Kavo: Πρεμιέρα τον Ιούνιο στην ελληνική αγορά για το «ρούμι των ελληνικών νησιών»

Ένα «ρούμι των ελληνικών νησιών» λανσάρει στην αγορά ο όμιλος CoreBev, με έδρα το Κονέκτικατ των ΗΠΑ, αρχής γενομένης από τη χώρα μας μέσα στον Ιούνιο. Σύμφωνα με την εταιρεία, το Kavo είναι ένα premium λευκό ρούμι που εμπνέεται από την πολιτιστική κληρονομιά και τη φυσική ομορφιά των ελληνικών νησιών. Η χρήση ξεχωριστών συστατικών, όπως μανταρινιών από τη Σαντορίνη και μαστίχας Χίου, σε συνδυασμό με ζαχαροκάλαμο και βότανα και μπαχαρικά που απαντώνται μόνο στα ελληνικά νησιά, δίνουν στο Kavo μια φρέσκια και γλυκιά γεύση και ένα διαφορετικό αρωματικό προφίλ από τα άλλα ρούμια στην αγορά.

«Ήθελα να δημιουργήσω ένα αυθεντικό προϊόν που να είναι μοναδικό με βάση τις ρίζες και την ανατροφή μου», δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της CoreBev, Στέλιος Σταυριανός, του οποίου οι γονείς ήταν Έλληνες μετανάστες στις ΗΠΑ. «Είμαι πολύ παθιασμένος με την καταγωγή μου και ήθελα να πάρω αυτό το πάθος και να το βάλω σε ένα μπουκάλι. Και αυτό είναι το πρώτο στο είδος του», πρόσθεσε.

Από την πλευρά του, ο Δημήτρης Ζαχαριάδης, Chief Operating Officer της CoreBev, σχολίασε πως χρειάστηκαν σχεδόν τρία χρόνια για να δημιουργηθεί το Kavo, καθώς οι δημιουργοί του ήθελαν να είναι τέλεια κάθε του λεπτομέρεια.

Στέλιος Σταυριανός, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος, CoreBev

Ελλάδα, ΗΠΑ και Καναδάς
Το Kavo θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από τον Ιούνιο και αργότερα η διανομή του θα επεκταθεί μέσα στο καλοκαίρι του 2023 στις ΗΠΑ (Κονέκτικατ, Νέα Υόρκη, Τέξας, Μασαχουσέτη) και στον Καναδά (Οντάριο και Βρετανική Κολομβία). Η προτεινόμενη λιανική τιμή του είναι στα 30 δολάρια (28 ευρώ) ανά φιάλη των 700 ml.

Το χαρτοφυλάκιο της CoreBev
O όμιλος CoreBev ιδρύθηκε το 2012 από τον Στέλιο Σταυριανό, πρώην στέλεχος της JPMorgan Chase και της Merrill Lynch, που παράλληλα ασχολείτο με το bartending. Η εταιρεία είναι γνωστή κυρίως για τη βότκα Cylinder, την οποία ο Στέλιος Σταυριανός λάνσαρε όταν ακόμα εργαζόταν στη Merrill Lynch και έχει λάβει μέχρι σήμερα δεκάδες βραβεία. Στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας ανήκουν επίσης τα RTD ποτά Pasha’s, Moonlight Barista και The Cocktail Chemist. Σημειωτέον ότι η CoreBev εξαγόρασε το 2022 την εταιρεία The Cocktail Chemist, την οποία ίδρυσε ο bartender Δημήτρης Ζαχαριάδης, που σήμερα είναι Chief Operating Officer της CoreBev.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Γιατί δεν προχωρά η εφαρμογή του αντίστοιχου του Καλαθιού του Νοικοκυριού στην Κύπρο

Σε διαβούλευση με τον Κύπριο Πρόεδρο, Νίκο Χριστοδουλίδη αναμένεται να έρθει μέχρι και τη Δευτέρα 29 Μαΐου ο υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Κύπρου, Γιώργος Παπαναστασίου, προκειμένου να παρουσιαστεί βελτιωμένο το σχέδιο νόμου για το e-kalathi, το αντίστοιχο μέτρο του ελληνικού Καλαθιού του Νοικοκυριού. Στη συνεδρίαση της Επιτροπής Εμπορίου της κυπριακής Βουλής την Τετάρτη 24 Μαΐου 2023 παρουσιάστηκαν οι διαφωνίες και οι ενστάσεις φορέων, αλλά και βουλευτών.

Οι φόβοι για καρτέλ και για «ταφόπλακα» στους μικρούς
Ο κυρίαρχος προβληματισμός αφορούσε τη χρησιμότητα εφαρμογής του ψηφιακού εργαλείου καθημερινής καταγραφής τιμών προϊόντων, με το αιτιολογικό, εκ μέρους της Επιτροπής Προστασίας Ανταγωνισμού της Κύπρου ότι «θα ευνοήσει τη δημιουργία συνθηκών καρτέλ» και εκ μέρους του Συνδέσμου των Υπεραγορών, τέθηκε το επιχείρημα ότι «η καθημερινή καταγραφή τιμών ίσως αποτελέσει την “ταφόπλακα” για τις μικρές επιχειρήσεις»: Ο πρόεδρος Χαράλαμπος Παπαντωνίου ανέφερε ότι «η ψήφιση του νομοσχεδίου είναι ένας άνισος ανταγωνισμός μεταξύ μικρών, μεσαίων και μεγάλων υπεραγορών, ενώ δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής κανένα περιστατικό αισχροκέρδειας στον κλάδο» και παράλληλα, έκανε λόγο για «προσπάθεια του υπουργείου να επέμβει στον ελεύθερο ανταγωνισμό, την ώρα που οι επιχειρήσεις έχουν να αντιμετωπίσουν μια σειρά από αντιξοότητες λόγω αυξημένων λειτουργικών εξόδων», προειδοποιώντας επιπρόσθετα ότι «σε λίγους μήνες πολλές επιχειρήσεις να αρχίσουν να κλείνουν».

Οι καταχωρήσεις στην πλατφόρμα καθημερινής καταγραφής τιμών
Βάσει του τρέχοντος σχεδίου νόμου, η πλατφόρμα καθημερινής καταγραφής τιμών προϊόντων προτείνεται να ενημερώνεται στις 08:00 κάθε ημέρας. Σε περίπτωση αλλαγή τιμής μέσα στην ημέρα, αυτόματα θα ενημερώνεται και η πλατφόρμα. Σε περίπτωση παράβασης, ο διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτήθα μπορεί να διατάσσει τον παραβάτη για τον άμεσο τερματισμό της παράβασης, να επιβάλει διοικητικό πρόστιμο έως €50.000 και €1.000 ευρώ ανά ημέρα μη συμμόφωσης.

Υποχρέωση υποβολής τιμών πώλησης προϊόντων έχουν οι επιχειρήσεις τροφίμων και άλλων προϊόντων με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 2 εκατ. ευρώ. Δυνατότητα υποβολής έχει οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση με ετήσιο κύκλο εργασιών, λιγότερο των 2 εκατ. ευρώ, δίχως προαπαιτούμενα ως προς τη δήλωση προσφερόμενων προϊόντων. Για τους κωδικούς προϊόντων που θα περιλαμβάνονται στη ρύθμιση, θα καθίσταται υποχρεωτική η υποβολή της τιμής πώλησης των προϊόντων ανά τεμάχιο και ανά μονάδα όγκου, για τις παρακάτω κατηγορίες: Τρόφιμα, αναψυκτικά, αλκοολούχα ποτά, νερό, χυμοί, βρεφικά είδη, είδη οικιακής χρήσης, είδη προσωπικής φροντίδα και τροφές κατοικιδίων.

«Βγήκαν στην επιφάνεια φοβίες οι οποίες ουδέποτε μάς είχαν λεχθεί στις δημόσιες διαβουλεύσεις. Η κουλτούρα μας δεν αντέχει τη διαφάνεια και θα πρέπει να τολμήσουν να το πουν ευθαρσώς στον καταναλωτή», ανέφερε ο κ. Παπαναστασίου μετά τη σύσκεψη.

Υπενθυμίζεται ότι ο πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου της Βουλής, Κυριάκος Χατζηγιάννης είχε ζητήσει, ήδη από τις 7 Μαρτίου 2023, επιτακτικά την υποβολή νομοσχεδίου για τη δημιουργία «εργαλείου που θα προωθούσε τη διαφάνεια στις τιμές των καταναλωτικών προϊόντων».

Ωστόσο, στην προχθεσινή σύσκεψη, ο κ. Χατζηγιάννης τόνισε ότι «το υπό διαβούλευση κείμενο του νομοσχεδίου απέχει χιλιόμετρα από την αρχική προσδοκία, δεν ανταποκρίνεται σε μέτρα διαχείρισης του πληθωρισμού».

Στο υπό διαβούλευση κείμενο, εντάχθηκε η ρύθμιση περί ελάχιστου κύκλου εργασιών για τις επιχειρήσεις λιανεμπορίου που θα συμμετέχουν υποχρεωτικά στην πλατφόρμα. Πλέον αναμένονται τα επόμενα βήματα του υπουργείου και της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

London Wine Fair: Η ευκαιρία για τη διείσδυση του ελληνικού οίνο στη βρετανική κουλτούρα ποτού

Ολοκληρώθηκε επιτυχώς η London Wine Fair, μια από τις μεγαλύτερες οινικές εκθέσεις παγκοσμίως, στις 15-17 Μαΐου στον εκθεσιακό χώρο Olympia του Λονδίνου. Η 41η χρονιά διοργάνωσης της έκθεσης London Wine Fair, από τις 15 έως και τις 17 Μαΐου 2023 ενέπνευσε και προώθησε το κρασί σε διανομείς, χονδρεμπόρους, αγοραστές σούπερ μάρκετ, κάβες, λιανοπωλητές, σημεία Ho.Re.Ca. και συλλέκτες.

Οι 417 συνολικά εκθέτες ήρθαν σε επαφή με τα μεγαλύτερα ονόματα αγοραστών οίνου. Είναι χαρακτηριστικό ότι την έκθεση επισκέφτηκαν περισσότεροι από 10.000 Βρετανοί επαγγελματίες του κλάδου. Επιπρόσθετα, κατά τη διάρκειά της, αποδόθηκαν τα Wine Buyers Awards, με σκοπό την αναγνώριση των καλύτερων επαγγελματιών αγοραστών κρασιού του Ηνωμένου Βασιλείου, με επίσημο χορηγό τον ελληνικό οργανισμό Enterprise Greece.

Η ελληνική συμμετοχή στην έκθεση κρασιού του Λονδίνου
Εξαιρετικά ενισχυμένη ήταν και φέτος η ελληνική συμμετοχή στη London Wine Fair. Πιο συγκεκριμένα, απαρτίστηκε από 105 συμμετέχοντα οινοποιεία, τα οποία εκτέθηκαν σε εξαιρετικά προνομιακό χώρο, ακριβώς στο κέντρο της έκθεσης.

Στο Ελληνικό Εθνικό Περίπτερο, συμμετείχαν 42 οινοποιεία, υποστηριζόμενα από τις Περιφέρειες τους, τα κατά τόπους Επιμελητήρια και τον οργανισμό Enterprise Greece. Υποδέχτηκαν περισσότερους από 700 επισκέπτες επαγγελματίες οίνου.

Επίσης, στην έκθεση συμμετείχαν οινοποιεία, τα οποία μέσω των κρασιών τους προωθούν τις ποικιλίες σταφυλιών Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) στις ζώνες της Αττικής, της Κρήτης, της Στερεάς Ελλάδας, αλλά και των ποικιλιών σταφυλιών Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) Πλαγιών Μελιτώνα και ΠΓΕ Σιθωνίας, στο πλαίσιο τεσσάρων διαφορετικών ευρωπαϊκών προγραμμάτων προώθησης οίνου σε τρίτες χώρες.

Για τη βέλτιστη προβολή των οινοποιείων και τη μέγιστη δυνατή προβολή των ελληνικών κρασιών στους επισκέπτες της on-trade και off-trade αγορά, με πρωτοβουλία της RECO Εxports του αποκλειστικού αντιπροσώπου της London Wine Fair για Ελλάδα και Κύπρο, πραγματοποιήθηκαν πέντε masterclasses με παρουσίαση επιλεγμένων ελληνικών ετικετών. Παράλληλα, λειτούργησαν τρία Wine Bars, μέσω των οποίων προβλήθηκαν αντιπροσωπευτικές ετικέτες από κάθε συμμετέχον οινοποιείο.

Η RECO Exports, ως food and drink export marketing agency, δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη των εξαγωγών τροφίμων και ποτών και στη σωστή προβολή ελληνικών brands στο εξωτερικό και του brand «Ελλάδα» επίσης, έχοντας πλήρη γνώση της βρετανικής αγοράς, με στόχο το ελληνικό κρασί να κερδίσει μεγάλο μερίδιο σε αυτήν.

Το Ελληνικό Εθνικό Περίπτερο και τα Περίπτερα των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων αποτέλεσαν αναμφίβολα συντονισμένη ενέργεια για την ανάδειξη των ελληνικών οινοποιείων και των ζωνών ΠΓΕ. Ενισχύθηκε η επισκεψιμότητα τους, με τη λειτουργία των Wine Bars, τα οποία συντονίστηκαν από επιτελείο Wine Experts με έντονη δραστηριότητα στην βρετανική αγορά. Τα masterclasses παρουσιάστηκαν από επιφανείς επαγγελματίες του οίνου όπως οι Yannis Karakasis και Demetri Walters, σε αντίστοιχο βρετανικό κοινό.

Προοπτικές διείσδυσης του ελληνικού οίνου στο Ηνωμένο Βασίλειο
Το Ηνωμένο Βασίλειο, σε συνδυασμό με τις Κοινοπολιτείες των Εθνών, αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα κρασιού στον πλανήτη και ταυτόχρονα, καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση ανάμεσα στους μεγαλύτερους παγκόσμιους εισαγωγείς κρασιού. Το γεγονός αυτό από μόνο του εγγυάται ότι η προοπτική εξαγωγής των ελληνικών κρασιών είναι πολύ μεγάλη. Παράγοντες όπως το Brexit, η πανδημία του κορωνοϊού, η αύξηση του τουρισμού της Ελλάδας αλλά και η διάθεση των Wines Experts για ανακάλυψη νέων οινικών ζωνών, συντελούν σ’ αυτή τη συνθήκη.

Άλλωστε, οι εξαγωγές ελληνικού οίνου στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2022 κατέγραψαν αύξηση κατά 13,15% ως προς την αξία πωλήσεων έναντι του 2021, διαμορφωμένες σε €7.012.441, έναντι €6.197.261 το 2021. Είναι χαρακτηριστικό ότι περισσότερες από είκοσι νέες ελληνικές ετικέτες έχουν εισαχθεί στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου το τελευταίο διάστημα, παρότι πρόκειται για ιδιαίτερα απαιτητική και ανταγωνιστική αγορά. Για να μπορέσει το ελληνικό κρασί να διατηρήσει επιτυχημένη πορεία και να διεισδύσει περαιτέρω στη βρετανική αγορά, απαιτείται συνεχής, στοχευμένη προσπάθεια και στρατηγικές κινήσεις.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Όμιλος Schwarz: Στα 114,8 δισ. οι πωλήσεις της Lidl το 2022

Ο όμιλος Schwarz, στον οποίο ανήκουν οι αλυσίδες Lidl και Kaufland, ανακοίνωσε χθες πωλήσεις 154,1 δισεκατομμυρίων ευρώ για το οικονομικό έτος 2022, σημειώνοντας αύξηση 15,4% σε ετήσια βάση.

Ο γερμανικός όμιλος γνωστοποίησε ότι αναπτύσσεται «σε σταθερό ρυθμό», παρά τον πληθωρισμό και την άνοδο των επιτοκίων, αντισταθμίζοντας το αυξημένο κόστος πρώτων υλών, ενέργειας και εμπορευμάτων με «αποτελεσματική διαχείριση διαδικασιών».

Ειδικότερα, η Lidl πέτυχε πωλήσεις 114,8 δισ. ευρώ πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση 13,8% σε ετήσια βάση. Οι διαδικτυακές πωλήσεις της Lidl ανήλθαν σε 1,9 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 8,5% σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Ταυτόχρονα, οι πωλήσεις της αλυσίδας Kaufland διαμορφώθηκαν στα 31,8 δισ. ευρώ πέρυσι, καταγράφοντας αύξηση 16,1%.

Εξάλλου, περίπου 8 δισ. ευρώ επενδύθηκαν από τον όμιλο τόσο σε στρατηγικά έργα όσο και στην ψηφιοποίηση πέρυσι, με δραστηριότητες που επικεντρώνονταν κυρίως στη βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας και στην επέκταση και στον εκσυγχρονισμό των υποκαταστημάτων.

Σημειώνεται ότι στο τέλος του οικονομικού έτους 2022, ο όμιλος Schwarz λειτουργούσε συνολικά 13.700 σημεία πώλησης, αυξημένα κατά 400 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter