Αυξημένος κατά 27,7% ήταν το 2022 ο κύκλος εργασιών της Κρι-Κρι, φτάνοντας τα 171,88 εκατ. ευρώ, έναντι 134,60 εκατ. το 2021, ωστόσο οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν σε σημαντική μείωση των περιθωρίων κέρδους, ως αποτέλεσμα εν μέρει και της προσπάθειας της γαλακτοβιομηχανίας για συγκράτηση των τιμών πώλησης και προσφορά ανταγωνιστικών τιμών αγοράς στους κτηνοτρόφους για το φρέσκο γάλα. Έτσι, τα μικτά κέρδη της Κρι-Κρι το 2022 ανήλθαν σε 31,46 εκατ. ευρώ, έναντι 41,17 εκατ. το 2021. Τα λειτουργικά κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 8,86 εκατ. ευρώ, έναντι 20,96 εκατ. το 2021. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 3,83 εκατ. ευρώ, έναντι 16,53 εκατ. το 2021, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 3,18 εκατ. ευρώ, έναντι 13,21 εκατ. το 2021.
Πώς τα πήγε το 2022 σε γιαούρτι και παγωτό
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις της Κρι-Κρι αυξήθηκαν κατά 29,5% σε αξία και +17,1% σε όγκο το 2022. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +32,7%, ξεπερνώντας τα 72,5 εκατ. ευρώ (ποσοστό 53,8% επί των συνολικών πωλήσεων γαλακτοκομικού). Σημαντική ώθηση υπάρχει από την αγορά της Ιταλίας (αύξηση +37,6%), του Ηνωμένου Βασιλείου (αύξηση +26%), και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία.
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της Κρι-Κρι εμφανίζουν πλέον διψήφια αύξηση +26%, ξεπερνώντας τα 62 εκατ. ευρώ. Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών Κρι-Κρι διαμορφώνεται σε 17%, αυξημένο κατά 0,8 ποσοστιαίες μονάδες [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Δεκ. 2022]. Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται έντονα η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε οικονομικότερα προϊόντα. Από αυτήν έχει προκύψει σημαντικό όφελος για την Κρι-Κρι, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις της εταιρείας εμφάνισαν διψήφια αύξηση +14,7%. Σε αυτήν συνετέλεσαν, κυρίως, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και το λανσάρισμα της νέας σειράς premium παγωτών Master Rich, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Το μερίδιο αγοράς των παγωτών Κρι-Κρι αυξήθηκε κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (15,2%) και μειώθηκε κατά 0,1 ποσοστιαία μονάδα σε αξία (15,5%) [στοιχεία NIELSEN, Ιάν.-Δεκ. 2022].
Βλέπει πωλήσεις 200 εκατ. για το 2023
Η διοίκηση της Κρι-Κρι είναι αισιόδοξη για την ανάκαμψη των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας το 2023, παρά το απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον. Στη χρήση 2023, οι πωλήσεις αναμένεται να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία, εμφανίζοντας διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης. Βάσει της εκτίμησης της διοίκησης, οι συνολικές πωλήσεις αναμένεται να αγγίξουν το 2023 τα επίπεδα των 200 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται και σημαντική βελτίωση των περιθωρίων κερδοφορίας, ανακτώντας το περιθώριο EBIT του έτους 2021, δηλαδή 12,4%.
Σημειώνεται ότι για τη χρήση 2023, αναμένεται να υλοποιηθούν από την Κρι-Κρι επενδύσεις συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ περίπου.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter