Coffee Berry: Τρέχει με ισχυρή ανάπτυξη και το 2023 και επεκτείνεται σε νέες αγορές

Με διψήφια αύξηση πωλήσεων κινήθηκε το 2022 για την αλυσίδα καφέ Coffee Berry, που συνεχίζει την ανάπτυξή της έχοντας πλέον ξεπεράσει τα 200 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο και Αίγυπτο. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο FOODReporter, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Coffee Berry, Χάρης Γρυπάρης, ανέφερε πως οι συγκρίσιμες πωλήσεις του 2022 ήταν αυξημένες κατά 17-18% σε σχέση με το 2021, αν και τα αυξημένα κοστολόγια, κυρίως λόγω της ενεργειακής κρίσης, οδήγησαν σε μείωση της κερδοφορίας EBITDA.

Ο τζίρος των καταστημάτων δεν προέρχεται μόνο από τον καφέ, αλλά και από τα σνακ και τα άλλα προϊόντα της αλυσίδας. «Αντιλαμβάνεστε ότι παρόλο που ο καφές αποτελεί το κύριο προϊόν πώλησης των καταστημάτων μας με εμφανώς το μεγαλύτερο ποσοστό στο προϊοντικό μας μείγμα, όλα μας τα προϊόντα είναι εξίσου σημαντικά για να αναπτύξουμε σταθερές σχέσεις με τον καταναλωτή (loyalty)», σύμφωνα με τον κ. Γρυπάρη.

Προκειμένου να εξασφαλίσει την περαιτέρω υγιή ανάπτυξή της, η εταιρεία δρομολογεί επενδύσεις, με σημαντικότερη αυτή στο Κορωπί, ύψους τουλάχιστον 8-10 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για τη μονάδα επεξεργασίας της Coffee Berry, η οποία βάσει του σχεδιασμού της εταιρείας θα επεκταθεί με νέα μηχανήματα και νέες γραμμές παραγωγής, μία επένδυση που αναμένεται να ολοκληρωθεί σε ορίζοντα – 18 μηνών.

Στόχος το άνοιγμα 40 νέων καταστημάτων κάθε χρόνο
Παράλληλα, νέα καταστήματα Coffee Berry συνεχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους σε κάθε γωνιά της Ελλάδας – κατά μέσο όρο, κάθε χρόνο η αλυσίδα ανοίγει περίπου 40 νέα καταστήματα στη χώρα μας. Όπως ανέφερε ο κ. Γρυπάρης, η εταιρεία είναι πιο δυνατή στα νότια προάστια της Αττικής ωστόσο η παρουσία της στα βόρεια προάστια, ενισχύεται περαιτέρω αυτό τον καιρό ενώ στρέφει το βλέμμα της και στη νησιωτική Ελλάδα, όπου υπάρχουν προτάσεις για άνοιγμα νέων καταστημάτων και εξετάζονται από τη διοίκηση τα νησιά με έντονο τουρισμό, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι τα νέα καταστήματα θα είναι βιώσιμα.

Όσον αφορά στις αγορές του εξωτερικού, μετά από την Κύπρο και την Αίγυπτο, η Coffee Berry σχεδιάζει να ανοίξει και άλλες τέσσερις αγορές, με απώτερο στόχο να μπει και στην τεράστια αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών. Ειδικά στην Κύπρο, η επιτυχία των Coffee Berry είναι αξιοσημείωτη, καθώς μετρά περίπου 80 καταστήματα στη Μεγαλόνησο, όχι πολύ πίσω από τα 125 καταστήματα της αλυσίδας στην Ελλάδα.

Ισχυρή ανάπτυξη και το 2023
Η λογική της Coffee Berry στηρίζεται στο μοντέλο του franchise – είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις ένα από τα καταστήματα της αλυσίδας είναι εταιρικό. Παρόλα αυτά η εταιρεία είναι αρκετά αυστηρή με τις προδιαγραφές, θέτοντας ως προτεραιότητα να ταιριάζει ο υποψήφιος με τη φιλοσοφία της Coffee Berry.

Η ποιότητα των προϊόντων της, η καλαισθησία των χώρων της, καθώς και η ευεξία των καταναλωτών είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της μάρκας. Πάνω στον τρίτο πυλώνα, αυτόν της ευεξίας, βασίζεται και το επόμενο λανσάρισμα της Coffee Berry, που θα είναι ιδιαίτεροι φυσικοί χυμοί και θα απευθύνονται κυρίως σε όσους επιδιώκουν να έχουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Για το 2023, σύμφωνα με τον κ. Γρυπάρη, η ανάπτυξη των πωλήσεων, αναμένεται να είναι αντίστοιχη με την περυσινή, να κινηθεί δηλαδή σε επίπεδα ανάπτυξης μεταξύ 15% και 20%, προερχόμενη τόσο από οργανικές πωλήσεις, όσο και από το άνοιγμα νέων καταστημάτων. Όσο για το αν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος στόχος για την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων της αλυσίδας, ο ίδιος αναφέρει: «Στόχος μας ήταν πάντα και παραμένει να μπορέσουμε να προσφέρουμε τα προϊόντα μας σε κάθε γωνιά, με τον τρόπο που θέλουμε να τα προσφέρουμε, δηλαδή βασιζόμενοι στο τρίπτυχο της ποιότητας του προϊόντος, της καλαισθησίας του καταστήματος και του καλού service».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Απειλή για μείωση κατανάλωσης εμφιαλωμένου νερού το σύστημα εγγυοδοσίας DRS

Στην πρόταση το τέλος εγγυοδοσίας ανά μπουκάλι εμφιαλωμένου νερού να είναι €0,05 για τις συσκευασίες έως 750ml και €0,10 για τις συσκευασίες ενός και 1,5 λίτρου προχώρησε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Φυσικών Μεταλλικών Νερών (ΣΕΦΥΜΕΝ).

Σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, το τέλος εγγυοδοσίας έχει οριστεί από την Πολιτεία στα €0,10 και €0,15 αντίστοιχα. Συνεπώς, όταν μιλάμε για τις συσκευασίες μισού λίτρου, το τέλος αφορά 20% της τιμής που θα προστεθεί ως προσαύξηση στον τελικό καταναλωτή. Στην αντίστοιχη αγορά του από το σούπερ μάρκετ, η αύξηση στο κόστος ανά τεμάχιο θα κυμαίνεται μεταξύ 47% και 83%. Ο διευθυντής ποιότητας και ασφάλειας προϊόντων στη ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ και αντιπρόεδρος του ΣΕΦΥΜΕΝ, Μπάμπης Παπαχρήστου μίλησε για «ρίσκο» που οι εταιρείες όμως θα πρέπει να πάρουν. Ο πρόεδρος Κωνσταντίνος Κούτσας, γενικός διευθυντής στη Σ. Μεντεκίδης ΑΕ, συνέκρινε δημόσια τον διαφαινόμενο «κίνδυνο» με την περίπτωση της εφαρμογής του Ειδικού Περιβαλλοντικού Τέλους για την πλαστική σακούλα στα σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο του 2018.

Ποιος θα καταβάλλει και πώς θα εισπράττει πίσω την εγγυοδοσία
Ο καταναλωτής υποτίθεται ότι θα μπορεί να λαμβάνει πίσω την εγγυοδοσία, σε μορφή χρηματικών κουπονιών σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, βάσει της εφαρμογής του Συλλογικού Συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης (ΣΣΕΔ) συσκευασιών, μέρος του οποίου αποτελεί το σύστημα εγγυοδοσίας, δηλαδή το Deposit Refund System (DRS), με καταληκτική ημερομηνία εφαρμογής την 1η Ιουλίου 2023. Υπήρξαν αναφορές για επιδίωξη αναβολής εφαρμογής έως την 1η Σεπτεμβρίου 2023 από την κυβέρνηση. Σε κάθε περίπτωση, η θέση του ΣΕΦΥΜΕΝ είναι ότι «θα πρέπει να δοθεί επαρκής χρόνος για την υλοποίηση εφαρμογής ενός τόσο απαιτητικού συστήματος που θα συμβάλλει στην εθνική οικονομία».

Η διασπορά των σημείων στα οποία πωλείται εμφιαλωμένο νερό στην Ελλάδα είναι μεγάλη: Αρκετά είναι πολύ απομακρυσμένα, ορεινά ή νησιωτικά. Ο ΣΕΦΥΜΕΝ τα υπολογίζει σε περισσότερα από 120.000. Η τελευταία σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο, βάσει της διατύπωσής της, για μη καταβολή του τέλους εγγυοδοσίας από τον τελικό καταναλωτή στα σημεία Ho.Re.Ca. επιτόπιας κατανάλωσης, όπου θα είναι υποχρέωση της επιχείρησης να περισυλλέγει τα μπουκάλια, συνεχίζοντας τον κύκλο χρήσης του ΣΣΕΔ.

Οι στόχοι του ΣΣΕΔ για την Ελλάδα
Η συνολική εφαρμογή του συνόλου του ΣΣΕΔ προϋποθέτει τη συνεργασία κεντρικής κυβέρνησης, τοπικής αυτοδιοίκησης, των ίδιων των παραγωγών και εμφιαλωτών, που θα είναι και οι τελικοί αποδέκτες του προϊόντος που θα προκύψει. Η Ελλάδα έχει δεσμευτεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 77% των πλαστικών συσκευασιών τύπου PET, can και γυαλιού που εμπορεύονται στη χώρα, να ανακυκλώνονται κιόλας, ήδη από το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Η χώρα μας βρισκόταν λίγο κάτω από το 38% το 2022, η πρωτοπόρος Ολλανδία ξεπερνά το 67%. Η Ελλάδα υποχρεούται να φτάσει το 90% στο τέλος του 2025.

Σύστημα και μηχανισμός περισυλλογής και επεξεργασίας, αλλά και καταβολής εγγυοδοσίας πίσω στον καταναλωτή, τον καταστηματάρχη ή τον βιομήχανο δεν έχει οριστεί ακόμη. Ως φορέας που θα αναλάβει την υλοποίηση του ΣΣΕΔ έχει οριστεί από το ΥΠΕΝ ο Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ). Το πλάνο υλοποίησης περιλαμβάνει την προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων, αφενός για το κομμάτι της περισυλλογής, αφετέρου για την αξιοποίηση και την ανασύσταση για την Παρασκευή των επόμενων συσκευασιών rPET. Η κατάρτιση επενδυτικού σχεδίου, μέχρι την έγκρισή του και τη συμμετοχή του σε δημόσιο διαγωνισμό για την ανάληψη του έργου, ώστε ο τελικός ανάδοχος να εκμεταλλεύεται τα ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια και να πουλά το ανασυντεθειμένο υλικό πίσω στις εταιρείες εμφιάλωσης, αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες που συνέλεξε το FOODReporter, να χρειαστεί διάστημα τουλάχιστον 24 μηνών.

Τα μέλη του ΣΕΦΥΜΕΝ δήλωσαν πολλές φορές «έτοιμα να συνδράμουν την Πολιτεία όπου χρειαστεί», αν και παραδέχτηκαν ότι μέχρι στιγμής το ΥΠΕΝ δεν τα έχει συμβουλευτεί για το θέμα. Άλλωστε, οι εταιρείες εμφιάλωσης, πέρα από τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, έχουν μόνο να κερδίσουν από το εγχείρημα: Ένα επιτυχημένο ΣΣΕΔ θα δημιουργήσει υλικό κεφάλαιο rPET πλαστικού, φθηνότερο από εκείνο που μέχρι τώρα εισάγουν από το εξωτερικό. Από την άλλη, όσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό ανακύκλωσης συσκευασιών, τόσο χαμηλότερες σχετικές εισφορές θα πληρώνουν στο κράτος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

SOS από τον πτηνοτροφικό κλάδο: Απειλείται με λουκέτο πάνω από το 50% των επιχειρήσεων

Την «εξαιρετικά δυσχερή θέση» στην οποία βρίσκεται ο πτηνοτροφικός κλάδος στο σύνολό του, εξαιτίας της συνεχιζόµενης καθυστέρησης στην επίλυση του προβλήµατος των αδειοδοτήσεων για τα πτηνοτροφεία της Ελλάδας, υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Πτηνοτροφίας (ΕΔΟΠ). Η ΕΔΟΠ επισημαίνει ότι, ενώ αρκεί η ψήφιση της σχετικής τροπολογίας για να δοθεί επιτέλους λύση στο ζήτημα που ταλανίζει την ελληνική πτηνοτροφία, η σχετική διαδικασία καθυστερεί αναίτια, με αποτέλεσμα οι πτηνοτρόφοι να έχουν περιέλθει σε απόγνωση. Όπως υπογραμμίζεται, αν η επιβεβλημένη αλλαγή του υφιστάμενου καθεστώτος παραπεμφθεί για μετά τις επερχόμενες εκλογές, η ζημιά στην αναπτυξιακή πορεία του κλάδου θα είναι καταστροφική, καθώς οι πτηνοτροφικές επιχειρήσεις, στην πλειοψηφία τους, έχουν υποβάλει σχέδια εκσυγχρονισμού και βελτίωσης.

Τα σχέδια αυτά, χωρίς την ψήφιση της συγκεκριμένης τροπολογίας δεν μπορούν να λάβουν έγκριση περιβαλλοντικών όρων, η οποία είναι προϋπόθεση για την υλοποίηση οποιουδήποτε σχεδίου. Συνεπώς, η καθυστέρηση της σχετικής συζήτησης στη Βουλή θα οδηγήσει στην απώλεια των προθεσμιών υλοποίησης των επενδύσεων.

Απειλή για άμεσο κλείσιμο του 56% των πτηνοτροφείων
Επίσης, σύμφωνα με την ΕΔΟΠ, δεν ανανεώνονται οι άδειες λειτουργίας των πτηνοτροφείων, με αποτέλεσμα το άμεσο κλείσιμο περίπου του 56% εξ αυτών. Όπως επισημαίνεται, το πρόβλημα των αδειοδοτήσεων έχει αποκτήσει πλέον τη διάσταση του υπερεπείγοντος, υπονομεύοντας τη λειτουργία και την ανάπτυξη πολλών, υγιών κατά τα άλλα επιχειρήσεων, που καλύπτουν σε τεράστιο ποσοστό τις επισιτιστικές ανάγκες της χώρας για κοτόπουλο, απασχολώντας δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους και συνεισφέροντας συνολικά στην ελληνική οικονομία περισσότερα από 1,2 δισ. ευρώ ετησίως.

Επιπλέον, το γεγονός ότι ο κλάδος δεν επιδοτήθηκε κατά την περίοδο της πανδημίας και ένα μεγάλο ποσοστό των επιχειρήσεων έμεινε εκτός των επιδοτήσεων για τις ζωοτροφές, δημιουργεί την εντύπωση ότι δεν βρίσκεται στην ατζέντα των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης, σύμφωνα με την ΕΔΟΠ. Τέλος, υπογραμμίζεται ότι η μη συμπερίληψη της δημιουργίας νέων πτηνοτροφικών θαλάμων στο πρόγραμμα επιδοτήσεων (αναπτυξιακό νόμο), μόνο τροχοπέδη αποτελεί στην ανάπτυξη και εξέλιξη μιας υγιούς, ανταγωνιστικής πρωτογενούς παραγωγής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter