Τι «έγραψε» η Green Cola πριν την απορρόφηση από τη Χήτος

Τα 20 εκατομμύρια ευρώ άγγιξε το 2022 ο αθροιστικός κύκλος εργασιών των εταιρειών Green Cola Hellas και Green Cola Operations, όπως προκύπτει από την έκθεση αποτίμησης των στοιχείων ενεργητικού και των υποχρεώσεων των δύο εταιρειών, στο πλαίσιο της σχεδιαζόμενης απορρόφησής τους από τη Χήτος ΑΒΕΕ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση που συνέταξε η PKF Ευρωελεγκτική, για την Green Cola Hellas, που δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμφιάλωση αεριούχων ποτών, ο κύκλος εργασιών του 2022 έκλεισε στα 16,5 εκατομμύρια ευρώ, με το αποτέλεσμα EBITDA να διαμορφώνεται σε ζημίες ύψους 287.000 ευρώ. Εξάλλου, την 31η Δεκεμβρίου 2022 η Green Cola Hellas εμφάνιζε συνολο ενεργητικού αξίας 16,4 εκατ. ευρώ και σύνολο υποχρεώσεων αξίας 18,2 εκατ. ευρώ, δηλαδή το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της ήταν αρνητικό κατά 1,8 εκατ. ευρώ.

Τα ακίνητα, οι συμμετοχές και τα δάνεια
Στο ενεργητικό της Green Cola Hellas συμπεριλαμβάνονται δύο ακίνητα στην Ορεστιάδα: οι παραγωγικές εγκαταστάσεις της ένα οικόπεδο 1.293 τ.μ.. Η εύλογη αξία του βιομηχανικού κτιρίου (συμπεριλαμβανομένης της αξίας του οικοπέδου όπου βρίσκεται) υπολογίζεται στα 1.645.000 ευρώ, ενώ η αξία του δεύτερου οικοπέδου στα 85.000 ευρώ. Στο ενεργητικό της εταιρείας περιλαμβάνονται επίσης, μεταξύ άλλων, άυλα περιουσιακά στοιχεία (άδειες και λογισμικά προγράμματα) αξίας 769.814 ευρώ, συμμετοχή σε ποσοστό 21% στην εταιρεία S.E.E. Beverage Investments Company Limited, αξίας 751.700 ευρώ, μετοχές αξίας 14.800 ευρώ στη Συνεταιριστική Τράπεζα Έβρου και αποθέματα αξίας 1.842.253 ευρώ.

Όσον αφορά στο παθητικό της εταιρείας, αυτό αφορά κατά κύριο λόγο σε δάνεια, που συνολικά ανέρχονται στα 13 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 8,8 εκατ. ευρώ είναι βραχυπρόθεσμα, άλλα 2,5 εκατ. ευρώ αφορούν σε δάνειο factoring και 1,7 εκατ. σε ομολογιακό δάνειο.

Όσον αφορά στην Green Cola Operations, την εταιρεία που δραστηριοποιείται στη βιομηχανική επεξεργασία πρώτων και βοηθητικών υλών για την παραγωγή των αναψυκτικών, ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε στα 3,1 εκατ. ευρώ, επίσης με αρνητικό EBITDA της τάξεως των 607.000 ευρώ. Ωστόσο, το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας ήταν θετικό στις 31 Δεκεμβρίου 2022, κατά 120.000 ευρώ, καθώς η αξία του ενεργητικού της υπολογιζόταν σε 1,7 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία των υποχρεώσεών της σε 1,6 εκατ. ευρώ.

Εν τέλει, η εμπορική αξία της Green Cola Hellas υπολογίστηκε στα 5.670.961, με το σύνολο υπεραξίας στα 7.295.885 ευρώ, ενώ για την Green Cola Operations η εμπορική αξία ανέρχεται σε 3.686.555 ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ξεκίνησε η παραγωγή των αναψυκτικών ΗΒΗ στο εργοστάσιο της ΕΨΑ στο Βόλο

Στην παραγωγή των πρώτων κωδικών αναψυκτικών ΗΒΗ στην Ελλάδα προχώρησε η PepsiCo Hellas. Η στρατηγική συνεργασία της PepsiCo Hellas με την ΕΨΑ για την παραγωγή κουτιών αλουμινίου ΗΒΗ στη χώρα ξεκίνησε την Πέμπτη 23 Μαρτίου στο εργοστάσιο της ΕΨΑ στο Βόλο.

Η έναρξη της παραγωγής έγινε με την ΗΒΗ πορτοκάλι με νέα βελτιωμένη φόρμουλα, η οποία ανταποκρίνεται περισσότερο στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών, με την τοποθέτηση στα ράφια των καταστημάτων να δρομολογείται σύντομα. Σταδιακά θα ακολουθήσει και η παραγωγή όλων των προϊόντων του χαρτοφυλακίου της PepsiCo Hellas, που περιλαμβάνει την ΗΒΗ λεμόνι, μπλε πορτοκαλάδα χωρίς ανθρακικό, σόδα και σόδα λεμόνι, σε νέες και ανανεωμένες συσκευασίες.

Όπως είχατε διαβάσει στο FOODReporter, η PepsiCo Hellas είχε διευκρινίσει ότι η νέα φόρμουλα στην Ήβη Πορτοκάλι θα εφαρμοστεί πρώτα στο κουτί αλουμινίου και σταδιακά θα ακολουθήσει η αλλαγή και στις φιάλες PET. Επιπλέον, o γενικός διευθυντής της ΕΨΑ, Μιχάλης Τσαούτος, ειχε ξεκαθαρίσει στο FOODReporter ότι η ΕΨΑ δεν αλλάζει χαρακτήρα, με στόχο να γίνει εμφιαλώτρια εταιρεία τρίτων, αλλά διατηρεί και τη δική της στρατηγική για την παραγωγή της, η οποία δεν θα επηρεαστεί από τη συνεργασία με την PepsiCo Hellas.

Η ένσταση για διαφήμιση του efood market και η δικαίωση από το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας

Στο «μικροσκόπιο» του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας βρέθηκε πριν από λίγες μέρες η διαφημιστική επικοινωνία για το efood market με τίτλο «super market, super γρήγορα», μετά από σχετικό αίτημα ελέγχου που κατέθεσε η Metro (My market). Στο επίκεντρο του ελέγχου τέθηκε το κατά πόσον η χρήση του όρου super market στην επίμαχη διαφημιστική επικοινωνία μπορεί να παραπλανήσει το καταναλωτικό κοινό, με την Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας να δικαιώνει εν τέλει την efood market.

Το σκεπτικό της απόφασης της επιτροπής
Με βάση τα στοιχεία που προσκομίστηκαν και όσα συζητήθηκαν κατά τη συνεδρίαση της περασμένης εβδομάδας, η επιτροπή ενημερώθηκε ότι η εταιρεία efood έχει διαμορφώσει χώρους – φυσικά σημεία – όπου διατίθενται προϊόντα σούπερ μάρκετ, τα οποία προμηθεύεται η ίδια η εταιρεία απευθείας από τις επιχειρήσεις που τα παράγουν ή εμπορεύονται ή από συνεργαζόμενους χονδρεμπόρους/αντιπροσώπους. Από αυτά τα σημεία, οι υπάλληλοι της efood συλλέγουν τα προϊόντα που έχουν παραγγείλει οι πελάτες ηλεκτρονικά και στη συνέχεια τα παραδίδουν.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν της τα παραπάνω, η επιτροπή έκρινε ομόφωνα ότι η χρήση της υπό έλεγχο φράσης «super market» στην επικοινωνία της efood market είναι θεμιτή και δεν μπορεί να παραπλανήσει ως προς το είδος της εταιρείας, καθώς αναφέρεται στο είδος των αγορών και όχι στην εμπειρία αγοράς από φυσικό κατάστημα, ενώ επίσης είναι ευρέως γνωστό στους καταναλωτές ότι το efood είναι μί πλατφόρμα online παραγγελιών και delivery, την οποία οι πελάτες χρησιμοποιούν για να παραγγέλνουν ηλεκτρονικά και άρα δεν υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης αυτής με τα καταστήματα σούπερ μάρκετ.

Επίσης, η επιτροπή κατά πλειοψηφία έκρινε ότι δεν μπορεί να προκύψει σύγχυση ή παραπλάνηση ως προς το είδος της εταιρείας ούτε από το βίντεο της επικοινωνίας, καθώς οι εικόνες που προβάλλει από τα φυσικά σημεία της efood δείχνουν ξεκάθαρα ότι είναι ο υπάλληλος της efood που συλλέγει τα προϊόντα που η καταναλώτρια παραγγέλνει ηλεκτρονικά από την εφαρμογή του κινητού της τηλεφώνου, σε αναπαράσταση όσων στην πραγματικότητα συμβαίνουν, όπως δηλώθηκε από την εταιρεία Online Delivery.

Για τους λόγους αυτούς, η επιτροπή κατά πλειοψηφία αποφάσισε ότι η υπό έλεγχο διαφημιστική επικοινωνία «efood market» δεν προσκρούει στις διατάξεις του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το 80% των καταναλωτών θεωρούν ότι το Καλάθι του Νοικοκυριού από μόνο του δεν επαρκεί ως μέτρο για την ανάσχεση της αύξησης των τιμών

Με κύριο το ερώτημα: «Κατά πόσο έχει αλλάξει η αγοραστική συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή εξαιτίας της ισχύος του Καλαθιού του Νοικοκυριού», η Νικολέττα Σπερελάκη, Regional Client Business Partner της Nielsen IQ, παρουσίασε την καταναλωτική έρευνα της εταιρείας ερευνών με θέμα «Shoppers response to “household basket”» στο Shopper Trends Event 2023 που έλαβε χώρα στο Anassa City Events, στις 30 Μαρτίου 2023. Σημειώνεται ότι η εν λόγω έρευνα της Nielsen IQ διεξήχθη στις αρχές Μαρτίου 2023 σε δείγμα 600 ατόμων.

Τρεις στους τέσσερις αγοραστές επιλέγουν προϊόντα από το Καλάθι του Νοικοκυριού
«3 στους 4 αγοραστές επιλέγουν προϊόντα από το Καλάθι του Νοικοκυριού, είτε συχνά, είτε περιστασιακά» αναφέρει η κυρία Σπερελάκη, συμπληρώνοντας ότι οι κατηγορίες οι οποίες καταναλώνονται πιο συχνά από το Καλάθι, είναι τα ζυμαρικά, το ρύζι, το γάλα, το τυρί, το γιαούρτι και ο καφές. Αξίζει να σημειωθεί ότι 4 στους 10 Έλληνες καταναλωτές δήλωσαν ότι το Καλάθι του Νοικοκυριού έχει επηρεάσει την αγοραστική τους συμπεριφορά και λόγω αυτού έχουν αρχίσει να επισκέπτονται συγκεκριμένους λιανέμπορους (στο 61% η πρώτη επιλογή αλυσίδας στις προτιμήσεις των καταναλωτών).

9 στους 10 καταναλωτές θεωρούν πολύ πιο αποτελεσματικό μέτρο συγκράτησης τιμών τη μείωση του ΦΠΑ
«Σε ποσοστό 80% οι καταναλωτές θεωρούν ότι το καλάθι από μόνο του δεν επαρκεί ως μέτρο για την ανάσχεση της αύξησης των τιμών, ενώ την ίδια στιγμή σχεδόν 9 στους 10 καταναλωτές θεωρούν ότι πολύ πιο αποτελεσματικό μέτρο συγκράτησης τιμών θα ήταν η μείωση του ΦΠΑ» υπογραμμίζει η Νικολέττα Σπερελάκη κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της έρευνας.

Επιπρόσθετα, με ποσοστό γύρω στο 70%, ακολουθούν άλλες προτεινόμενες ενέργειες που αφορούν στη συγκράτηση των τιμών, όπως η συμπερίληψη περισσότερων κατηγοριών και επωνύμων προϊόντων στο εν λόγω Καλάθι.

Στο 18,4% ο ρυθμός ανάπτυξης των κατηγοριών που συμμετέχουν στο Καλάθι του Νοικοκυριού
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με επιπρόσθετη ανάλυση της Nielsen για το Καλάθι του Νοικοκυριού, οι κατηγορίες που συμμετέχουν σε αυτό σε σχέση με αυτές που βρίσκονται εκτός, σημειώνουν έναν υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης, με ποσοστό 18,4% (σύγκριση περιόδου ισχύος του Καλαθιού μέχρι και τον Φεβρουάριο 2023 με το τρίτο τρίμηνο του 2022).

«Περισσότερες κατηγορίες αριθμητικά από όσες συμμετέχουν στο Καλάθι, παρουσίασαν συγκρατημένες ή και μειωμένες τιμές σε σχέση με αυτές που είναι εκτός, ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν ενισχυθεί σημαντικά μεριδιακά στην ποιότητα των κατηγοριών που συμμετέχουν στο Καλάθι του Νοικοκυριού» επισημαίνει η Νικολέττα Σπερελάκη.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Κρίνος: Οι στρατηγικοί λόγοι που δεν μπαίνει στα σούπερ μάρκετ – Rebranding και ανασχεδιασμός στα αναψυκτικά

Το ποιοτικό rebranding και των ανασχεδιασμό των συσκευασιών των αναψυκτικών Κρίνος παρουσίασε η ομώνυμη εταιρεία στην πρόσφατη Food Expo 2023. Η υπεύθυνη marketing και εξαγωγών της Κρίνος, Χρυσούλα Αναστασοπούλου, εξήγησε στο FOODReporter το πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας: «Είμαστε η μόνη εταιρεία που “πατά” σε τρεις τομείς εμφιάλωσης: Φυσικό μεταλλικό νερό, αναψυκτικό και αλκοολούχα ποτά. Μας ενδιαφέρει η μεγαλύτερη διείσδυση στη μικρή λιανική στην τοπική αγορά, αλλά και στην αγορά του λεκανοπεδίου της Αττικής, μέσω συνεργατών. Κατά βάση, όμως, μας ενδιαφέρουν οι εξαγωγές».

Πράγματι, το ούζο Κέφι, που εμφιαλώνεται από την Κρίνος, αποτελεί εξαγώγιμο προϊόν της εταιρείας κατά 100%. Ένα καινοτόμο προϊόν της εταιρείας, που λανσαρίστηκε το 2019 αλλά δεν πρόλαβε να προωθηθεί όσο θα έπρεπε ήταν το φυσικό μεταλλικό νερό Κρίνος, χαμηλής περιεκτικότητας σε άλατα, κατάλληλο για δίαιτα πτωχή σε νάτριο, σε ροζ διάφανη PET συσκευασία, με μαύρη και γκρι ετικέτα. Η εταιρεία δημιούργησε με φυσικό μεταλλικό νερό και τα mixers με γεύσεις Ros Solis, τα οποία πωλούνται στη μικρή λιανική αλλά και σε σημεία εστίασης στην Αχαΐα. Πρόκειται για τις γεύσεις: Αγγούρι – βασιλικός, περγαμόντο – μανταρίνι, ροζ γκρέιπφρουτ, τζιτζιμπίρα και τόνικ.

«Έχουμε δώσει πολύ μεγάλο βάρος στην ποιοτική γυάλινη συσκευασία, ώστε να αποκομίσουμε συγκριτικό πλεονέκτημα από την επιθυμία του πελάτη να απολαύσει το αναψυκτικό του στη συγκεκριμένη συσκευασία, είτε πρόκειται για σημείο εστίασης, ένα μπαρ ή μια καφετέρια, είτε πρόκειται για την αγορά της μικρής λιανικής και των ψιλικών, δηλαδή το μίνι μάρκετ ή το περίπτερο», σημείωσε η κυρία Αναστασοπούλου και πρόσθεσε: «Είναι στρατηγική απόφαση της εταιρείας να επιλέγει τη μη ένταξη στα ράφια του οργανωμένου λιανεμπορίου. Το σούπερ μάρκετ απαιτεί διαφορετικές οικονομίες κλίμακας, που δεν επιλέγουμε να ακολουθήσουμε, καθώς μας ενδιαφέρει η σχέση ποιότητας – τιμής και η περισσότερο προσωπική επαφή με τον καταναλωτή.

Αυτό δεν σημαίνει ότι αν το επιθυμούσαμε, δεν θα καταφέρναμε να μπούμε σε σούπερ μάρκετ από άποψη παραγωγής, ειδικά για το εμφιαλωμένο νερό, όπου μπορούμε να παράγουμε στο εργοστάσιο 30.000 φιάλες την ώρα».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter