Τρίτο κατάστημα για το project Exereton του Γιάννη Χατζηχριστοδούλου στη Θεσσαλονίκη

Νέο κατάστημα ετοιμάζει ο επιχειρηματίας Γιάννης Χατζηχριστοδούλου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης για το project Exereton, που είναι η πρότασή του στο χώρο της εστίασης και της καφεστίασης. Αναμένεται να ανοίξει μετά το καλοκαίρι στην οδό Μητροπόλεως, όπως έμαθε το FOODReporter και θα αποτελέσει το τρίτο κατάστημα του εγχειρήματος. Το Exereton έχει ξεκινήσει από το μεγάλο κατάστημα της οδού Στέλιου Καζαντζίδη 46 στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης, σε ένα εξαιρετικά αναπτυσσόμενο σημείο, κοντά στο οποίο, σύμφωνα με τα τρέχοντα πολεοδομικά σχέδια της Θεσσαλονίκης, θα δημιουργηθεί ο μεγάλος κόμβος σύνδεσης με τον νέο πολυαναμενόμενο flyover αυτοκινητόδρομο της πόλης, οδική αρτηρία που αναμένεται να δώσει μεγάλη «ανάσα» στο έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.

Το Exereton ξεκίνησε από την ίδια τη διατροφή του Γιάννη Χατζηχριστοδούλου ως λάτρη των ξηρών καρπών. Ξεκίνησε με λιανική πώληση ξηρών καρπών όλων των ειδών και σύντομα, επεκτάθηκε στα βούτυρα καρπών. Μπαίνοντας στο Exereton, μπορείς να ζητήσεις να σου δημιουργήσουν βούτυρο καρπών της αρεσκείας σου σε ζωντανό χρόνο και ακριβώς μπροστά σου, ακόμη και να σου φτιάξουν πλήρως τυποποιημένο άλλειμμα με προσθήκη μελιού, σοκολάτας ή γάλακτος. Αυτή ήταν η ειδοποιός διαφορά που έκανε το κατάστημα της Θέρμης “talk of the town” σε ολόκληρη τη Θεσσαλονίκη, πριν ανοίξει το δεύτερο στην πλατεία Κούσκουρα. Το δεύτερο Exereton βρίσκεται απέναντι από το φημισμένο κομμωτήριο Yianni Hair Spa στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, που αποτελεί την κύρια ενασχόληση του κ. Χατζηχριστοδούλου, με υποκαταστήματα στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης, στην Καλαμαριά, στα Νέα Μουδανιά, στη Γερακινή, στην Ακτή Σάνη της Χαλκιδικής, στο Costa Navarino και εντός του ξενοδοχείου Μεγάλη Βρετάνια στην Αθήνα.

Βιολογικά προϊόντα, συνεργασίες και παροχή καφέ και brunch
Το Exereton έχει εμπλουτίσει τη γκάμα του με βιολογικά προϊόντα (συνεργασίες με τη Βιοαγρός και τη Grizo & Prasino) και άλλα, στο πλαίσιο της εκλεπτυσμένης γεύσης, της γευστικής εμπειρίας καρπών και του well-being. Διατηρεί συνεργασίες με μικρές και μεγάλες εταιρείες. Προσφέρει εμπειρία καφέ, αλλά και brunch με γλυκές και αλμυρές παρασκευές, καλύπτοντας όλη την γκάμα ενός lounge και healthy café με πρωινό και επόμενα γεύματα. Σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, ο Γιάννης Χατζηχριστοδούλου αναζητά ακόμη περισσότερους χώρους, σε πολυσύχναστα σημεία κοντά στο κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης ή και πλησίον ακόμη και δημοφιλών εμπορικών κέντρων για τη δημιουργία δύο ακόμη καταστημάτων σε μεσομακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Γιατί τα private label «τρώνε» μερίδια από τα επώνυμα, παρότι οι τιμές τους αυξάνονται περισσότερο

Με ρυθμό ανάπτυξης 9,3% κινήθηκε στο πρώτο τετράμηνο του 2023 ο κλάδος των σούπερ μάρκετ σε επίπεδο αξίας, με τα τρόφιμα συγκεκριμένα να κινούνται στο +8,2%, όμως την ίδια στιγμή στα τρόφιμα καταγράφεται μείωση της τάξεως του 0,9% σε τεμάχια, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο Παναγιώτης Μπορέτος, διευθύνων σύμβουλος της Circana, στη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων & Ποτών (ΣΕΒΤ), το βράδυ της Δευτέρας. Σε επίπεδο μεγάλων κατηγοριών, το μεγαλύτερο ποσοστό ανάπτυξης στο τετράμηνο του 2023 παρουσιάζει το snacking, τα γαλακτοκομικά, τα κατεψυγμένα τρόφιμα, ενώ σημαντική είναι και η ανάπτυξη και για τα μη αλκοολούχα ποτά.

Ενδιαφέρον έχει όμως η πορεία των πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο τετράμηνο του 2023. Στο σύνολο των συσκευασμένων τροφίμων, το μερίδιο των private label έχει αυξηθεί από το 20,2% στο 21,7%. Και με δεδομένο ότι στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης το ποσοστό αυτό είναι κατά πολύ μεγαλύτερο, όπως σημείωσε ο κ. Μπορέτος, «υπάρχει ακόμα χώρος να αυξηθούν τα private label».

Αυξημένες κατά 14,4% οι τιμές των private label και κατά 9,3% των επωνύμων
Στις κορυφαίες 60 κατηγορίες καταγράφηκε αύξηση 10,5% σε αξία στο πεντάμηνο, με τα επώνυμα να ενισχύονται κατά 8,6% και τα private label κατά 20%, ενώ τεμαχιακά τα επώνυμα προϊόντα είναι αρνητικά (-0,7%), ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας «κερδίζουν» 5%.

Όμως το αξιοσημείωτο είναι ότι, όσον αφορά στην τιμή, τα επώνυμα προϊόντα εμφανίζονται στο πεντάμηνο ανατιμημένα κατά 9,3%, όμως τα private label εμφανίζονται αυξημένα κατά 14,4%, γεγονός που σημαίνει ότι παρά την αυξημένη τιμή τους, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προσελκύουν περισσότερους καταναλωτές. Κι αυτό γιατί, παρά τις ανατιμήσεις, σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις είναι σημαντικά φθηνότερα από τα επώνυμα προϊόντα. Ενισχυτικό παράγοντα για τα προϊόντα private label είναι και η ένταξή τους στο Καλάθι του Νοικοκυριού, σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τα επώνυμα.

Ενδεικτικό είναι ότι πέρυσι το «καλάθι» με τις 60 τοπ κατηγορίες στοίχιζε 190 ευρώ, ενώ φέτος έχει φτάσει στα 207 ευρώ. Όμως στα private label προϊόντα το αντίστοιχο καλάθι, που ήταν στα 131 ευρώ πέρυσι, ανέβηκε φέτος στα 139 ευρώ, δηλαδή στο 70% περίπου των επωνύμων προϊόντων.

Ένα άλλο εύρημα της Circana είναι ότι τα επώνυμα προϊόντα που δεν είχαν μείωση τιμής και μπήκαν στο Καλάθι του Νοικοκυριού, δεν είχαν ανάπτυξη σχεδόν καθόλου. «Άρα λοιπόν, τα επώνυμα προϊόντα που μπαίνουν στο καλάθι θα πρέπει να έχουν και κάποια έκπτωση, τέτοια ώστε να προσελκύσουν τον καταναλωτή», σημείωσε ο κ. Μπορέτος.

«Το private label ήρθε για να μείνει και να μεγαλώσει»
Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Μπορέτο, τον περασμένο Απρίλιο καταγράφηκε μια πρώτη μικρή κάμψη στα μερίδια των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, η οποία αποδίδεται στο γεγονός ότι λόγω Πάσχα οι καταναλωτές προτίμησαν καλύτερα προϊόντα, ενώ επιπλέον υπήρχαν έντονες προωθητικές ενέργειες που βοήθησαν τα επώνυμα προϊόντα.

Ωστόσο, είναι σαφές πως «το private label ήρθε για να μείνει και να μεγαλώσει. Ο καταναλωτής είναι πολύ πιεσμένος και αλλάζουν οι τάσεις», σημείωσε, εξηγώντας πως ο καταναλωτής έχει αλλάξει από consumer σε prosumer, δηλαδή καταναλωτής που ψάχνει να βρει την τιμή. «Επανέρχεται ο επαγγελματίας καταναλωτής, ο οποίος θα κοιτάξει τις τιμές, θα ψάξει από το Internet τι γίνεται, θα κάνει λιγότερα, προγραμματισμένα ταξίδια, συγκρίνει πάρα πολύ τις τιμές και ψάχνει να βρει προϊόντα τα οποία να είναι πιο υγιεινά ή better for you. Είναι σημαντικό μετά την πανδημία να πάρω κάτι το οποίο θα με ωφελήσει. Έχει γράψει πολύ σημαντικά αυτό σε όλους τους καταναλωτές», υπογράμμισε.

Την ίδια στιγμή, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν γίνει λιγότερο ελαστικά στο θέμα της τιμής, που σημαίνει ότι ο καταναλωτής αναγνωρίζει ότι το private label είναι ποιοτικό προϊόν και δέχεται να πληρώσει και λίγο παραπάνω γι’αυτό, με δεδομένο ότι η διαφορά τιμής από τα επώνυμα παραμένει μεγάλη.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΟΜΣΕ: Σε κρίσιμο σημείο η ελληνική μελισσοκομία – Έκκληση για διαρκή στήριξη από την Πολιτεία

Ο κλάδος της μελισσοκομίας, εδώ και αρκετά χρόνια, αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα τα οποία αφορούν από τη μία στο κόστος παραγωγής και τις μειωμένες παραγωγές, και από την άλλη στα προβλήματα που δημιουργούν στην αγορά οι ελληνοποιήσεις και η νοθεία. Αυτά είναι τα κρίσιμα ζητήματα που θίγει η Ομοσπονδία Μελισσοκομικών Συλλόγων Ελλάδος στο ενημερωτικό της δελτίο το οποίο κοινοποίησε στις 9 Ιουνίου 2023.

Κλιματική κρίση, νοθεία και κόστος παραγωγής στο επίκεντρο των προβλημάτων του κλάδου
Αναλυτικότερα, επισημαίνεται ότι η κλιματική κρίση απειλεί σοβαρά τη μέλισσα και τη μελισσοκομία, καθώς, η φετινή άνοιξη δεν απέδωσε ούτε όσα χρειάζονταν τα μελίσσια, ώστε να αναπτυχθούν μετά το χειμώνα. «Αυτήν την άνοιξη δεν πήραμε σταγόνα μέλι, αντίθετα αναγκαστήκαμε να στηρίξουμε τα μελίσσια μας με τροφές. Οι μελιτοφορίες που ανοίγουν τώρα και που για πολλούς είναι οι κύριες μελιτοφορίες της χρονιάς, όπως ο Έλατος, η Βελανιδιά, η Καστανιά και το Θυμάρι, απειλούνται από τον άστατο καιρό, αλλά και τα μελίσσια δεν είναι όσο παραγωγικά θα έπρεπε για να μαζέψουν το μέλι» σημειώνεται στο ενημερωτικό δελτίο που υπογράφει ο Πρόεδρος της ΟΜΣΕ, Αναστάσιος Ποντίκης και ο Γενικός Γραμματέας, Δημήτριος Νικολάου.

«Αυτή η δύσκολη κατάσταση που διαμορφώνεται σε συνδυασμό με την υψηλή τιμή στα καύσιμα που χρησιμοποιούμε, αλλά και την σταθερή, παρατεταμένη και πολλές φορές απαγορευτική τιμή των μελισσοτροφών για τους μελισσοκόμους, καθιστούν την άσκηση του επαγγέλματος ασύμφορη και μη βιώσιμη» αναφέρει χαρακτηριστικά στο FOODReporter o Πρόεδρος της ΟΜΣΕ. Ο ίδιος προσθέτει ότι το παζλ «συμπληρώνεται» με το διαχρονικό πλέον πρόβλημα των ελληνοποιήσεων, όπου μέχρι στιγμής δεν έχει αντιμετωπιστεί, κρατώντας τις τιμές παραγωγού χαμηλά. Επιπλέον, η ΟΜΣΕ αναφέρει στο ενημερωτικό της δελτίο ότι λιγότεροι μελισσοκόμοι σημαίνει και λιγότερα μελίσσια, και αυτό μεταφράζεται όχι απλά σε λιγότερο μέλι, αλλά σε λιγότερη επικονίαση, λιγότερες αποδόσεις στις καλλιέργειες και φτωχότερο περιβάλλον.

Σταθερή οικονομική ενίσχυση, πάταξη των ελληνοποιήσεων και ευνοϊκότερη πρόσβαση στα καύσιμα και τις μελισσοτροφές
Τέλος, η ΟΜΣΕ καλεί μέσα από το ενημερωτικό της δελτίο, την Πολιτεία να λάβει σοβαρά υπόψη τα παραπάνω, και αναφέρει ότι δεν αρκεί να συμφωνούν μαζί με τους μελισσοκόμους «στα λόγια», αλλά να παρέχουν και πρακτικά και συνάμα διαρκή στήριξη στον κλάδο. Ο κ. Ποντίκης αναφέρει σχετικά στο FOODReporter: «Η λήψη συγκεκριμένων αποφάσεων και μέτρων στήριξης από την Πολιτεία μπορούν να οδηγήσουν στη δημιουργία ευνοϊκότερων συνθηκών για τον κλάδο της μελισσοκομίας. Η σταθερή οικονομική ενίσχυση, η πάταξη των ελληνοποιήσεων και της νοθείας, η πρόβλεψη για ευνοϊκότερη πρόσβαση στα καύσιμα και στις μελισσοτροφές είναι αυτή την στιγμή περισσότερο από ποτέ αναγκαία».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter