Έρχονται τα τρία διαφορετικά ρεύματα στην ανακύκλωση συσκευασιών

Περισσότερα ρεύματα ανακύκλωσης και πιο πολύπλοκα συστήματα περιλαμβάνει το επιχειρησιακό πλάνο της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης. «Προγραμματίζεται η επέκταση του κώδωνα του γυαλιού, ώστε το γυαλί να αποσυνδεθεί, να υπάρξει ξεχωριστό ρεύμα για το χαρτί και ένα τρίτο για τις λοιπές συσκευασίες», σημείωσε ο διευθυντής του συλλογικού φορέα, Γιάννης Ραζής.

Μέτοχος του φορέα είναι και η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ): 312 ελληνικοί δήμους συμμετέχουν συνολικά. Χρησιμοποιούνται 32 κέντρα διαλογής απορριμμάτων, ιδιόκτητα ή συνεργαζόμενα. Το 2022 συγκεντρώθηκαν 521.000 τόνοι μέσα από συνολικά 120.000 δρομολόγια των σχετικών ειδικών οχημάτων που έχουν παραχωρηθεί από το φορέα στους δήμους.

«Οι πόροι που συσσωρεύει η Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης διατίθενται για την ανακύκλωση των συσκευασιών και για τις δραστηριότητες όλων των σταδίων», επεσήμανε ο κ. Ραζής. Η Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης, που υπάγεται στον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ) και υποπτεύεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καλύπτει σε παρόντα χρόνο το 96% του πληθυσμού της χώρας, από πλευράς υποδομής, με περίπου 175.000 μπλε κάδους και 10.500 μπλε κώδωνες ειδικά για το γυαλί, ολοκληρώνοντας στο μεγαλύτερο μέρος της την εκτατική ανάπτυξη του εγχειρήματος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Konva ΑΕΒΕ: Επέκταση των εξαγωγών μέσα από νέες εμπορικές συμφωνίες ιδιωτικής ετικέτας

Νέες εμπορικές συμφωνίες με αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ευρώπη -και όχι μόνο- φέρεται να έκλεισε η Konva ΑΕΒΕ στην έκθεση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας PLMA Amsterdam 2023.

Στη συγκεκριμένη έκθεση, η Konva ΑΕΒΕ παρουσίασε προϊόντα δικής της παραγωγής και αναμετρήθηκε με τις αντίστοιχες ποιότητες συσκευασίας, ασφάλειας τροφίμων, αλλά και γεύσης στον δικό της κλάδο των ιχθυηρών, σε σύγκριση με ό,τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο αντιστοίχως. Η εταιρεία διατήρησε δικό της περίπτερο στην PLMA Amsterdam 2023, το οποίο απεδείχθη εξαιρετικά ενεργό και στις δύο ημέρες της έκθεσης (23 και 24 Μαΐου 2023).

Υπενθυμίζεται ότι η Konva ΑΕΒΕ διατηρεί ήδη δύο ισχυρές συνεργασίες παραγωγής προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με αλυσίδες των ΗΠΑ, κάτω από τα private brands HEB (της ομώνυμης αλυσίδας σούπερ μάρκετ) και Table One. Τώρα επίκειται και η ολοκλήρωση των νέων συνεργασιών. Είναι ακόμη πολύ νωρίς για να αξιολογηθούν επιχειρησιακά οι παραγωγικές ανάγκες των νέων συμφωνιών που προκύπτουν, αλλά, εξάλλου, η ανάπτυξη σε νέες αγορές του εξωτερικού αποτελεί πάγια προτεραιότητα της Konva ΑΕΒΕ.

Αυξάνονται οι πελάτες, αυξάνεται και το ενδιαφέρον των retailers στα μη κατεψυγμένα ιχθυηρά
Πληροφορίες του FOODReporter ανέφερουν ότι δύο µεγάλες hard discount αλυσίδες σούπερ µάρκετ της Ευρώπης -χωρίς παρουσία στην Ελλάδα, ωστόσο- διέτρεξαν µε δυναµική και µεγάλο ενδιαφέρον το σύνολο της φετινής έκθεσης προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας του Άµστερνταµ. Ανάµεσα στα προϊόντα όπου στάθηκαν ιδιαιτέρως ήταν και τα προϊόντα της Konva ΑΕΒΕ, µε την τυποποίηση ιχθυηρών, µη κατεψυγµένων, προϊόντων υπό ιδιωτική ετικέτα να κερδίζει διαρκώς έδαφος παγκοσµίως.

Το κοινό έχει στρέψει σε µεγαλύτερο εύρος την προσοχή του στα ιχθυηρά. Έρχονται διαρκώς νέοι πελάτες στη συγκεκριµένη κατηγορία.

«Από την έκθεση PLMA Amsterdam 2023 είχαµε πολλά πράγµατα να πάρουµε. Αποσπάσαµε πολύ θετικό feedback για τα προϊόντα µας και είχαµε και ρεκόρ από µη προγραµµατισµένες συναντήσεις συγκριτικά µε προηγούµενες εκθέσεις του εξωτερικού. Στο Άµστερνταµ εκθέσαµε µόνο τη δικιά µας παραγωγή και τη µερίδα του λέοντος από άποψη ενδιαφέροντος απέσπασαν οι συσκευασίες pocket σολωµού και ο καπνιστός τόνος», δήλωσε στο FOODReporter η διευθύντρια εξαγωγών της Konva ΑΕΒΕ, Δήµητρα Τζίκα. «Αυτό που κατέδειξε το µεγάλο ενδιαφέρον από την ευρωπαϊκή αγορά και ταυτόχρονα, µε χαρά είδαµε να µας αποδεικνύει ότι βρισκόµαστε σε σηµείο τεχνολογίας τροφίµων αιχµής στον κλάδο µας είναι το παρακάτω στοιχείο: Είδαµε διαφορετικά στελέχη των ίδιων αλυσίδων να επανέρχονται στο περίπτερό µας µε πολύ καλά λόγια: Έρχονταν άτοµα από το τµήµα marketing των αλυσίδων, κατόπιν µας επισκέπτονταν αγοραστές κι επίσης, στελέχη από το τµήµα καινοτοµίας», πρόσθεσε η κυρία Τζίκα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς παγωτού αναμένεται να αυξηθεί σε 84,2 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2025

Σε 62,8 δισεκατομμύρια δολάρια αποτιμήθηκε το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς παγωτού το 2021, ενώ αναμένεται να αυξηθεί σε 84,2 δισεκατομμύρια μέχρι το 2025 με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 3,7%, σύμφωνα με στοιχεία της πρόσφατης έρευνας της Gitnux. Αναλυτικότερα, οι Αμερικανοί καταναλωτές βρίσκονται παγκοσμίως στην κορυφή της κατά κεφαλήν κατανάλωσης, αγγίζοντας τα 13 λίτρα ανά άτομο ετησίως, ενώ η Κίνα παρήγαγε 4,92 εκατομμύρια μετρικούς τόνους μόνο το 2020.

Οι πωλήσεις παγωτού στις ΗΠΑ αντιπροσώπευαν περίπου το 10% των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων
Τα συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία της Gitnux αποδεικνύουν ότι το παγωτό έχει τεράστια δημοτικότητα ανάμεσα στους Αμερικανούς καταναλωτές, παρά τις διαρκώς μεταβαλλόμενες τάσεις στη διατροφή. Ειδικότερα, οι πωλήσεις παγωτού στις ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων. Με τις ΗΠΑ να είναι από τους σημαντικότερους παίκτες στην παγκόσμια αγορά παγωτού, υπογραμμίζεται ότι πάνω από το 66% των Αμερικάνων καταναλωτών προτιμούσε να αγοράζει παγωτό και κατεψυγμένα γλυκά από τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ συγκριτικά με άλλα κανάλια της λιανικής.

ΗΠΑ: Το premium παγωτό αντιπροσώπευε το 52% των πωλήσεων παγωτού
Επιπρόσθετα, αξίζει να αναφερθεί ότι το premium παγωτό αντιπροσώπευε το 52% των πωλήσεων παγωτού στις ΗΠΑ. Αυτό το στατιστικό αποδεικνύει ότι οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για ένα προϊόν υψηλότερης ποιότητας.

Μεταξύ άλλων, η παρούσα έρευνα υπογραμμίζει ότι η Καλιφόρνια ηγείται στην παραγωγή παγωτού στις ΗΠΑ, συνεισφέροντας με ένα ποσοστό της τάξεως του 16,5% της συνολικής ετήσιας παραγωγής παγωτού.

Ην. Βασίλειο: Η βιομηχανία παγωτού ανήλθε σε περισσότερο από 1 δισ. λίρες το 2021
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η βιομηχανία παγωτού ανήλθε σε περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο λίρες. Το εν λόγω στατιστικό στοιχείο είναι απόδειξη της δημοτικότητας του παγωτού στο Ηνωμένο Βασίλειο και ουσιαστικά δείχνει το μεγάλο μέγεθος της βιομηχανίας και την αξία που παράγει, καταδεικνύοντας τη δυνατότητα των επιχειρήσεων να αποκομίσουν κέρδη στην αγορά του παγωτού.

Ευρώπη: Πάνω από 10.000 εταιρείες ασχολούνται με την παραγωγή παγωτού
Επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον στην ευρωπαϊκή αγορά του παγωτού, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Gitnux, πάνω από 10.000 εταιρείες ασχολούνται με την παραγωγή παγωτού, γεγονός που αποδεικνύει το τεράστιο μέγεθος της εν λόγω βιομηχανίας στην περιοχή. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι ο τεράστιος αριθμός επιχειρήσεων που έχουν δημιουργηθεί για να καλύψουν τη ζήτηση των Ευρωπαίων καταναλωτών υπογραμμίζει επίσης τις δυνατότητες ανάπτυξης στον κλάδο μέσα στην επόμενη διετία.

Τι αναμένεται για την παγκόσμια αγορά παγωτού μέχρι το 2027
Η έρευνα της Gitnux αναφέρει, επιπλέον, ότι ο σύνθετος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης (CAGR) της παγκόσμιας αγοράς παγωτού αναμένεται να είναι 3,7% από το 2021 έως το 2028, με το εν λόγω στατιστικό στοιχείο να αποτελεί βασικό δείκτη για το μέλλον της αγοράς παγωτού, παρέχοντας μια καθαρή εικόνα για τις δυνατότητες ανάπτυξης και επέκτασης της βιομαχανίας μέσα στα επόμενα επτά χρόνια.

Η Gitnux επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι είναι αρκετά σημαντικό για τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν το CAGR της αγοράς παγωτού προκειμένου να σχεδιάσουν τα μελλοντικά τους πλάνα και να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με τις επενδύσεις και στρατηγικές τους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter