Ελληνικές Αλυκές: Νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2022

Νέο ρεκόρ πωλήσεων πέτυχαν το 2022 οι Ελληνικές Αλυκές, σύμφωνα με την έκθεση δ’ τριμήνου του Υπερταμείου, που κατέχει το 55,19% της εταιρείας. Μάλιστα, το ρεκόρ αυτό επετεύχη παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες που δημιούργησαν σημαντικές καθυστερήσεις στο προγραμματισμένο επενδυτικό σχέδιο και τη διαδικασία παραγωγής της εταιρείας, με το παραγωγικό αποτέλεσμα να περιορίζεται στους 206 χιλιάδες τόνους, έναντι 227 χιλιάδων τόνων το 2021.

Αν και στην έκθεση του Υπερταμείου δεν αναφέρονται συγκεκριμένα οικονομικά στοιχεία, το περσινό ρεκόρ των πωλήσεων είχε προαναγγείλει το ισχυρό πρώτο εξάμηνο του 2022 για τις Ελληνικές Αλυκές, που είχε κλείσει με πωλήσεις ύψους 4,52 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 38,4% σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2021, εν μέρει χάρη και στην πώληση των αποθεμάτων προηγουμένων ετών των αλυκών Λέσβου και Θράκης.

Διερευνώνται από το Υπερταμείο οι επιλογές για τον μετασχηματισμό της εταιρείας
Εν τω μεταξύ, σε συνεργασία με εξωτερικό συνεργάτη, οι Ελληνικές Αλυκές επιχειρούν τη χαρτογράφηση της εγχώριας αγοράς άλατος. Παράλληλα, στην προσπάθεια εναρμόνισης με περιβαλλοντικούς όρους, η εταιρεία ολοκλήρωσε τις αδειοδοτικές διαδικασίες για όλες τις αλυκές, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας και προχωρούν οι ενέργειες για την περαιτέρω αξιοποίηση της αλυκής Κίτρους Πιερίας.

Το Υπερταμείο διερευνά τις επιλογές για τον μετασχηματισμό της εταιρείας, ώστε να μπορέσει να αξιοποιήσει τη δυναμική της ελληνικής αγοράς, εκτιμώντας ότι η επιχείρηση παρουσιάζει σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης στην εγχώρια αγορά.

Ποντάρει στην Αφρίνα
Υπενθυμίζεται ότι οι Ελληνικές Αλυκές αναμένουν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή την ολοκλήρωση του τελικού σταδίου της πιστοποίησης της Αφρίνας ως προϊόντος ΠΓΕ, έχοντας ήδη από το 2021 λάβει τη σχετική οριστική έγκριση από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Προσδοκία του Υπερταμείου είναι ότι με την κατοχύρωση της πιστοποίησης το προϊόν (ο γνωστός ανθός αλατιού, που παράγεται αποκλειστικά στις Αλυκές Μεσολογγίου) θα πάρει αξία ώστε να ανοίξει ο δρόμος και για την τυποποίησή του, επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο στην εταιρεία το άνοιγμά της σε νέες αγορές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός: Ολοκλήρωση της εξαγοράς της Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες ΑΕ, με δύο μικρούς αστερίσκους

 

Ολοκληρώθηκε και τυπικά η εξαγορά της εταιρείας Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες ΑΕ από την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, μετά την ομόφωνη απόφαση της Ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Η μεταβολή ελέγχου της Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες ΑΕ από τον αποκλειστικό έλεγχο της Ελληνικά Μάρκετ ΑΕ στον αποκλειστικό έλεγχο της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ελέγχθηκε ως προς τη γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση στην αγορά των σούπερ μάρκετ ως προς τα μερίδια αγοράς ανά τοποθεσία και αποφάσισε την έγκριση της μεταβίβασης των σημάτων της Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες ΑΕ (ελληνικά market, Γρήγορα καθημερινά κοντά σας, Συμεωνίδης, Πρόοδος market, Ήλιος market) στην ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, δυνάμει του προσυμφώνου μεταβίβασης που υπογράφηκε στις 27 Ιουλίου 2022. Η μεταβίβαση των εμπορικών σημάτων αφορά 413 υποκαταστήματα, εκ των οποίων τα 189 έφεραν το σήμα ελληνικά market, τα 155 το σήμα Πρόοδος market, 54 το σήμα Ήλιος market, εννέα το σήμα Γρήγορα καθημερινά κοντά σας και έξι το σήμα Συμεωνίδης.

Τα δύο καταστήματα σε Μυλοπόταμο και Καρπερό Γρεβενών
Ωστόσο, για την άρση πιθανών επιφυλάξεων υπόψη του ανταγωνισμού, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε ότι δύο ακόμη καταστήματα, δίχως μεταβιβαζόμενα σήματα, που ανήκουν στο δίκτυο της εξαγοραζόμενης εταιρείας (Σπυρίδων Κλαδοβασιλάκης, στα Λιβάδια Μυλοποτάμου Κρήτης και Ευδοκία Τζεντέμη, στο Καρπερό Γρεβενών) βρίσκονται σε περιοχές «όπου οι συμμετέχουσες στη συγκέντρωση επιχειρήσεις διαθέτουν υψηλό αθροιστικό μερίδιο στις σχετικές τοπικές αγορές λιανικής πώλησης ειδών σούπερ μάρκετ». Βάσει των δεσμεύσεων των δύο μερών, τα δύο καταστήματα θα εξαιρεθούν, μετά την ολοκλήρωση της συγκέντρωσης, από το δίκτυο συνεργαζόμενων καταστημάτων της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και η μόνη σχέση θα αφορά την ενδεχόμενη ένταξή τους στο δίκτυο τροφοδοσίας της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.

Συνεπώς, τα δύο καταστήματα θα αποτελούν «σημαντικούς ανεξάρτητους ανταγωνιστές της νέας οντότητας στις σχετικές τοπικές αγορές, ενώ και τα αθροιστικά μερίδια αγοράς της οντότητας θα μπορέσουν να παραμείνουν σε χαμηλότερα επίπεδα», ώστε να αρθούν τυχόν επιφυλάξεις ως προς τον ανταγωνισμό. Η Ελληνικά Μάρκετ ΑΕ δεσμεύτηκε ότι θα ζητήσει από τα δύο καταστήματα να αφαιρέσουν τις ταμπέλες που φέρουν τα εμπορικά σήματα που διατηρούσε μέχρι πρότεινος η ίδια προς εκμετάλλευση και πλέον, έχει μεταβιβάσει.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ψηφιακός μετασχηματισμός: Η κότα με τα χρυσά αυγά και η αχίλλειος πτέρνα της

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός που συντελείται σήμερα στον κλάδο των τροφίμων, είτε μιλάμε για την βιομηχανία, είτε για το λιανεμπόριο σε Ελλάδα και εξωτερικό, έχει αποδώσει καρπούς, και ό,τι ζούμε, δεν είναι παρά μόνο η αρχή» αναφέρει χαρακτηριστικά στο FOODReporter ο General Manager της MIK3, Σάββας Τορτοπίδης, σχετικά με την έντονη επιρροή που έχει δεχθεί ο κλάδος τροφίμων και ποτών από την καλπάζουσα ανάπτυξη του ψηφιακού μετασχηματισμού την τελευταία δεκαετία.

Με τις νέες τεχνολογίες να είναι εκείνες που θα οδηγήσουν από εδώ πέρα την εξέλιξη των οργανισμών σε πιο παραγωγικές και ανταγωνιστικές οντότητες, θα δοθεί περαιτέρω δυνατότητα σε μεγάλους και δυσκίνητους οργανισμούς να γίνουν τόσο «μικροί» και ευέλικτοι, ώστε να πείσουν τον καταναλωτή ότι είναι δίπλα του, ενώ σε μικρότερους ή νεοσύστατους οργανισμούς με μειωμένους πόρους, θα δώσουν την δυνατότητα να προσεγγίσουν καταναλωτές σε κάθε γωνιά της χώρας ή παγκοσμίως, αντλώντας τεχνογνωσία από πηγές απρόσιτες έως τώρα, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Σάββα Τορτοπίδη σχετικά με τα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Φόβος για απώλεια ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και σπίλωσης της εικόνας ενός οργανισμού
Παρόλα αυτά, υπάρχουν κίνδυνοι που ελλοχεύουν στον κυβερνοχώρο κατά της βιομηχανίας τροφίμων, καθώς κάθε «λύση» έχει και το τρωτό της σημείο, σύμφωνα με τον κ. Τορτοπίδη: «Στην προκειμένη περίπτωση, αυτό είναι η ασφάλεια των δεδομένων που δημιουργούνται από την περαιτέρω ψηφιοποίηση των οργανισμών. Δεδομένα που αφορούν στην εξέλιξη των προϊόντων ή των υπηρεσιών που προσφέρουν οι οργανισμοί, δεδομένα πελατών ή συναλλαγών, δεδομένα προσωπικού και πληροφορίες για την δραστηριότητα ενός οργανισμού». Ο ίδιος προσθέτει ότι η διαρροή των εν λόγω δεδομένων ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τον ίδιο τον οργανισμό σε περίπτωση βιομηχανικής κατασκοπείας, απόσπασης λύτρων ή παραβίασης προσωπικού απορρήτου και παράβασης της ισχύουσας νομοθεσίας.

Οι πιθανές επιπτώσεις των προαναφερθέντων καταστάσεων δύνανται να οδηγήσουν έναν οργανισμό σε απώλεια του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος του, παράλληλα και
με την απώλεια μεγάλων χρηματικών ποσών, είτε ως λύτρα, είτε ως πρόστιμα, οδηγώντας εν τέλει στη σπίλωση της δημόσιας εικόνας του. «Σε κάθε περίπτωση όμως, συγκρίνοντας τα οφέλη τα οποία προσφέρει σήμερα ο ψηφιακός μετασχηματισμός σε σχέση με τους κινδύνους που εγκυμονεί, η ζυγαριά κλείνει με μεγάλη διαφορά υπέρ της εφαρμογής του» σχολιάζει ο Σάββας Τορτοπίδης.

Εργαλεία ασφάλειας των πληροφοριακών συστημάτων των οργανισμών απέναντι σε κακόβουλες ενέργειες
Παράλληλα με την αύξηση των κινδύνων και των συνεπειών τους, αυξάνονται τα διαθέσιμα μέτρα προστασίας για τους οργανισμούς και οι βέλτιστες πρακτικές που οδηγούν στη θωράκιση τους. «Τα διαθέσιμα μέτρα αναλύονται σε εργαλεία που ενισχύουν την ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων των οργανισμών απέναντι σε παραβιάσεις και κακόβουλες ενέργειες, σε μέτρα έγκαιρης διάγνωσης απόπειρας παραβίασης ενός συστήματος και σε μέτρα ταχείας αποκατάστασης υπηρεσιών και δεδομένων που επλήγησαν από κακόβουλη ενέργεια» επισημαίνει ο κ. Τορτοπίδης, συμπληρώνοντας ο ίδιος ότι δεν πρέπει να αγνοείται και η εμπεριστατωμένη κατάρτιση του προσωπικού του οργανισμού διότι μόνο με αυτόν τον τρόπο μετατρέπεται από «αδύναμος κρίκος» σε ισχυρό σύμμαχο για την ενίσχυση της ασφάλειας.

Αξιοσημείωτο δε, το γεγονός ότι τα μέτρα αυτά θα πρέπει να υιοθετούνται ως αποτέλεσμα στρατηγικής αντιμετώπισης ενός ενδεχόμενου κινδύνου με ολιστική προσέγγιση και όχι αποσπασματικά. «Βασική αρχή, όμως, που πολλές φορές παραλείπεται ακόμη και σε τέτοια πλάνα, είναι η εξαρχής υιοθέτηση της προσέγγισης security by design σε κάθε έργο ψηφιοποίησης του οργανισμού έτσι ώστε κάθε στιγμή, κάθε χρήστης των συστημάτων και κάθε υπηρεσία να αποκτά πρόσβαση μόνο στα απαραίτητα δεδομένα για την αντίστοιχη διεργασία και για τον απαιτούμενο μόνο χρόνο» υπογραμμίζει ο κ. Τορτοπίδης σχετικά με τον σωστό σχεδιασμό συστημάτων και υπηρεσιών υπό το πρίσμα της ασφάλειας των δεδομένων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Εβροφάρμα: Φέτα και γιαούρτι ανέβασαν τον τζίρο στο +24%

Σημαντική άνοδο σημείωσαν το 2022 οι πωλήσεις της Εβροφάρμας, με την αύξηση να προέρχεται από τις πωλήσεις φέτας ΠΟΠ και στραγγιστού γιαουρτιού στο εξωτερικό, ενώ αύξηση κατέγραψαν και οι εγχώριες πωλήσεις, κυρίως λόγω των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που παράγει η εταιρεία. Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 45,38 εκατ. ευρώ, έναντ 36,70 εκατ. το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 24%, ενώ το μεικτό ενοποιημένο περιθώριο διαμορφώθηκε στο 16% έναντι 14,6%. Τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε κέρδη 1,52 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 260.000 ευρώ το 2021, ενώ το ενοποιημένο αποτέλεσμα μετά από φόρους ανήλθε σε κέρδη 1,42 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 355.000.

Η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου προήλθε αφενός από τον εξορθολογισμό του πελατολογίου στην Ελλάδα, αφετέρου από την βελτίωση του προϊοντικού μείγματος πωλήσεων. Επιπλέον, η ορθότερη γεωγραφική κατανομή των πωλήσεων βοήθησε σημαντικά στην μείωση των εξόδων διάθεσης των προϊόντων. Οι ανατιμήσεις στις α’ και β’ ύλες για την παραγωγή, οι αυξήσεις τιμών των ζωοτροφών και οι υπέρμετρες αυξήσεις στην ενέργεια αντισταθμίστηκαν από τις ανατιμήσεις των τελικών προϊόντων πώλησης.

Το επενδυτικό πλάνο του ομίλου εξελίχθηκε ομαλά, καθώς ολοκληρώθηκε νέα γραμμή στραγγιστού γιαουρτιού, εγκαταστάθηκε νέα γραμμή εμφιάλωσης γάλακτος και ζυμούμενων ροφημάτων και ξεκίνησε η εγκατάσταση νέας μονάδας ψύξης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter