Μπέλας: Έρχεται αλματώδης αύξηση πωλήσεων το 2023 με «όχημα» τις εξαγωγές

Η Μπέλας Εκλεκτά Τυριά Βερμίου είχε τζίρο 17,19 εκατ. ευρώ το 2021 και πέρσι κατέγραψε κύκλο εργασιών 18,12 εκατ. ευρώ. «Όχημα» για την αύξηση των πωλήσεων της ανώνυμης εταιρείας σε αξία ήταν η αύξηση των εξαγωγών.
Η εταιρεία εμφανίζει αξιοσημείωτη αύξηση εξαγωγών, κατά 12,7%, φθάνοντας τα 9,37 εκατ. ευρώ για την οικονομική χρήση του 2022, έναντι 8,31 εκατ. ευρώ το 2021. Οι εξαγωγές πλέον αντιστοιχούν στο 51,49% του ετήσιου κύκλου εργασιών της Μπέλας.

Πώς η εταιρεία θα πολλαπλασιάσει τις εξαγώγιμες ποσότητες
Άλλωστε, σε ό,τι αφορά την προοπτική του τομέα των εξαγωγών της εταιρείας για το τρέχον έτος, η Μπέλας αποφάσισε να αυξήσει τις εισκομιζόμενες ποσότητες πρόβειου γάλακτος κατά περίπου 40%, προκειμένου να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την εξωστρεφή της θέση. Μοχλός ανάπτυξης των εξαγωγών αποτελεί για την εταιρεία η φέτα και στόχος για το 2023 είναι οι πωλήσεις φέτας να διπλασιαστούν. Ανάμεσα στους στρατηγικούς στόχους της Μπέλας για το 2023, όπως αναφέρεται στην ετήσια οικονομική έκθεση αποτελεσμάτων της εταιρείας, έχει επιλεχθεί η ανάπτυξη των πωλήσεων στο αγελαδινό τυρί.

Πρόκειται για τυρί, το οποίο, όπως η εταιρεία κρίνει, λειτουργεί ως υποκατάστατο της φέτας ή έστω, συμπληρωματικά σε αυτή, λόγω της χαμηλότερης τιμής του και είναι αναγνωρίσιμο στο εξωτερικό με τον όρο Greek salad cheese. Άλλωστε, η Μπέλας εκτιμά ότι το κύριο κριτήριο για τις πωλήσεις φέτας στην αγορά είναι η «δίκαιη τιμή», η οποία, για την Μπέλας, «πλέον υπάρχει». Το τρίτο προϊόν που συμπληρώνει την γκάμα, που προγραμματίζεται να σπρώξει προς τα επάνω τις εξαγωγές της εταιρείας είναι το λεγόμενο grill cheese, που είναι σκληρό λευκό τυρί, ιδανικό για σαγανάκι. Άλλωστε και για τα τρία παραπάνω προϊόντα, η Μπέλας διατηρεί ήδη συμβόλαια που συνιστούν ξεκλείδωμα νέων συνεργασιών για την εταιρεία, τόσο στην Ελλάδα, όσο και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στη Σκανδιναβία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στο Ισραήλ, αλλά και στην Κίνα.

Επιστροφή σε κέρδη προ φόρων και μετά φόρων το 2022
Η εταιρεία από την Πιερία επέστρεψε το 2022 σε κέρδη προ φόρων συνολικού ύψους €368.603,37 από ζημιές ύψους €683.382,72 στην οικονομική χρήση του 2021. Οι ζημιές μετά από φόρους της Μπέλας είχαν ανέλθει σε €486.924,84, ενώ τα οικονομικά αποτελέσματα του περσινού οικονομικού έτους ανέδειξαν κέρδη μετά από φόρους, ύψους €301.536,56. Τα κέρδη EBITDA της εταιρείας αυξήθηκαν κατά το εντυπωσιακό ποσοστό του 241,49%, από τα €488.189,58 του 2021 σε €1.667.133,58 για το οικονομικό έτος του 2022. Εντός του προηγούμενου έτους, η εταιρεία ολοκλήρωσε επένδυση για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας των συνολικών της εγκαταστάσεων, αλλά και για την αύξηση της δυνατότητας συσκευασίας, συνολικού ύψους 2 εκατ. ευρώ. Για την κάλυψη του επενδυτικού της προγράμματος, η Μπέλας προσέφυγε σε επιπλέον δανεισμό. Οι μακροπρόθεσμες τραπεζικές της υποχρεώσεις ξεπερνούσαν τα 7,2 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022 και οι συνολικές βραχυπρόθεσμες αντίστοιχες υποχρεώσεις τα 6,2 εκατ. ευρώ.

Οι πωλήσεις της εταιρείας έχουν αυξηθεί κατά 63% στο πρώτο τρίμηνο του 2023, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022. Η πρόβλεψη της εταιρείας για τη συνολική δωδεκάμηνη οικονομική χρήση του έτους 2023 αφορά αύξηση αξίας πωλήσεων, κατά 67% και αντίστοιχη αύξηση κερδών EBITDA, κατά 50%.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Heze Palexpo Foods: Ισχυρές πωλήσεις για την κινεζική θυγατρική της Paliria

Heze Palexpo Foods: Ισχυρές πωλήσεις για την κινεζική θυγατρική της Paliria
Ισχυρή ανάπτυξη παρουσιάζουν φέτος οι πωλήσεις της κινεζικής Heze Palexpo Food, θυγατρικής του ομίλου Paliria, η οποία δραστηριοποιείται κυρίως στην παραγωγή ντολμάδων. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της αγγλόφωνης κινεζικής εφημερίδας China Daily, οι πωλήσεις της εταιρείας, που τον Ιανουάριο ανέρχονταν σε 6,5 εκατομμύρια γουάν (περίπου 855.000 ευρώ), τον Φεβρουάριο αυξήθηκαν στα 7 εκατομμύρια γουάν (920.646 ευρώ) και τον Μάρτιο στα 8 εκατομμύρια γουάν (1,05 εκατ. ευρώ). Το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της εταιρείας εξάγεται στη Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κουβέιτ, τη Γερμανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ το τελευταίο διάστημα καταγράφονται αυξημένες παραγγελίες και από τη βόρεια Ευρώπη.

Νέες εξαγωγικές ευκαιρίες στην Ευρώπη
«Τα τελευταία χρόνια ο κορονοϊός είχε αρνητική επίπτωση στη ζήτηση για ντολμάδες διεθνώς και οι παραγγελίες μας παρουσίαζαν διακυμάνσεις. Η Ευρώπη έχει εξελιχθεί σε μία νέα αγορά, η οποία μας έχει προσφέρει νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες», δήλωσε στην China Daily ο Αντώνης Βασσάτης, εκτελεστικός γενικός διευθυντής της Heze Palexpo Food, προσθέτοντας: «Πολλοί Κινέζοι καταναλωτές δεν είναι εξοικειωμένοι με τη γεύση των αμπελόφυλλων, αλλά οι Έλληνες τα απολαμβάνουν εδώ και εκατοντάδες χρόνια, Αποτελούν σύνηθες σνακ πριν από το γεύμα για κατοίκους της Μέσης Ανατολής, όπου σε ορισμένες χώρες θεωρούνται κύριο φαγητό.

Το ρύζι που χρησιμοποιεί η εταιρεία μας είναι μη γενετικά τροποποιημένο και έχουμε τους δικούς μας επαγγελματικούς συνεταιρισμούς και φυτείες». Ο ίδιος επεσήμανε πως, προκειμένου να ανταποκριθεί στις διαφορετικές προτιμήσεις της κάθε χώρας, η εταιρεία έχει διευρύνει την γκάμα γεύσεων που προσφέρει, ενώ παράλληλα έχει βελτιώσει τον σχεδιασμό των συσκευασιών της, εισάγοντας ένα νέο περιτύλιγμα που κάνει ευκολότερη την αναγνώριση της μάρκας και έχει βοηθήσει την εταιρεία να ενισχύσει τη φήμη της στο εξωτερικό και να επεκτείνει τα μερίδια αγοράς της.

Η Heze Palexpo έχει δεχθεί παραγγελίες από την Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Σουηδία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ απασχολεί περισσότερους από 400 εργαζομένους και η αξία των ετήσιων εξαγωγών της ξεπερνά τα 10 εκατομμύρια ευρώ. Σημειωτέον ότι η εταιρεία έχει λάβει πιστοποίηση παραγωγής χορτοφαγικών, kosher και halal προϊόντων.

Δύο οι θυγατρικές στην Κίνα
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις της Paliria, η Heze Palexpo είναι μία από τις δύο κινεζικές θυγατρικές του ομίλου, μαζί με την Xinjiang Golden Leaves Food, οι οποίες υπάγονται στην κυπριακή Palirria (Cyprus) Ltd.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

NielsenIQ: Μειωμένη κατά 4,8% σε αξία και κατά 7,2% σε όγκο πωλήσεων η κατηγορία του μελιού

Πτωτικά κινείται η κατηγορία του μελιού στο σύνολο της Ηπειρωτικής Ελλάδας και της Κρήτης σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του 2023 (με την εβδομάδα που τελειώνει 23 Απριλίου 2023) αναφέρει στο FOODReporter ο ερευνητής της NielsenIQ, Γιάννης Κοίλιας (Sales Executive, Υπηρεσίες Λιανεμπορίου), με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μέλισσας στις 20 Μαΐου 2023.

Πιο αναλυτικά, μειωμένη κατά 4,8% σε αξία και κατά 7,2% σε όγκο πωλήσεων παρουσιάζεται η εν λόγω κατηγορία, με την πτώση να παρατηρείται τόσο στα επώνυμα προϊόντα με ποσοστά της τάξης του -4,8% σε αξία και -6,3% σε κιλά, αλλά και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με -4,9% σε αξία και -9,2% σε κιλά, σύμφωνα με τον Γιάννη Κοίλια.
Προϊόντα PL: Υποχώρηση της συμμετοχής τους στον όγκο πωλήσεων στην κατηγορία κατά -1,0pp
«Εξετάζοντας μεμονωμένα την κατηγορία των προϊόντων μελιού ιδιωτικής ετικέτας όπου και αναλογούν περίπου στο 1/3 της συνολικής κατηγορίας, παρατηρούμε ότι υπάρχει υποχώρηση της συμμετοχής τους στον όγκο πωλήσεων στην κατηγορία κατά περίπου μια ποσοστιαία μονάδα (-1,0pp)» επισημαίνει στο FOODReporter ο κ. Κοίλιας, συμπληρώνοντας ότι αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι το συνολικό καλάθι των ταχυκίνητων κατηγοριών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξάνει τη συμμετοχή του.

Η μέση τιμή ανά κιλό αυξήθηκε κατά 2,6% το πρώτο τετράμηνο του 2023 συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο
Όσον αφορά στις τιμές, τα στοιχεία της NielsenIQ δείχνουν ότι το μέλι φαίνεται να επηρεάστηκε σε μικρότερο βαθμό από το καθεστώς των ανατιμήσεων στον κλάδο τροφίμων και ποτών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Γιάννη Κοίλια, η μέση τιμή ανά κιλό αυξήθηκε κατά 2,6% μέσα στο διάστημα των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2023 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα την προηγούμενη χρονιά, με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να συνεχίζουν να διατηρούν χαμηλότερη τιμή κατά περίπου 30% έναντι των επώνυμων προϊόντων της κατηγορίας.

Στροφή των καταναλωτών σε μικρότερες συσκευασίες προϊόντων μελιού
«Αν θελήσουμε να αποδομήσουμε τη μείωση στην κατανάλωση (-7,2% in KGs), πέρα από την μείωση των πωλήσεων σε τεμάχια, είδαμε και μετατόπιση στις αγορές των καταναλωτών σε μικρότερες συσκευασίες» αναφέρει ο κ. Κοίλιας σχετικά με την καταναλωτική ζήτηση των προϊόντων μελιού.

Ο ίδιος προσθέτει ότι η κατανάλωση συσκευασιών έως και 500γρ. παρουσιάζει μικρότερη μείωση πωλήσεων σε κιλά (-1%) στο εξεταζόμενο διάστημα, ενώ οι συσκευασίες από 501γρ. – 1500γρ. παρουσίασαν διψήφια πτώση στις πωλήσεις σε κιλά, συγκεκριμένα -10%.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter