσερα τουλάχιστον άτομα και να έχει, για κάθε φορολογικό έτος, δαπάνες λειτουργίας στην Ελλάδα, ποσού τουλάχιστον 1.000.000 ευρώ.

Yπενθυμίζουμε σε αυτό το σημείο ότι η επωνυμία Sucafina δεν είναι άγνωστη στη χώρα μας, καθώς κατά το παρελθόν δραστηριοποιείτο στην Ελλάδα μία εισαγωγική εταιρεία ονόματι Sucafina Hellas. Η εν λόγω εταιρεία όμως ενεπλάκη σε υπόθεση εισαγωγών ακατάλληλου καφέ στην Ελλάδα, καθώς από το 2005 έως το 2008 κατασχέθηκαν από την (τότε) νομαρχία Πειραιά σχεδόν 500.000 κιλά καφέ από το Βιετνάμ και τη Βραζιλία, όπως είχε ανακοινώσει τον Ιούλιο του 2008 ο νομάρχης Πειραιά, Γιάννης Μίχας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, που είχε εκδοθεί μετά τη δέσμευση 106.482 κιλών ακατάλληλου για τη δημόσια υγεία άφρυκτου καφέ, κατά τον έλεγχο του προϊόντος, είχε εντοπιστεί μεγάλος αριθμός εντομότρητων και μελανών κόκκων (πάνω από 10%), γεγονός που σύμφωνα με τον Κώδικα Τροφίμων και Ποτών καθιστούσε τον καφέ ακατάλληλο για κατανάλωση.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αναψυκτικά: Ανταγωνισμός προσφορών σε Tonic, σόδα, άλλες γεύσεις

Αύξηση, κατά 4,2%, των tailor-made προωθητικών ενεργειών παρουσίασε η ευρύτερη κατηγορία των αναψυκτικών στο πρώτο πεντάμηνο του 2023 κι ακόμη, αύξηση κατά 6,7% στη διάρκεια ημερών προσφοράς, σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκλειστικά εξασφαλίζει το FOODReporter από την υπηρεσία Pockee Market Intelligence.

Στα αναψυκτικά, το μέσο ποσοστό έκπτωσης μειώθηκε κατά 1,3%, από το 22,4% σε 23,7%. Τα στοιχεία αφορούν προσφορές φυλλαδίου, τηλεοπτικές προσφορές και προσφορές εντός σούπερ μάρκετ. Στην αναφορά δεν περιλαμβάνονται ως προσφορές οι national promo κωδικοί της κατηγορίας. Οι κύριες υποκατηγορίες Cola και πορτοκαλάδας είχαν μικρή αύξηση σε ενέργειες και ημέρες προώθησης, μικρή μείωση είχε η υποκατηγορία της λεμονάδας.

Οι «παίκτες» με έντονο προωθητικό πλάνο
Οι κατηγορίες με τις περισσότερες προσφορές και διάρκεια προσφορών ήταν η Cola, η λεμονάδα, η πορτοκαλάδα και η κατηγορία tonic και σόδας. Η τελευταία παρουσίασε αύξηση promo events, με 16 περισσότερες ενέργειες από το περσινό στο φετινό πρώτο πεντάμηνο. Η Cola είχε μικρότερο αριθμό ενεργειών, αλλά με μεγαλύτερη διάρκεια. Το μέσο σταθμισμένο βάθος έκπτωσης στην Cola αυξήθηκε κατά 4%. Άλλωστε, στην Cola, ο αριθμός tailor-made προωθητικών ενεργειών μειώθηκε κατά 1,9%, με πέντε ενέργειες λιγότερες, αλλά με μικρή αύξηση διάρκειας, κατά 5%. Σε όρους ενεργειών, μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτο αριθμό ημερών είχαν οι άλλες (λοιπές) γεύσεις αναψυκτικών, κατά 288 περισσότερες. Το μέσο σταθμισμένο ποσοστό έκπτωσης εμφάνισε τη μεγαλύτερη μείωση μεταξύ των υποκατηγοριών, από 24.8% το πρώτο πεντάμηνο του 2022, σε 20,8% στο αντίστοιχο διάστημα του 2023. Ως προς τις επιμέρους μάρκες, η Coca Cola κατείχε στη διάρκεια του πρώτου πενταμήνου του 2023, το μεγαλύτερο μερίδιο προωθητικών ενεργειών (28,1%), με μερίδιο προωθητικών ημερών 25,7% και μέσο βάθος έκπτωσης 13,9%. Η Pepsi ακολουθούσε με μερίδιο 27,2% στις ενέργειες, μέσο βάθος έκπτωσης 25,4% και την πιο εκτεταμένη περίοδο ισχύος προσφορών, κατά 26,5%. Σε όρους προωθητικών ενεργειών έπονταν οι Green Cola, Βίκος και Έψα. Coca Cola και Βίκος εμφάνισαν αύξηση, τόσο στον αριθμό ενεργειών, όσο και στη διάρκεια αυτών. Η Coca Cola σημείωσε αύξηση και στο βάθος έκπτωσης κατά 1,5%.

Η μείωση των προσφορών στην υποκατηγορία της λεμονάδας
Στην υποκατηγορία της λεμονάδας, ο αριθμός των προσωποποιημένων προωθητικών ενεργειών μειώθηκε κατά 5,8%, βάσει 14 λιγότερων προσφορών). Η διάρκειά τους μειώθηκε κατά 9.7% και το μέσο σταθμισμένο ποσοστό έκπτωσης κατά 2,2%, από 25,2% σε 23%.

Η Ήβη κατείχε το μεγαλύτερο μερίδιο προωθητικών ενεργειών (25,6%) και το υψηλότερο μερίδιο προωθητικών ημερών (24,1%), με μέσο βάθος έκπτωσης στο 26,8%. Ακολούθησαν Έψα και Schweppes με παρόμοιο αριθμό ενεργειών, η Schweppes όμως αύξησε τον αριθμό ενεργειών και διάρκειάς τους πάνω από 60%, συγκριτικά με το πρώτο πεντάμηνο του 2022. Ακολούθησαν οι Λεμονάδα Green, Βίκος και Κλιάφα: Η τελευταία τριπλασίασε τον αριθμό των ενεργειών της στην κατηγορία σε σύγκριση με το 2022. Τα υψηλότερα ποσοστά έκπτωσης στην υποκατηγορία λεμονάδας προέρχονται από τις Ήβη (26,8%) και Green (24,4%), με Έψα (23,3%) και Κλιάφα (23,1%) να ακολουθούν. Στην υποκατηγορία της πορτοκαλάδας, ο αριθμός των tailor-made προωθητικών ενεργειών και η διάρκειά τους είχαν μικρή μείωση κατά 0,9% (2 λιγότερες ενέργειες) και κατά 2.8% αντίστοιχα. Το μέσο σταθμισμένο ποσοστό έκπτωσης μειώθηκε κατά 1.3%, στις 24,1% από 25,4%). Όπως και στη λεμονάδα, η Ήβη διατηρεί το υψηλότερο μερίδιο σε όρους προωθητικών ενεργειών και διάρκειας αυτών (26,5% και 25,1%, αντίστοιχα) και το υψηλότερο μέσο σταθμισμένο βάθος έκπτωσης: 27.8%. Ακολουθούν Schweppes και Έψα, με μέσο βάθος έκπτωσης 19,2% και 23,4%, αντίστοιχα.

Tonic, γκαζόζα και άλλες γεύσεις έχουν περισσότερες προσφορές στους πέντε πρώτους μήνες του 2023
Στην κατηγορία αναψυκτικών Tonic και σόδας, ο αριθμός των προωθητικών ενεργειών αυξήθηκε κατά 16,5%, η διάρκεια κατά 13,5% και το μέσο σταθμισμένο ποσοστό έκπτωσης μειώθηκε κατά 0,7%, από 21% σε 20,3%. Το υψηλότερο μερίδιο ανήκει στο Tuborg (24,4%) και αντίστοιχα, 27,1% σε διάρκεια ισχύος προσφορών. Ακολουθεί η Schweppes με μερίδιο ενεργειών 20,5% και διάρκεια στο 18,8%, σημειώνοντας πάντως αύξηση κοντά στο 50% των προωθητικών της ενεργειών στην υποκατηγορία. Σε όρους βάθους έκπτωσης, τα υψηλότερα ποσοστά έκπτωσης αφορούν τα brands Έψα (24%) και Ήβη (23,9%). Στην υποκατηγορία της γκαζόζας, ο αριθμός tailor-made προωθητικών αυξήθηκε κατά 7,5% στο πρώτο πεντάμηνο του 2023, με εννέα περισσότερες προσφορές. Η διάρκειά τους αυξήθηκε κατά 20.7%. Το μέσο σταθμισμένο ποσοστό έκπτωσης στην κατηγορία έφθασε το 24,1%, μειωμένο, ωστόσο, κατά 1,5%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022. Η 7up έτρεξε τις περισσότερες προσφορές στην κατηγορία, έχοντας εντυπωσιακά υψηλό μερίδιο σε προσφορές και διάρκεια αυτών: 49,4% και 45,5%.

Παράλληλα, διατήρησε υψηλό βάθος έκπτωσης (25,9%), μειωμένο μόλις κατά 1,9%, σε σύγκριση με το 2022. Ως προς το μέσο βάθος έκπτωσης, ακολούθησαν τα brands Βίκος (23,3%), Green (21,3%) και Sprite (17,5%). Η κατηγορία των αναψυκτικών άλλων (λοιπών) γεύσεων, σε σύγκριση με το πρώτο πεντάμηνο του 2022 εμφάνισε αύξηση 24,3% σε όρους προωθητικών ενεργειών, με 21 προσφορές περισσότερες και αύξηση 42,6% στη διάρκεια αυτών. Το μέσο σταθμισμένο βάθος έκπτωσης μειώθηκε κατά 3,9%, σε 18,4% από 22,3%. Η Schweppes κατείχε το μεγαλύτερο μερίδιο προωθητικών ενεργειών στην υποκατηγορία (35,8%) και το υψηλότερο μερίδιο προωθητικών ημερών (34,1%), με μέσο βάθος έκπτωσης 20%. Κλιάφα και Frutop ακολουθούν, με αντίστοιχα μερίδια προσφορών 14,4% και 14% και διάρκειας 13,3% και 17,1%. Η Κλιάφα αύξησε κατά 7.3% και το μέσο σταθμισμένο βάθος έκπτωσης στην υποκατηγορία: 21,7%, έναντι 14,4%.

Τέλος, η κατηγορία των ενεργειακών ποτών (energy drinks) κατέγραψε μείωση του αριθμού ενεργειών κατά 11.3% και ταυτόχρονη μείωση της διάρκειάς τους κατά 16%. Δύο από τα κύρια brands της κατηγορίας (Red Bull και Monster energy drink) αύξησαν τις προσφορές τους, χωρίς σημαντικές μεταβολές στο βάθος έκπτωσης. Μείωση των προσφορών, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, είχε το brand Hell.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Newrest Ελλάς: Στόχος για αύξηση τζίρου και ρευστότητας και για το 2023

Αύξηση κατά 46,33% παρουσίασε ο τζίρος της Newrest Ελλάς υπηρεσιών τροφοδοσίας για τη διαχειριστική περίοδο από 1η Οκτωβρίου 2021 έως και 30 Σεπτεμβρίου 2022.

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανέβηκε στα 54,49 εκατ. ευρώ και η ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων έθεσε ως στόχο την περαιτέρω αύξησή του κατά το επόμενο δωδεκάμηνο, το οποίο διανύουμε. Παράλληλα, ως στόχος για τη Newrest Ελλάς έχει τεθεί η μείωση του κόστους παραχθέντων προϊόντων, που θα βοηθήσει στη βελτίωση της ήδη «ικανοποιητικής» ρευστότητας της εταιρείας.

Η εταιρεία «διαχειρίζεται τους κινδύνους που ενδέχεται να προκύψουν από έλλειψη επαρκούς ρευστότητας φροντίζοντας να υπάρχουν πάντα εξασφαλισμένες τραπεζικές πιστώσεις προς χρήση».

Οι αγορές εμπορευμάτων και πρώτων υλών εκ μέρους της Newrest έφτασαν στην πιο πρόσφατη οικονομική χρήση τα €20.424.561, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 21% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του διοικητικού συμβουλίου, η γενικότερη αισιοδοξία που υπήρξε στην αγορά μετά την άρση των μέτρων καταπολέμησης της πανδημίας του κορωνοϊού οδήγησε σε θετικά οικονομικά αποτελέσματα την εταιρεία.

Παράλληλα, τα λοιπά έξοδα και ζημιές της εταιρείας ανήλθαν σε 12,77 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 103% σε σχέση με την προηγούμενη αύξηση όπου είχαν ανέλθει σε €6.289.034.

Αύξηση κερδών προ και μετά φόρων
Η εταιρεία, εξάλλου, κατέγραψε κέρδη μετά φόρων ύψους 5,85 εκατ. ευρώ, έναντι 3,33 εκατ. ευρώ στη διαχειριστική περίοδο μεταξύ Οκτωβρίου 2020 και Σεπτεμβρίου 2021.

Τα κέρδη μετά φόρων κινήθηκαν δηλαδή αυξητικά, κατά 75,68%. Το οικονομικό αποτέλεσμα της Newrest προ τόκων και φόρων ανήλθε σε κέρδος 7,8 εκατ. ευρώ, έναντι 4,5 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, αυξητικά κατά 73,33%. Παράλληλα, το σύνολο του ενεργητικού της εταιρείας υπηρεσιών τροφοδοσίας αυξήθηκε κατά 36,21% στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, φθάνοντας τα 31,99 εκατ. ευρώ, έναντι 23,48 εκατ. ευρώ στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2021.
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι παράλληλη αύξηση σημειώθηκε στα ίδια κεφάλαια της Newrest, από τα 10 εκατ. ευρώ στα 11,99 εκατ. ευρώ, με ετήσια μεταβολή κατά 19,9%.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter