Δωδώνη: Πόσο «ψαλίδισαν» το περιθώριο κέρδους τα απόνερα της ουκρανικής κρίσης

Το ορόσημο των 150 εκατομμυρίων ευρώ άγγιξε το 2022 ο κύκλος εργασιών της γαλακτοβιομηχανίας Δωδώνη, που ωστόσο είδε τα περιθώρια κέρδους της να συρρικνώνονται σε σχέση με το 2021, λόγω των πολλαπλών επιπτώσεων από τον πόλεμο της Ουκρανίας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις του ομίλου Δωδώνη για το 2022, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 6% σε ετήσια βάση και έφτασε τα 149,94 εκατ. ευρώ, έναντι 141,45 εκατ. το 2021, όμως την ίδια στιγμή τα μεικτά κέρδη μειώθηκαν στα 18,01 εκατ. ευρώ, από 23,16 εκατ. το 2021, με το μεικτό περιθώριο κέρδους να περιορίζεται στο 12%, από το 16,4% που ήταν το 2021.

Η πτώση αυτή, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου Δωδώνη, οφείλεται στις ιστορικά υψηλές τιμές όλων των τύπων γάλακτος, της ενέργειας, των μεταφορών και των υλικών συσκευασίας, ενώ αντίθετα η μείωση μετριάστηκε εν μέρει από τη λειτουργική εξοικονόμηση και από τις αυξήσεις των τιμών πώλησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι, λόγω κυρίως των πληθωριστικών πιέσεων στα μεταφορικά κόστη, τα γενικά και διοικητικά έξοδα του ομίλου αυξήθηκαν κατά 1,09 εκατ. ευρώ μέσα σε έναν χρόνο, φτάνοντας τα 18,42 εκατ. ευρώ. Το καθαρό αποτέλεσμα της περασμένης χρονιάς μετά από φόρους για τον όμιλο Δωδώνη διαμορφώθηκε σε ζημίες 4,51 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 1,25 εκατ. το 2021.

Εξάλλου, το 2022 ο καθαρός δανεισμός του ομίλου αυξήθηκε σημαντικά, από τα 49,09 εκατ. ευρώ στα 72,83 εκατ. ευρώ, εξαιτίας της ταχύτερης εξόφλησης παραγωγών και προμηθευτών, δίνοντας μεγαλύτερες προκαταβολές γαλακτοκομικής περιόδου, της σημαντικής αύξησης στην τιμή που πρόβειου, κατσικίσιου και αγελαδινού γάλακτος, της σημαντικής αύξησης του κόστους μεταφοράς αγαθών και των επενδύσεων που πραγματοποιήθηκαν στα δύο εργοστάσια του ομίλου στην Ελλάδα.

Συγχωνεύονται Vivartia – Venetiko Holdings
Εν τω μεταξύ, θέμα χρόνου φαίνεται ότι είναι η απορρόφηση του μητρικού ομίλου της Δωδώνη, Venetiko Holdings, από τη Vivartia Συμμετοχών, μία κίνηση που έχει αποφασιστεί από τα διοικητικά συμβούλια των δύο εταιρειών ήδη από τις 30 Μαρτίου, με σκοπό την απλοποίηση της δομής του κοινού ομίλου στον οποίο ανήκουν, και με απώτατο στόχο το ενιαίο σχήμα να καταστεί ισχυρότερο χρηματοοικονομικά. Ήδη χθες καταχωρήθηκε στο ΓΕΜΗ το σχέδιο σύμβασης της συγχώνευσης και η έκθεση εκτίμησης της απορροφώσας και της απορροφώμενης εταιρείας, και πλέον αυτό που απομένει είναι η λήψη της τελικής απόφασης της συγχώνευσης από τις γενικές συνελεύσεις των μετόχων των δύο εταιρειών.

Υπενθυμίζεται ότι η Venetiko Holdings, που ελέγχεται από την CVC Capital Partners, κατέχει σήμερα το 100% των μετοχών της Vivartia Συμμετοχών, στο χαρτοφυλάκιο της οποίας ανήκουν μεταξύ άλλων η Δέλτα, η Μπαρμπα Στάθης, η Goody’s και η Everest. Έτσι, το μετοχικό κεφάλαιο της τελευταίας, που σήμερα ανέρχεται στα 6,92 εκατομμύρια ευρώ, μετά τη συγχώνευση θα φτάσει τα 190,55 εκατ. ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Πεδίο δόξης λαμπρό για τη βιομηχανία τροφίμων και τα σούπερ μάρκετ στο TikTok

Για πολλούς το TikTok είναι μία πλατφόρμα που απευθύνεται κυρίως σε εφήβους ή έστω νέους ενήλικες, και αυτός είναι και ο λόγος που, σε μεγάλο βαθμό, οι ελληνικές επιχειρήσεις εμφανίζονται διστακτικές ή απρόθυμες να επενδύσουν σε αυτό, παρά την ταχύτατη ανάπτυξή του. Όμως φαίνεται πως η εντύπωση αυτή είναι εσφαλμένη, καθώς το κοινό του TikTok είναι όχι μόνο πολυσυλλεκτικό, αλλά και ιδιαίτερα δυναμικό.

Στην πρόσφατη παρουσίασή του στο 15ο συνέδριο του ECR Hellas, ο Giuliano Cini, Brand Partnerships Director, Italy & Greece, Global Business Solutions του TikTok, έδωσε ενδιαφέροντα στοιχεία για τις συνήθειες των Ελλήνων χρηστών του TikTok γύρω από το φαγητό. Και μάλλον δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει το γεγονός ότι, όπως αποκάλυψε, για το 85% των Ελλήνων χρηστών του μέσου κοινωνικής δικτύωσης το φαγητό αποτελεί το υπ’ αριθμόν 1 θέμα ενδιαφέροντος, όπως άλλωστε συμβαίνει και στη γειτονική (και εξίσου «ερωτευμένη» με το φαγητό) Ιταλία.
Αυτό που ίσως προκαλεί έκπληξη είναι το «μείγμα» των ηλικιών που ενδιαφέρονται για το φαγητό στο ελληνικό TikTok: μόλις το 18% ανήκει στις ηλικίες 18-24 ετών, και ακόμα 22% στις ηλικίες 25-34 ετών. Με άλλα λόγια, μόνο το 40% των χρηστών είναι ηλικίας κάτω των 34 ετών. Αντίθετα, ένα 25% ανήκει στις ηλικίες 35-44 ετών, ένα 21% στις ηλικίες 45-54 ετών και ένα 14% είναι 55 ετών ή παραπάνω.

Κατακόρυφη αύξηση στα βίντεο των σούπερ μάρκετ
Όμως οι Έλληνες χρήστες του TikTok δεν ενδιαφέρονται απλά για το φαγητό – το αγοράζουν κιόλας, και μάλιστα το 60% αυτών αναφέρουν πως προτού αγοράσουν ένα φαγώσιμο προϊόν, κάνουν την έρευνά τους γι’ αυτό στο Διαδίκτυο.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι οι καταναλωτές διεθνώς δεν ενδιαφέρονται μόνο για μεμονωμένα προϊόντα, αλλά και για τα μέρη όπου μπορεί να τα αγοράσει, όπως είναι φυσικά τα σούπερ μάρκετ.

Και αυτό φαίνεται από την κατακόρυφη αύξηση που καταγράφεται τον τελευταίο χρόνο στις προβολές βίντεο από την κατηγορία των σούπερ μάρκετ, ένα στοιχείο που δείχνει πως υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρόν στο TikTok για τις ελληνικές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου.

Και αυτό είναι κάτι που διαπίστωσε και η Metro ΑΕΒΕ: όπως είχε αναφέρει πρόσφατα ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, η εταιρεία πειραματίστηκε με το TikTok, πραγματοποιώντας μία μόνο δημοσίευση η οποία συγκέντρωσε 700.000 προβολές. «Πρέπει να παρακολουθείς αυτές τις εξελίξεις, να είσαι μέσα σε αυτές, γιατί σε ένα μεγάλο μέρος του κοινού τα παραδοσιακά μέσα δε λένε αρκετά πράγματα και πρέπει να τους προσεγγίζεις μέσα από αυτά τα κανάλια», είχε επισημάνει.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Καφεκοπτεία Λουμίδη: Είσοδος στα RTD ροφήματα καφέ και στη χονδρική espresso

Τους δύο νέους κωδικούς Ready-to-Drink (RTD) ροφήματος καφέ, με χαρμάνια από Κολομβία και Αιθιοπία, παρουσίασαν τα Καφεκοπτεία Λουμίδη στην έκθεση World of Coffee Athens 2023, που λαμβάνει χώρα στον εκθεσιακό χώρο του Metropolitan Expo.

Τα συγκεκριμένα έτοιμα ροφήματα προσφέρονται αμφότερα σε συσκευασίες 250ml και πωλούνται ήδη από όλα τα ιδιόκτητα καταστήματα της Λουμίδης, αλλά και από όλους τους συνεργάτες της εταιρείας, στους οποίους φτάνει ο ελληνικός καφές. Με 700 τόνους ανά έτος, τα Καφεκοπτεία Λουμίδης αποτελούν έναν από τους ιστορικότερους και σημαντικότερους «παίκτες» της ελληνικής αγοράς στο κομμάτι του Ho.Re.Ca.

Θυμίζουμε ότι ο Λουμίδης Παπαγάλος παράγεται και διανέμεται από τη Nestlé στο οργανωμένο λιανεμπόριο.

Ο premium χαρακτήρας του branded καφέ espresso με το όνομα Legit
Η είσοδος των Καφεκοπτείων Λουμίδη στην κατηγορία του καφέ espresso για το κανάλι της Ho.Re.Ca. γίνεται πλέον πιο οργανωμένα, μέσα από τον επώνυμο καφέ Legit. Το όνομα επιλέχθηκε επειδή πρόκειται για «παραδοσιακό και αυθεντικό καφέ, συμβατό με τις αξίες του Λουμίδη», όπως επεσήμανε στο FOODReporter ο Sales Director της εταιρείας, Γιώργος Μωραΐτης. «Μέχρι τώρα εξυπηρετούσαμε λύσεις λευκής ετικέτας για σημεία πώλησης που επιθυμούσαν να προσωποποιήσουν τον καφέ espresso που πρόσφεραν στο κοινό.

Πλέον, έχουμε το brand Legit, το οποίο αφορά premium λύση καφέ για premium καταστήματα και συγκεκριμένου χαρακτήρα, ειδικά σημεία, με αφετηρία την Αθήνα και συνεπακόλουθα στη Θεσσαλονίκη. Απευθύνεται και σε ξενοδοχεία πέντε αστέρων: Έχουμε ήδη συνεργασία με τον Όμιλο Μήτση για τον καφέ espresso», εξήγησε ο κ. Μωραΐτης. «Το ποσοστό του καφέ espresso, σε μια εταιρεία τόσο άρρηκτα συνδεδεμένη με τον ελληνικό καφέ, κυμαινόταν τα προηγούμενα χρόνια από 5% έως 8%. Έχουμε όμως δει την αλματώδη άνοδο του καφέ espresso στις επιλογές του ελληνικού καταναλωτικού κοινού και πραγματικά, επιθυμούσαμε να είμαστε μέλος αυτής της τάσης, προσφέροντας μια επιλογή εξαιρετικής ποιότητας. Σε βάθος τριετίας, ο στόχος μας είναι να πουλάμε περισσότερους από 200 τόνους καφέ espresso ετησίως, δηλαδή από το τέλος του 2025 και μετά, να αντιπροσωπεύει ο espresso το 20% έως 25% του συνολικού όγκου πωλήσεων της εταιρείας», συμπλήρωσε ο κ. Μωραΐτης, μιλώντας στο FOODReporter.

Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη της εταιρείας για το 2022 και το πρώτο εξάμηνο του 2023, ο κ. Μωραΐτης δήλωσε: «Γνωρίσαμε μικρή ανάπτυξη πέρσι και κλείσαμε θετικά την περσινή χρονιά, σε βαθμό που μπορέσαμε να καλύψουμε τις επενδύσεις που κάναμε στα νέα προϊόντα espresso και σε εξοπλισμό. Για φέτος, τα σημάδια είναι επίσης θετικά».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter