ΜΑΚΒΕΛ – Eurimac: Η χρονιά-σταθµός του 2022 και ο ανταγωνισµός µε τα ιταλικά ζυµαρικά

Χρονιά-σταθµός ήταν για τη ΜΑΚΒΕΛ – Eurimac το 2022, µε την αύξηση του όγκου πωλήσεων της εταιρείας να ξεπερνά το 28% σε σχέση µε το 2021. Σηµαντικό µέρος της ανάπτυξης αυτής προήλθε από τις σηµαντικά αυξηµένες εξαγωγές της ελληνικής µακαρονοβιοµηχανίας, η οποία δραστηριοποιείται σήµερα σε πάνω από 55 χώρες, σε όλες τις ηπείρους – σε ορισµένες από αυτές αποτελεί µία υπολογίσιµη δύναµη εδώ και πολλά χρόνια, ενώ σε άλλες η παρουσία της είναι σχετικά πρόσφατη.

Οι εξαγωγές αποτελούν πλέον το 53% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, η οποία πραγµατοποιεί σε όγκο το 48% των εξαγωγών όλων των ελληνικών ζυµαρικών, και θεωρεί τις εξαγωγές ως µία σηµαντική διέξοδο για την ανάπτυξή της τα επόµενα χρόνια. Μάλιστα, η εκτίµηση της ΜΑΚΒΕΛ – Eurimac είναι ότι η περυσινή χρονιά έδωσε σοβαρά δείγµατα πως µπορεί να ανταγωνιστεί µε αξιώσεις τα ιταλικά ζυµαρικά, τα οποία αποτελούν ένα σηµαντικό παγκόσµιο brand.

Παρουσιάζει ζυµαρικά ολικής άλεσης και µε δηµητριακά
Ασφαλώς, η περσινή χρονιά-σταθµός καθιστά το 2023 µία ιδιαίτερα απαιτητική χρονιά για τη ΜΑΚΒΕΛ – Eurimac, τόσο για τη διατήρηση όσο και για την ανάπτυξη αυτού του momentum. Και µε αυτό το δεδοµένο, η εταιρεία δεν θα µπορούσε να λείπει από την έκθεση Food Expo, στην οποία παραδοσιακά συµµετέχει, αντιµετωπίζοντάς την ως µία ευκαιρία για να δυναµώσει τη σχέση της µε τους υφιστάµενους πελάτες και να συναντηθεί µε νέους δυνη-τικούς πελάτες, τόσο της ελληνικής όσο και της παγκόσµιας αγοράς. Αυτό που παρουσιάζει φέτος η ΜΑΚΒΕΛ – Eurimac είναι η δυνατότητά της να προσφέρει µια µεγάλη γκάµα κλασικών και εξειδικευµένων ζυµαρικών. Συγκε-κριµένα, παρουσιάζει δύο τύπους ζυµαρικών ολικής άλεσης, δύο ολικής άλεσης µε βρώµη, καθώς και ζυµαρικά µε 5 διαφορετικά δηµητριακά.

Από τους καλύτερους καταναλωτές ζυµαρικών του κόσµου ο Έλληνας
Έχοντας πλούσια εµπειρία µέσα από τη δραστηριότητά της τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, η εταιρεία έχει διαπιστώσει πως, όσον αφορά στα ζυµαρικά, ο Έλληνας καταναλωτής είναι από τους «καλύτερους» στον κόσµο, καθώς η χώρα µας παρουσιάζεται στην τέταρτη θέση της παγκόσµιας λίστας στην ανά κάτοικο κατανάλωση ζυµαρικών, µετά τις Ιταλία, Τυνησία και Βενεζουέλα. Γενικότερα, ο Έλληνας χαρακτηρίζεται ως ένας καλός γνώστης της γεύσης και άρα ένας απαιτητικός πελάτης.

Βέβαια, είναι γεγονός ότι κάθε χώρα έχει τις ιδιαιτερότητες της όσον αφορά στα διαφορετικά σχήµατα και προϊόντα στα οποία είναι συνηθισµένος ο κάθε λαός, όµως αυτό που είναι σηµαντικό είναι να κερδίσει κανείς την εµπιστοσύνη του κάθε λαού, και αυτό τελικά αντανακλά στη γενικότερη εντύπωση που έχουν οι κάτοικοι της κάθε χώρας για την ποιότητα και για την αξία των ελληνικών προϊόντων.

Σηµαντικός παράγοντας η ανάδειξη των ελληνικών πρώτων υλών
Ο κλάδος των τροφίµων είναι ένας κλάδος που συνεισφέρει σηµαντικά στην ελληνική οικονοµία, ενώ η ελληνική κουζίνα θεωρείται µία σηµαντική δύναµη στο χώρο της γαστρονοµίας, και πολλοί τη θεωρούν παγκοσµίως ισάξια µε την ιταλική.

Αυτό είναι κάτι που προφανώς αντανακλά και στις ελληνικές βιοµηχανίες τροφίµων, που στηρίζουν αυτή την κουζίνα, παράγουν προϊόντα µε πρώ-τες ύλες που οι περισσότερες είναι ελληνικές, και άρα συνεισφέρουν σε αυτή την καταξίωση της ελληνικής κουζίνας. Όσον αφορά ειδικότερα τη ΜΑΚΒΕΛ – Eurimac, η εταιρεία χρησιµοποιεί µόνο ελληνικά σκληρά σιτηρά κι ανταγωνίζεται τις ιταλικές µακαρονοβιοµηχανίες µε τα ιταλικά στάρια τους, µε ιδιαίτερα θετικά αποτελέσµατα στις περισσότερες αγορές του κόσµου.

Η εταιρεία θεωρεί σηµαντικό παράγοντα την ανάδειξη των ελληνικών πρώτων υλών, ενώ ένας άλλος παράγοντας είναι η ύπαρξη κονδυλίων και προγραµµάτων για συνεχείς αναβαθµίσεις και βελτιώσεις της τεχνολογικής και ενεργειακής υποδοµής, που µαζί µε την επένδυση των χρηµάτων από µέρους των βιοµηχανιών τροφίµων, θα βοηθήσουν τη ΜΑΚΒΕΛ – Eurimac να συνεχίσει να ανταγωνίζεται εταιρείες που προέρχονται από χώρες µε πολύ µεγαλύτερο ΑΕΠ και βιοµηχανική παράδοση.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αγγελάκης: Ενισχύει τις εξαγωγές και ετοιμάζει νέα, καινοτόμα προϊόντα

Στη διαδικασία υλοποίησης ενός δυναµικού πλάνου εξαγωγών βρίσκεται η Αγγελάκης, επιδιώκοντας να αναπτύξει περαιτέρω την εξαγωγική της δραστηριότητα, µέσω της εδραίωσής της στις υφιστάµενες αγορές όπου δραστηριοποιείται, αλλά και της εισόδου της σε νέες. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία προχώρησε πρόσφατα στην περαιτέρω στελέχωση του τµήµατος εξαγωγών της, αναθέτοντας τη διεύθυνση του Τµήµατος Εξαγωγών στον Νίκο Βόπη, στέλεχος µε πολυετή εµπειρία στον χώρο των πωλήσεων και των εξαγωγών τροφίµων, που τα τελευταία 5,5 χρόνια κατείχε τη θέση του Regional Sales Lead για την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη στην Παλίρροια ΑΕ.

Μιλώντας στο FOODReporter, η Έλενα Καραγιάννη, εµπορική διευθύντρια της εταιρείας, δήλωσε ότι αυτήν τη στιγµή, το ποσοστό των εξαγωγών της Αγγελάκης αποτελεί το 10% του συνολικού κύκλου εργασιών της. Η εταιρεία εξάγει νωπά και κατεψυγµένα προϊόντα σε χώρες εντός και εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, µε πιο πρόσφατη αγορά αυτή του Κατάρ, στην οποία τοποθετήθηκε η σειρά προϊόντων Ελαιοπουλάκι στις αρχές του 2023, µετά την πολύ επιτυχηµένη της πορεία στην αγορά των Ηνωµένων Αραβικών Εµιράτων. Οµοίως, και η τοποθέτηση των προϊόντων Ελαιοπουλάκι στην αγορά του Χονγκ Κονγκ, που υλοποιήθηκε το 2021, κρίνεται µέχρι στιγµής ιδιαίτερα επιτυχηµένη.

Επαφές µε συνεργάτες και αγοραστές στη Food Expo
Η Αγγελάκης θα έχει επαφές µε συνεργάτες και αγοραστές, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό στη φετινή Food Expo, στην οποία η εταιρεία συµµετέχει σταθερά κάθε χρόνο, προκειµένου να εισπράξει τον παλµό της αγοράς και να έρθει σε άµεση επαφή τόσο µε τους επαγγελµατίες του κλάδου όσο και ευρύτερα µε το καταναλωτικό κοινό. Στη φετινή έκθεση, η εταιρεία θα παρουσιάσει όλη την γκάµα προϊόντων της, µεταξύ των οποίων το µοναδικό Ελαιοπουλάκι, τα βραβευµένα πανέ προϊόντα κοτόπουλου και οι gluten-free προτάσεις της. Μάλιστα, µέχρι το τέλος του έτους η Αγγελάκης αναµένεται να παρουσιάσει στην αγορά και νέα, καινοτόµα προϊόντα.

Τα προϊόντα της Αγγελάκης απευθύνονται τόσο σε Έλληνες όσο και σε ξένους καταναλωτές, και η διαπίστωση της εταιρείας είναι ότι στην εποχή της παγκοσµιοποίησης, οι ανάγκες φαίνεται να µην διαφοροποιούνται σηµαντικά ανάµεσα στους καταναλωτές των ανεπτυγµένων χωρών, έχοντας ως κοινό παρονοµαστή την ευαισθητοποίηση απέναντι στο περιβάλλον και σε θέµατα ευζωίας, τη στροφή σε µια πιο υγιεινή διατροφή και την έµφαση στην ποιότητα της πρώτης ύλης, ενώ τα τελευταία χρόνια παρατηρείται και η τάση για ready-to-cook προϊόντα που προσφέρουν ευκολία και ταχύτητα.

Το πρόβληµα των αδειοδοτήσεων απειλεί τον κλάδο της πτηνοτροφίας
Όσον αφορά στη γενικότερη κατάσταση στον ελληνικό κλάδο τροφίµων και το τι πρέπει να γίνει για να αναπτυχθεί περισσότερο, ο διευθύνων σύµβουλος της εταιρείας, Θάνος Αγγελάκης, ανέφερε στο FOODReporter:

«Ο κλάδος πηγαίνει καλά, αλλά σίγουρα µπορεί και πολύ καλύτερα. H χώρα µας διαθέτει έναν πρωτογενή τοµέα µε εξαιρετικά χαρακτηριστικά που σε µεγάλο βαθµό παραµένουν αναξιοποίητα.

Η κορυφαία ποιότητα των φυτικών και των ζωικών προϊόντων µας δεν µετατρέπεται, όσο θα µπορούσε, σε πολλαπλάσια αξία, µέσω µιας δυναµικής διαδικασίας µεταποίησης και τυποποίησης. Σε σηµαντικό βαθµό τα εµπόδια είναι θεσµικά και κανονιστικά.

Παρόλο που τα τελευταία χρόνια έχουµε µια στενή σχέση συνεργασίας µε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίµων για τα θεµελιώδη προβλήµατα του κλάδου της πτηνοτροφίας, όπως είναι το µείζον θέµα της αδειοδότησης των µονάδων µας, µέχρι στιγµής δεν έχουν ληφθεί οι αποφάσεις και τα µέτρα που απαιτούνται ώστε να δοθούν οριστικές λύσεις.

Σε αυτό το σηµείο, πρέπει να επισηµάνω ότι αν δεν επιλυθούν άµεσα τα θέµατα των αδειοδοτήσεων, το 50% του κλάδου της πτηνοτροφίας θα βρεθεί εκτός αγοράς. Επιπλέον, το γεγονός ότι ο κλάδος δεν επιδοτήθηκε κατά την περίοδο της πανδηµίας και έµεινε εκτός από τις επιδοτήσεις για τις ζωοτροφές, µας κάνει να πιστεύουµε ότι δεν βρισκόµαστε στην ατζέντα των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης. Εν ολίγοις, διαθέτουµε το υπόβαθρο, την ποιότητα, τις υποδοµές και την τεχνογνωσία για να είµαστε πρωταγωνιστές στη διεθνή αγορά. Χρειαζόµαστε όµως ένα πολύ πιο αποτελεσµατικό και λειτουργικό πλαίσιο που θα µας απελευθερώσει και θα µας επιτρέψει να επικεντρωθούµε στην καινοτοµία και στην ανάπτυξη».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Kapelis Packaging: Έφερε στην Ελλάδα την παραγωγή του Halopack

Στη Food Expo 2022 η Kapelis Packaging έφερε σε μια πρώτη επαφή με την ελληνική αγορά το σύστημα Halopack, που λόγω της καινοτομίας του, αγκαλιάστηκε γρήγορα από τις βιομηχανίες τροφίμων που πρωτοπορούν στις νέες τεχνολογίες. Φέτος, μέσω της Food Expo 2023, η εταιρεία ενισχύει ακόμη περισσότερο την παρουσία του σκεύους Halopack, καθώς πλέον παράγεται στις εγκαταστάσεις της στην Ελλάδα. Σκοπός της εταιρείας είναι να δει από κοντά ο κόσμος της βιομηχανίας τα πλεονεκτήματα του οικολογικού αυτού σκεύους και να υιοθετήσει την τεχνολογική εξέλιξη που προσφέρει, εξασφαλίζοντας μείωση του πλαστικού έως και κατά 90% ανά σκεύος, με πολλές δυνατότητες όπως ψύξης, κατάψυξης, αναθέρμανσης σε φούρνο, ποιοτικής εκτύπωσης σε κάθε πλευρά κ.α.

Η καινοτομία του Halopack
Το σκεύος Halopack® είναι το πρώτο και πιο αναγνωρισμένο παγκοσμίως χάρτινο σκεύος με ικανότητα φραγής αερίων που δημιουργήθηκε ποτέ. Η τεχνολογία αυτή εφαρμόζεται ήδη από προμηθευτές συσκευασμένων τροφίμων σε εταιρείες όπως: Lidl Europe, Aldi, Carrefour, Marks and Spencer, Coop, Unilever, Ahold Delhaize κ.ά. Το σκεύος είναι κατάλληλο για συσκευασία τροποποιημένης ατμόσφαιρας (MAP) και skin pack χωρίς κόλλα και πρόσθετα, εξασφαλίζοντας διατήρηση ή και επέκταση της διάρκειας ζωής των συσκευασμένων προϊόντων.

Ήδη πολλές εταιρείες στην Ελλάδα και την Κύπρο, βλέποντας τα πολλαπλά οφέλη της συσκευασίας αυτής έχουν ήδη προσθέσει στην γκάμα τους τα σκεύη Halopack, τα οποία πλέον βλέπει κανείς σε ράφια αλυσίδας supermarket, στα έτοιμα γεύματα της Meallion, της POT & PAN, του Δειπνοσοφιστήριον, της Farmers’ Fresh, στα «Τραγανάκια» των Κουλουράδων, στα κρεατοσκευάσματα της Vioma και του Drakoulis, στις βιολογικές ελιές της Bio Olives και σύντομα σε πολλούς νέους πελάτες της Kapelis Packaging. Σημειωτέον ότι η εταιρεία έλαβε τρεις σημαντικές διακρίσεις στα βραβεία Green Awards 2022, κατακτώντας μεταξύ άλλων και τον κορυφαίο τίτλο “Brand of the Year 2022”, αλλά και την πρόσφατη χρυσή διάκριση “Excellence in Promoting Sustainability” στα βραβεία FEA (Food Experts’ Awards).

Παραγωγή σε clean room
Όπως προαναφέραμε, πλέον η παραγωγή του Halopack γίνεται στις εγκαταστάσεις της Kapelis Packaging στο Κορωπί, κατόπιν μίας σημαντικής επένδυσης που πραγματοποίησε για τον σκοπό αυτό η εταιρεία, κρίνοντας ότι η ανάγκη για μαζική διάθεση ενός τόσο καινοτόμου σκεύους καθιστά την παραγωγή του από μία ελληνική εταιρεία ως επιτακτική ανάγκη και εκτιμώντας ότι ακόμη και σε δύσκολους καιρούς όπως αυτοί που ζούμε, η κίνηση αυτή αναμένεται να ενισχύσει τόσο την τοπική οικονομία, όσο και το αίσθημα οικολογικής συνείδησης του κοινού. Η παραγωγή των σκευών γίνεται εντός καθαρού χώρου (Clean room), με υψηλών προδιαγραφών ψυκτικές μονάδες για διατήρηση σταθερών 24/7 συνθηκών θερμοκρασίας και υγρασίας και φίλτρα HEPA (High Efficiency Particulate Air filters), εφάμιλλα στείρων χώρων μονάδων υγείας (ΜΕΘ). Το πάτωμα είναι βαμμένο με διαδοχικές στρώσεις υλικού ειδικής βαφής.

Τα φώτα είναι τεχνολογίας LED, ώστε να εξασφαλίζεται η μικρότερη δυνατή ενεργειακή κατανάλωση και να μην προσδίδεται θερμότητα στο χώρο. Η είσοδος του προσωπικού στο χώρο γίνεται από ξεχωριστό ενδιάμεσο διαμέρισμα (airlock), στο οποίο γίνεται η διαδικασία του καθαρισμού και της ένδυσης με τα πρότυπα μέτρα ατομικής προστασίας, και από εκεί μεταβαίνει στο χώρο της παραγωγής. Η είσοδος των υλικών της παραγωγής γίνεται σε ξεχωριστό διαμέρισμα (material airlock), και μεταφέρονται σε ενδιάμεσο χώρο προσωρινής αποθήκευσης, στον οποίο γίνεται η διαδικασία της εξισορρόπησης της υγρασίας του χαρτονιού (procurement) και παραμένει για χρόνο τριών ημερών, μέχρι να προχωρήσει στο χώρο παραγωγής. Οι συνθήκες του χώρου παρακολουθούνται μέσω συστήματος διαχείρισης χώρου (Building Management System – BMS) και το οποίο ορίζει επίπεδα συναγερμού σε περίπτωση που οποιαδήποτε από τις συνθήκες ξεφεύγει από τις προδιαγραφές. Τα δεδομένα των συνθηκών καταγράφονται συνεχώς και αποθηκεύονται σε εξωτερικό αρχείο, ώστε να ελέγχονται από το Τμήμα Ποιοτικού Ελέγχου της εταιρείας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

El Sabor: Ο στόχος της κατάκτησης της κορυφής της Ευρώπης στην παραγωγή nacho chips

Σε αύξηση της δυναμικότητας στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις αφορούσε η επένδυση των 4,9 εκατ. ευρώ της El Sabor που είχε ενταχθεί στις 31 Δεκεμβρίου 2022 στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου, όπως επιβεβαίωσε στο FOODReporter ο Marketing Director της εταιρείας, Σωτήρης Καπνίτης.

«Έχουμε δημιουργήσει νέες κτιριακές εγκαταστάσεις που φιλοξενούν μια υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής nacho chips, πλησίον της υφιστάμενης μονάδας παραγωγής. Το έργο έχει ολοκληρωθεί ως προς την κατασκευή του κτιρίου, αλλά εντός τους προγραμματίζεται να φιλοξενηθούν δύο ακόμη νέες γραμμές παραγωγής nacho chips», σημείωσε ο κ. Καπνίτης. «Στο αμέσως επόμενο στάδιο ξεκινάμε την κατασκευή μιας τεράστιας αποθήκης πρώτων υλών και συνεχίζουμε δυναμικά με ένα επενδυτικό πλάνο που θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2025. Με την αύξηση της δυναμικότητας παραγωγής, σχεδιάζουμε να γίνουμε η μεγαλύτερη παραγωγός εταιρεία nacho chips σε ολόκληρη την Ευρώπη, από πλευράς τονάζ», συμπλήρωσε ο Marketing Director της El Sabor.

Η El Sabor εξάγει τα προϊόντα της σε 60 διαφορετικές χώρες, με πολύ ισχυρό αποτύπωμα στη Βουλγαρία και την Κύπρο, δηλαδή εντός της βαλκανικής ζώνης, που την ενδιαφέρει πάρα πολύ, δίχως αυτό να σημαίνει ότι επικεντρώνεται μόνο εκεί. Πλησιάζει το 70% επί του ετήσιου τζίρου της σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, αν και θεωρεί την ελληνική αγορά ως «τη σημαντικότερη, καθώς είναι ηγέτιδα δύναμη». Ο περαιτέρω στόχος για την εταιρεία είναι να καθιερωθεί στις «χώρες-κλειδιά» που έχει ορίσει.

Η El Sabor ολοκλήρωσε το 2022 με άνοδο κύκλο εργασιών κατά 16%, αλλά ευτύχησε να δει άνοδο και στον συνολικό όγκο πωλήσεων.

Η παγκόσμια πρώτη της καινούριας μεξικάνικης σειράς προϊόντων «Sabor de Mexicanos»
Η εταιρεία παρουσίασε σε παγκόσμια πρώτη στη food Expo 2023 μια καινούρια μεξικάνικη σειρά προϊόντων «Sabor de Mexicanos», η οποία περιέχει όλα όσα χρειάζεται για να παρασκευάσει κανείς μεξικάνικες λιχουδιές (tacos, nachos και fajitas) στο σπίτι του, εκτός από το κρέας και τα λαχανικά. Περιλαμβάνονται οι τορτίγιες, τα τσιπς, τα μιξ μπαχαρικών και οι σάλτσες.

«Η άνοδος στις πωλήσεις της τορτίγιας επιβεβαιώνει την τάση της αναζήτησης νέων, εναλλακτικών γεύσεων από πλευράς του καταναλωτικού κοινού. Βοηθάει όμως και ότι η τορτίγια είναι πιο υγιεινή από άποψη θερμίδων και όγκου», εξήγησε ο κ. Καπνίτης. Η El Sabor είναι ο ηγέτης στην κατηγορία της τορτίγιας, αν και τα τελευταία χρόνια έχουμε δει κι άλλες εταιρείες να δραστηριοποιούνται στον τομέα. «Πρεσβεύουμε την προσιτή τιμή με την καλύτερη δυνατή ποιότητα και εξαιρετικές πρώτες ύλες στο portfolio μας, στις οποίες δεν θα πάψει ποτέ να επενδύει η εταιρεία», είπε ο κ. Καπνίτης.

«Προτιμούμε να μη δίνουμε μακρινές ημερομηνίες λήξης στις τορτίγιες, επειδή ενθαρρύνουμε το να φτάσει το προϊόν στο στόμα του καταναλωτή, όσο γίνεται πιο φρέσκο, με την αυθεντική γευστική εμπειρία», διευκρίνισε. «Στην μεταπανδημική περίοδο, επανήλθαμε στη “ρουτίνα” μας, η οποία είναι να δημιουργούμε νέους, καινοτόμους κωδικούς, να μεγαλώνουμε τις υφιστάμενες προϊοντικές μας σειρές και να έχουμε επαφή με τους συνεργάτες μας, αλλά και τον τελικό καταναλωτή», τόνισε ο Marketing Director της El Sabor. Η εταιρεία διατηρεί κεντρικές συνεργασίες με τα Village Cinemas, με τα καταστήματα Γρηγόρης και με την Pizza Fan.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Έρχονται ενισχυμένες αρμοδιότητες του ΕΛΓΟ Δήμητρα για την πιστοποίηση φέτας

Σε θετική κατεύθυνση θεωρεί ότι βρίσκεται το «Ενιαίο ρυθμιστικό πλαίσιο για την οργάνωση και λειτουργία του ΕΛΓΟ Δήμητρα» ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Παναγιώτης Χατζηνικολάου, μιλώντας σχετικά στο FOODReporter.

Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο βρίσκεται επί του παρόντος στις νομοπαρασκευαστικές επιτροπές της Βουλής, πριν κατατεθεί προς ψήφιση. Την περασμένη Πέμπτη, η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Φέτας (ΕΔΟΦ) είχε εκδώσει σκληρή ανακοίνωση, μέσα από την οποία είχε καταγγείλει έως και κρατική «αδιαφορία» για το προϊόν της φέτας ΠΟΠ. Ο πρόεδρος Ιωάννης Βιτάλης είχε αποκαλύψει στο FOODReporter γόνιμες συναντήσεις με τους δύο υπουργούς της τελευταίας τετραετίας, που τελικά αγνοήθηκαν στο νομοσχέδιο.

Εκ μέρους του ΕΛΓΟ Δήμητρα, ο κ. Χατζηνικολάου επιβεβαιώνει ότι υπάρχουν «λιμνάζουσες» περιπτώσεις ελέγχων με παραβατικά ευρήματα, ακόμη και κυρώσεις που όντως δεν έχουν εφαρμοστεί. «Είναι θετικό που το νομοσχέδιο επιδιώκει να δώσει με νόμο το δικαίωμα στον ΕΛΓΟ Δήμητρα να αφαιρεί προσωρινά την πιστοποίηση από βιομηχανία κατά τη διάρκεια των ελέγχων, εφόσον εκείνη ελέγχεται μετά από καταγγελίες.

Επίσης, αν η πιστοποίηση παραγωγής φέτας τελικά ανακληθεί μόνιμα μετά από σχετικά ευρήματα στους ελέγχους, απαγορεύεται από οποιαδήποτε εταιρεία, παλιά ή νέα, να χρησιμοποιεί εγκαταστάσεις, όπου είχε παραχθεί φέτα από εταιρεία που της ανακλήθηκε η πιστοποίηση. Αυτά προβλέπονταν μόνο από κανονισμούς και αμφισβητούνταν από νομικούς που υπερασπίζονταν τα συμφέροντα των εταιρειών στις οποίες είχε εντοπιστεί παράβαση. Τώρα θα πρόκειται για νόμο του κράτους, με τη θεσμική κατοχύρωση που αυτό συνεπάγεται», επισήμανε ο κ. Χατζηνικολάου στο FOODReporter και πρόσθεσε ότι η δυνατότητα του ΕΛΓΟ Δήμητρα να εγκρίνει πιστοποιήσεις πενταετούς διάρκειας «δεν είναι κάτι αρνητικό».

Διαλλακτικός ο ΕΛΓΟ Δήμητρα για επιστροφή μέρους των παρακρατούμενων εισφορών
Σε ό,τι αφορά τις παρακρατούμενες εισφορές του φόρου γάλακτος, τις οποίες διεκδικούν πίσω οι παραγωγοί και μεταποιητές φέτας μέσα από την ΕΔΟΦ,, ο κ. Χατζηνικολάου σημείωσε: «Ο ΕΛΓΟ Δήμητρα δεν είναι αρνητικός στο να δίνει μέρος των χρημάτων των εισφορών προς διαχείριση από τους ίδιους τους παραγωγούς ή από την ΕΔΟΦ. Επειδή όμως τα έξοδα για το σύνολο των ελέγχων και των ελεγκτικών μηχανισμών δεν πληρώνονται από τον κρατικό προϋπολογισμό, εμείς κάθε χρόνο θα παρουσιάζουμε αναλογιστική μελέτη για τα έξοδα που απαιτούνται για λογαριασμό του ΕΛΓΟ Δήμητρα και ό,τι περισσεύει, μπορεί να διαμοιράζεται στους παραγωγούς για δικές τους ενέργειες και προωθήσεις».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter