Η αντεπίθεση της ΕΤΑΝΑΠ Σαμαριά: Ανταγωνιστική παραγωγική δυναμικότητα και νέα προϊόντα το Μάιο

Την επανατοποθέτηση του brand Σαμαριά επιχειρεί η ΕΤΑΝΑΠ Σαμαριά, με έμφαση σε branded προϊόντα και συσκευασίες. Η εταιρεία είναι η μόνη που εμφιαλώνει φυσικό μεταλλικό νερό σε γυάλινη συσκευασία 330ml στην αγορά λιανικής αυτή τη στιγμή. «Νέα προϊόντα θα ανακοινώσουμε γύρω στο Μάιο, έχουμε ξεκινήσει την έρευνα τεχνολογίας και ανάπτυξης γι’ αυτά ήδη από τον Νοέμβριο του 2022», ανέφερε στο FOODReporter o εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, Δημήτρης Τιμοθεάτος, ο οποίος ανέλαβε επισήμως καθήκοντα τον περασμένο Δεκέμβριο και ήδη αφήνει στίγμα στην αντεπίθεση που επιχειρείται. «Πρόκειται για νέες σειρές προϊόντων που θα κάνουν τη διαφορά και θα ακολουθήσουν τις νέες τάσεις προτιμήσεων των καταναλωτών», προσέθεσε, ενώ διευκρίνισε ότι δεν πρόκειται για αναψυκτικά.

Η ΕΤΑΝΑΠ Σαμαριά διαθέτει αποκλειστικά δικό της, εσωτερικό τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, όπως και τμήμα βιολογικού ελέγχου.

Οι επενδύσεις βιομηχανικού εκσυγχρονισμού και η προσέγγιση των μεγάλων αστικών κέντρων
Οι επενδύσεις που έχει κάνει η εταιρεία για το βιομηχανικό εκσυγχρονισμό της τα δύο τελευταία χρόνια ξεπερνούν τα 8 εκατ. ευρώ, με την παραγωγική δυναμικότητα, μέσω της σταδιακής επέκτασης των γραμμών παραγωγής, να υπολογίζεται πια σε 90.000 φιάλες την ώρα και 2.200.000 φιάλες την ημέρα κατά μέσο όρο.

«Στην Κρήτη το μερίδιο του νερού Σαμαριά βρίσκεται μεταξύ 23,8% και 24%, στην αγορά του σούπερ μάρκετ. Διαθέτουμε στο νησί ισχυρό δίκτυο χονδρεμπόρων, τόσο στην κρύα, όσο και στη ζεστή αγορά, το οποίο διακινεί τα προϊόντα μας, μέχρι το τελευταίο σημείο», επεσήμανε ο κ. Τιμοθεάτος.

Το μεγάλο «στοίχημα» για την περαιτέρω ανάπτυξη της ΕΤΑΝΑΠ Σαμαριά εκτός Κρήτης είναι το μεταφορικό κόστος, κάτι που αδιαπραγμάτευτα αγγίζει όλες τις μεγάλες κρητικές εταιρείες τροφίμων. «Το 2023 στοχεύουμε να αναπτυχθούμε ακόμη περισσότερο στο οργανωμένο λιανεμπόριο, προσεγγίζοντας σε πρώτη φάση τα μεγάλα αστικά κέντρα, δηλαδή Αθήνα και Θεσσαλονίκη», εξήγησε ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, αποκαλύπτοντας ότι οι σχετικές συζητήσεις με αλυσίδες σούπερ μάρκετ ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη. «Μιλάμε για προϊόν ογκώδες, το πιο ταχυκίνητο μεταξύ των FMCGs: Το ζήτημα είναι σε πόσα καταστήματα θα μπεις και τι ταχύτητα θα λάβεις», σημείωσε ο κ. Τιμοθεάτος. Την ίδια στιγμή, απέκλεισε σε αυτή τη φάση την περίπτωση εξαγοράς άλλης μικρότερης εταιρείας εμφιάλωσης νερού. «Κάθε χρόνο στην Κρήτη ο τουρισμός κάνει τη διαφορά, αλλά πρόκειται για επίπτωση που αφορά μόνο τους τέσσερις μήνες της λεγόμενης “σεζόν του νερού”.

Ο στόχος μας και ο αγώνας μας αφορά -και έτσι πρέπει να είναι από εδώ και πέρα- τα μεγάλα αστικά κέντρα», υποστήριξε ο προϊστάμενος πωλήσεων δυτικής Κρήτης της ΕΤΑΝΑΠ Σαμαριά, Μανώλης Ζυμβραγουδάκης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αισιοδοξία στην Κύκνος για το 2023 φέρνει η αύξηση τζίρου του 2022 και η έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων

Άνοδο κύκλου εργασιών κατά 17,04% κατέγραψε στο σύνολο του 2022 η Κύκνος ΑΕ Ελληνική Εταιρεία Κονσερβών, από τα 25,52 εκατ. ευρώ του 2021, στα 29,87 εκατ. ευρώ πέρσι.
Ωστόσο, η αύξηση του τζίρου μόλις θα άγγιζε το 14,24%, αν δεν υπολογίζονταν οι πωλήσεις ακινήτων της εταιρείας στους ετήσιους κύκλους εργασιών, δηλαδή €1.079.500, για το 2022, υπερτριπλάσιο συγκριτικά με τα €319.500 του 2021.

Το ενεργητικό της εταιρείας για το 2022 αυξήθηκε κατά 7,12% σε αξία το 2022. Τα ακίνητά της αποτιμώνται υψηλότερα σε αξία, παρά τις δύο συνεχόμενες χρονιές πωλήσεων μέρους αυτών. Υπενθυμίζεται ότι η Κύκνος ΑΕ σημείωσε εκρηκτική άνοδο τζίρου το 2021, κατά 95,28% συγκριτικά με το 2020, λόγω της αλλαγής της αποτύπωσης οικονομικής χρήσης σε πλήρες δωδεκάμηνο ημερολογιακού έτους, από τον παλιότερο τρόπο υπολογισμού αρχών Ιουλίου έως τέλη Ιουνίου της επόμενης χρονιάς.

Οι «εξωγενείς παράγοντες» που επηρέασαν αρνητικά την οικονομική χρήση του 2022
Επιστρέφοντας στα οικονομικά μεγέθη του 2022, τα μεικτά κέρδη της εταιρείας σημείωσαν πτώση 5,13%: 5,57 εκατ. ευρώ έναντι 5,87 εκατ. ευρώ το 2021. Η Κύκνος ΑΕ εκτιμά ότι η μείωση της μικτής κερδοφορίας του περσινού οικονομικού έτους οφείλεται «σε εξωγενείς παράγοντες»: «Ήταν το ιδιαίτερα αυξημένο ενεργειακό κόστος που επηρέασε το παραγωγικό κόστος των προϊόντων», αναφέρεται.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η παρατεταμένη ενεργειακή κρίση είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των πληθωριστικών πιέσεων σε πρώτες ύλες, υλικά συσκευασίας και στην ενέργεια, «σε ρυθμό που ήταν αδύνατο να προβλεφθεί, φέρνοντας μεγάλες πιέσεις στο κόστος».

Μειωμένα είναι και τα κέρδη EBITDA, προ τόκων και αποσβέσεων: Από τα 1,86 εκατ. ευρώ του οικονομικού έτους 2021, φέτος έφθασαν τα 1,53 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση κατά 17,73%. Τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 64,88%, από €539.622,50 σε €189.493,50, ενώ τα κέρδη μετά φόρων ήταν λιγότερα και από τα μισά του οικονομικού έτους 2021, με πτώση κατά 56,11%. Το περιθώριο καθαρού κέρδους μετά από φόρους έπεσε το 2022 μόλις στο 0,63%, έναντι 1,69% για το 2021.

Οι στόχοι του 2023 και οι επιχειρηματικές κινήσεις που τους υποστηρίζουν
Για το 2023, η Κύκνος ΑΕ θέτει ως στόχο «την αύξηση του μεριδίου αγοράς, των πωλήσεων και των οικονομικών της αποτελεσμάτων». Κι όλο αυτό, ενώ συνυπολογίζεται στην έκθεση οικονομικών αποτελεσμάτων η επιβράδυνση της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας το 2023. Ένας από τους λόγους αισιοδοξίας είναι και το νέο κέτσαπ, χωρίς προσθήκη ζάχαρης, χωρίς συντηρητικά, χωρίς γλουτένη, μόνο με φυσικά σάκχαρα από χυμούς φρούτων, που προστέθηκε στο διαθέσιμο κωδικολόγιο, χάρη στον τομέα έρευνας και ανάπτυξης νέων προϊόντων.

Άλλωστε, το 2022, οι πωλήσεις εσωτερικού αυξήθηκαν κατά 10% και οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 62%, έναντι της προηγούμενης χρήσης. Για την Κύκνος ΑΕ, οι μεταβολές σε ηλεκτρική ενέργεια, μαζούτ, σε πρώτες και δευτερεύουσες ύλες έφθασαν υψηλά διψήφια νούμερα, που την ανάγκασαν σε χαμηλή ανατίμηση των προϊόντων της, ενώ νωρίτερα είχε απορροφήσει μεγάλο κομμάτι των πληθωριστικών πιέσεων.

Η διοίκηση της Κύκνος προχώρησε και στη σύναψη συμβολαίου αντιστάθμισης του επιτοκιακού κινδύνου, το οποίο μετέβαλε το προφίλ χρηματοδότησης από «κυμαινόμενο» σε «σταθερό» για μεγάλο μέρος του τραπεζικού δανεισμού της για την επόμενη πενταετία, ως μέτρο προστασίας από την άνοδο επιτοκίων και εξασφάλισης σταθερού κόστους χρηματοδότησης.

Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε σε διαπραγματεύσεις με πελάτες και μείωσε κατά 35 ημέρες τη μέση περίοδο είσπραξης απαιτήσεων. Η καθαρή θέση της εταιρείας αυξήθηκε κατά 0,29%, από €13.824.104,89 το 2021 σε €13.864.526,17 την περσινή χρονιά κι εντός του 2022, αύξησε το συνολικό της προσωπικό κατά έξι εργαζόμενους (πέντε νέοι διοικητικοί υπάλληλοι και ένας εργατοτεχνίτης), φθάνοντας τους 171.

Το εργοστάσιο της εταιρείας στα Σαβάλια Ηλείας επιθεωρείται με συνέπεια και επιτυχία σε τέσσερις πυλώνες: Προστασία περιβάλλοντος, υγιεινή και ασφάλεια, εργασιακές σχέσεις και επιχειρηματική ηθική. Στη σύγχρονη μονάδα βιολογικού καθαρισμού υψηλής δυναμικότητας πραγματοποιείται επεξεργασία υγρών αποβλήτων. Πέρα από τα απόβλητα, οι άξονες δράσεων περιβαλλοντικής μέριμνας αφορούν και τη λελογισμένη κατανάλωση ενέργειας και νερού.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αντιδρούν οι γαλακτοβιομηχανίες: «Κατάπτυστο» και «απαράδεκτο» το νομοσχέδιο για τον ΕΛΓΟ Δήμητρα

Σκληρή ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανίων Γαλακτοκομικων Προϊόντων (ΣΕΒΓΑΠ) κατά του νομοσχεδίου του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για τον ΕΛΓΟ Δήμητρα, χαρακτηρίζοντάς το «απαράδεκτο» και «κατάπτυστο» και απαιτώντας την άμεση απόσυρσή του. Σημειώνεται ότι την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου έχει ζητήσει και ο Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας, αξιώνοντας την έναρξη μιας ουσιαστικής διαδικασίας διαβούλευσης με παραγωγικούς φορείς και εργαζόμενους.

«Παρά τις προφορικές διαβεβαιώσεις του Υπουργού για τα ως άνω αυτονόητα, ο Υπουργός δεν ζήτησε ούτε μια φορά την άποψη του Συνδέσμου, με αποκορύφωμα την έκδοση αυτού του κατάπτυστου σε περιεχόμενο Νομοσχεδίου που αφορά την οργάνωση και λειτουργία του Οργανισμού ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ. Οι απόλυτες διαβεβαιώσεις του Υπουργού ότι θα διαβουλευτεί με τον ΣΕΒΓΑΠ πριν την σύνταξή του, διαψευσθήκαν στην πράξη. Αποτέλεσμα αυτής της αλαζονικής τακτικής ήταν το ΥΠΑΑΤ να εκδώσει ένα απαράδεκτο νομοσχέδιο,που αφορά τον Οργανισμό ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, το οποίο αντί να επιλύει σοβαρότατα προβλήματα του χώρου, να τα επιδεινώνει και μάλιστα σε υπερθετικό βαθμό. Τον μείζονα αυτό κίνδυνο ο ΣΕΒΓΑΠ τον γνώρισε γραπτώς τόσο στο γραφείου του πρωθυπουργού όσο και του Υπουργού Επικρατείας ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου και την επανέκδοσή του μόνο αν ακολουθηθούν όλα τα στάδια της διαβούλευσης.

Δυστυχώς όμως αντ’ αυτού το νομοσχέδιο κατατέθηκε για ψήφιση στην Βουλή ως έχει, αποδεικνύοντας ότι η αλαζονεία του ΥΠΑΑΤ δεν περιορίζεται μόνο στα σύνορά του», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΓΑΠ, κάνοντας λόγο για ενα νομοσχέδιο που σχεδόν σε κάθε του άρθρο κινείται προς τη λάθος κατεύθυνση.

Οι διαφωνίες του ΣΕΒΓΑΠ
Εξηγώντας τις ενστάσεις του επί του νομοσχεδίου, ο ΣΕΒΓΑΠ σημειώνει: «Επιγραμματικά, όχι μόνο δεν προάγει το αυτονόητο της μιας και μόνο αρχής ελέγχου χωρίς επικαλύψεις, καθυστερήσεις αποφάσεων και υψηλό κόστος λειτουργίας αλλά απεναντίας έχει διασπάσει τις αρχές με αλληλοκαλυπτομενες αρμοδιότητες και αδυναμία ουσιαστικού ελέγχου. Τις εισφορές των μελών του Συνδέσμου και των κτηνοτρόφων, που ετησίως συμποσούνται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ, και οι οποίες έχουν αποθεματοποιηθει στα ταμεία του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ σε πολλές δεκάδες εκατομμύριων ευρώ, παρανόμως οικειοποιείται και χρησιμοποιεί προς κάθε αλλότρια δραστηριότητα του Οργανισμού ενώ προορίζεται μόνο ανταποδοτικά, δηλαδή μόνο για δράσεις που αφορούν την περεταίρω ανάπτυξη και εξυγίανση του κλάδου μας. Αυτή είναι μια όχι μόνο επαίσχυντη επιλογή αλλά και τελεολογικά παράνομη. Το νομοσχέδιο αποδεικνύει ότι ο συντάκτης του και κατ επέκταση το Υπουργείο δεν έχει την παραμικρή ιδέα πως πραγματοποιούνται αποτελεσματικοί έλεγχοι της αγοράς παρότι έχει στην διάθεσή του τα μοντέλα ελέγχων που εφαρμόζουν οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες με υποπολλαπλάσιο κόστος και πολλαπλάσια αποτελεσματικότητα. Το ΥΠΑΑΤ ζει στον προηγούμενο αιώνα περιορίζοντας τους ελέγχους μόνο στην ελληνική επικράτεια όταν η πλειοψηφία ορισμένων πολύ βασικών και σημαντικών προϊόντων (όπως η Φέτα) κατά κανόνα εξάγονται παρά καταναλώνονται εγχωριως».

Προαναγγέλλει προσφυγή στη Δικαιοσύνη
Καταλήγοντας, ο ΣΕΒΓΑΠ διαμηνύει ότι σε περίπτωση που το νομοσχέδιο δεν αποσυρθεί, θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη. Τονίζει συγκεκριμένα:

«Επειδή το εν λόγω νομοσχέδιο θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στον κλάδο μας, ενώ ήταν η μεγάλη ευκαιρία επίλυσής των ήδη υπαρχόντων, κι επειδή κανείς δεν έχει δικαίωμα να υπονομεύει την ανάπτυξη και το μέλλον αυτού του κλάδουκαι της χώρας μας γενικότερα, ο ΣΕΒΓΑΠ, ζητά την απόσυρσή του, διαφορετικά θα προσφύγει δικαστικά για την κατοχύρωση των αυτονόητων και την αποκατάσταση της νομιμότητας».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter