Μετά από 17 και πλέον χρόνια που διατηρεί τη διανομή της βότκας Finlandia στις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται, η Coca-Cola HBC αποφάσισε να την κάνει δική της: ο όμιλος ανακοίνωσε χθες ότι ήρθε σε συμφωνία με την Brown-Forman Netherlands για την εξαγορά της θυγατρικής της Brown-Forman Finland, στην οποία ανήκει η μάρκα Finlandia, έναντι του ποσού των 220 εκατομμυρίων δολαρίων (201,5 εκατ. ευρώ).
Η εξαγορά θα πραγματοποιηθεί μέσω θυγατρικής εταιρείας της Coca-Cola HBC, ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023. H κίνηση αυτή της Coca-Cola HBC εντάσσεται στο πλαίσιο της 24/7 στρατηγικής της και, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, «θα ενισχύσει τα διαπιστευτήρια των premium αλκοολούχων ποτών της Coca-Cola HBC, δημιουργώντας ευκαιρίες ανάμειξης με premium και super-premium μη αλκοολούχα RTD προϊόντα, συμβάλλοντας στην κατάκτηση περισσότερων περιπτώσεων κατανάλωσης αλκοόλ και ενισχύοντας συνεργασίες με πελάτες σε στρατηγικά σημαντικά κανάλια όπως το HoReCa».
Το «κλειδί» εδώ φαίνεται πως είναι τα RTD προϊόντα: η Finlandia, που τυγχάνει υψηλής αναγνωρισιμότητας στις ευρωπαϊκές αγορές, θα μπορούσε να αναμειχθεί σε καινοτόμα προϊόντα έτοιμα προς κατανάλωση με άλλα διάσημα προϊόντα της Coca-Cola HBC, όπως η Coca-Cola ή η Fanta, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον κυρίως των νεότερων σε ηλικία καταναλωτών. Σημειωτέον ότι τα RTD ποτά συνήθως απευθύνονται τόσο στο HoReCa, όσο και στο λιανεμπόριο.
Πλήγμα από το εμπάργκο στη Ρωσία
H Finlandia ξεκίνησε την πορεία της το 1970 και σήμερα αποτελεί ισχυρή μάρκα στην κατηγορία της βότκας κυρίως στην κεντρική και την ανατολική Ευρώπη. Οι ετήσιες πωλήσεις της ανέρχονται σε περίπου 2,5-2,7 εκατ. λίτρα ετησίως, ενώ η κορυφαία της επίδοση είχε καταγραφεί το 2018, όταν είχε φτάσει τα 3 εκατ. λίτρα. Πάντως, οι πωλήσεις της επλήγησαν πέρυσι από την απόφαση του ομίλου Brown-Forman να αναστείλει τις δραστηριότητές του στη Ρωσία, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, καθώς η ρωσική αγορά ήταν κομβική για τις πωλήσεις της. Μάλιστα, για το λόγο αυτό στα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της Brown-Forman για το οικονομικό έτος 2022 είχε υπολογιστεί μία απομείωση αξίας της τάξεως των 52 εκατ. δολαρίων.
Η συμφωνία με την Anora
Πριν από είκοσι χρόνια η φινλανδική εταιρεία αλκοολούχων ποτών Altia πούλησε τη Finlandia στον αμερικανικό όμιλο Brown-Forman, ο οποίος σταδιακά απέκτησε τον πλήρη έλεγχο της μάρκας. Σημειωτέον ότι η βότκα Finlandia παράγεται και εμφιαλώνεται από τον σκανδιναβικό όμιλο Anora, που προέκυψε το 2021 από τη συγχώνευση της Altia με τη νορβηγική Arcus. Η συμφωνία για την παραγωγή και εμφιάλωση της Finlandia από την Anora ισχύει μέχρι το 2035, ενώ η Anora είναι επίσης και ο διανομέας της βότκας σε Φινλανδία, Νορβηγία και Σουηδία. Ήδη η Anora γνωστοποίησε ότι η πώληση της Finlandia δεν αλλάζει ουσιαστικά κάτι και η μακροχρόνια συνεργασία της με την Brown-Forman απλώς «μεταβιβάζεται» στην Coca-Cola HBC.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter