Vero Cereal: Επέκταση σε ροφήματα και vegan προϊόντα, με πρώτη ύλη από τους Μύλους Κρήτης

Την καινοτομία του vegan κιμά προς πλάσιμο παρουσιάζουν οι Μύλοι Κρήτης, υπό την ετικέτα «Vero Cereal». Ο vegan κιμάς προγραμματίζεται να λανσαριστεί προς σημεία εστίασης και ξενοδοχεία σε πρώτη φάση και η τοποθέτησή του στα ράφια του οργανωμένου λιανεμπορίου θα ακολουθήσει σε επόμενο στάδιο, αν και εφόσον στο πρώτο στάδιο γνωρίσει θετική ανταπόκριση.
Όπως πληροφορήθηκε το FOODReporter, ο vegan κιμάς αρχικά θα πωλείται σε μη πλασμένη μορφή, ώστε ο κάθε σεφ να έχει την ευχέρεια να προσθέσει τις δικές του δημιουργικές σταθερές. Θα προσφέρεται, ωστόσο, ακόμη και στη μορφή του έτοιμου burger μπιφτεκιού. Πρόκειται για κιμά με βασικές πρώτες ύλες τη βρώμη, το σιτάρι και τον αρακά, με την προσθήκη καρυκευμάτων, αποξηραμένου δυόσμου και μαϊντανού. Η σειρά vegan κρεάτων «Vero Cereal» των Μύλων Κρήτης περιλαμβάνει και vegan λουκάνικο και μείγμα vegan κοτόπουλου, είτε για κοτομπουκιές (nuggets), είτε για σουβλάκια κοτόπουλο.

Οι συνέργειες της σύμπραξης «Delights of Crete»
Οι Μύλοι Κρήτης προσπαθούν να οργανώσουν συνέργειες με άλλες εταιρείες, προκειμένου να επιτύχουν οικονομίες κλίμακας για νέα ή υπάρχοντα προϊόντα. Το cluster εταιρειών «Delights of Crete» που απαρτίζει αυτό το πρώτο βήμα οργάνωσης αφορά τους Μύλους Κρήτης και τη θυγατρική τους Βιομηχανία Γάλακτος Κρήτης με διακριτικό τίτλο «Βέρο Κρητικό» κι ακόμη, την ΑΒΕΑ ελαιολάδου και σαπουνιών και τη Βιοχύμ, εταιρεία χυμών και αιθέριων ελαίων. Η πρωτοβουλία αφορά συνεργασίες σε επίπεδο παραγωγής, παραγωγικού εξοπλισμού, marketing, έρευνας και ανάπτυξης (R&D). Πρόκειται για παραγωγικές εταιρείες που έχουν όλες έδρα την Κρήτη. Η συνεργασία αφορά, ανά περίπτωση, και την ένταξη προϊόντων της μιας εταιρείας στο portfolio άλλης, όταν πρόκειται για δικό της πελάτη, που επιθυμεί να πραγματοποιήσει παραγγελίες διαφορετικών μεταξύ τους προϊόντων, που είναι όμως διαθέσιμα εντός της σύμπραξης. «Αντί για ξεχωριστές επενδύσεις, έχουμε επικεντρωθεί στις παραγωγικές συνεργασίες. Το κίνητρο είναι οι οικονομίες που μπορούν να επιτευχθούν με βάση την παραγωγή και την ανταλλαγή χρήσης παραγωγικού εξοπλισμού», σημείωσε, μιλώντας στο FOODReporter, η διευθύντρια marketing της Μύλοι Κρήτης, Θεανώ Σπυριδογιάννη.

Οι λύσεις για τη βιοτεχνική αρτοποιία και η έμφαση στις υγιεινές διατροφικές επιλογές
Η βιοτεχνική αρτοποιία ενδιαφέρει πολύ τους Μύλους Κρήτης, ως ένας από τους βασικούς τομείς ενδιαφέροντος, εμπλουτίζοντας την γκάμα της. Οι Μύλοι Κρήτης παρουσίασαν το Vero Cereal, ως ρόφημα βρώμης με χαρουπόμελο και κακάο, το οποίο αποτελεί ολοκληρωμένο προϊόν για το ράφι του σούπερ μάρκετ, τη μικρή λιανική και το τοπικό αρτοποιείο. «Ωστόσο, πριν από το τελικό μείγμα, εμείς μπορούμε να εμπορευτούμε ένα πρόμειγμα ως πρώτη ύλη για ροφήματα καρπών», εξήγησε η κυρία Σπυριδογιάννη. «Οι Μύλοι Κρήτης αποτελούν τον μοναδικό μύλο στην Ελλάδα που ακολουθεί όλα τα στάδια επεξεργασίας και την πλήρη διαδικασία για την άλεση του ιδιαίτερου δημητριακού της βρώμης, η οποία προέρχεται από 100% ελληνική παραγωγή», πρόσθεσε.

Εδώ και πολλά χρόνια, οι Μύλοι Κρήτης εστιάζουν στη λογική της υγιεινής διατροφής. «Ξεκινήσαμε από τα εμπλουτισμένα άλευρα, που περιέχουν βιταμίνες, φυλλικό οξύ και σίδηρο. Μέσα στα χρόνια έχουμε εξελίξει την γκάμα των προϊόντων μας, με προϊόντα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, Healthy baking, αλεύρι βρώμης, αλεύρι Dinkel, και ιδιαίτερα δημητριακά, όπως το Tritordeum, το οποίο αποτελεί διασταύρωση σκληρού σιταριού και άγριου κριθαριού και παράλληλα, βιώσιμη καλλιέργεια, με αρχικό σπόρο από το εξωτερικό, αλλά με καλλιέργεια στη Θεσσαλία», υπογράμμισε η κυρία Σπυριδογιάννη.

Οι Μύλοι Κρήτης δίνουν έμφαση σε διατροφικά προϊόντα, με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά. «Σημεία ανάδειξης στην Αρτόζα 2023 ήταν η βρώμη και το χαρούπι», δήλωσε στο FOODReporter ο διευθύνων σύμβουλος των Μύλων Κρήτης, Αλέξανδρος Μαρκαντωνάκης. «Χρησιμοποιούμε ελληνική βρώμη και κρητικό χαρούπι, εντάσσουμε τα παραδοσιακά προϊόντα και πρώτες ύλες στη βιοτεχνική και βιομηχανική αρτοποιία», συμπλήρωσε.

Τα φυτικά ροφήματα Vero Cereal βρίσκονται στα σούπερ μάρκετ ΣΥΝ.ΚΑ, Χαλκιαδάκης στις τοπικές αγορές της Κρήτης, με προοπτική συμφωνιών και με άλλες αλυσίδες εκτός Κρήτης στο άμεσο μέλλον.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σύνδεσμος Αλευροβιομηχάνων Ελλάδος: Σε πτώση οι τιμές σιτηρών και αλεύρων

Πτωτική τάση στις τιμές των σιτηρών, η οποία έχει περάσει και στην αγορά των αλεύρων, βλέπει ο διευθύνων σύμβουλος των Μύλων Κρήτης, Αλέξανδρος Μαρκαντωνάκης, ο οποίος διατελεί επίσης πρόεδρος του Συνδέσμου Αλευροβιομηχάνων Ελλάδος. «Η αγορά ρυθμίζεται από μόνη της και ακολουθεί τους κανόνες του κόστους και της ζήτησης», δηλώνει, μιλώντας στο FOODReporter στο περιθώριο της Αρτόζα 2023 και εξηγεί τους λόγους: «Παραδοσιακά, η Ουκρανία δεν ήταν ο κύριος τροφοδότης της Ελλάδας σε σιτηρά. Η χώρα μας εμπορευόταν περισσότερο από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (κυρίως Γερμανία και Γαλλία) και των Βαλκανίων. Σε αυτές τις αγορές οι παραγγελίες δεν μεταβλήθηκαν. Εφόσον παρέμεινε και η δυνατότητα προμήθειας σιτηρών και από Ρωσία, το όποιο πρόβλημα εξομαλύνθηκε. Στην επανεκκίνηση της αγοράς, όταν δηλαδή ξεκίνησε πάλι η Ουκρανία να είναι σε θέση να προμηθεύσει σιτάρι, πουλούσε σε πολύ χαμηλότερες τιμές συγκριτικά με ανταγωνιστικούς της προμηθευτές. Αυτό βοήθησε αρχικά να μην ανέβουν κι άλλο οι τιμές».

Ο πόλεμος στην Ουκρανία δημιούργησε μεγάλες ανατιμήσεις σε όλα τα υλικά και κυρίως, στο σιτάρι. Αυτό ακολουθήθηκε και από τα κόστη μεταφορικών και ενέργειας, αλλά και στα υλικά συσκευασίας και στα πρόσθετα που χρησιμοποιούνται στο αλεύρι. Σταδιακά, ένα μέρος των ανατιμήσεων πέρασε στο επόμενο βήμα της παραγωγής, δηλαδή στο αλεύρι. «Ήταν υπαρκτός ο κίνδυνος της έλλειψης της πρώτης ύλης, αλλά εμφανίστηκε ως διογκωμένος σε σύγκριση με την πραγματικότητα. Υπήρξε κενό στην τροφοδοσία, όταν τα πλοία που πήγαιναν να φορτώσουν δημητριακά στην αρχή του πολέμου, αδυνατούσαν να φορτώσουν. Το πρόβλημα της ανόδου των τιμών εξομαλύνθηκε, επειδή δεν ίσχυσε η απαγόρευση προς τα ρωσικά πλοία να εφοδιάσουν χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ήταν ανοικτή η Ευρωπαϊκή Ένωση να επιτρέψει να έρθει ρωσικό σιτάρι στην Ελλάδα», σημειώνει ο κ. Μαρκαντωνάκης.

Ο παράγοντας χρηματιστήριο για την τιμή των σιτηρών
Η τιμή του σιταριού αποτελεί χρηματιστηριακή τιμή, οπότε προσδιορίζεται από μια σειρά παραγόντων και καταστάσεων. Η άνοδος των τιμών στο σιτάρι δεν ορίζεται από τα εσωτερικά δεδομένα προσφοράς και ζήτησης κάθε χώρας, αλλά χρηματιστηριακά και κυρίως, από το χρηματιστήριο του Σικάγο των ΗΠΑ και επηρεάζει τα υπόλοιπα χρηματιστήρια των commodities. «Οι τιμές με τις οποίες αγοράζουμε το σιτάρι στην Ελλάδα επηρεάζονται περισσότερο από το χρηματιστήριο του Παρισιού», υπογραμμίζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Αλευροβιομηχάνων Ελλάδος.

«Τα παράγωγα των χρηματιστηριακών τιμών των σιτηρών, ενώ αρχικά χρησιμοποιούνταν για να λύσουν θέματα παραγωγής και βιομηχανίας, στη συνέχεια συνετέλεσαν στο να ισχύουν στο σύνολο της αγοράς εντελώς διαφορετικοί κανόνες από αυτούς της προσφοράς και της ζήτησης», επισημαίνει ο κ. Μαρκαντωνάκης και προσθέτει: «Ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει την τιμή των δημητριακών είναι οι τιμές του πετρελαίου, επειδή αν εκείνες ανέβουν θα επηρεαστούν οι καλλιέργειες των αγροτών, επειδή υπάρχει μεγάλος πειρασμός τιμής και συνεπακόλουθα, θα κατευθυνθούν προς το βιοντίζελ (καλλιέργειες ελαιοκράμβης, για παράδειγμα). Επηρεάζει ακόμη το κομμάτι των αυξημένων ναύλων, ως προς τον εφοδιασμό».

«Η αλευροβιομηχανία απορρόφησε μεγάλο μέρος των συνολικών αυξήσεων, αν και μετακύλησε ένα σημαντικό μέρος των ανατιμήσεων προς την αγορά, αλλά όχι στο σύνολό τους», συμπληρώνει. «Το φθινόπωρο προέκυψαν νέα προβλήματα στην τροφοδοσία εξαιτίας του αυξημένου ανταγωνισμού μεταξύ των μύλων σιτηρών. Όλοι οι μύλοι προέκριναν την επάρκεια από την πιθανότητα να αντιμετωπίσουν έλλειψη πρώτης ύλης. Εκ των υστέρων, ο κίνδυνος έλλειψης δεν ήταν υπαρκτός», καταλήγει ο κ. Μαρκαντωνάκης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Tupperware: Ξαφνικό «λουκέτο» στο εργοστάσιο στη Θήβα

Τη διοίκηση του εργοστασίου της Tupperware στη Θήβα καταγγέλει η Γενική Συνομοσπονδία Εργαζομένων Ελλάδος (ΓΣΕΕ), υποστηρίζοντας ότι με πρόσχημα το υψηλό εργατικό κόστος, βάζει λουκέτο στο μοναδικό εργοστάσιο που έχει στην Ελλάδα.

Αναλυτικότερα, βάσει της ανακοίνωσης που εξέδωσε η ΓΣΕΕ στις 8 Μαρτίου 2023, καταγγέλλεται η αιφνιδιαστική κίνηση της διοίκησης του εργοστασίου της Tupperware Hellas, σύμφωνα με την οποία κάλεσε τους εργαζόμενους της να υπογράψουν οικειοθελείς αποχωρήσεις, λαμβάνοντας λίγα περισσότερα χρήματα από τις νόμιμες αποζημιώσεις, ώστε να ολοκληρώσει το λουκέτο έως τα μέσα Απριλίου 2023, χωρίς να προσκρούσει στο νόμο που προβλέπει συγκεκριμένο ποσοστό απολύσεων ανά μήνα.

Σύμφωνα με τη ΓΣΕΕ, μέσω της εν λόγω απόφασης, περίπου 150 εργαζόμενοι χάνουν τη δουλειά τους.

Κέρδη 1,36 εκατ. ευρώ το 2021
H Tupperware ιδρύθηκε το 1946 δημιουργώντας προϊόντα αποθήκευσης τροφίμων, ενώ το 1964 η εταιρεία έρχεται και στην Ελλάδα. Τρία χρόνια μετά την έλευση της γνωστής εταιρείας προϊόντων αποθήκευσης τροφίμων στην Ελλάδα, ξεκινάει η λειτουργία του μοναδικού ελληνικού της εργοστασίου στη Θήβα.

Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα, το εργοστάσιο της Θήβας είναι ένα από τα τέσσερα στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της Tupperware Hellas, στη χρήση του 2021 ο κύκλος εργασιών της παρουσίασε αύξηση κατά 11,02% και ανήλθε στα 45.278.715,40 ευρώ από τα 40.785.540.74 ευρώ, με τα καθαρά κέρδη της να αγγίζουν τα 1.359.587,43 ευρώ από τα 470.226,42 ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter