AVE: Από τη διανομή ταινιών και τους κινηματογράφους, στη γαλακτοβιομηχανία

Άνοιγμα σε μία νέα αγορά, αυτή του γάλακτος, κάνει ο όμιλος AVE, στον οποίο ανήκει και η Retail & More, η εταιρεία που έχει αναλάβει να φέρει σε πέρας το restart της αλυσίδας Carrefour στην Ελλάδα. Η εταιρεία AVE Participation Limited με έδρα την Κύπρο, η οποία φέρεται να συνδέεται με τον (εισηγμένο στο Χρηματιστήριο Αθηνών) όμιλο AVE, ίδρυσε πρόσφατα μία νέα θυγατρική εταιρεία στην Ελλάδα, με την επωνυμία AVE Dairy Industry Μονοπρόσωπη, της οποίας είναι μοναδική μέτοχος (το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο ανέρχεται στα 100.000 ευρώ).

Η έδρα της νεοσύστατης εταιρείας βρίσκεται στην Παλλήνη, εκεί όπου ο όμιλος AVE διατηρεί γραφεία, και μάλιστα στην ίδια διεύθυνση όπου πρόσφατα μεταφέρθηκε η έδρα της Retail & More. Αντικείμενο της AVE Dairy Industry αποτελούν μεταξύ άλλων: η αγορά και επεξεργασία γάλακτος παντός είδους και η παραγωγή γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων. η παραγωγή, μεταποίηση, συσκευασία, τυποποίηση, εμπορία και διακίνηση κάθε προϊόντος τροφίμων και ποτών, που παράγεται, παρασκευάζεται, μεταποιείται, τυποποιείται, ή διακινείται από ή για λογαριασμό της επιχείρησης, η εισαγωγή, εξαγωγή και εμπορία παντός είδους μηχανολογικού εξοπλισμού εργαστηρίων παραγωγής τροφίμων, χώρων εστίασης και εμπορίας αυτών, και η ίδρυση και οργάνωση γεωργικών και κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, αλλά και παραγωγή και εμπορία ζωοτροφών παντός είδους.

Η ηγετική ομάδα της νεοσύστατης εταιρείας
Όσον αφορά στα πρόσωπα που ηγούνται του νέου εγχειρήματος, καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου ασκεί ο Απόστολος Βούλγαρης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου AVE, ενώ πρόεδρος της νεοσύστατης εταιρείας είναι ο Θωμάς Ρούμπας, αντιπρόεδρος του ομίλου AVE. Στο διοικητικό συμβούλιο της AVE Dairy Industry συμμετέχει επίσης ως μέλος και ο Βασίλης Στασινούλιας, διευθύνων σύμβουλος της Retail & More.

AVE: Από τη διανομή ταινιών στα σούπερ μάρκετ και στη γαλακτοβιομηχανία
Η Audio Visual Enterprises (Επιχειρήσεις Ήχου και Εικόνος ΑΕ) ιδρύθηκε το 1982, ως εταιρεία διανομής ταινιών βίντεο στην Ελλάδα και την Κύπρο. Μετά το 2000, η εταιρεία έκανε άνοιγμα σε νέες αγορές, αποκτώντας μεταξύ άλλων τον έλεγχο των κινηματογράφων Ster Cinemas και του θεματικού πάρκου διασκέδασης Allou Fun Park. Το 2020 ανακοίνωσε τον εταιρικό της μετασχηματισμό, μετονομαζόμενη από Audio Visual σε AVE, ενώ το 2021 έκανε το μεγάλο βήμα στον τομέα της διανομής προϊόντων ευρείας κατανάλωσης με την ίδρυση της Retail & More. Η ίδρυση της AVE Dairy Industry αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο βήμα του ομίλου στη βιομηχανία του τροφίμου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Pitenis: Εστιάζει στις εξαγωγές, εξετάζει άνοιγμα στις ΗΠΑ και κατασκευάζει νέο εργοστάσιο

Στις εξαγωγές εστιάζει η Pitenis, μιας και είναι το κομμάτι που ενδιαφέρει την εταιρεία για την περαιτέρω ανάπτυξή της. Σε παρόντα χρόνο, οι εξαγωγές καλύπτουν το 30% του ετήσιου τζίρου, με συνεργασία με 20 ευρωπαϊκές χώρες. «Γίνονται προσπάθειες για να περάσουμε τον Ατλαντικό και να πάμε στις ΗΠΑ, που αποτελούν χώρα που μας ενδιαφέρει. Στην παρούσα φάση, αναζητούμε λύσεις για να μειώσουμε τη χρονική διάρκεια της αποστολής προϊόντων εκεί», τόνισε στο FOODReporter ο διευθυντής πωλήσεων της Pitenis Gourmet Food Industry, Ανδρέας Πιτένης.

Η εταιρεία με έδρα την Κοζάνη και τζίρο 9 εκατ. ευρώ, καλύπτει τόσο το κομμάτι του οργανωμένου λιανεμπορίου, όσο και εκείνου των σημείων εστίασης. Η αύξηση σε σχέση με τον κύκλο εργασιών του 2021 άγγιξε το 25% σε αξία πωλήσεων και 7% σε όγκο. «Οι επιχειρήσεις πρέπει να πατούν τα πόδια τους παντού για να έχουν υγεία», επισήμανε με νόημα ο κ. Πιτένης. Η Pitenis βρίσκεται σε πανελλαδική εμβέλεια με χύμα προϊόντα στην αλυσίδα My market, ενώ βρίσκεται και στο ράφι και στο ψυγείο. Η εταιρεία συνεργάζεται και με τις υπόλοιπες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά όχι σε πανελλαδικό επίπεδο. Με υποκαταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πελοπόννησο και Λάρισα, μπορεί να εξυπηρετήσει ολόκληρη την Ελλάδα με δικό της τμήμα πωλήσεων και δίκτυο διανομής, που εξυπηρετεί κατά τόπους. Ταυτόχρονα, διατηρεί δίκτυο με 40 αντιπροσώπους. «Όλη την προηγούμενη χρονιά ασχολούμασταν με τις τιμές», δήλωσε ο κ. Πιτένης, αναφορικά με την άνοδο των τιμών των πρώτων υλών και τις ανατιμήσεις που αναγκάστηκε εντός του 2022 να πραγματοποιήσει η εταιρεία. Ο ίδιος διαβλέπει ότι διορθώνεται κάπως η κατάσταση, αν και οι τιμές δεν θα γυρίσουν πίσω στα αρχικά τους μεγέθη.

Η Pitenis έκανε rebranding στο λογότυπό της και στις συσκευασίες όλων των προϊόντων της, με αφορμή τα 50 χρόνια από την ίδρυσή της. «Οι συνταγές μας όμως μένουν σταθερά ίδιες, όπως τις γνωρίζει εδώ και πολλά χρόνια ο κόσμος και τις προτιμά και παράλληλα, λανσάρουμε διαρκώς νέους κωδικούς και εμπλουτίζουμε την γκάμα προϊόντων μας, βάσει όσων οι ίδιοι οι πελάτες μάς έχουν ζητήσει», υπογράμμισε ο κ. Πιτένης.

Το επενδυτικό σχέδιο για τον υπερδιπλασιασμό της παραγωγικής δυναμικότητας και οι δυναμικές της συμβολαιακής γεωργίας
Στο μεταξύ, στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου έχει ενταχθεί επενδυτικό σχέδιο της Pitenis για νέα εργοστασιακή εγκατάσταση συνολικού εμβαδού 4.000 τ.μ., με συνεπακόλουθες νέες γραμμές παραγωγής, πίσω από το ήδη υπάρχον εργοστάσιο των 3.300 τ.μ. που μέχρι τώρα χρησιμοποιεί η εταιρεία. Η νέα εγκατάσταση αναμένεται να υπερδιπλασιάσει την παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας. Η Pitenis είχε υπάρξει πρωτοπόρος στις φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις, οι οποίες είναι ήδη εδώ και χρόνια ενταγμένες στο δίκτυο διανομής ενέργειας, εξασφαλίζοντας μηδενικό ενεργειακό κόστος για την εταιρεία τα προηγούμενα χρόνια. Η Pitenis έχει δημιουργήσει μια ομάδα καλλιεργητών, οι οποίοι παρέχουν την πρώτη ύλη αποκλειστικά στην εταιρεία με όρους συμβολαιακής γεωργίας. Οι πιστοποιήσεις από τον Agrocert και άλλους φορείς λαμβάνονται σύμφωνα με τις προδιαγραφές που θέτει η Pitenis, η οποία έχει δεσμευτεί ότι θα αγοράζει το σύνολο της παραγωγής τους. Το ίδιο ισχύει και για τα λιπάσματα και τα εγκεκριμένα φυτοφάρμακα που χρησιμοποιούνται στις συγκεκριμένες γεωργικές εκτάσεις. H Pitenis επιδοτεί τις καλλιέργειες των συγκεκριμένων αγροτών.

Μεγάλο ενδιαφέρον για τα vegan προϊόντα
Με το βλέμμα στα σαρακοστιανά και νηστίσιμα προϊόντα, η Pitenis έχει λανσάρει χούμους σε διάφορες γεύσεις: Χούμους με λεμόνι, με γιαούρτι, με φασόλια. «Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα vegan προϊόντα, τα οποία λειτουργούν και ως νηστίσιμα και είναι πολύ επίκαιρα μέχρι το Πάσχα. Έτσι κι αλλιώς, τα ζητά πολύ η αγορά», πρόσθεσε ο κ. Πιτένης. Η Pitenis έκανε είσοδο στο κέτσαπ και στις μουστάρδες με περισσότερους του ενός κωδικούς, αντικαθιστώντας τη ζάχαρη με μέλι. Στις μουστάρδες με μπαχαρικά, έχει αντικατασταθεί αντικατασταθεί και το ξύδι με βαλσαμικό. «Ξεχωρίζει η εκτός ψυγείου μαγιονέζα μας, με κρόκο Κοζάνης, χωρίς συντηρητικά», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πιτένης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Β.Σ. Καρούλιας: Rebranding της σειράς αναψυκτικών OZ Artizanal Βeverages – Στην αγορά μετά το Πάσχα

Από την 1η Μαρτίου 2023, η ΒΣ Καρούλιας ανέλαβε τη διανομή του premium φυσικού μεταλλικού νερού Avaton στην αγορά της Ελλάδας και της Κύπρου. Με το βλέμμα προσηλωμένο στη συνεχή εξέλιξη και διατήρηση ενός διευρυμένου χαρτοφυλακίου με brands που είναι ποιοτικά και καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών σε σημεία HORECA, καθώς και στα Key Off Trade Accounts, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΒΣ Καρούλιας, Χρήστος Αργυρού, αναφέρει στο FOODReporter: «Θεωρήσαμε πως το Ελληνικό Φυσικό Μεταλλικό νερό Avaton, που πηγάζει από την παρθένα φύση του Αγίου Όρους, θα ταιριάξει άψογα και θα συμπληρώσει το χαρτοφυλάκιο μας σε μια νέα κατηγορία, που είναι αναπτυσσόμενη, αυτή του premium φυσικού μεταλλικού και ανθρακούχου νερού».

Συνεργασία με ένα διαφοροποιημένο ελληνικό προϊόν νερού με στόχο τα premium και ultra-premium σημεία πώλησης
Σύμφωνα με τον κ. Αργυρού, ο κλάδος του εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα εμφανίζει κινητικότητα το τελευταίο διάστημα. «Το αυξημένο ενδιαφέρον προέρχεται, φυσικά, λόγω της ανόδου της ζήτησης κατά 6% περίπου από πέρυσι, ενώ σύμφωνα και με διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία, αναμένεται να συνεχιστεί η άνοδος κατά 1-2% κατ’ έτος» σχολιάζει ο ίδιος στο FOODReporter.
Σημειώνεται σε αυτό το σημείο ότι η ΔΣ Καρούλιας επέλεξε να συνεργαστεί με ένα διαφοροποιημένο ελληνικό προϊόν που φέρει σφραγίδα ποιότητας, με στόχο να απευθύνεται και σε premium και ultra-premium σημεία πώλησης. «Καθώς έχουμε ξεκινήσει τη διανομή εδώ και μόλις ένα μήνα είναι πολύ νωρίς να μιλήσουμε με νούμερα. Πάντως, τα πρώτα σημάδια είναι ενθαρρυντικά και αναμένουμε μια θετική πορεία ανάπτυξης μέσα στη θερινή σεζόν 2023» απαντάει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας σε ερώτηση σχετικά με τις πρώτες ενδείξεις πωλήσεων του εν λόγω προϊόντος.

Αναμένει θετικά αποτελέσματα και ανάπτυξη πωλήσεων μέσα από νέες τοποθετήσεις και εμπορικές ενέργειες για το οικονομικό έτος 2023 – 2024
Αναφορικά με την στάση του μέσου Έλληνα καταναλωτή, ο οποίος αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στο «ποιοτικό» και το «οικονομικό» προϊόν, ο κ. Αργυρού υπογραμμίζει ότι το Ελληνικό Φυσικό Μεταλλικό νερό Avaton, αποτελεί ένα μοναδικό προϊόν υψηλής ποιότητας, το οποίο απευθύνεται σε επιχειρήσεις που έχουν ως αντικείμενο να προσφέρουν ποιοτικό αποτέλεσμα στον πελάτη τους στην εστίαση.

Μεταξύ άλλων, ο ίδιος αναφέρει ότι η ΒΣ Καρούλιας αναμένει στη λιανική θετικά αποτελέσματα και ανάπτυξη πωλήσεων μέσα από νέες τοποθετήσεις και εμπορικές ενέργειες για το οικονομικό έτος της 2023 – 2024. «Μαζί με τα υπόλοιπα προϊόντα της γκάμας μας, επεκτείνουμε τις επιλογές που προσφέρουμε στους συνεργάτες μας, αρχής γενομένης από τη θερινή σεζόν 2023» συμπληρώνει.

Προστίθενται τέσσερις νέες γεύσεις στην ήδη υπάρχουσα σειρά OZ Artizanal Βeverages
Η εταιρεία, ως ένας εκ των παλαιότερων διανομέων στην ελληνική αγορά, συνεχώς μεριμνεί για νέες συνεργασίες, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Χρήστου Αργυρού. «Πάντα αναλύουμε τις τάσεις της αγοράς και διερευνούμε δυνατότητες για νέα brands ή νέες σειρές προϊόντων. Στο πλαίσιο αυτό, ολοκληρώσαμε μόλις το πολύ εντυπωσιακό rebranding της σειράς αναψυκτικών OZ Artizanal Βeverages, που θα είναι έτοιμα να βγουν στην αγορά μετά το Πάσχα. Επίσης, προσθέσαμε στην ήδη υπάρχουσα γκάμα μας, επιπλέον των δυο υπαρχόντων, τέσσερεις νέες γεύσεις: Βasil Passion, Med Tonic, Spicy Ginger Beer και Aromatic Ginger Ale» δηλώνει ο κ. Αργυρού στο FOODReporter σχετικά με τα άμεσα πλάνα της ΒΣ Καρούλιας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ευβοϊκή Ζύμη: Τρέχει «παγκόσμια χιλιόμετρα» για να φέρει τις εξαγωγές στο 50% του τζίρου

Ψηλά έθεσε τον πήχη η Ευβοϊκή Ζύμη στη φετινή Food Expo, μετά την περσινή επιτυχημένη παρουσία της στην έκθεση, εστιάζοντας όχι μόνο στα προϊόντα φύλλου και καταϊφιού, στα οποία εξειδικεύεται, αλλά και στην κατηγορία του παγωτού, όπου παρουσίασε δύο κωδικούς που έρχονται να προστεθούν στην υπάρχουσα γκάμα.

Η εταιρεία συναντήθηκε στην έκθεση με Έλληνες, αλλά και με ξένους αγοραστές, καθώς ήδη παρουσιάζει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, την οποία επιδιώκει να ενισχύσει περαιτέρω. Σήμερα οι εξαγωγές της εταιρείας αποτελούν το 40% του συνολικού τζίρου της, με παρουσία στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, την Αμερική, την Αυστραλία, όλες τις χώρες του Αραβικού Κόλπου, το Ισραήλ, την Ινδία, την Κίνα, την Ιαπωνία, την Ταιβάν, την Ταϊλάνδη, και πιο πρόσφατα τη Νότιο Κορέα και τη Σιγκαπούρη. Στόχος της διοίκησης για το μερίδιο των εξαγωγών στον τζίρο του 2023 είναι να φτάσει ή και να ξεπεράσει το 50%.

«Φυσικά έχουμε πολλά “παγκόσμια χιλιόμετρα” ακόμα να διανύσουμε. Προσανατολιζόμαστε σε χώρες της Ασίας κυρίως που κρύβουν γαστρονομικούς θησαυρούς, αν μου επιτρέπεται η έκφραση, και που υπάρχει μια αναδυόμενη τάση προς τον δυτικό-μεσογειακό διατροφικό τρόπο ζωής», δήλωσε στο FOODReporter ο Κωνσταντίνος Κωνσταντάκης, Exports Specialist της Ευβοϊκής Ζύμης.

«Μαζεύτηκαν» λόγω της κρίσης οι Έλληνες καταναλωτές
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι διαφορές μεταξύ του Έλληνα και του ξένου καταναλωτή κυρίως παρατηρούνται στις καταναλωτικές συνήθειες της προ και μετά Covid και ουκρανό-ρωσικού πολέμου εποχής. «Αυτά τα δύο απρόσμενα γεγονότα έχουν επηρεάσει τις ζωές μας τα τελευταία τρία χρόνια και συνεπώς τις καταναλωτικές συνήθειες. Ο Έλληνας είχε την τάση να ψωνίζει αρκετά και συνήθως χωρίς μέτρο, σε αντίθεση με τους “δυτικούς” που εμφανίζονταν πάντα πιο συγκρατημένοι στις καταναλωτικές τους συμπεριφορές. Οι συνθήκες και οι συγκυρίες, βέβαια, ταράξανε τα λιμνάζοντα ύδατα σε παγκόσμιο επίπεδο, με αποτέλεσμα ο κόσμος να αγοράζει τα απολύτως απαραίτητα», επεσήμανε, προσθέτοντας πως οι Έλληνες έχουν αρκετά κοινά ως προς την καταναλωτική συμπεριφορά με τους ανατολίτες.

Υπέρ της σύναψης διακρατικών συμφωνιών για αποστολή εργατικού δυναμικού στην Ελλάδα
Ο κ. Κωνσταντάκης υπογράμμισε ότι ο κλάδος των τροφίμων και ποτών αποτελεί «βαριά βιομηχανία» της χώρας μας, παράγοντας αξιόλογα και ποιοτικά προϊόντα, κάτι που οι ξένοι καταναλωτές αντιλαμβάνονται, και γι’ αυτό υπάρχει αυξημένη ζήτηση για τα ελληνικά προϊόντα τα τελευταία χρόνια. «Πιστεύω πως αυτό είναι και το συγκριτικό μας πλεονέκτημα σε σύγκριση με τους γείτονες μας, οι οποίοι βλέπουνε περισσότερο το δένδρο παρά το δάσος», σχολίασε, και συνέχισε: «Για να συνεχίσουμε όμως να διατηρούμε τα ηνία, θα πρέπει και το κράτος να ενισχύσει την επιχειρηματικότητα και να παρέχει βοήθεια όπου αυτή κρίνεται αναγκαία και άμεσα. Π.χ όπως ήδη θα γνωρίζετε, οι περισσότερες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην εύρεση προσωπικού. Για το λόγο αυτό θα πρέπει το κράτος να συνάψει διακρατικές συμφωνίες με άλλα κράτη για την αποστολή εργατικού δυναμικού για όσο αυτό θα κριθεί αναγκαίο, για να μη χαθεί μια μεγάλη ευκαιρία ανάπτυξης της χώρας».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter