Euroshop 2023: Σε πρωταγωνιστικό ρόλο οι λύσεις retail technology

«Πρωταγωνίστρια» στη φετινή Euroshop, τη μεγαλύτερη έκθεση στον κόσμο για το χώρο του retail, η οποία διεξάγεται αυτές τις μέρες στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας, αναδεικνύεται η κατηγορία του retail technology, η οποία είναι η κατηγορία με τους περισσότερους εκθέτες. Συγκεκριμένα, την κατηγορία του retail technology αντιπροσωπεύουν 659 εκθέτες, επί συνόλου 2.179 εκθετών (δηλαδή περίπου το 30%), παρουσιάζοντας διαφόρων ειδών λύσεις για κάθε ανάγκη του λιανεμπορίου και της εφοδιαστικής αλυσίδας, όπως ράφια, ψυγεία, φωτισμό, marketing, εξοπλισμό, καθαριότητα, ασφάλεια κλπ.

Όπως αναφέρει στο FOODReporter ο Σάββας Τορτοπίδης, retail expert και πρώην Διευθυντής Ψηφιακού Μετασχηματισμού της Μασούτης, που βρίσκεται στο Ντίσελντορφ, για την έκθεση, οι κύριοι πυλώνες των λύσεων προσφέρουν οι εκθέτες του κλάδου είναι: self-checkout συστήματα, συστήματα ηλεκτρονικής παραγγελίας εντός του καταστήματος, ηλεκτρονικές ετικέτες και ψηφιακά προφίλ ραφιών, digital signage, robots, rfid λύσεις για self checkout και διαχείριση αποθέματος, πολλά μηχανήματα ανακύκλωσης συσκευασιών με διαφορετικά σενάρια υλοποίησης, και πολλές λύσεις για τη βελτιστοποίηση του αποθέματος και τη βελτιστοποίηση τιμών και προσφορών.

Όλα τα παραπάνω, όπως σημειώνει ο ίδιος, αθροίζουν στη βελτίωση της καταναλωτικής εμπειρίας, στη φροντίδα για το περιβάλλον, με παράλληλη εναρμόνιση ως προς τις σχετικές νομοθεσίες και οδηγίες, και στην ενίσχυση της κερδοφορίας των αλυσίδων μέσω του εξορθολογισμού αποθεμάτων και προσφορών.

Οι ελληνικές συμμετοχές
Σημειωτέον ότι οι ελληνικές εταιρείες που συμμετέχουν στη Euroshop 2023 είναι οι εξής:

  • Angelina Mannequins
  • Artsteel Androniadis
  • Crystal Coolers & Freezers
  • Exponymo Ramantanis – Stathatos
  • Fotodiastasi – FPS Illumination
  • Markakos Constructions
  • VETA
  • Viva Wallet

Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Πίνδος: Άνοδος τζίρου κατά 18% το 2022, κοτόπουλα ελευθέρας βοσκής στις εξαγωγές και νέες επενδύσεις και λανσάρισμα στο τέλος του 2023

Η Πίνδος ΑΠΣΙ ακολουθεί για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Chick Leaders», μοναδικής ευρωπαϊκής ποιότητας και γεύσης, το οποίο περιλαμβάνει την προώθηση του κοτόπουλου ελευθέρας βοσκής σε χώρες της Μέσης Ανατολής και ιδιαίτερα, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και στο Κατάρ.

Ελευθερία Μασούρα, Head of Marketing and Communications, ΑΠΣΙ Πίνδος

Ο γενικός διευθυντής της Πίνδος, Λάζαρος Τσακανίκας, δήλωσε στο FOODReporter ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας έκλεισε το 2022, γύρω στα 340 εκατ. ευρώ, ανοδικά κατά 18%, εν συγκρίσει με την οικονομική χρήση του 2021. «Η κερδοφορία είναι λίγο καλύτερη από το 2021», συμπλήρωσε ο κ. Τσακανίκας.

«Παρ’ όλες τις δυσκολίες της στο οικονομικό περιβάλλον, την ενεργειακή κρίση και την αύξηση στις τιμές ζωοτροφών, το 2022 ήταν μια καλή χρονιά για την εταιρεία. Προσπαθήσαμε να απορροφήσουμε το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων που δεχτήκαμε, ώστε να μη φτάσει στον τελικό καταναλωτή, αλλά τελικά δεν αποφύγαμε την ανατίμηση των προϊόντων κατά 15% μεσοσταθμικά», δήλωσε στο FOODReporter η επικεφαλής marketing και επικοινωνίας της Πίνδος, Ελευθερία Μασούρα.

Οι εξαγωγές της Πίνδος αντικατόπτριζαν το 7% του τζίρου της για το 2022 και στόχος είναι μέσα στο 2023 να φτάσουν το 10% του συνολικού κύκλου εργασιών, μαζί με τις εξαγωγές σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Οι συνεργασίες της Πίνδος στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν ξεκινήσει από το 2021, με διανομής στο κομμάτι του food service των σημείων εστίασης. Η εταιρεία «έχει ανεβάσει τα μανίκια» για να προχωρήσει και σε συνεργασίες στο οργανωμένο λιανεμπόριο, όπου δεν έχει τοποθετηθεί ακόμη. Είναι μεγάλη η διαδικασία για τις εγκρίσεις προϊόντων κρέατος και για τις σχετικές πιστοποιήσεις Halal. «Χρειάζεται και μια συνεργασία με εταιρεία διανομής, η οποία θα σε βάλει στο σούπερ μάρκετ», συμπλήρωσε ο κ. Τσακανίκας.

Το αποτύπωμα της ευρωπαϊκής δράσης «Chick Leaders» και οι νέες επενδύσεις του συνεταιρισμού σε καινούριες γραμμές παραγωγής και νέα λανσαρίσματα
Η Πίνδος πραγματοποίησε και events γευστικής δοκιμής για το κοτόπουλο ελευθέρας βοσκής στο περίπτερό της, στην τρίτη χρονιά που συμμετέχει στην έκθεση τροφίμων και ποτών του Ντουμπάι. Η Πίνδος είναι η μοναδική ελληνική εταιρεία στο «Chick Leaders». «Τα ελληνικά κοτόπουλα έχουν διαφορετική εμφάνιση από αυτά που αναγνωρίζουν στη Μέση Ανατολή. Πρόκειται για το κιτρινωπό χρώμα και το διαφορετικό σωματότυπο του κοτόπουλου, με τη γεύση να είναι επίσης εντελώς διαφορετική», υπογράμμισε ο κ. Τσακανίκας.

Η επένδυση της Πίνδος ΑΠΣΙ για τα έτοιμα ψημένα κοτόπουλα τέθηκε σε πλήρη λειτουργία μέσα στο 2022 και τώρα η εταιρεία προετοιμάζει την επόμενη επένδυση για την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος πτηνοσφαγείου.

Πρόκειται για νέα γραμμή παραγωγής για 8.000 πτηνοσφαγές την ώρα, που ανεβάσει τη συνολική δυναμικότητα παραγωγής του πτηνοσφαγείου σε 12.000 ανά ώρα και αναμένεται να υλοποιηθεί μέσω τριών παράλληλων επενδυτικών σχεδίων που εντάχθηκαν στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου και συνολικό προϋπολογισμό 12 εκατ. ευρώ

Η Πίνδος υπολογίζει το τέλος του 2023 ως το καταληκτικό χρονικό διάστημα για το λανσάρισμα του νέου της, ιδιαίτερου προϊόντος, που ψιθυρίζεται ότι θα πρεσβεύει έναν διαφορετικό, πιο υγιεινό τρόπο διατροφής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Greekexports: Πάνω από 250 ελληνικές εξαγωγικές συνεργασίες και επέκταση δραστηριοτήτων στην Αίγυπτο

Τις 250 συνεργασίες με ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες για πιστοποιήσεις έχει ξεπεράσει η Greekexports SMPC, κατανεμημένες περίπου ισόποσα για τα πρότυπα halal, kosher και vegan/vegetarian. Οι πρώτες ελληνικές εταιρείες που αναπτύχθηκαν από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας εξαγωγικά σε μουσουλμανικές χώρες, ιδίως στη Μέση Ανατολή δημιούργησαν τη ζήτηση για την πιστοποίηση Halal.

Με την διαπίστευση της Halal Assurance and Quality (HAQ) Greece στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα τον Σεπτέμβριο του 2021, άνοιξε και για τον ελληνικό κλάδο κρέατος η συγκεκριμένη αγορά. Η HAQ Greece συμμετείχε με περίπτερο για δεύτερη φορά στην Gulfood 2023, ώστε να αναδείξει την μεγάλη ευκαιρία που διαθέτουν σήμερα οι ελληνικές εταιρίες να εξάγουν στις χώρες του Κόλπου.

«Επεκτεινόμαστε και σε άλλες αγορές. Έχουμε ανοίξει καινούριο γραφείο στην Αίγυπτο, η οποία είναι μια αγορά που ενδιαφέρει, επειδή υπάρχει ενδιαφέρον για εξαγωγή σε Ευρώπη και τρίτες χώρες. Συνολικά, ασχολούμαστε με τις σχετικές πιστοποιήσεις σε Ελλάδα, Κύπρο, υπόλοιπα Βαλκάνια και Αίγυπτο», δήλωσε στο FOODReporter η Νατάσα Κουζουκάκη, επικεφαλής πωλήσεων και επιχειρησιακή υπεύθυνη της εταιρείας Greekexports SMPC.

Το κομμάτι των πωλήσεων και του πελατολογίου της HAQ Greece SMPC το έχει αναλάβει από την αρχή η Greekexports SMPC, η οποία αποτελεί και το τοπικό γραφείο της Balkan Kosher για αντίστοιχες πιστοποιήσεις. Αμφότερες οι εταιρείες έχουν έδρα τη Θεσσαλονίκη.

Η Greekexports SMPC εκπροσωπεί και την πιστοποίηση V-Label, ως επίσημος πάροχος πιστοποίησης για vegan και vegetarian προϊόντα. Η πιστοποίηση V-Label αναπτύσσεται ραγδαία στην Ελλάδα, σύμφωνα με όσα μοιράστηκε με το FOODReporter η κυρία Κουζουκάκη: Ξεπέρασε στα τέλη του 2022 τις 100 πιστοποιήσεις μετά από μόλις δυόμιση χρόνια δραστηριοποίησης στην Ελλάδα.

Ποια είναι τα προϊόντα που επιδέχονται πιστοποίησης Halal
Είναι λανθασμένη η αντίληψη ότι τα προϊόντα Halal αφορούν μόνο το κρέας, επειδή υπάρχουν συστατικά ζωϊκής προέλευσης και σε άλλα τρόφιμα, τα οποία θεωρούνται σημαντικά για την πιστοποίηση Halal, όπως η ζελατίνη ή τα αρώματα και γεύσεις που περιλαμβάνουν αιθανόλη. «Πιστοποίηση Halal λαμβάνουν και τα αναψυκτικά: Περιλαμβάνουν ποσοστό αιθανόλης και εμείς ερχόμαστε να επιβεβαιώσουμε το περιεχόμενο ποσοστό, ώστε να είναι αποδεκτό για τον μουσουλμάνο. Αφορά τη διαχείριση της αλκοόλης καθώς επίσης και οποιοδήποτε πρόσθετο συστατικό είναι επεξεργασμένο, άρα ενέχει κινδύνους για να μην είναι Halal. Οπότε, θα πρέπει το κάθε συστατικό να είναι ελεγμένο, ως κατάλληλο για κατανάλωση από μουσουλμάνο», επεσήμανε η κυρία Κουζουκάκη. Μια άλλη συχνή παρανόηση είναι ότι ο έλεγχος και η τελική πιστοποίηση τροφίμων ως Halal αφορά ή σχετίζεται με οργανοληπτικό έλεγχο ή με οποιαδήποτε θρησκευτική διαδικασία.

«Οι μεγάλοι διαπιστευμένοι φορείς, ανάμεσά τους και η HAQ Greece SMPC, ελέγχονται και αυτοί με τη σειρά τους από αρμόδιους ανώτερους φορείς για την τήρηση των standards και για την ορθή διεξαγωγή των επιθεωρήσεων», συμπλήρωσε η κυρία Κουζουκάκη. Πριν από λίγες εβδομάδες ολοκληρώθηκε η διαδικασία της ετήσιας ανανέωσης της διαπίστευσης για την HAQ Greece, από τον φορέα Emirates International Accreditation Center.

Οι προδιαγραφές για τα Halal κρέατα
Για να είναι ένα κρέας Halal, θα πρέπει η σφαγή να γίνει από μουσουλμάνο, να είναι πολύ καλά ακονισμένο το μαχαίρι, να τηρηθεί η διαδικασία animal welfare. Επιβάλλεται να γίνει σωστά η αποστράγγιση του αίματος κι ακόμη, το ένα ζώο να μην αντικρύζει το άλλο όταν πρόκειται να οδηγηθεί σε σφαγή, τα ζώα να είναι υγιή και θα πρέπει να επιθεωρηθεί αν το κάθε ζώο έχει τραφεί σωστά. Στον ίδιο χώρο, δεν είναι αποδεκτό να υπάρχει χοιρινό, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος επιμόλυνσης από μη Halal κρέατα. Ο χώρος σφαγής για Halal προϊόντα διατίθεται αποκλειστικά για αυτά. Κατά τη θανάτωση του ζώου, θα πρέπει να είναι παρών μουσουλμάνος. Η HAQ Greece SMPC έχει επιλέξει έναν μεταδιδακτορικό κτηνίατρο για το ρόλο: Απαιτείται να είναι αναγνωρισμένος ο άνθρωπος που θα δώσει το πιστοποιητικό. Αυτή τη στιγμή, στην πιστοποίηση Halal δεν υπάρχει ένα κοινό αποδεκτό κριτήριο, το οποίο ακολουθούν όλοι. Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα θεωρούνται λίγο πιο αυστηρά ως προς τα standards τους, όπως και η Μαλαισία, η Ινδονησία, η Σιγκαπούρη και η Ταϊλάνδη. Η Σαουδική Αραβία ήταν πιο αυστηρή ως προς το κρέας περισσότερο τα προηγούμενα χρόνια, όμως αυτό έχει πρόσφατα αλλάξει.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter