Οι εννέα μεγάλες επενδύσεις που ενισχύει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης

Την ένταξη μίας σειράς από σημαντικές επενδύσεις από εταιρείες του αγροδιατροφικού τομέα στο υποέργο «Καινοτομία και Πράσινη Μετάβαση στη Μεταποίηση Αγροτικών Προϊόντων» της δράσης «Οικονομικός Μετασχηματισμός Αγροτικού Τομέα» ενέκρινε με διαδοχικές αποφάσεις του πριν από λίγες μέρες το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ειδικότερα, στο πρόγραμμα εντάχθηκαν οι επενδύσεις των εξής εταιρειών:

  • Αμβροσιάδης Κοτόπουλα Ολύμπου: Η εταιρεία από την Κατερίνη επενδύει στην καθετοποίηση της παραγωγικής της διαδικασίας, με τον εγκεκριμένο συνολικό προϋπολογισμό της επένδυσης να ανέρχεται στα 12.193.981,90 ευρώ, εκ των οποίων τα 5.474.821,86 ευρώ θα καλυφθούν με δημόσια δαπάνη (ποσοστό 45%). Το μεγαλύτερο μέρος της εγκεκριμένης δαπάνης (6.488.982,50 ευρώ) αφορά στην αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού (συμπεριλαμβανομένου και του εξοπλισμού εργαστηρίων στο βαθμό που εξυπηρετεί την λειτουργία της μονάδας), ενώ κοντά στα 4 εκατ. ευρώ προβλέπονται για την κατασκευή και τον εκσυγχρονισμό ακινήτων.
  • Κρόνος ΑΕ: Η εταιρεία επενδύει στην ίδρυση μονάδας επεξεργασίας και τυποποίησης βρώσιμης ελιάς στη Σκύδρα, με τον εγκεκριμένο συνολικό προϋπολογισμό της επένδυσης να ανέρχεται στα 9.523.055,19 ευρώ, εκ των οποίων τα 4.280.374,84 ευρώ θα καλυφθούν με δημόσια δαπάνη (ποσοστό 45%). Το μεγαλύτερο μέρος της εγκεκριμένης δαπάνης αφορά στην κατασκευή και τον εκσυγχρονισμό ακινήτων (4.641.744,60 ευρώ) και την αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού (4.264.189,12 ευρώ).
  • Κωνσταντόπουλος ΑΕ: Η εταιρεία επενδύει στην κτιριακή και μηχανολογική επέκταση μονάδας μεταποίησης ελιάς στην Κατερίνη με σκοπό την αύξηση της δυναμικότητάς της, με τον εγκεκριμένο συνολικό προϋπολογισμό της επένδυσης να ανέρχεται στα 8.764.946,86 ευρώ, εκ των οποίων τα 3.944.226,09 ευρώ θα καλυφθούν με δημόσια δαπάνη (ποσοστό 45%). Το μεγαλύτερο μέρος της εγκεκριμένης δαπάνης αφορά στην αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού (5.803.124,05 ευρώ), ενώ 2.229.666 ευρώ προβλέπονται για την κατασκευή και τον εκσυγχρονισμό ακινήτων.
  • Κτήμα Άλφα: Η εταιρεία επενδύει στην ίδρυση νέας μονάδας γλυκών οίνων στο Αμύνταιο Φλώρινας, με τον εγκεκριμένο συνολικό προϋπολογισμό της επένδυσης να ανέρχεται στα 7.480.000 ευρώ, εκ των οποίων τα 4.110.000,02 ευρώ θα καλυφθούν με δημόσια δαπάνη (ποσοστό 55%). Το μεγαλύτερο μέρος της εγκεκριμένης δαπάνης αφορά στην κατασκευή και τον εκσυγχρονισμό ακινήτων (6.087.307,15 ευρώ).
  • Άλφα Quality Foods: Η εταιρεία επενδύει στην ίδρυση μονάδας παραγωγής προψημένων και παναρισμένων προϊόντων κοτόπουλου στην Εύβοια, με τον εγκεκριμένο συνολικό προϋπολογισμό της επένδυσης να ανέρχεται στα 7.173.720,44 ευρώ, εκ των οποίων τα 3.586.860,32 ευρώ θα καλυφθούν με δημόσια δαπάνη (ποσοστό 50%).

Το μεγαλύτερο μέρος της εγκεκριμένης δαπάνης (4.600.463 ευρώ) αφορά στην αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού.

  • ΑΣΚΓΕ Σουφλιώτικα Κελάρια: Ο αγροτικός συνεταιρισμός επενδύει στον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της δυναμικότητας υφιστάμενης επιχειρηματικής εγκατάστασης στην Αλεξανδρούπολη, με τον εγκεκριμένο συνολικό προϋπολογισμό της επένδυσης να ανέρχεται στα 3.334.100 ευρώ, εκ των οποίων τα 1.824.580,50 ευρώ θα καλυφθούν με δημόσια δαπάνη (ποσοστό 55%).
    Το μεγαλύτερο μέρος της εγκεκριμένης δαπάνης (2.415.610 ευρώ) αφορά στην αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού.
  • Φάρμα Κουτσιώφτη: Η εταιρεία επενδύει στην ίδρυση μονάδας κοπής, τυποποίησης κρέατος και παραγωγής κρεατοσκευασμάτων στη Βέροια, με τον εγκεκριμένο συνολικό προϋπολογισμό της επένδυσης να ανέρχεται στα 3.252.098,37 ευρώ, εκ των οποίων τα 1.772.154,10 ευρώ θα καλυφθούν με δημόσια δαπάνη (ποσοστό 55%).

Το μεγαλύτερο μέρος της εγκεκριμένης δαπάνης αφορά στην κατασκευή και τον εκσυγχρονισμό ακινήτων (1.310.092,37 ευρώ).

  • ΑΣΕΠΟΠ Νάουσας: Ο αγροτικός συνεταιρισμός επενδύει στην επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας ψυγείου διαλογητηρίου και στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, με τον εγκεκριμένο συνολικό προϋπολογισμό της επένδυσης να ανέρχεται στα 2.432.482,78 ευρώ, εκ των οποίων τα 1.308.395,53 ευρώ θα καλυφθούν με δημόσια δαπάνη (ποσοστό 55%).

Το μεγαλύτερο μέρος της εγκεκριμένης δαπάνης (1.646.937 ευρώ) αφορά στην αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού.

  • Ftelos Brewery: Η ζυθοποιία από τη Σαντορίνη επενδύει στον εκσυγχρονισμό της με επέκταση δραστηριότητας, με τον εγκεκριμένο συνολικό προϋπολογισμό της επένδυσης να ανέρχεται στα 1.954.681 ευρώ, εκ των οποίων τα 977.340,50 ευρώ θα καλυφθούν με δημόσια δαπάνη (ποσοστό 50%). Σχεδόν το σύνολο της εγκεκριμένης δαπάνης αφορά στην αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού.

Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Φαίδων: Η επέκταση της γκάμας προϊόντων, με αιχμή την υγιεινή διατροφή, αυξάνει τη ζήτηση

Με την επέκταση της γκάµας των crispbreads πρωτοπορεί η Φαίδων και διευρύνει τη διείσδυσή της στο αλµυρό κοµµάτι παρασκευών. Βασισµένη σε σπόρους, εµπλουτισµένους µε superfoods, όπως chia, κινόα, φαγόπυρο, όλυρα και παντζάρι, µε χαµηλούς υδατάνθρακες και ιδανική για όσους ακολουθούν κετογονική δίαιτα, η σειρά crispbreads κυκλοφορεί ήδη από πέρσι.
Τα crispbreads της Φαίδων είναι τοποθετηµένα στο ελληνικό οργανωµένο λιανεµπόριο και ήδη εξάγονται τέσσερις χώρες, µε τον αριθµό των χωρών εξαγωγών να θεωρείται αναπτυσσόµενος. «Παρουσιάσαµε στη food Expo 2023 crispbreads µε γεύσεις και περισσότερες χρήσεις, που να µπορούν δηλαδή να λειτουργήσουν και ως σνακ», δήλωσε στο FOODReporter ο Managing Director της Φαίδων, Στάθης Γιαχανατζής.

Η λογική αφορά τη διείσδυση στο χώρο του αλµυρού υγιεινού σνακ, µε παρασκευές που θα µπορούσαν να συµπεριληφθούν και σε πρωινό.

«Αυτά τα προϊόντα δεν υπάρχουν αλλού στην Ελλάδα, από ελληνική παραγωγή. Δεν συγκρίνονται µε άλλα παρεµφερή παρασκευάσµατα, όπως κράκερ ή thinbreads βασισµένα στο αλεύρι, αν και µπαίνουν δίπλα-δίπλα στο ράφι», επισήµανε ο κ. Γιαχανατζής. Η Φαίδων ξεδιπλώνει µέσω των αλµυρών σνακ την υγιεινή της φιλοσοφία, αλλά και στο κοµµάτι των γλυκών της παρασκευών, πέρα από τους δηµοφιλείς κωδικούς ετών σε µπισκότα και κουλούρια, παρουσιάζει φέτος τρεις κωδικούς από κουλουράκια «πλεξουδάκια» µε 0% ζάχαρη, σε αναβαθµισµένη συσκευασία.

«Η τάση της υγιεινής διατροφής εµφανίζεται ανεξαρτήτως εισοδήµατος. Εκτιµούµε ότι θα συνεχίσει να αναπτύσσεται όλο και περισσότερο, απλά θα επιταχύνεται ή θα επιβραδύνεται ανάλογα µε την οικονοµική κατάσταση που βρίσκεται κάθε φορά ο καταναλωτής», σηµείωσε ο κ. Γιαχανατζής.

Η επέκταση της παραγωγικής δυναµικότητας της Φαίδων είχε σχεδιαστεί για να µπορεί να ανταποκρίνεται στην αυξηµένη ζήτηση
Σε σχέση µε το 2021, το 2022 η Φαίδων εµφάνισε 19% ανάπτυξη σε αξία πωλήσεων και περίπου 7% σε όγκο. Από το 2022 έχει δηµιουργήσει νέα γραµµή παραγωγής στο εργοστάσιό της, µε αυξηµένη παραγωγική δυναµικότητα, που δύναται να καλύψει την επίσης αυξηµένη ζήτηση. «Οι παραγωγικές επενδύσεις που είχαµε κάνει στο παρελθόν είχαν σχεδιαστεί µε τη φιλοσοφία να είµαστε έτοιµοι να ανταποκριθούµε σε αυξηµένη ζήτηση, µόλις επεκτείνουµε την γκάµα των προϊόντων µας, αλλά και για να ικανοποιήσουµε τη ζήτηση των υφισταµένων», εξήγησε ο Managing Director της Φαίδων.

Η ανάπτυξη της Φαίδων έρχεται µέσα από περισσότερα προϊόντα στα ράφια των σούπερ µάρκετ, αγγίζοντας περισσότερες κατηγορίες, αλλά και µέσω των εξαγωγών, όπου η Φαίδων καθίσταται ακόµη πιο ελκυστική µε το πλουσιότερο «µπουκέτο» προϊόντων. Η Φαίδων σκέφτεται τη λύση της ιδιοπαραγωγής ενέργειας στο µέλλον, αλλά ο κ. Γιαχανατζής υπογράµµισε ότι «απουσιάζουν οι υποδοµές από το κράτος». «Το κράτος υπολείπεται σε ταχύτητα προσαρµογής ως προς τα δίκτυα διανοµής και µεταφοράς ενέργειας, σε σχέση µε τις ανάγκες που υπάρχουν από επιχειρηµατίες και ιδιώτες», πρόσθεσε ο Managing Director της Φαίδων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Mediterra: Νέα προϊόντα από τη γραμμή κρυοξήρανσης μέσα στο επόμενο τρίμηνο

Το πρόσωπο της μαστίχας που υπογράφει η ΕΛΜΑ παρουσιάζει η MEDITERRA mastihashop στην έκθεση Food Expo 2023. «Την ΕΛΜΑ οι καταναλωτές την γνώριζαν ως μία μάρκα τσίχλας. Τα τελευταία χρόνια πάρθηκε η απόφαση σύμφωνα με την οποία θέλουμε η ΕΛΜΑ να γίνει μάρκα προϊόντων ευρείας κυκλοφορίας, οπότε για πρώτη φορά στην Food Expo 2023 παρουσιάζουμε νέους κωδικούς τσίχλας, σκόνες και μίγματα μαστίχας για μαγειρική και ζαχαροπλαστική, σνακ, παραδοσιακά προϊόντα ΕΛΜΑ, όπως το λουκούμι, υποβρύχιο και χαλβαδόπιτες» ανέφερε στο FOODReporter ο Γιάννης Μανδάλας, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας MEDITERRA mastihashop ΑΕ.

Το 2023, για την ΕΛΜΑ, η εταιρεία προετοιμάζει πολλά νέα προϊόντα και πρώτες ύλες στην κατηγορία μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής με μαστίχα ενδεχομένως θα λανσαριστούν νέα σνακς με μαστίχα στην κατηγορία των υγιεινών. «Για τις υπόλοιπες μάρκες που διαχειρίζεται η εταιρεία, είτε είναι το mastiha shop, είτε είναι η σειρά προϊόντων υγείας μαστίχα Art of Nature, θα δούμε πολύ περισσότερα πράγματα μέσα στους επόμενους μήνες και χρόνια» δήλωσε ο κ. Μανδάλας.

Σχετικά με τις νέες επενδύσεις που θα δούμε από τη γνωστή εταιρεία μαστίχας, το επόμενο τρίμηνο θα παρουσιάσει προϊόντα από τη γραμμή κρυοξήρανσης που έχει εγκαταστήσει στο εργοστάσιό της. «Οπότε, ουσιαστικά, το 2023 θα είναι η πρώτη χρονιά που θα αξιοποιούμε τις επενδύσεις μας σε know – how και εξοπλισμό στις εγκαταστάσεις μας για την παραγωγή των νέων προϊόντων.

Ένταξη νέων προϊόντων με βάση τη μαστίχα στην κατηγορία της υγείας στο προσεχές μέλλον
Όσον αφορά στην ανταπόκριση της εταιρείας απέναντι στις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις, εκείνη δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην υγεία μέσα από συμπληρώματα διατροφής με βάση τη μαστίχα. «Στο άμεσο μέλλον θα παρουσιάσουμε νέα προϊόντα στις εν λόγω κατηγορίες, δεδομένου ότι η διάσταση της υγείας για τη μαστίχα είναι η πιο σημαντική» επισήμανε ο ίδιος.

Κατά πόσο επηρεάστηκαν οι πωλήσεις της εταιρείας από την εξαγορά της ΧΑΡΑ ΑΕ από τον όμιλο Market In
Σημειώνεται σε αυτό το σημείο, ότι ο όμιλος Market In απέκτησε το 100% των μετοχών της μεγαλύτερης τοπικής αλυσίδας super market στο νησί της Χίου, ΧΑΡΑ Α.Ε. (9 καταστήματα), με την 1η Ιουλίου 2022 τα καταστήματα αυτά να λειτουργούν υπό την διεύθυνση της Market In. Πάνω σε αυτό τοποθετήθηκε και ο Διευθύνων Σύμβουλος της MEDITERRA mastiha shop ΑΕ, ο οποίος σχολίασε ότι οι πωλήσεις των προϊόντων της εταιρείας δεν επηρεάστηκαν ιδιαίτερα από την εν λόγω εξαγορά, καθώς τα προϊόντα της ήταν είχαν δυνατή παρουσία και στα δύο ράφια των αλυσίδων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Κανδύλας: Στόχος η επέκταση των προϊόντων της στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Την κατηγορία του ταχινιού της επεκτείνει η οικογενειακή επιχείρηση παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων Κανδύλας με την προσθήκη τριών νέων κωδικών: ταχίνι φράουλα, ταχίνι καραμέλα και ταχίνι εσπρέσο, παρουσιάζοντάς τους για πρώτη φορά στην έκθεση Food Expo 2023.

«Επιπλέον, φέρνουμε στην έκθεση μία νέα κατηγορία ταχίνι με αλμυρές γεύσεις, το οποίο είναι κάτι καινούργιο και καινοτόμο: ταχίνι με βότανα και ελιά, ταχίνι με λιαστή ντομάτα και ταχίνι με καραμελωμένο κρεμμύδι» δήλωσε στο FOODReporter ο Γιώργος Κανδύλας, συνιδιοκτήτης της Κανδύλας. Οι νέες προσθήκες και κατηγορία έρχονται ως μία νέα πρόταση στην ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση του ταχινιού από τον Έλληνα καταναλωτή. Μεταξύ άλλων, η εταιρεία έχει στη φαρέτρα της μία σειρά από παραδοσιακά προϊόντα, χαλβά, ταχίνι, ταχίνι Spreads, ταχινόπαστο, σιροπιαστά, μαρμελάδα, γλυκά κουταλιού, λουκούμι, ζυμαρικά, υποβρύχια, γλυκόζη, βιολογικά προϊόντα και προϊόντα Χωρίς Ζάχαρη.

«Στόχος μας είναι να επεκταθούμε περαιτέρω στην ελληνική αγορά, καθώς έχουμε δημιουργήσει ένα ισχυρό δίκτυο συνεργατών που καλύπτει περιοχές από την Αλεξανδρούπολη μέχρι τη Ρόδο και την Κέρκυρα. Αυτό το δίκτυο στοχεύουμε να απλώσει τα προϊόντα μας παντού. Γίνονται συζητήσεις καθώς θέλουμε σταδιακά να επεκταθούμε στις μεγάλες ελληνικές αλυσίδες σούπερ – μάρκετ» ανέφερε ο κ. Κανδύλας. Η εταιρεία κάθε έτος σημειώνει άνοδο της τάξεως 10-15% στις εξαγωγές της. «Εξάγουμε σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές.

Επίσης, εξάγουμε στην Αμερική, στην Νότια Αφρική και τη Ρωσία. Αρχίζουμε, επιπλέον, μία πολύ καλή συνεργασία στη Νότια Κορέα με μαρμελάδες με στέβια. Μέσα στο 2023, η Κανδύλας θέλει να κάνει νέες συνεργασίες στην Αμερική, ορίζοντάς την ως αγορά – στόχο. «Θα θέλαμε να εισαχθούμε και σε αγορές όπως σε εκείνην της Αυστραλίας, αλλά και στις ασιατικές αγορές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter