Αραμπατζής – Ελληνική Ζύμη: Οι νέες αγορές που άνοιξε, οι έξι νέοι κωδικοί και οι ισχυρές αντοχές της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων

Έμφαση στην καινοτομία και στα προϊόντα προστιθέμενης αξίας που ανταποκρίνονται στις νέες διατροφικές τάσεις δίνει και φέτος η Μιχαήλ Αραμπατζής ΑΒΕΕ – Ελληνική Ζύμη, μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες κατεψυγμένων ζυμών στην Ευρώπη, μέσα από την παρουσία της στη Food Expo 2023.

Στην ήδη επιτυχημένη γκάμα προϊόντων της εταιρείας έρχονται να προστεθούν έξι νέες, πρωτοποριακές γευστικές προτάσεις, υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας, που ανταποκρίνονται στις νέες διατροφικές τάσεις, με στόχο την αύξηση της «αξίας» της κατηγορίας, με την προσέλκυση νέων καταναλωτών στην κατηγορία ζυμών.

Συγκεκριμένα :

  • Vegan Ρολίνι με φυτικό κιμά Garden Gourmet
  • Vegan Ρολίνι με γεύση τυριού
  • Vegan Ρολίνι με πατάτα και μυρωδικά
  • Κουρού ολικής άλεσης με τυρί Φιλαδέλφεια και γαλοπούλα
  • Ρολίνι από αλεύρι χαρουπιού με μυζήθρα, φέτα και μέλι
  • Σουσαμίνια με λουκάνικο, μουστάρδα και κέτσαπ

Σύμφωνα με την εταιρεία, η ανταπόκριση των καταναλωτών στην ελληνική αγορά και τα μηνύματα από τους συνεργάτες της στο εξωτερικό είναι ιδιαίτερα θετικά.

«Άνοιξε» Ισραήλ και Ινδία – Έπεται νέα μεγάλη συνεργασία στην Ευρώπη
Η εξαγωγική στρατηγική της Αραμπατζής – Ελληνική Ζύμη επικεντρώνεται στην παγκόσμια εδραίωσή της μέσω νέων, διεθνών συνεργασιών, ενισχύοντας ταυτόχρονα την παρουσία της στις υπάρχουσες. Διατηρεί ένα σημαντικό δίκτυο πωλήσεων σε 45 χώρες στο εξωτερικό με κυριότερες αγορές την Ευρώπη, τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Σαουδική Αραβία, ενώ μεγάλο είναι το μερίδιο που κατέχει και στην αγορά της Αυστραλίας. Το 2022 η εταιρεία διείσδυσε στις αγορές του Ισραήλ και της Ινδίας, ενώ το 2023 προβλέπεται νέα, μεγάλη συνεργασία στην Ευρώπη μεταξύ άλλων projects που είναι εν εξελίξει. Η εταιρεία συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, καθώς και οι εξαγωγές αποτελούν σχεδόν το 40% του συνολικού τζίρου θέτοντας την παγκόσμια επέκταση της εταιρείας ως έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξής της.

Τα πλεονεκτήματα των κατεψυγμένων πιτών
Παρότι γενικά οι διατροφικές συνήθειες ποικίλλουν ανάλογα με τη χώρα, σύμφωνα με την Αραμπατζής – Ελληνική Ζύμη η κατηγορία κατεψυγμένων πιτών είναι μια κατηγορία που συμβαδίζει με τις σύγχρονες παγκόσμιες διατροφικές τάσεις και καλύπτει τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή για εύκολη πρόσβαση και παρασκευή προϊόντων στο σπίτι. Τα εν λόγω προϊόντα είναι υψηλής ποιότητας, διατροφικής αξίας και γευστικής απόλαυσης, ενώ ταυτόχρονα διατίθενται σε προσιτές τιμές. Επιπλέον, τα έτοιμα κατεψυγμένα προϊόντα ζύμης συμβάλουν στη μείωση της σπατάλης των τροφίμων, καθώς είναι διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή στην ποσότητα που ακριβώς χρειάζεται να καταναλώσει κάποιος. Την ίδια στιγμή, η συνεχώς αυξανόμενη προβολή της μεσογειακής διατροφής και ελληνικής κουζίνας σε συνδυασμό με την αύξηση του τουρισμού έχει δημιουργήσει μία υψηλή αναγνωρισιμότητα και ζήτηση για την ελληνική πίτα με τις ποικίλες γεμίσεις από εκλεκτά υλικά του τόπου μας.

Ανθεκτική η ελληνική βιομηχανία τροφίμων
Τι γίνεται όμως με την ελληνική βιομηχανία τροφίμων; Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτή αποδεικνύει ότι έχει ισχυρές αντοχές και συνεχίζει να αποτελεί τον μεγαλύτερο κλάδο της εγχώριας μεταποίησης από την άποψη όχι μόνο του αριθμού των επιχειρήσεων και των εργαζομένων, αλλά και ως προς την ακαθάριστη προστιθέμενη αξία. Οι συνεχείς επενδύσεις σε τεχνολογία και σε ανθρώπινο δυναμικό δημιουργούν το κατάλληλο έδαφος για περαιτέρω ανάπτυξη και εξωστρέφεια και η Αραμπατζής – Ελληνική ζύμη, κατέχοντας ηγετική θέση στον κλάδο, συμβάλλει στην ανάπτυξή του, επενδύοντας συστηματικά σε έργα υποδομής, τεχνολογικού εκσυγχρονισμού καθώς και σε ανθρώπινο δυναμικό.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Bioagros: Εισέρχεται δυναμικά στην κατηγορία των έτοιμων γευμάτων με νέους κωδικούς

«Καθώς ακολουθούμε όποια καταναλωτική τάση υπάρχει, δημιουργούμε και παρουσιάζουμε στην Food Expo 2023 7 με 8 νέους κωδικούς, μέσα στους οποίους συγκαταλέγονται τρεις τορτίγιες και τρεις σαλάτες» αναφέρει στο FOODReporter o Μιλτιάδης Ρόμπολας, Γενικός Διευθυντής της Βιοδιατροφική (Bioagros).

Καθώς η Bioagros αποτελεί τη μοναδική εταιρεία που διαθέτει σε κάθε βιολογικό σημείο ταυτόχρονα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, πλήρη γκάμα προϊόντων ψυγείου, κατηγορία ξηρού φορτίου τώρα λανσάρει για πρώτη φορά έτοιμα βιολογικά και vegan γεύματα, ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες απαιτήσεις. Ο κ. Ρόμπολας δηλώνει, επιπλέον, στο FOODReporter ότι η εταιρεία, προσεχώς, δρομολογεί νέες συνεργασίες με εταιρείες του εξωτερικού, αλλά και της Ελλάδας, παράλληλα με το λανσάρισμα κι άλλων νέων προϊόντων.

Ανάγκη της αγοράς τα vegan και gluten-free προϊόντα
Όσον αφορά στις διατροφικές τάσεις των Ελλήνων καταναλωτών, τα προϊόντα χωρίς γλουτένη έχουν αποκτήσει μεγάλη αναγνωρισιμότητα, ταυτόχρονα με τα vegan προϊόντα τα οποία σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η πιο αναπτυσσόμενη τάση αυτήν την στιγμή. «Όλα αυτά είναι υπό την ομπρέλα των βιολογικών προϊόντων. Πρόκειται για μια ανάγκη της αγοράς και θεωρώ ότι όλο αυτό σταδιακά θα παίρνει ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Αυτό φαίνεται, όχι μόνο από την προώθηση των συγκεκριμένων προϊόντων από ειδικά καταστήματα υγιεινής διατροφής, αλλά και από τις μεγάλες αλυσίδες στην Ελλάδα» συμπληρώνει ο κ. Ρόμπολας. Παρόλη την υψηλή διατροφική αξία που προσφέρουν τα βιολογικά προϊόντα, οι τιμές τους δεν είναι τόσο προσιτές για τον μέσο Έλληνα καταναλωτή. Πάνω σε αυτό, ο γενικός διευθυντής της Bioagros σχολιάζει: «Όσο μεγαλώνει η παραγωγή και μπαίνουν ολοένα και περισσότεροι παραγωγοί στην εν λόγω αγορά, πέφτει με αυτόν τον τρόπο το κόστος παραγωγής, με αποτέλεσμα να αναμένεται η συγκεκριμένη ψαλίδα να “κλείσει” σταδιακά».

Αναμένεται αύξηση των πωλήσεων κατά 10 με 15% σε σχέση με το 2022
Σχετικά με την ανταπόκριση της Bioagros απέναντι στις προκλήσεις που έφερε η προηγούμενη χρονιά, ο ίδιος αναφέρει: «Δυστυχώς το 2022 ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για εμάς, όπως για όλη την αγορά και ειδικά για το οργανωμένο λιανεμπόριο.

Παρόλα αυτά, τα πρώτα δείγματα της αγοράς για το 2023 δείχνουν να είναι πολύ καλύτερα από πέρσι, με εμάς να αναμένουμε αύξηση πωλήσεων κατά 10-15% πάνω σε σύγκριση με το 2022».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Coca-Cola HBC: Η στροφή στις μονές συσκευασίες και οι άλλες τάσεις της αγοράς

Τις πέντε τάσεις που κατέγραψε το 2022 στις αγορές που δραστηριοποιείται, καθώς και το πώς προσαρμόζεται σε αυτές, παρουσιάζει η Coca-Cola HBC στην αναλυτική ετήσια έκθεσή της για το περασμένο έτος, η οποία δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.

Δυναμικό περιβάλλον λιανικής
Το 2022, η Coca-Cola HBC είδε ισχυρή ανάπτυξη σε επίπεδο αξίας από αυξήσεις τιμών και από ταχύτερη ανάπτυξη στις μονές συσκευασίες. Οι αυξήσεις του όγκου πωλήσεων ήταν χαμηλότερες από ό,τι το 2021, παρόλα αυτά θετικές στις περισσότερες αγορές. Καθώς οι περιορισμοί της πανδημίας χαλάρωσαν το 2022, τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια και οι καφετέριες άνοιξαν ξανά και ανέκαμψε η κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Ισχυρή ανάπτυξη είδαν επίσης οι πωλητές μέσω Διαδικτύου και οι εκπτωτικές αλυσίδες.

Με αυτό το δεδομένο, ο όμιλος φέτος εστιάζει περισσότερο στη βελτίωση του μείγματος μονών συσκευασιών και συνεχίζει να ηγείται της μετάβασης από τα multipacks στις μονές συσκευασίες σε όλες τις αγορές, τόσο στο σπίτι όσο και στα κανάλια εκτός σπιτιού. Παράλληλα, η Coca-Cola HBC συνέστησε στοχευμένες ομάδες για ξενοδοχεία, εστιατόρια και καφετέριες, με υποστήριξη από την The Coca-Cola Company, με αποτέλεσμα να κερδίσει ή να διατηρήσει τα μερίδιά της στην πλειονότητα των αγορών όπου δραστηριοποιείται, στην κατηγορία των μη αλκοολούχων έτοιμων προς κατανάλωση ποτών, με αξιοσημείωτα κέρδη στα ανθρακούχα.

Καταναλωτικό περιβάλλον
Ο υψηλός πληθωρισμός που επηρεάζει βασικά είδη όπως τρόφιμα, στέγαση και ενέργεια συμπιέζει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών. Παρά το πληθωριστικό περιβάλλον, η Coca-Cola HBC δεν έχει δει σημαντικές αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά στις περισσότερες αγορές. Η προσιτή τιμή παραμένει βασικό ζήτημα, όμως εντοπίζονται ευκαιρίες για premiumisation, καθώς οι αγοραστές αναζητούν ποιότητα και μικρές απολαύσεις, παρά τις πληθωριστικές πιέσεις.

Για να υποστηρίξει την ανάπτυξή της σε μια περίοδο υψηλού πληθωρισμού, η εταιρεία έχει επικεντρωθεί σε μικρότερα multipacks, γεγονός που της επιτρέπει να είναι ανταγωνιστική και να διεισδύσει σε μικρότερα καλάθια με πιο κερδοφόρο τρόπο. Η ικανότητά της να αντιμετωπίζει τη ζήτηση των καταναλωτών για premiumisation ενισχύθηκε με την εξαγορά της Three Cents το 2022.

Ψηφιακή εξέλιξη
Η παγκόσμια τάση προς την ψηφιοποίηση, η οποία ενισχύθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, συνέχισε να αυξάνεται σημαντικά το 2022. Οι καταναλωτές έχουν εξοικειωθεί πιο πολύ με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι εταιρείες αυξάνουν επίσης τη χρήση ψηφιακών εργαλείων για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των λειτουργιών τους, της εξυπηρέτησης πελατών και των δαπανών μάρκετινγκ. Το Customer Portal, η B2B πλατφόρμα του ομίλου, έχει πλέον αναπτυχθεί σε όλες τις αγορές του και αναπτύσσεται με υψηλό διψήφιο ποσοστό όσον αφορά τους αριθμούς πελατών, τις παραγγελίες και τη δημιουργία εσόδων. Οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου παρέμειναν ένα στρατηγικό κανάλι με τα έσοδα να τριπλασιάζονται μεταξύ 2020 και 2022.

Βιωσιμότητα
Μετά την ανακοίνωση του στόχου NetZeroby40 το 2021, η Coca-Cola HBC συνέταξε το σχέδιό της για τη μετάβαση στις μηδενικές καθαρές εκπομπές και ανέπτυξε μακροπρόθεσμα κλιματικά σενάρια. Ανέλαβε νέες δεσμεύσεις το 2022, υποσχόμενη να επιτύχει καθαρό θετικό αντίκτυπο στη βιοποικιλότητα σε κρίσιμες περιοχές έως το 2040 και να εξαλείψει την αποψίλωση των δασών στην εφοδιαστική της αλυσίδα μέχρι το 2030. Μεταξύ άλλων, το 2022 η εταιρεία εξέδωσε το πρώτο της πράσινο ομόλογο για να υποστηρίξει και να αναπτύξει περαιτέρω τις επενδύσεις της προς τους στόχους βιωσιμότητας.

Ρυθμιστικά πλαίσια
Η βιωσιμότητα παρέμεινε στο επίκεντρο μέσω της εφαρμογής της οδηγίας της ΕΕ για τα πλαστικά μίας χρήσης και την πρόσφατη πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τις πλαστικές συσκευασίες και τη ρύθμιση των απορριμμάτων συσκευασιών, που έχουν αξιοσημείωτες επιπτώσεις για τη βιομηχανία ποτών. Η νέα οδηγία για τις εκθέσεις Εταιρικής Αειφορίας στην ΕΕ αναμένεται να διευρύνει το πεδίο των πληροφοριών που αποκαλύπτονται από τις επιχειρήσεις. Η εταιρεία συνεργάζεται με τις ρυθμιστικές αρχές και τις κυβερνήσεις για πιο βιώσιμους τρόπους επιχειρηματικής δραστηριότητας, ενώ υποστηρίζει προγράμματα επιστροφής συσκευασιών και δρα προληπτικά για ένα πιο βιώσιμο μείγμα συσκευασιών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Vassiliou Trofinko: Γιατί έπεσαν οι πωλήσεις στα κατεψυγμένα ιχθυηρά 7 Θάλασσες

Στην αλλαγή στρατηγικής της εταιρείας Vassiliou Trofinko προς λιγότερους κωδικούς των προϊόντων 7 Θάλασσες, αλλά με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, αποδίδει ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Ξενοφών Λουράντος την υπαρκτή πτώση των πωλήσεων της συγκεκριμένης σειράς εντός του 2022.

Εξάλλου, πρόκειται για μια εταιρεία που βιώνει το επιτυχημένο πέρασμα στην τρίτη γενιά, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Γρηγόρη Βασιλείου και έχει συνολικά 143 άτομα προσωπικό. Η Vassiliou Trofinko τροφοδοτεί στο σήμερα με κατεψυγμένα ιχθυηρά ιδιωτικής ετικέτας τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ Μασούτης, Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος, όπου και ειδικεύεται. Άλλωστε, ο τζίρος της εταιρείας στο οργανωμένο λιανεμπόριο αφορά αποκλειστικά κατεψυγμένα ιχθυηρά.

Μείωση κωδικών με κριτήριο την εκτιμώμενη κερδοφορία
Μία από τις διαδικασίες της εταιρείας κατέδειξε ότι ήταν αρκετά κοστοβόρο να μεταπωλούνται στα σούπερ μάρκετ ψάρια με πολύ μικρό περιθώριο κέρδους, περισσότερο ταχυκίνητα και που αφορούν σχετικά μεγάλο όγκο εμπορεύματος. «Αποφασίσαμε ότι θέλουμε λιγότερους από τους 3.000 πελάτες που είχαμε το 2006 και επιθυμούμε πελάτες που είναι φερέγγυοι και πληρώνουν στην ώρα τους. Την ίδια στιγμή επιθυμούμε λιγότερους, αλλά περισσότερους κωδικούς. Απορρίψαμε πάρα πολλούς κωδικούς: Έχουμε κρατήσει μόνο 500, ενώ είχαμε 2.500, ανάμεσα σε ολόκληρη την γκάμα των κατεψυγμένων προϊόντων.

Ουσιαστικά μιλάμε για κωδικούς λιγότερους σε κιλά, που προσφέρουν όμως μεγαλύτερη κερδοφορία», εξήγησε στο FOODReporter ο κ. Λουράντος. «Τα στοιχεία της IRI (νυν Circana) που δείχνουν μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων είναι ορθά, αλλά αυτά τα στοιχεία, όπως και να το κάνουμε, δεν μετρούν την κερδοφορία.

Όπως λέγεται, “ο τζίρος είναι απλά μια ματαιοδοξία, η λογική είναι το κέρδος”», συνέχισε. «Για παράδειγμα, καταργήσαμε τους κωδικούς του παγκάσιους, οι οποίοι πωλούνταν προς €1,50 το κιλό, ενώ κρατήσαμε τη γλώσσα και την πέρκα με €5,00 το κιλό. Εξοικονομούμε αποθηκευτικούς χώρους, πήραμε μια στρατηγική απόφαση οικονομικής κλίμακας, υπολογίζοντας και το ενεργειακό κόστος.

«Τα κατεψυγμένα αλιεύματα αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό του κύκλου εργασιών της Vassiliou Trofinko, γύρω στο 60%, αγγίζοντας τα 30 εκατ. ευρώ στα οικονομικά αποτελέσματα του 2022. Τα κατεψυγμένα κρέατα είχαν πέρσι τζίρο 15 εκατ. ευρώ και άλλα 5 εκατ. ευρώ αφορούσαν κατεψυγμένα λαχανικά, με τις ετικέτες Ardo, αλλά σε πολύ μεγαλύτερες ποσότητες, καθότι η τιμή μονάδος ανά κιλό είναι πολύ χαμηλότερη», ανέλυσε ο κ. Λουράντος, σκιαγραφώντας το πωλησιακό προφίλ της εταιρείας.

Η διείσδυση στο νωπό κρέας και η επέκταση του εργοστασίου της Μαγούλας
Η είσοδος της Vassiliou Trofinko στο νωπό κρέας αφορά ένα περιορισμένο μόνο κομμάτι της αγοράς και δη το ξενοδοχείο, ιδιαίτερα εκείνα τα οποία αποτελούσαν ήδη πελάτες της εταιρείας. Πρόκειται για περιπτώσεις παραγγελιών με ακριβούς κωδικούς κατεψυγμένων. «Από μόνα τους τα ξενοδοχεία μας ζήτησαν και το νωπό κρέας, σε πολύ συγκεκριμένες premium κατηγορίες για τις κουζίνες τους, όπως seasoned κρέατα εισαγωγής και τροποποιημένης ατμόσφαιρας και εμείς τους εξυπηρετήσαμε, προκειμένου να τους κρατήσουμε στο πελατολόγιό μας», διευκρίνισε ο κ. Λουράντος. Για τη συγκεκριμένη διείσδυση, η Vassiliou Trofinko εξασφάλισε και άδεια κοπής νωπού κρέατος, μετέτρεψε έναν από τους 15 κατεψυγμένους θαλάμους της σε θάλαμο νωπού, αγόρασε νέα φορτηγάκια για το νέο τύπο εμπορεύματος και προσέλαβε εξειδικευμένους πωλητές νωπού κρέατος.

Η Vassiliou Trofinko έχει πραγματοποιήσει τις πρώτες κινήσεις επέκτασης του εργοστασίου των 5.500 τ.μ. που διαθέτει στη Μαγούλα Αττικής. Η εταιρεία αγόρασε το γειτνιάζον οικόπεδο, που ανήκε σε έναν εκ των μετόχων. Έχει εκδοθεί ήδη η οικοδομική άδεια και το κτίριο, που χτίζεται με ίδια κεφάλαια χάρη στα πλεονάσματα των οικονομικών ετών με υψηλή κερδοφορία, θα χρησιμοποιηθεί ως επιπλέον αποθηκευτικός χώρος. «Η δυνατότητα αποθήκευσης για την εταιρεία στο σήμερα είναι 5.000 παλέτες και με τη νέα εγκατάσταση, όταν εκείνη ολοκληρωθεί, θα προστεθεί χωρητικότητα επιπλέον 3.000 παλετών», εξήγησε ο κ. Λουράντος. «Το μεγάλο πρόβλημα που θα προκύψει συνολικά στη χώρα στα επόμενα χρόνια, έτσι όπως το βλέπουμε εμείς, είναι οι χώροι αποθήκευσης, ιδιαίτερα για νωπά και κατεψυγμένα προϊόντα και οι χώροι logistics», προέβλεψε.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter