Έτος απαντήσεων το 2023 για τη στρατηγική και την αντεπίθεση της Bel Hellas σε όλα τα κανάλια πώλησης

Οριακή μείωση κύκλου εργασιών αναμένεται να καταγράψει και το 2022 η Bel Hellas, όπως δήλωσε αποκλειστικά στο FOODReporter ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας, Μπενζεμάν Μπρετόν.
Θυμίζουμε ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2021 είχε κλείσει στα 13,95 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 6,8% σε σχέση με τα 14,96 εκατ. ευρώ του 2020. Η πτώση του τζίρου οφείλεται κατά κύριο λόγο στη στρατηγική απόφαση του Ομίλου Bel να πωλήσει τον τίτλο του τυριού Leerdammer στον γαλλικό όμιλο Lactalis. Σε άλλες χώρες το Leerdammer είχε μικρή διείσδυση στην αγορά, στην Ελλάδα όμως σταθερά βρισκόταν μεταξύ 20% και 25% ως μερίδιο στο συνολικό τζίρο της ελληνικής θυγατρικής. Η Bel Hellas πούλησε και το 2022 περισσότερες από 90 εκατομμύρια μερίδες τυριού.

Το 2023, έτος όπου συμπληρώθηκαν τα 20 χρόνια που η μητρική εταιρεία διατηρεί δικά της γραφεία στην Ελλάδα, φαίνεται πως θα είναι και το έτος όπου θα δοθούν απαντήσεις για τις όποιες αλλαγές στρατηγικής. Η πώληση του Leerdammer επιβεβαίωσε τη στρατηγική στροφή του Ομίλου Bel από την τυροκομία στην εστίαση στο τομέα του healthy snacking. Τα τριγωνάκια-μερίδες του δημοφιλούς στην Ελλάδα La Vache qui Rit, που φέτος συμπλήρωσαν 102 χρόνια από το πρώτο τους λανσάρισμα, εκτός της λογικής της ευκολίας on-the-go γεύματος, συμπεριλαμβάνουν μια υγιή διατροφική μερίδα, κατάλληλη για κατανάλωση ως σνακ από παιδιά και μεγάλους, όπως ορίστηκε από σχετικές έρευνες.

Οι αλλαγές ισορροπιών που επέφερε η αφαίρεση του Leerdammer από το portfolio του Ομίλου Bel
Μετά την πώληση του Leerdammer, η Bel Hellas έπαψε να είναι ο ηγέτης στην κατηγορία των συσκευασμένων τυριών στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο. «Από την τρίτη ή την τέταρτη θέση, δεν έχεις τη δυνατότητα να επιτύχεις τα ίδια πράγματα», δήλωσε με νόημα ο κ. Μπρετόν. Η αποχώρηση του Leerdammer σχεδόν συνέπεσε με την έναρξη της συνεργασίας με την MS-PS Greece, ως προς το merchandising. Στην Bel Hellas δείχνουν να έχουν αναγνωρίσει τη μεγαλύτερη φροντίδα που χρειάζεται το ράφι. Στην υποκατηγορία των αλειφόμενων τυριών σε μερίδες, η εταιρεία απέκτησε ισχυρό ανταγωνισμό την τελευταία διετία από εγχώριους παίκτες της ίδιας λογικής (premium εύκολα προσβάσιμη συσκευασία και υγιεινή πρώτη ύλη) και από branded προϊόντα παραγωγής από τυρί ιδιωτικής ετικέτας. Η Bel Hellas, αναμφίβολα ηγέτης της υποκατηγορίας, είδε το ποσοστό της να πέφτει από το 95% στο 63%. «Αναμφίβολα χάσαμε όγκους πωλήσεων το 2022», είπε ο κ. Μπρετόν.

Στα αλειφόμενα τυριά συσκευασίας τύπου «σκαφάκι» υπάρχει ο αντίστοιχος La Vache qui Rit κωδικός, όμως δεν μπορεί να συγκριθεί ευθέως με τα ανταγωνιστικά τυριά της κατηγορίας, ως περισσότερο επεξεργασμένο, εισαγόμενο τυρί. «Εξετάζουμε πώς θα μπορέσουμε να ενημερώσουμε καλύτερα το κοινό μας για το προϊόν που περιμένει από εμάς στο ράφι και φιλοδοξούμε να είμαστε ιδιαίτερα ενεργοί σε επίπεδο marketing, με διαφημιστικές καμπάνιες και μέσω social media», σημείωσε ο κ. Μπρετόν. Σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, η Bel Hellas θα επικεντρωθεί, με κινήσεις marketing και μέσω ερευνών, στο να κατανοήσει ακόμη περισσότερο τις ανάγκες του ελληνικού καταναλωτικού κοινού.

Η έξαρση των αγορών στο σούπερ μάρκετ το 2020 και το 2021, στη συγκυρία της πανδημίας του κορωνοϊού, δεν στάθηκε ιδιαίτερος σύμμαχος. «Έχουμε ένα πολύ ποιοτικό προϊόν, υγιεινό, με πολύ καλά συστατικά και εύκολα προσβάσιμο. Για τους λόγους αυτούς, θα λέγαμε ότι τοποθετείται στην premium κατηγορία. Οι αγορές μέσω διαδικτύου από τα σούπερ μάρκετ, που αναπτύχθηκαν πολύ εν μέσω πανδημίας, δεν μπορούμε να πούμε ότι μας βοήθησαν. Τα προϊόντα Babybel και La Vache qui Rit σπάνια τα τοποθετεί κανείς στη λίστα με τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ που επιθυμεί να κάνει, πόσο μάλλον αν ψωνίζει ηλεκτρονικά. Πρέπει να δει κανείς το προϊόν. Έχουμε κάποια στοιχεία που δείχνουν ότι όλο και λιγότερο οι γονείς παίρνουν μαζί τα παιδιά τους στο σούπερ μάρκετ, ώστε εκείνα να ζητήσουν τα προϊόντα», εξήγησε ο κ. Μπρετόν και πρόσθεσε: «Για ένα μεγάλο διάστημα, ήταν κλειστά και τα σχολεία, οπότε χάσαμε την ευκαιρία να συμπεριληφθούμε στο δεκατιανό ή στο σνακ των μαθητών».

Η αύξηση των τιμών σε πρώτες ύλες και συσκευασία και η «πράσινη» στροφή του Ομίλου
Η επιδίωξη του Ομίλου Bel για χρησιμοποίηση περισσότερων «πράσινων» πρώτων υλών στη συσκευασία είναι ικανή να δώσει λύσεις σε προβλήματα που ανέκυψαν με την αύξηση του ενεργειακού κόστους και της τιμής πρώτων υλών. «Αν ήταν δική μου απόφαση, θα ήθελα να μπορούσα να σας εγγυηθώ ότι θα έχουμε αντικαταστήσει το αλουμίνιο στα τριγωνάκια-μερίδες του La Vache qui Rit μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Ενώ υπάρχει η στρατηγική σκέψη σε επίπεδο Ομίλου να αντικατασταθεί από εναλλακτικό υλικό, φιλικό προς το περιβάλλον, συναφές με το χαρτί, θα πρέπει να προηγηθούν ποιοτικοί έλεγχοι και εκ νέου ανάλυση της αλυσίδας μεταφοράς και εφοδιασμού2, ώστε να εγγυηθούμε ότι θα παραμείνει η ίδια ποιότητα στο τελικό προϊόν. Σε επόμενο στάδιο, θα εξετάσουμε αν επηρεαστεί και η ημερομηνία λήξης του προϊόντος, η οποία επί του παρόντος αποτελεί ένα από τα πλεονεκτήματά μας παγκοσμίως, πέρα από τη λογική της ξεχωριστής μερίδας», υπογράμμισε στο FOODReporter ο κ. Μπρετόν. Η αύξηση των τιμών στο αλουμίνιο υπήρξε ένας μόνο από τους καθοριστικούς παράγοντες αύξησης κόστους, που οδήγησαν σε ανατιμήσεις των προϊόντων του Ομίλου Bel παγκοσμίως. Ας μην ξεχνάμε ότι παράλληλα αυξήθηκαν τα κόστη μεταφοράς και ενέργειας, αλλά και οι τιμές των πρώτων υλών, δηλαδή στο γάλα και στα υλικά συσκευασιών, πέρα από το αλουμίνιο. «Αναγκαστήκαμε σε παγκόσμιο επίπεδο να αυξήσουμε τιμές, όμως δεν μετακυλήσαμε το σύνολο των αυξήσεων, επειδή αν ανεβάσουμε κατά πολύ την τιμή, θα χάσουμε σε κατανάλωση», επισήμανε ο κ. Μπρετόν. Ένας άλλος πολύ σημαντικός λόγος είναι οι αυξήσεις στην πρώτη ύλη του γάλακτος. Ο Όμιλος Bel διατηρεί μακροχρόνια συνεργασία με την ένωση παραγωγών APBO (Bel West Producers Association), οι οποίοι παρέχουν το γάλα των ζώων τους ως κτηνοτρόφοι εταίροι. Κυρίως εξαιτίας της ανόδου του ενεργειακού κόστους και εκείνου των ζωοτροφών, εκείνοι έδωσαν μάχη για «μια δίκαιη τιμή στο γάλα», κάτι που ο Όμιλος από την πρώτη στιγμή υποστήριξε. Το γάλα που χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη για τα προϊόντα Babybel και La Vache qui Rit που κυκλοφορούν στην Ελλάδα προέρχεται κατά 95% από τη Γαλλία και κατά 5% από τις εγκαταστάσεις στη Σλοβακία.

Η επέκταση σε νέα προϊόντα
Στα τυράκια Babybel, από το κλασικό κερί συσκευασίας, ο Όμιλος μετακινείται -σε παγκόσμιο επίπεδο- στο οργανικό κερί, που είναι περισσότερο φυσικό. Οι μεριδοποιημένες συσκευασίες αποτελούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και ο Όμιλος Bel προετοιμάζει το έδαφος ώστε να εκμεταλλευτεί μέσα στα επόμενα χρόνια τις τεχνολογικές καινοτομίες που αναπτύσσει. Το 2016, ο Όμιλος εξαγόρασε τη MOM Group (από την LBO France) και το 2020 απέκτησε τη γαλλική All in Foods, στην προσπάθεια να επεκταθεί περισσότερο στις κατηγορίες των υγιεινών on-the-go σνακ με φρούτα, αλλά και των vegan προϊόντων αντίστοιχα. Οι συγκεκριμένες εξαγορές επικυρώνουν το δόγμα «bel for all, for good», δηλαδή την ολιστική υγιεινή διατροφική προσέγγιση που είναι «για καλό». Μέσω του Ομίλου Bel, η τεχνογνωσία υπάρχει για την αντίστοιχη μετατροπή του προϊοντικού μείγματος και για την Bel Hellas. Άλλωστε, «η ελληνική αγορά είναι κερδοφόρα για τον Όμιλο και βλέπουμε μεγάλη αναξιοποίητη προοπτική σε αυτή», όπως είπε ο κ. Μπρετόν. «Το δόγμα του Ομίλου Bel για τα επόμενα χρόνια είναι “περισσότερες κατηγορίες τροφίμων, περισσότερες συνεργαζόμενες χώρες”. Υπάρχει έτοιμη τεχνογνωσία, ώστε να έρθει ένα νέο προϊόν, είτε on-the-go σνακ φρούτων, είτε vegan τυρί, στην Ελλάδα, μόλις κρίνουμε ότι έχει ωριμάσει η αγορά», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Η διείσδυση της Bel Hellas στα ελληνικά σημεία Ho.Re.Ca.
Η Bel Hellas προσπαθεί να βελτιώσει την παρουσία της στα ράφια του οργανωμένου λιανεμπορίου ακόμη περισσότερο, ώστε να ανεβάσει ξανά αξίες και όγκους πωλήσεων και παράλληλα, να ανοίξει κάθε διαθέσιμο κανάλι: Βάσει αυτής της στρατηγικής, οικοδομήθηκε η συνεργασία με την εταιρεία Διανομεύς, για τη διάθεση επαγγελματικών συσκευασιών των προϊόντων Babybel και La Vache qui Rit, προς σημεία εστίασης και ξενοδοχεία, για την οποία είχε γράψει το FOODReporter. Η εταιρεία Διανομεύς, με έδρα στο Μαρκόπουλο Μεσογαίας, βάσει συμφωνίας, έχει λόγο και σε οποιαδήποτε B2B συνεργασία προκύψει με ξενοδοχείο για συμπερίληψη προϊόντων της Bel Hellas στο πρωινό ή σε οποιοδήποτε άλλο γεύμα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η ανοδική τροχιά των αγροτικών εξαγωγών και τα σχέδια του ΕΘΕΑΣ για συνεταιριστική εξαγωγική εταιρεία

Στη σημασία της γεωργίας και της κτηνοτροφίας στη χώρα μας αναφέρθηκε ο Παύλος Σατολιάς, πρόεδρος της Εθνικής Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΘΕΑΣ) σε παρουσίασή του στο πλαίσιο της 13ης έκθεσης AgroThessaly. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Σατολιάς, οι εξαγωγές ελληνικών αγροτικών προϊόντων συνέχισαν και το 2022 την ανοδική τους τροχιά. Ειδικότερα, το 2020 οι εξαγωγές αυτές ανέρχονταν λίγο πάνω από τα 6 δισεκατομμύρια ευρώ, το 2021 αυξήθηκαν κατά 17,43%, στα 7,07 δισ. ευρώ, ενώ το 2022 κατέγραψαν νέα αύξηση της τάξεως του 18,86%, φτάνοντας τα 8,41 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, η αύξηση αυτή καταγράφεται τόσο στα προϊόντα φυτικής παραγωγής, που αποτελούν το 83,2% των εξαγωγών ελληνικών αγροτικών προϊόντων, όσο και στα προϊόντα ζωικής παραγωγής. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι το ισοζύγιο των αγροκτηνοτροφικών προϊόντων τα δύο τελευταία χρόνια παραμένει πλεονασματικό.

Στη Θεσσαλία παράγεται το 18,8% του ελληνικού γάλακτος
Ο κ. Σατολιάς παρουσίασε ακόμα στοιχεία ειδικότερα για την παραγωγή γάλακτος στη Θεσσαλία, που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη περιφέρεια της Ελλάδας στην παραγωγή γάλακτος, πίσω από την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Συγκεκριμένα, το 2022 η Κεντρική Μακεδονία παρήγαγε περίπου 37 εκατομμύρια κιλά γάλακτος ή το 27,4% επί του συνόλου, με τη Θεσσαλία να ακολουθεί με λίγο πάνω από 25 εκατομμύρια κιλά ή ποσοστό 18,8% επί του συνόλου. Από την ποσότητα αυτή, το 59% αφορά σε πρόβειο γάλα, το 31% σε αγελαδινό και το υπόλοιπο 10% σε γίδινο.

Σχέδια για ίδρυση συνεταιριστικής εξαγωγικής εταιρείας
Σημειώνεται η ΕΘΕΑΣ συντελείται από τους κορυφαίους συνεταιρισμούς της χώρας που καλύπτουν το 90% του κύκλου εργασιών όλων των συνεταιρισμών και αποτελεί το εθνικό θεσμικό όργανο και τη συντονιστική οργάνωση των αγροτικών συνεταιρισμών της Ελλάδας, καθώς και των λοιπών νομικών προσώπων που είναι εγγεγραμμένα στο Εθνικό Μητρώο Αγροτικών Συνεταιρισμών του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, υποστηρίζοντας και προωθώντας τις δραστηριότητες των μελών της και εκπροσωπόντας το συνεταιριστικό κίνημα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Στο πλαίσιο της προώθησης των ελληνικών συνεταιρισμών, η ΕΘΕΑΣ σχεδιαζει τη σύσταση μιας συνεταιριστικής εξαγωγικής εταιρείας, η οποία θα μπορεί να βοηθήσει και τους μικρούς συνεταιρισμούς μέσα από συμβολαιακές σχέσεις, προωθώντας τα προϊόντα τους στις ξένες αγορές, με στόχο τη δημιουργία ενός εργαλείου ενίσχυσης της εμπορικής δραστηριότητας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Yalco: Επενδύσεις στην παραγωγή, εξαγωγές και περαιτέρω ενίσχυση του HO.RE.CA.

Το στρατηγικό της πλάνο ανάπτυξης ανακοίνωσε η ελληνική εταιρεία παραγωγής και εμπορίου ειδών οικιακού και ξενοδοχειακού εξοπλισμού, Yalco, με βασικούς πυλώνες την ενίσχυση της παραγωγής, των εξαγωγών, την περαιτέρω διείσδυσή της στον οικιακό εξοπλισμό και τον κλάδο του ξενοδοχειακού εξοπλισμού, τις ήδη δυνατές μάρκες της Fest και Ionia, με όχημα την ραγδαία ανάπτυξη του τουρισμού.

Αναλυτικότερα, ο προγραμματισμός ξεκινάει με τον εξοπλισμό του εργοστασίου των Οινοφύτων με σύγχρονα μηχανήματα για την παραγωγή των προϊόντων της Fest, μεγάλης δυναμικής, που προσφέρει προϊόντα επίκαιρα, με ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση. Παράλληλα, ανταποκρινόμενη στην τάση του customization, η Yalco υλοποιεί επενδύσεις και στην παραγωγή της Ionia, με την προμήθεια νέων μηχανημάτων και την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού, ώστε να ενισχύσει την παραγωγή εξατομικευμένων προϊόντων και λύσεων. Με τις κινήσεις αυτές, η εταιρεία στοχεύει στην περαιτέρω αύξηση των μεριδίων στον κλάδο του οικιακού και ξενοδοχειακού εξοπλισμού με τις δύο μεγάλες μάρκες της, Fest και Ionia.

Εγκαινιάζει νέες συνεργασίες με οίκους του εξωτερικού
Ταυτόχρονα, οι επενδύσεις στην παραγωγή εξυπηρετούν και την ενισχυμένη εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας. Τα προϊόντα Fest ήδη εξάγονται σε 25 χώρες στον κόσμο, ενώ η πρόσφατη συνεργασία με εξειδικευμένο οργανισμό συμβούλων για την περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων της μάρκας παρουσιάζει ήδη εξαιρετικά αποτελέσματα, ειδικά στην Μέση Ανατολή, όπου η Fest αυξάνει τα μερίδιά της, διαθέτοντας βεβαίως πολυετή παρουσία και εξαιρετικά σημαντικό πελατολόγιο.

Επιπλέον, δεδομένης της ραγδαίας ανόδου του τουρισμού, η Yalco προσηλώνεται στην περαιτέρω διεύρυνση του σχετικού πελατολογίου της, συνεχίζοντας την δυναμική πορεία των τελευταίων ετών. Παράλληλα, εγκαινιάζει νέες συνεργασίες με οίκους του εξωτερικού, διευρύνοντας ακόμα περισσότερο την γκάμα των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, ώστε να ενισχύσει περαιτέρω τις πωλήσεις της στον κλάδο του HO.RE.CA..


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter