Ελληνικά Οινοποιεία: Το μερίδιο στα σούπερ μάρκετ και ο στόχος διείσδυσης στην αγορά Ho.Re.Ca.

Αύξηση της στόχευσης στο δίκτυο Ho.Re.Ca. και περισσότερες ετικέτες, αλλά και ποικιλίες κρασιού για κάθε βαλάντιο εξετάζει η νέα διοίκηση της Ελληνικά Οινοποιεία, η οποία αποτελεί τη μητρική εταιρεία της Μπουτάρης Οινοποιεία, όπως έχει προκύψει από τη διάρθωση του Ομίλου μετά την επένδυση της Sterner Stenhus.

Ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Οινοποιείων, Νίκος Σπέντζας, αναφέρθηκε σε επένδυση ύψους 4 έως 5 εκατ. ευρώ στην Μπουτάρης μέσα στην επόμενη διετία, που αφορά οργανωτικές δομές, το οινοποιητικό κομμάτι, εμφιαλώσεις και το κομμάτι ποιοτικής ενίσχυσης των αμπελώνων.

Αντίστοιχα, ο διευθύνων σύμβουλος της Sterner Stenhus, Ηλίας Γεωργιάδης μίλησε για «επενδύσεις στα εμπορικά σήματα», για «ανανέωση των παραγωγικών εγκαταστάσεων, εκσυγχρονισμό συστημάτων και αγροτικών δομών», για «περιβαλλοντική αναβάθμιση» και «στρατηγική ανάπτυξη του κωδικολογίου της εταιρείας, ώστε να καλυφθούν όλες οι διαφορετικές ανάγκες του καταναλωτή».

Οι εξαγωγές και το πλάνο για αύξηση του μεριδίου των σημείων Ho.Re.Ca. στον ετήσιο τζίρο της εταιρείας
Όλα τα κτίρια της Μπουτάρης Οινοποιεία έχουν επίσης περάσει στον έλεγχο του Ομίλου, μαζί με τους πέντε διαφορετικούς αμπελώνες και τα αντίστοιχα οινοποιεία σε Νάουσα, Γουμένισσα, Μαντίνεια, Σαντορίνη και Κρήτη.

Ένας από τους σημαντικούς πυλώνες για τα Ελληνικά Οινοποιεία είναι η προώθηση των ελληνικών κρασιών μέσω του οινοτουρισμού. Η Ελληνικά Οινοποιεία καλύπτει το 25 έως 27% του τζίρου της με εξαγωγές, ενώ το 2022 «έκλεισε» με πωλήσεις 10 εκατ. ευρώ. Στόχος για το 2023 είναι η ανάπτυξη κατά 40% σε αξία και κατά 30% σε όγκο πωλήσεων, αλλά η εταιρεία ήδη «τρέχει» με 80% στο πρώτο τρίμηνο του έτους.

Από τις εγχώριες πωλήσεις, το 70% αφορούσε το κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου το 2022, όμως δίνοντας περισσότερη έμφαση στα σημεία Ho.Re.Ca., υπολογίζεται ότι το συγκεκριμένο ποσοστό θα πέσει στο 65% το 2023, σε μια πορεία έως το 50-50 μέχρι το 2027. Ο κ. Σπέντζας δήλωσε ότι οι κωδικοί κρασιού της εταιρείας διατηρούν μερίδιο 7,5 έως 8% στα επώνυμα κρασιά του οργανωμένου λιανεμπορίου, αποτελώντας τον δεύτερο κατά σειρά «παίκτη» της υποκατηγορίας και τον τρίτο συνολικά, αν συνυπολογίσει κανείς τα κρασιά ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία αποτελούν μακράν το μεγαλύτερο μερίδιο στο σύνολο των συσκευασιών.

Ο συγκερασμός διανομής με το φυσικό μεταλλικό νερό Ιόλη
Επίσης, ανανεώθηκαν τα συμβόλαια με εταιρείες διανομής που αφορούσαν το προηγούμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς και είχαν λήξει, περιλαμβάνοντας και το φυσικό μεταλλικό νερό Ιόλη. Ειδικά για το Ιόλη, η Ελληνικά Οινοποιεία διατηρεί τη συμφωνία υποστήριξης 12 μηνών με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία της μεταβίβασε brand και εγκαταστάσεις. Για τις εργοστασιακές εγκαταστάσεις του Ιόλη η εταιρεία δεν εξετάζει μετακίνηση επί του παρόντος, ενδιαφέρεται όμως να εισέλθει στην υποκατηγορία των βιταμινούχων νερών.

Τα πλεονεκτήματα των πολλαπλών ετικετών οίνου, η συμβολαιακή αμπελουργία και ο οινοτουρισμός
«Η Μπουτάρης έχει το πλεονέκτημα ότι μπορεί να εμφανίζεται σε όλες τις κατηγορίες οίνου, από την πιο οικονομική (Κτήμα Καμπά) έως και την πιο premium, με το Grand Reserve», σημείωσε ο κ. Σπέντζας. Στο σύνολο, η Ελληνικά Οινοποιεία έχει για την ώρα παραγωγική δυναμικότητα 7.000.000 φιαλών ανά έτος. «Αν οργανωθούμε στις εξαγωγές και επικεντρωθούμε στο επώνυμο κρασί προσεγγίζοντας αγορές του εξωτερικού που ενδιαφέρονται για ποιοτικό κρασί, όπως οι ΗΠΑ και κατά ένα σημαντικό μέρος και η Γερμανία, μπορούμε να πουλήσουμε πιο ακριβά στο εξωτερικό», πρόσθεσε.

Δυνατές αγορές για τα Ελληνικά Οινοποιεία είναι οι ΗΠΑ, η Γερμανία, ο Καναδάς. Επί του παρόντος, η εταιρεία εξετάζει την περαιτέρω διείσδυσή της σε επιμέρους αγορές της Αυστραλίας. Τα Ελληνικά Οινοποιεία εξετάζουν συνεργασίες συμβολαιακής αμπελουργίας, αλλά και επέκταση των ιδιόκτητων αμπελώνων τους, οι οποίοι για την ώρα αγγίζουν τα 500 στρέμματα. Δεν αποκλείεται -ούτε επιβεβαιώνεται- ενδιαφέρον για τους επί πλειστηριασμό αμπελώνες που βρίσκονται στα χέρια της Intrum, ούτε εκείνων της Ένωσης Πεζών Κρήτης. Στα σχέδια της εταιρείας είναι να επαναλειτουργήσουν το εστιατόριο στο οινοποιείο της Νάουσας και να ανανεώσουν εκείνο της Σαντορίνης. Στην Κρήτη έχουν ήδη ανακαινισθεί και λειτουργούν τόσο οι ξενώνες οινοτουρισμού, όσο και το εστιατόριο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Άμβυξ: Το εγχείρημα της Oenotheque και το ρεκόρ τζίρου του 2022

Την επίσημη παρουσίαση του τμήματος Oenotheque της πραγματοποίησε χθες η Άμβυξ, δίνοντας αυξημένη βαρύτητα στην κατηγορία του κρασιού, για την ενίσχυση της οποίας έχει ήδη προχωρήσει τους τελευταίους μήνες σε σημαντικές κινήσεις, ενώ έπεται συνέχεια.

Όπως ανέφερε ο Στάθης Σάλτας, Oenotheque Manager της Άμβυξ, η εταιρεία είχε ήδη από χρόνια θέσει ως στρατηγικό στόχο την ανάπτυξή της και στο κρασί, όμως η πανδημία «φρέναρε» τα σχέδιά της. Εδώ και ένα χρόνο περίπου η Άμβυξ έχει βάλει ξανά το σχέδιο αυτό σε εφαρμογή, προσθέτοντας στο δυναμικό της νέα στελέχη και ανοίγοντας διαύλους επικοινωνίας με οινοποιεία από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ήδη, στο χαρτοφυλάκιο της Άμβυξ υπήρχαν το Κτήμα Άλφα, το εμβληματικό brand Moët Hennessy, καθώς και κρασιά από κτήματα στη Νέα Ζηλανδία και την Αργεντινή. Τους τελευταίους μήνες έχουν ξεκινήσει συνεργασίες με το Κτήμα Παλυβού, το Κτήμα Κοκοτού και το Κτήμα Μωραΐτη, ενώ εντός του Μαΐου αναμένεται να ξεκινήσει η συνεργασία με το Chateau Galoupet από την Προβηγκία.

Γεωγραφική διασπορά και εύρος τιμών
H φιλοσοφία της Oenotheque είναι να διαθέτει κρασιά με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά, που το ένα να συμπληρώνει το άλλο, και σε ένα ευρύ φάσμα τιμών. Σημαντικό είναι επίσης να μην υπάρχει γεωγραφική αλληλεπικάλυψη στο χαρτοφυλάκιο των κρασιών, αλλά γεωγραφική διασπορά σε όλη την επικράτεια, δηλαδή να μην υπάρχουν οίνοι διαφορετικών οινοποιείων από την ίδια περιοχή. Γι’ αυτό και η Άμβυξ αναζητά ή βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με οινοποιεία από άλλες περιοχές της Ελλάδας όπου δεν έχει ακόμα συνεργασίες, όπως η Κρήτη και η Κεντρική Ελλάδα. Ο κ. Σάλτας προανήγγειλε επίσης ένα πολύ «δυνατό χαρτί» από την Προβηγκία εντός του 2023, χωρίς να αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες.

Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Σάλτας, το 2022 σχεδόν το 50% των πωλήσεων της Άμβυξ σε αξία προήλθε από την κατηγορία των spirits, όμως ένα σημαντικό ποσοστό, της τάξεως του 42%, προήλθε από την κατηγορία του οίνου.

Για τη φετινή χρονιά, και με βάση τις πιο φειδωλές προβλέψεις της διοίκησης, μετά και τις κινήσεις που έχουν γίνει και πρόκειται να γίνουν, το ποσοστό αυτό αναμένεται να φτάσει το 45-47%.

Διπλασιασμός κερδοφορίας και ρεκόρ τζίρου το 2023
Όσον αφορά γενικότερα στα οικονομικά μεγέθη της Άμβυξ, μιλώντας στo FOODReporter ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Γιάννης Αρτινός, ανέφερε ότι το 2022 επετεύχθη ρεκόρ τζίρου και διπλασιασμός κερδοφορίας, ενώ η φετινή χρονιά έως τώρα κινείται στο +30% από άποψης τζίρου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Coca-Cola HBC: Στο +21% τα έσοδα ανά κιβώτιο στο τρίμηνο – Πώς κινήθηκαν οι όγκοι πωλήσεων ανά κατηγορία

Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 22,2% σε οργανική βάση (16,2% συμπεριλαμβάνοντας τη Ρωσία και την Ουκρανία) πέτυχε στο πρώτο τρίμηνο του 2023 η Coca-Cola HBC, ενώ τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 21% σε οργανική βάση, υπεραντισταθμίζοντας τη μείωση κατά 4% του όγκου πωλήσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η εισηγμένη για το πρώτο τρίμηνο του 2023, παρουσίασε αύξηση των καθαρών εσόδων λόγω μείγματος τιμών, καθώς προέβη σε δράσεις για την αντιμετώπιση της επίδρασης του πληθωρισμού στα κόστη, καθώς και αύξηση του όγκου πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά, στα ποτά ενέργειας και τον καφέ, που αντισταθμίστηκε από μειώσεις στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως εξαιτίας της αναμενόμενης μείωσης στην κατηγορία του νερού, με αποτέλεσμα οι συνολικοί όγκοι πωλήσεων να παραμείνουν αμετάβλητοι. Παράλληλα, η Coca-Cola HBC είδε το μερίδιο σε αξία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών να αυξάνεται κατά 70 μονάδες βάσης και αυτό των ανθρακούχων αναψυκτικών κατά 10 μονάδες βάσης.

Για το σύνολο του έτους, η διοίκηση της Coca-Cola HBC αναμένει οργανική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε επίπεδο ομίλου πάνω από το εύρος-στόχο του 5-6%, καθώς και αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20% για το 2023.

Πώς κινήθηκαν οι όγκοι πωλήσεων ανά κατηγορία – Καλή επίδοση για τα premium νερά στην Ελλάδα
Στη διάρκεια του conference call για τα αποτελέσματα τριμήνου, ο Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, παρουσίασε αναλυτικότερα στοιχεία για την ανάπτυξη του όγκου οργανικών πωλήσεων σε κάθε κατηγορία στην οποία δραστηριοποιείται η Coca-Cola HBC (εξαιρώντας τη Ρωσία και την Ουκρανία):

  • Στα ανθρακούχα αναψυκτικά οι όγκοι αυξήθηκαν σχεδόν κατά 3%, ενώ αυτός της Coca-Cola σημείωσε μεσαία μονοψήφια άνοδο
  • Τα ενεργειακά ποτά παρουσίασαν αύξηση σχεδόν 24%, με σταθερή ανάπτυξη όγκου και στους τρεις περιφερειακούς τομείς του ομίλου.
  • Ο όγκος πωλήσεων καφέ αυξήθηκε κατά 25%, με την Costa Coffee να
    συνεχίζει να σημειώνει σημαντική πρόοδο, ιδιαίτερα στο κανάλι της εστίασης. Ως προς την Caffe Vergnano, ο όμιλοςπροετοιμάζεται για το λανσάρισμά της σε Τσεχία και Σλοβακία εντός του β’ τριμήνου.
  • Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των μη ανθρακούχων μειώθηκε κατά 11,2%, αντανακλώντας σε μεγάλο βαθμό τις αδυναμίες στις αναδυόμενες αγορές όσον αφορά στην υποκατηγορία του νερού. Παρά την πτώση αυτή, ισχυρές επιδόσεις καταγράφηκαν ιδιαίτερα στα αθλητικά ποτά, με το Powerade να ανεβαίνει κατά 33%, και στα premium νερά, που απέδωσαν ιδιαίτερα καλά στην Ιρλανδία, την Ελλάδα και την Ιταλία.

Διψήφια αύξηση όγκων πωλήσεων στην Ελλάδα
Όσον αφορά συγκεκριμένα την Ελλάδα, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά χαμηλό διψήφιο ποσοστό στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Ο όμιλος σημείωσε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό αύξησης στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως λόγω της Coke Zero και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, τα οποία επωφελήθηκαν από την αρχική εποχική δραστηριοποίηση στην αγορά και τις καλές επιδόσεις στο κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Τα ενεργειακά ποτά διατήρησαν την ισχυρή δυναμική τους, με αύξηση στο άνω επίπεδο του εύρους 10-20%, ενώ τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά κατέγραψαν χαμηλή διψήφια αύξηση.

Ισχυρή ικανότητα προσαρμογής
«Η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ήταν ισχυρή, χάρη στην ευελιξία μας στην αγορά και στα προσαρμοσμένα προγράμματά μας στους καταναλωτές και τους πελάτες μας. Σημειώθηκε βελτίωση στα μερίδια αγοράς τόσο στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά όσο και στα ανθρακούχα αναψυκτικά, ενώ παράλληλα, εφαρμόσαμε αποτελεσματικά προσεκτικά σχεδιασμένες αλλαγές στην τιμολογιακή μας πολιτική και το μείγμα προϊόντων, αντιμετωπίζοντας τις συνεχιζόμενες αυξήσεις στα κόστη. Παρόλο που ορισμένες αγορές επηρεάστηκαν από ένα δυσμενέστερο καταναλωτικό περιβάλλον, η εμπειρία μας στην επιτυχή διαχείριση της αύξησης των καθαρών εσόδων και η συνεχιζόμενη επένδυση και εστίασή μας στις δυνατότητες ανάπτυξης βασιζόμενες στην ανάλυση δεδομένων καθιστούν ισχυρή την ικανότητα προσαρμογής μας», δήλωσε ο Zoran Bogdanovic.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter