Δυναμική ΑΕ: Όχημα το Roku Gin για την απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου σε Ho.Re.Ca. και οργανωμένο λιανεμπόριο

Με όχημα το Roku Gin, η Δυναμική ΑΕ μπαίνει στη μάχη των σκληρών ποτών, αφενός στην εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά Ho.Re.Ca. της χώρας μας, αλλά και στο οργανωμένο λιανεμπόριο, με στόχο να αυξήσει το αποτύπωμά της τόσο σε όγκο και αξία πωλήσεων, όσο και ως προς τη διεύρυνση των σημείων διανομής. Ανάμεσα στα σκληρά ποτά που διανέμει η Δυναμική, το Roku Gin αποτελεί το δημοφιλέστερο, μαζί με την πολωνική βότκα Zubrowka.

Πρόκειται για ένα ποτό που διανέμεται από τη Δυναμική από το 2018 όμως η τωρινή μεταπανδημική περίοδος αναδύεται ως η καταλληλότερη για τη διεύρυνση της αναγνωρισιμότητάς τους. «Έχουμε ήδη εξασφαλίσει μια πολύ καλή διανομή, έχουμε εισάγει το Roku Gin, ως premium gin ανταγωνιστικής τιμής, στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ Θανόπουλος, ΑΒ Βασιλόπουλος και Σκλαβενίτης», δήλωσε στο FOODReporter η Customer Marketing Manager της Δυναμική, Χριστίνα Βελισκάκη.

Τα premium χαρακτηριστικά και οι στόχοι πωλήσεων του Roku Gin
Τα βότανα και η ντελικάτη γεύση του Roku Gin το κάνουν αγαπητό στο ελληνικό κοινό και η αύξηση στις πωλήσεις του είναι σημαντική. Στην Ελλάδα προσφέρεται μόνο σε συσκευασία 700ml (μονός κωδικός), σε duty free καταστήματα απαντάται και σε συσκευασία 1,5 λίτρου.

«Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα γευστικό “value for money” ποτό, με προστιθέμενη αξία. Είναι χαρακτηριστικό από το εξάγωνο μπουκάλι του. Άλλωστε, roku στα ιαπωνικά σημαίνει έξι και επίσης έξι είναι τα βότανα που εκχυλίζονται και το απαρτίζουν. Στόχος μας είναι όλα τα σημεία λιανικής κι ακόμη, premium κάβες και όλα τα μπαρ και ξενοδοχεία. Αναμένουμε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων, όσο το καθιστούμε ευρύτερα γνωστό σε μεγαλύτερα κοινά και όσο έρχεται το ελληνικό καλοκαίρι, που ευνοεί την κατανάλωση λευκών ποτών. Ο στόχος μας για το Roku Gin στο φετινό καλοκαίρι είναι 25.000 φιάλες», σημείωσε ακόμη η κυρία Βελισκάκη.

Το κωδικολόγιο της Δυναμικής και η αξία πωλήσεων που κινείται ανοδικά
Στόχος της Δυναμικής είναι η επένδυση στον εμπλουτισμό των σημείων διανομής και η αύξηση των μεριδίων της σε πωλήσεις, τόσο σε σημεία Ho.Re.Ca., όσο και στο οργανωμένο λιανεμπόριο, όπου επιζητείται η μεγαλύτερη διάχυση σε περισσότερα καταστήματα κάθε αλυσίδας. Η εταιρεία διατηρεί ενεργή συμφωνία και διανέμει τα κρασιά του συνολικού κωδικολογίου της GENKA 1877, το τσίπουρο Αποστολάκη και τα κρασιά του Κτήματος Αποστολάκη κι επίσης, την γκάμα των κρασιών του Κτήματος Βογιατζή, ως νέα συνεργασία, των Κτημάτων Διαμαντάκος, Σπυρόπουλος και των οινοποιείων Παπαγιαννάκος, Ουσύρα, Ιδαία Οινοποιητικής και Mateus.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Δυναμική ΑΕ, Πάνο Μπάρλο το 2022 η εταιρεία κατέγραψε το μεγαλύτερο μέρος του κύκλου εργασιών της στην κατηγορία του κρασιού. Ο κ. Μπάρλος επιβεβαίωσε ότι η άνοδος στις πωλήσεις κρασιού αποτελεί σταθερή τάση τα τελευταία χρόνια, «ιδιαίτερα με την αύξηση της δημοφιλίας του ροζ κρασιού σε παγκόσμιο επίπεδο» και αντίστοιχα, η Δυναμική ΑΕ επιθυμεί να αναπτύξει περαιτέρω το portfolio της. Η κυρία Βελισκάκη είχε σημειώσει νωρίτερα ότι «έχει γίνει φανερό πως το ελληνικό κοινό έχει μάθει να πίνει κρασί σε ποσότητα και διαφορετικές ποικιλίες».

Ακόμη, ο κ. Μπάρλος τόνισε ότι η Δυναμική ΑΕ σημείωσε εξαιρετική άνοδο πωλήσεων στο πρώτο τρίμηνο του 2023, εμφανώς υψηλότερα από το πρώτο τρίμηνο του 2022. Η Δυναμική ΑΕ έχει υπολογίσει ότι η ανάπτυξή της στο πρώτο πεντάμηνο της τρέχουσας χρονιάς θα βρεθεί στο 15% σε αξία πωλήσεων, με στόχο τα 55 εκατ. ευρώ συνολικών πωλήσεων στο πλήρες δωδεκάμηνο του 2023.

Ένα ακόμη νέο λανσάρισμα στην κατηγορία των σκληρών ποτών
Όπως δήλωσε ο κ. Μπάρλος στο FOODReporter, εξαιρετικές πωλήσεις έκαναν στο πρώτο τρίμηνο του 2023 το λικέρ Courvoisier και το σκωτσέζικο ουίσκι Laphroaig. Όπως έμαθε το FOODReporter, η Δυναμική ΑΕ αναμένεται τον Ιούλιο του 2023 να λανσάρει και ένα νέο ουίσκι, το St. Patrick’s.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τι τραβάει και τι διώχνει τους καταναλωτές από καφετέριες και ταχυφαγεία

Τα σημαντικότερα κριτήρια που καθορίζουν την απόφαση του Έλληνα καταναλωτή για τις καφετέριες και τα εστιατόρια ταχείας εξυπηρέτησης που επιλέγει για τον καθημερινό καφέ ή το γεύμα του αποκαλύπτει έρευνα της Focus Bari με τίτλο «Οι Έλληνες, τα Café και H Ταχεία Εστίαση».

Αυτό που φαίνεται είναι ότι η τιμή αποτελεί τον βασικό παράγοντα που ελκύει τους καταναλωτές όταν πρόκειται για καφετέριες: το 45% των ερωτηθέντων τοποθετεί τις «καλές, λογικές τιμές» στα κορυφαία κριτήρια επιλογής, και ακολουθούν με 32% το «καθαρό και φροντισμένο περιβάλλον» και η χρήση «αγνών, ποιοτικών υλικών». Σε ένα 30% του κοινού μετράει επίσης «να έχει ευγενικό και χαμογελαστό προσωπικό» και «να αξίζει τα λεφτά του», ενώ ένα 24% δίνει έμφαση στο να εξυπηρετείται γρήγορα, χωρίς να περιμένει σε ουρές, και ένα 20% ζητά μεγάλη γκάμα επιλογών σε ποικιλίες καφέ και ροφημάτων.

Όσον αφορά όμως τα εστιατόρια ταχείας εστίασης, φαίνεται πως οι καταναλωτές βάζουν την ποιότητα πάνω από την τιμή: το 51% θεωρεί ως σημαντικό κριτήριο για την επιλογή του τη χρήση αγνών, ποιοτικών υλικών, με το 44% να προτάσσει τις καλές, λογικές τιμές. Σημαντικοί παράγοντες είναι επίσης το καθαρό και φροντισμένο περιβάλλον (40%), το value for money (29%), η μεγάλη γκάμα επιλογών σε φαγητά, σαλάτες κλπ (26%), η γρήγορη εξυπηρέτηση χωρίς αναμονή σε ουρές (20%) και το ευγενικό και χαμογελαστό προσωπικό (18%).

Τα κριτήρια εγκατάλειψης
Από την άλλη, παράγοντες που θα απωθούσαν τους καταναλωτές ή θα τους ανάγκαζαν να εγκαταλείψουν το αγαπημένο τους κατάστημα καφέ είναι η μείωση της ποιότητας του καφέ (56%), η έλλειψη καθαριότητας και περιποίησης (48%), το αγενές και αδιάφορο προσωπικό (40%), η αύξηση των τιμών (37%), η αργή εξυπηρέτηση (31%) και «να ανακαλύψω/διαβάσω ότι χρησιμοποιεί βλαβερά/όχι καλής ποιότητας υλικά» (30%).

Η εικόνα όσον αφορά στα εστιατόρια ταχείας εστίασης είναι αρκετά διαφορετική. Κορυφαίος απωθητικός παράγοντας με διαφορά αναδεικνύεται η έλλειψη καθαριότητας και περιποίησης (58%), και ακολουθούν η αύξηση των τιμών (43%), η χρήση βλαβερών ή όχι καλής ποιότητας υλικών (43%), το αγενές και αδιάφορο προσωπικό (33%), το να σταματήσει να αξίζει τα λεφτά του (31%) και η αργή εξυπηρέτηση (30%).

Πόσο συχνά επισκέπτονται οι Έλληνες καφετέριες και εστιατόρια ταχείας εξυπηρέτησης
Γεγονός είναι πάντως ότι τόσο τα καφέ όσο και τα εστιατόρια ταχείας εξυπηρέτησης κατέχουν σημαντική θέση στη ζωή των Ελλήνων. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με την έρευνα, το 95% των καταναλωτών επισκέπτεται έστω και σπάνια ένα καφέ, είτε για takeaway είτε για επιτόπια κατανάλωση, ενώ το ποσοστό για τα εστιατόρια ταχείας εξυπηρέτησης φτάνει το 96%. Αξιοσημείωτο είναι ότι, ειδικά για τις καφετέριες, το 28% των καταναλωτών τις επισκέπτονται καθημερινά ή σχεδόν καθημερινά, ενώ το 39% το πολύ τρεις φορές την εβδομάδα, ενώ αντίθετα μόνο το 6% επισκέπτεται καθημερινά εστιατόρια ταχείας εξυπηρέτησης – περισσότεροι από τους μισούς (51%) το κάνουν μία με δύο φορές το μήνα, ή και σπανιότερα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αγροτικός Συνεταιρισμός Βόλου: Αυξήθηκαν οι πωλήσεις, μειώθηκαν τα κέρδη

Αυξημένο τζίρο, αλλά μειωμένη κερδοφορία παρουσίασε ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Βόλου (ΕΒΟΛ), το 2022, μία χρονιά που σημαδεύτηκε από τη ραγδαία αύξηση των τιμών της ενέργειας, η οποία μεταφέρθηκε διαδοχικά και στις τιμές όλων των πρώτων υλών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις για το περασμένο έτος, ο κύκλος εργασιών του συνεταιρισμού το 2022 διαμορφώθηκε στα 18.299.526 ευρώ, από 17.023.453 ευρώ το 2021, αυξημένες κατά 7,5%.

Ωστόσο, το αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε κέρδος 300.629 ευρώ, έναντι κέρδους 533.678 ευρώ της χρήσης 2021.

Το αποτέλεσμα μετά από φόρους του 2022 ανήλθε σε κέρδος 267.978 ευρώ, έναντι κέρδους 433.436 ευρώ το 2021.

Αυξημένες αγορές σιτηρών στις αρχές του 2022
Όσον αφορά στα αποθέματα, αυτά κατέγραψαν μεγάλη άνοδο το 2022 και διαμορφώθηκαν στα 2.528.900 ευρώ, έναντι 905.994 ευρώ το 2021.

Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην εκτόξευση της αξίας των εμπορευμάτων από τα 150.956 ευρώ το 2021 στα 1.122.550 ευρώ το 2022, η οποία με τη σειρά της οφείλεται κυρίως στις αυξημένες αγορές σιτηρών που διενεργήθηκαν από τον συνεταιρισμό κατά τη διάρκεια της χρήσης 2022.

Μειωμένες ήταν εν τω μεταξύ στις 31 Δεκεμβρίου 2022 οι καθαρές εμπορικές απαιτήσεις του συνεταιρισμού, στα 3.500.230 ευρώ, έναντι 4.312.038 ευρώ το 2021, καθώς μειώθηκαν τόσο οι απαιτήσεις από πελάτες εσωτερικού (2.664.765 ευρώ έναντι 3.008.962 ευρώ το 2021), όσο και οι εισπρακτέες επιταγές (983.642 ευρώ, έναντι 1.473.196 ευρώ το 2021).

Στόχος η επέκταση του δικτύου διανομής
Όσον αφορά στη φετινή χρονιά, ο συνεταιρισμός αναφέρει ότι καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια να βοηθήσει τους αγρότες (γεωργούς και κτηνοτρόφους), προσφέροντάς τους αγροτικά εφόδια σε χαμηλές τιμές και παρεμβαίνοντας στη αγορά των αγροτικών και κτηνοτροφικών τους προϊόντων με τιμές υψηλότερες διαχρονικά.

Σημειωτέον ότι πέρυσι η ΕΒΟΛ αύξησε τις τιμές γάλακτος στους κτηνοτρόφους κατά 40% σε σχέση με το 2021, ενώ για πρώτη φορά μετά από δέκα και πλέον χρόνια αναγκάστηκε να περάσει ένα μέρος της αύξησης της τιμής του γάλακτος στους καταναλωτές, προχωρώντας σε αύξηση της τιμής λιανικής κατά 15%, και απορρόφησε το υπόλοιπο κόστος.

Στόχος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Βόλου είναι αφενός η παραγωγή νέων προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας της γαλακτοβιομηχανίας ΕΒΟΛ, και αφετέρου η επέκταση του δικτύου διανομής σε περισσότερες περιοχές της Ελλάδας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter