Βιοαγρός: Βιολογικό ψωμί του τοστ στα ράφια τριών αλυσίδων σούπερ μάρκετ

Το βιολογικό ψωμί του τοστ, από σιτάρι ιταλικής προελεύσεως, «il Buon. Pane, Amo la vita Bio» παρουσίασε στην έκθεση βιολογικών προϊόντων Bio Festival 2023 η Βιοαγρός. Πρόκειται για 100% πιστοποιημένο βιολογικό προϊόν, που παρασκευάζεται χωρίς συντηρητικά.

Το προϊόν, το οποίο βρίσκεται μέσα σε ειδικά διαμορφωμένη συσκευασία, που πληροί όλες τις προϋποθέσεις βιωσιμότητας και συντήρησης βιολογικών πρώτων υλών, έχει ήδη τοποθετηθεί στα ράφια των σούπερ μάρκετ Θανόπουλος, ΑΒ Βασιλόπουλος και Γαλαξίας. Το ιταλικής προέλευσης βιολογικό ψωμί βρίσκεται ήδη και σε βιολογικά καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Στο Bio Festival 2023, η Βιοαγρός παρουσίασε vegan κιμά από ηλιόσπορο, ο οποίος έχει την ίδια υφή και την ίδια μαγειρική συμπεριφορά με τον ζωικό κιμά. Η Βιοαγρός διατηρεί και δικά της στρέμματα, στα οποία επιχειρεί πιστοποιημένες καλλιέργειες, ως βιολογικός καλλιεργητής (σπαράγγια, ακτινίδια, ροδάκινα). Παρουσίασε, επίσης, υψηλής ποιότητας οργανικό στιγμιαίο καφέ εισαγωγής, από επιλεγμένες ποικιλίες βιολογικού καφέ από ολόκληρο τον κόσμο. Το ασημί σακουλάκι καφέ έχει λάβει το brand καφέ της Βιοαγρός, «My Coffee», αλλά ακόμη δεν έχει φτάσει στα ράφια των αλυσίδων του οργανωμένου λιανεμπορίου και πωλείται μόνο από επιλεγμένα καταστήματα βιολογικών προϊόντων.

Η Βιοαγρός λειτουργεί στην Ελλάδα εδώ και 32 χρόνια και έφερε για ακόμη μια χρονιά καινούρια προϊόντα στη διοργάνωση Bio Festival. Το ποσοστό Ελλήνων καταναλωτών σε βιολογικά προϊόντα, αν και ενισχύεται τα τελευταία χρόνια, παραμένει ακόμη χαμηλό», δήλωσε στο FOODReporter η Key Account Manager της Βιοαγρός, Γιούλη Πριμηκύρη.

Οι προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς βιολογικών προϊόντων
Συνεπώς, οι προοπτικές ανάπτυξης για την ελληνική αγορά βιολογικών προϊόντων φαίνεται ότι είναι ακόμη μεγάλες. Από τις κύριες χώρες, στις οποίες η Βιοαγρός εξάγει τα προϊόντα της (Γερμανία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Ιταλία), το καταναλωτικό κοινό της Γερμανίας προκύπτει ότι έχει τη μεγαλύτερη εξοικείωση με τα βιολογικά προϊόντα και διατηρεί μεγαλύτερη εβδομαδιαία ποσόστωση στην αγορά τους. «Στη Γερμανία, όπου τα βιολογικά προϊόντα έχουν λανσαριστεί αρκετά περισσότερα χρόνια συγκριτικά με την Ελλάδα, υπάρχει σαφώς μεγαλύτερη αποδοχή: Το ποσοστό κατανάλωσης βρίσκεται στο 20%», σημείωσε η κυρία Πριμηκύρη.

Έχει παρατηρηθεί ότι στο στέρεο τρόφιμο υπάρχει μεγαλύτερη επικέντρωση και επιμονή του καταναλωτικού κοινού στη βιολογική επιλογή, απ’ ό,τι στο υγρό ρόφημα.

«Στην κατηγορία του χυμού, συμβαίνει πολλές φορές ο καταναλωτής να χάσει τον στόχο του και να επιλέξει διαφορετικά προϊόντα του ανταγωνισμού, ενώ μπορεί αρχικά να είχε στοχεύσει τα βιολογικά. Παίζει ρόλο η μεγάλη γκάμα των προσφερόμενων προϊόντων, η έντονη διαφήμιση των ανταγωνιστικών μη βιολογικών προϊόντων και η ελλειπής ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού αναφορικά με τα διατροφικά πλεονεκτήματα», είπε η κυρία Πριμηκύρη.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σκλαβενίτης: Πράσινο φως για την επέκταση του κέντρου αποθήκευσης και διανομής στο Ωραιόκαστρο

Ομόφωνα θετική γνωμοδότηση έλαβε από τη Μητροπολιτική Επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας η Σκλαβενίτης για τη σχεδιαζόμενη επέκταση του κέντρου αποθήκευσης και διανομής της στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης.

Η εγκατάσταση βρίσκεται στο 21,5ο χλμ. Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Κιλκίς, σε εκτός σχεδίου περιοχή, συνολικής επιφάνειας 174.232 τετραγωνικών μέτρων, και αποτελεί το κεντρικό κέντρο αποθήκευσης και διανομής της Σκλαβενίτης στην Π.Ε. Θεσσαλονίκη, που προμηθεύει όλα τα καταστήματα της εταιρείας στη Βόρεια Ελλάδα. Εντός του συγκεκριμένου οικοπέδου πρόκειται να ανεγερθεί κτίριο (κτιριακή επέκταση) που θα αποτελεί χώρο αποθήκευσης προϊόντων και η επιφάνεια κάλυψής του θα είναι 3.863 τ.μ., η επιφάνεια δόμησής του θα είναι 3.044,45 τ.μ., ενώ ο όγκος του θα είναι 39.788,90 κυβικά μέτρα.

Το νέο κτίριο θα είναι διαστάσεων 44,27 x 68,77 μέτρων, με συνολική επιφάνεια δόμησης 3.044,45 τ.μ. και ύψος 11 τ.μ.. Στην πρόσοψη του κτιρίου θα κατασκευαστεί ημιυπαίθριος χώρος επιφάνειας 818,55 τ.μ., ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί ως χώρος φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων.

Αύξηση δυναμικότητας στα 222.047 κυβικά μέτρα
Στην εγκατάσταση αποθηκεύονται τρόφιμα ξηρού φορτίου και υπό ψύξη, είδη ευρείας κατανάλωσης και διαρκών αγαθών. Η δυναμικότητα ως προς τον όγκο αποθηκευμένων προϊόντων είναι 192.564,941 κυβικά μέτρα, ενώ εξ αυτών τα 50.116,15 κ.μ. είναι το ψυκτικό φορτίο που υπάρχει στην επιχείρηση. Η δυναμικότητα ως προς τον όγκο αποθηκευμένων προϊόντων μετά την κτιριακή επέκταση θα ανέρχεται στα 222.047,14 κ.μ., εκ των οποίων τα 50.116,15 κ.μ. θα είναι το ψυκτικό φορτίο, δηλαδή η επέκταση αφορά μόνο στην αποθηκευτική ικανότητα ξηρού φορτίου, η οποία θα αυξηθεί κατά 29.482,16 τ.μ., από τα 142.448,83 τ.μ. στα 171.930,99 τ.μ..

Η μοναδική προϋπόθεση που θέτει η επιτροπή
Με βάση τα παραπάνω, και καθώς κατά τη διάρκεια της προθεσμίας δημοσιοποίησης της Μελέτης Περιβαλλοντικων Επιπτώσεων του θέματος δεν εκφράστηκαν εγγράφως αντιρρήσεις ενδιαφερόμενων πολιτών ή φορέων, η Μητροπολιτική Επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έκρινε ότι μετά την κτιριακή επέκταση
στη λειτουργία της εγκατάστασης δεν θα υπάρξει καμία μεταβολή, πέραν της αύξησης της αποθηκευτικής ικανότητας, και εισηγείται θετικά για τη Μελέτη Περιβαλλοντικων Επιπτώσεων, θέτοντας ως μοναδική προϋπόθεση να επικαιροποιηθεί η άδεια της υφιστάμενης γεώτρησης, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία επικαιροποίησης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Άροσις: Η συνεργασία με το SMERC, η επένδυση των 3 εκατ. και το πλάνο για επέκταση σε νέες αγορές

Για τη συνεργασία του με το fund SME Remedium Cap, που εδώ και λίγους μήνες έχει μπει στην εταιρεία με ποσοστό 48%, μίλησε στο FOODReporter ο διευθύνων σύμβουλος της Άροσις, Τρύφωνας Φωτιάδης, αποκαλύπτοντας μάλιστα και μία επένδυση ύψους τουλάχιστον 3 εκατ. ευρώ που δρομολογείται για το 2024.

«Η πρόσφατη μετοχική συνεργασία μας με το fund SMERC θα γεννήσει καινούργια πράγματα. Ήδη στελεχώνουμε την εταιρεία με καινούργιο αίμα.

Ήδη θέτουμε τις βάσεις για ένα πιο δημιουργικό μέλλον, όπως έμφαση στις εξαγωγές, έμφαση στο μάρκετινγκ και στην προώθηση των προϊόντων, έμφαση στην έρευνα και ανάπτυξη. Σκοπεύουμε το πρώτο τρίμηνο του 2024 να λανσάρουμε καινούργια προϊόντα. Σκοπεύουμε να επεκτεινόμαστε εφεξής ανά έτος σε δύο αγορές του εξωτερικού. Είμαστε ήδη αρκετά δυνατοί, κυρίως όμως στην ομογένεια στις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Γερμανία, αλλά έχουμε και εδώ και χρόνια μία συνεργασία με ένα από τα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ της Νορβηγίας, την οποία σκοπεύουμε να επεκτείνουμε», ανέφερε ο κ. Φωτιάδης σχετικά με τις επόμενες κινήσεις της Άροσις.

Επένδυση 3 εκατ. στην Καστοριά
Ήδη η εταιρεία βρίσκεται σε αναζήτηση στελεχών, και συγκεκριμένα διευθυντή εξαγωγών, υπεύθυνου μάρκετινγκ και πωλητή για τη μικρή αγορά της Αττικής. Τα στελέχη αυτά θα βρίσκονται στο κέντρο των αποφάσεων, στην Αθήνα, όμως πρόθεση του SMERC είναι να βοηθήσει και στην τόνωση της κοινωνίας της Καστοριάς, που υποφέρει λόγω της έλλειψης δουλειάς με τη γούνα, και στο πλαίσιο αυτό θα στηρίξει μία παραγωγική επένδυση ύψους τουλάχιστον 3 εκατομμυρίων ευρώ μέσα στο 2024, όπου και θα προσληφθούν άτομα κυρίως για την παραγωγική γραμμή της εταιρείας. Η επένδυση αυτή, όπως σημείωσε ο κ. Φωτιάδης, περιλαμβάνει σίγουρα αύξηση του χώρου δραστηριοποίησης και σίγουρα αύξηση των παραγωγικών επενδύσεων.

Κρατά δυνάμεις χωρίς προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ
Αναφορικά με την πορεία των οικονομικών μεγεθών της Άροσις, ο κ. Φωτιάδης ανέφερε ότι, παρόλο που η εταιρεία δεν έχει εντείνει όπως οι ανταγωνιστές της τις προωθητικές ενέργειες, ειδικά στα ράφια των σούπερ μάρκετ, η χρονιά σταθερά ανοδικά, και στο πρώτο τετράμηνο του 2023 καταγράφει μία μικρή αύξηση της τάξεως του 3% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2022. «Ακόμα και αυτό, το ότι κρατάμε δυνάμεις χωρίς προωθητικές ενέργειες, και στη συγκυρία αυτήν τη δύσκολη, δείχνει ότι η μπράντα έχει αναγνωρισιμότητα και βάρος», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Άροσις.

Η συνεργασία με το SMERC
Τέλος, για τη συνεργασία του με το SMERC δήλωσε: «Έχω εκπλαγεί με την κοινή προσπάθεια που κάνουμε. Είναι άνθρωποι οι οποίοι ναι μεν βλέπουν το οικονομικό κομμάτι, που είναι πολύ βασικό, αλλά ταυτόχρονα θέλουν να επενδύσουν και βλέπουν και το ανθρωπιστικό-ηθικό κομμάτι που η Άροσις όλα αυτά τα χρόνια βασίζεται σε αυτό. Έχουμε πολλά κοινά σημεία για να προχωρήσουμε εξαιρετικά».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter