Ποια είναι η AS Αγορά που εξαγοράζει ο Σκλαβενίτης

Σε μία ακόμα εξαγορά αλυσίδας σούπερ μάρκετ τοπικής εμβέλειας προχωρά η Σκλαβενίτης, μετά από αυτές της SEP Markets στα Ιωάννινα και της Γέγος στα Μεσόγεια. Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, η Σκλαβενίτης έχει ήδη δώσει τα χέρια με τη διοίκηση της AS Αγορά, μίας αλυσίδας που δραστηριοποιείται στη Λάρισα, έχοντας υπογράψει προσύμφωνο για την εξαγορά της, με σκοπό την ένταξη των καταστημάτων της στο δίκτυο της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ της χώρας. Πλέον αναμένεται η τυπική διαδικασία για την ολοκλήρωση της συμφωνίας, που αναμένεται να διαρκέσει κάποιους μήνες.

Η ίδρυση της αλυσίδας το 2015 και οι διοικητικές ανακατατάξεις
Τα καταστήματα «Αγορά» αποτελούν δημιούργημα της εταιρείας Σανίδας – Παπακωνσταντίνου, την οποία ίδρυσαν το 2015 ως ομόρρυθμη εταιρεία οι Θανάσης Σανίδας (με μερίδιο 70%) και Χαράλαμπος Παπακωνσταντίνου (με μερίδιο 30%), ενώ το 2017 μετατράπηκε σε Ι.Κ.Ε., με τον Θανάση Σανίδα να αυξάνει το μερίδιό του στο 90% αγοράζοντας από τον συνέταιρό του ποσοστό 20% εναντι 10.000 ευρώ. Ωστόσο, ο Θανάσης Σανίδας αποχώρησε από την εταιρεία το 2021, με τις Θεοπούλα Μπότα και Μαρία Μπλέκα να μπαίνουν με ποσοστά 30% και 50% αντίστοιχα, ενώ τον Χαράλαμπο Παπακωνσταντίνου να αυξάνει το μερίδιό του στο 20%.

Στα 10 εκατ. ευρώ ο τζίρος της αλυσίδας το 2021
Η αλυσίδα διαθέτει σήμερα εννέα υποκαταστήματα, εκ των οποίων τα έξι στη Λάρισα, και με την εξαγορά της η Σκλαβενίτης αναμένεται να ενισχύσει το αποτύπωμά της στον θεσσαλικό κάμπο. Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατα δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, ο τζίρος της το 2021 είχε διαμορφωθεί οριακά κάτω από τα 10 εκατομμύρια ευρώ, όμως τα αποτελέσματά της ήταν ζημιογόνα, τόσο προ φόρων και τόκων (-99.247 ευρώ), όσο και μετά (-140.641 ευρώ), έναντι κερδών το 2020, χρονιά κατά την οποία είχε ευνοηθεί, όπως και συνολικά ο κλάδος των σούπερ μάρκετ, από τον αντίκτυπο της πανδημίας.

Σωρευμένες ζημίες και αρνητικά ίδια κεφάλαια
Παράλληλα, σύμφωνα πάντα με τις οικονομικές καταστάσεις της AS Αγορά, στο τέλος του 2021 το σύνολο των βραχυπροθέσμων υποχρεώσεων της εταιρείας υπερέβαινε το σύνολο των κυκλοφορούντων περιουσιακών στοιχείων κατά το ποσό των 2.161.475,33 ευρώ, ενώ οι σωρευμένες ζημιές ανέρχονταν σε 1.230.966,49 ευρώ και το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας είχε καταστεί αρνητικό.

Μάλιστα, η διοίκηση της εταιρείας γνωστοποιούσε την πρόθεσή της να προβεί σε μια σειρά ενεργειών για την ενίσχυση της ρευστότητάς της, συμπεριλαμβανομένων της διερεύνησης της δυνατότητας αύξησης εταιρικού κεφαλαίου με την καταβολή μετρητών από τους υφιστάμενους ή νέους εταίρους, της διαπραγμάτευσης βασικών συμβάσεων με προμηθευτές για επαναπροσδιορισμό των όρων αποπληρωμής και τη διοικητική και οργανωτική αναδιάρθρωση, με σκοπό την περαιτέρω περιστολή του λειτουργικού κόστους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Πόσο κρυφά μη ελληνικό γάλα έχει η ελληνική αγορά;

Τις δυσκολίες του να είσαι κτηνοτρόφος εν έτει 2023 ανέδειξε ο Σοφοκλής Φιλιππίδης, πρόεδρος του Ινστιτούτου Ελληνικού Γάλακτος, μιλώντας στο FOODReporter.

«Προ της πανδημίας του κορωνοϊού, πουλούσαμε το γάλα στις γαλακτοβιομηχανίες σε τιμές μεταξύ €0,385 και €0,40 ανά λίτρο, που ήταν και πάλι χαμηλές. Η τιμή Μαρτίου 2023 έφτασε από κάποιες θεσσαλικές γαλακτοβιομηχανίες στα €0,52 το λίτρο, που ούτε κατά διάνοια δεν καλύπτει το αυξημένο ενεργειακό κόστος και τις τιμές των ζωοτροφών», τόνισε ο κ. Φιλιππίδης.

Το ζήτημα του σταθερά υψηλού κόστους ζωοτροφών και οι επανερχόμενες σκέψεις για θανατώσεις ζώων
Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Ελληνικού Γάλακτος στάθηκε στο κλίμα που έχει δημιουργηθεί από την πλευρά των γαλακτοβιομηχανιών ότι οι τιμές στις ζωοτροφές έχουν αποκλιμακωθεί, κάτι που, κατά τη γνώμη του, δεν είναι ακριβές.

«Θέλω να είμαι δίκαιος. Αγοράζουμε λίγο πιο φθηνά το καλαμπόκι, αλλά ακρίβυνε η σόγια, οπότε το τελικό αποτέλεσμα είναι… ισοπαλία», δήλωσε χαρακτηριστικά. Την άποψη ότι η μείωση στα κόστη ζωοτροφών είναι ένας «μύθος» είχε φιλοξενήσει και την Παρασκευή το FOODReporter, βάσει των όσων είχε δηλώσει ο πρόεδρος της Ένωσης Φυλής Χολστάιν Ελλάδος (ΕΦΧΕ), Ηλίας Κοτόπουλος.

«Από τον περσινό Νοέμβριο δεν έχει αλλάξει το έργο, είμαστε θεατές ενός φαύλου κύκλου. Πάλι οι κτηνοτρόφοι δεν θα τα βγάζουν πέρα, πάλι θα σκεφτούν και κάποιοι θα αναγκαστούν να θανατώσουν ζώα. Θα υπάρξει έλλειψη ελληνικού γάλακτος.

Όλα αυτά γίνονται επειδή οι γαλακτοβιομηχανίες νοιάζονται περισσότερο να βελτιώσουν τα δικά τους οικονομικά αποτελέσματα», συμπλήρωσε ο κ. Φιλιππίδης. Η κατανάλωση γάλακτος, τουλάχιστον στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο, δεν δείχνει να έχει μειωθεί, παρά το ντόμινο που δείχνει ότι οδηγούμαστε σε μείωση παραγόμενων ποσοτήτων από ελληνικές φάρμες και κοπάδια.

«Γιατί έχουν αλλάξει οι διατάξεις του άρθρου 82 του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών, αναφορικά με την αναγραφή των χωρών προέλευσης γάλακτος, για συσκευασμένο γάλα και γιαούρτι και το Υπουργείο δεν απαντά στο αίτημα για εκ νέου τροποποίηση; Μήπως έχει γεμίσει η ελληνική αγορά με γάλα που συσκευάζεται ως ελληνικό, αλλά δεν προέρχεται από ελληνική παραγωγή;», διερωτήθηκε ο κ. Φιλιππίδης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Philosofish: Ολοκλήρωσε την εξαγορά της Aurora Salmon ΑΕ

Την εξαγορά της εταιρείας μεταποίησης και συσκευασίας καπνιστού σολομού Aurora Salmon ΑΕ επιβεβαίωσε η Philosofish. Το εργοστάσιο της εταιρείας βρίσκεται στη Βιομηχανική Περιοχή Λαμίας και διατηρούσε και ιχθυοτροφείο σολωμού στην περιοχή του Γοργοποτάμου Φθιώτιδας.

Με τη συγκεκριμένη εξαγορά, η Philosofish στοχεύει στον εμπλουτισμό των δραστηριοτήτων της, στο πλαίσιο της αναπτυξιακής της πορείας, όπως δήλωσε στο FOODReporter ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νίκος Λυμπέρης.

Προκύπτει ότι ο στόχος της Philosofish είναι να αξιοποιήσει διαφορετικά τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις που περιήλθαν στην ιδιοκτησία της. «Το κτίσμα μεταποίησης σολομού της Aurora Salmon θα χρησιμοποιηθεί εξολοκλήρου ως μεταποιητήριο το οποίο θα εξυπηρετεί τις ανάγκες απεντέρωσης, φιλετοποίησης και όλων των λοιπών ενεργειών που σχετίζονται με την επεξεργασία και συσκευασία φρέσκων ψαριών της Philosofish», σημείωσε σχετικά ο κ. Λυμπέρης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter