Στα σκαριά συνεργασία Βιολογικού Χωριού με Έψα για τους κωδικούς bio

Σε συζητήσεις βρίσκεται η Έψα με την αλυσίδα Βιολογικό Χωριό, για την ένταξη των βιολογικών αναψυκτικών bio οργανικής λεμονάδας και οργανικής πορτοκαλάδας στο ράφι, όπως αποκάλυψε ο γενικός διευθυντής της Έψα, Μιχάλης Τσαούτος στο FOODReporter.

Οι συζητήσεις δεν έχουν ακόμη τελεσφορήσει, όμως υπάρχει ενδιαφέρον από την πλευρά του Βιολογικού Χωριού. Αν το deal ολοκληρωθεί, θα μιλάμε για μια σπουδαία «επανασύσταση» στην ελληνική αγορά ενός προϊόντος του εκτεταμένου κωδικολογίου της Έψα, που υπάρχει από το 2011. «Πριν από 12 χρόνια, η διαφορά των €0,20 ανά συσκευασία, ακόμη και σε προϊόντα βιολογικής παρασκευής, είχε σημασία», επεσήμανε ο κ. Τσαούτος.

Η Έψα κινείται στρατηγικά και στο χώρο της εισόδου στο οργανωμένο λιανεμπόριο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, με την προσθήκη τουλάχιστον μία ακόμη αλυσίδας που θα βάλει τα προϊόντα της στο ράφι.

Στη χώρα μέχρι στιγμής η Έψα συνεργάζεται με τα σούπερ μάρκετ Grandiose, ενώ στη Σαουδική Αραβία είναι ήδη τοποθετημένη στις τέσσερις μεγαλύτερες αλυσίδες της οργανωμένης λιανικής. Τα προϊόντα bio σε λεμονάδα και πορτοκαλάδα προωθούνται από την Έψα και στις χώρες της Μέσης Ανατολής, με το επιπλέον ατού του iTQi Superior Taste Award του Διεθνούς Ινστιτούτου Γεύσης (International Taste Institute).

Επαρκούν οι γραμμές παραγωγής της Έψα
Σε ερώτηση του FOODReporter αναφορικά με την επάρκεια της παραγωγικής δυναμικότητας, ο κ. Τσαούτος δήλωσε ευχαριστημένος και επανέλαβε ότι αυτή τη στιγμή η Έψα δεν βρίσκεται στην ανάγκη δημιουργίας νέας γραμμής παραγωγής. Ακόμη και η γραμμή παραγωγής που πρότερα χρησιμοποιείτο για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προς τη Lidl και τώρα θα την απασχολεί το κουτάκι της Ήβη μετά την πρόσφατη συμφωνία με την PepsiCo Hellas, έχει ακόμη περιθώρια να αναλάβει περαιτέρω παραγωγή.

Ο κ. Τσαούτος διευκρίνισε ότι η Έψα ήταν διατεθειμένη να αναλάβει και τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς για 7Up σε κουτάκι (can), αλλά η PepsiCo Hellas θα δεχόταν κάτι τέτοιο μόνο αν το έργο εμφιάλωσης δινόταν «πακέτο» με τις ανάγκες της σειράς cola της Pepsi, κάτι που η Έψα αδυνατούσε να αναλάβει.

Αν και παραδέχεται τον μεγάλο ανταγωνισμό στην κατηγορία των αναψυκτικών, ο κ. Τσαούτος θεωρεί ότι η κίνηση που θα μπορούσε «να ταράξει πραγματικά τα νερά» στην αγορά θα ήταν να προστεθεί ένας ακόμη παίκτης που να προσφέρει αναψυκτικό σε γυάλινο επιστρεφόμενο μπουκάλι.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Kάμπος Χίου: Οι εξαγωγές στις χώρες του Κόλπου και στην Άπω Ανατολή

Ιδιαίτερη αγορά για τους χυμούς και τα φρουτοποτά είναι για την Κάμπος Χίου οι χώρες του Κόλπου, επειδή επιβάλλουν φόρο ζάχαρης 50%, τόσο στα προϊόντα τα οποία περιέχουν ζάχαρη, όσο και σε όσα δεν περιέχουν ζάχαρη, αλλά περιέχουν άλλα γλυκαντικά.

Μέσα στο 2023 αναμένεται να υπάρξει μια «προσπέραση» μεταξύ χωρών εξαγωγών της Κάμπος Χίου: Μέχρι το 2022 η κορυφαία εξαγωγός χώρα για την εταιρεία ήταν η Νότια Κορέα, όμως μέσα στη χρονιά αναμένεται να την προσπεράσει σε πωλήσεις η Σαουδική Αραβία, όπου το αγοραστικό ενδιαφέρον για χυμούς και ποτά φαίνεται ότι είναι ιδιαίτερα έντονο και η Κάμπος Χίου έχει επιτύχει εξαιρετική τοποθέτηση. Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την ειδική πιστοποίηση Emirates Quality Mark.

«Πρόκειται για ειδική πιστοποίηση της Μέσης Ανατολής, με διάφορα στάδια ελέγχου και ικανοποίησης παραμέτρων, αλλά περιλαμβάνει και την πιστοποίηση αυθεντικότητας προϊόντος, που διασφαλίζει ότι ο χυμός είναι αυθεντικός, δεν είναι νοθευμένος και μπορεί να γίνει διακριτή η γεωγραφική προέλευση των βασικών συστατικών του», ενημέρωσε το FOODReporter ο εμπορικός διευθυντής της Κάμπος Χίου, Γιάννης Τράνταλης. «Ουσιαστικά και πρακτικά δεν μπορείς να πουλήσεις χυμό, αν δεν έχεις λάβει τη συγκεκριμένη πιστοποίηση», πρόσθεσε. Το κόστος απόκτησης του Emirates Quality Mark για την Κάμπος Χίου ξεπέρασε τα €25.000. Στη Σαουδική Αραβία, η Κάμπος Χίου είναι τοποθετημένη στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ Panda και Farm Superstores. Επίκειται η είσοδός της και στα υπερμάρκετ και σούπερ μάρκετ Danube.

«Στην έκθεση Gulfood στο Ντουμπάι δεν ερχόμαστε μόνο για να πραγματοποιήσουμε πωλήσεις στο Κατάρ, στο Κουβέιτ, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αλλά ερχόμαστε επειδή αποτελεί κόμβο και τόπο συνάντησης για ολόκληρο τον κόσμο και θα συναντήσουμε αγοραστές και διανομείς και από άλλες χώρες και της Ευρώπης και της Άπω Ανατολής», εξήγησε ο κ. Τράνταλης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΕΤΑΝΑΠ – Samaria: Ολοκλήρωσε επένδυση 500.000 ευρώ για φωτοβολταϊκά

Ολοκληρώθηκε η επένδυση ενεργειακής αναβάθµισης αξίας 500.000 ευρώ στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της ΕΤΑΝΑΠ – Samaria, σε συνεργασία µε την εταιρεία Prime Energy A.E µε έδρα στα Χανιά.

Η κρητική βιοµηχανία εµφιάλωσης του νερού Samaria µε στόχο τη µείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώµατος, εγκατέστησε στη βιοµηχανική µονάδα της που λειτουργεί στον Στύλο Αποκόρωνα συνολικά 2.064 φωτοβολταϊκά πάνελ ισχύος 928,80 KW και αποτελεί µία από τις µεγαλύτερες συνδεδεµένες εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών συστηµάτων net metering στην Κρήτη.

To συγκεκριµένο έργο αποτελεί συνέχεια της πρώτης επένδυσης της εταιρείας η οποία πραγµατοποιήθηκε το 2010 µε την εγκατάσταση δύο φωτοβολταϊκών ισχύος 80 kW.

Τα νέα φωτοβολταϊκά θα καλύψουν το 35-40% της ετήσιας ανάγκης της κρητικής βιοµηχανίας σε κατανάλωση ρεύµατος και θα µειώσουν την απελευθέρωση διοξειδίου του άνθρακα στο περιβάλλον κατά 386 τόνους σε ετήσια βάση.

«Σε ό,τι αφορά στα θέµατα προστασίας του περιβάλλοντος πιστεύαµε πάντοτε ότι η βιοµηχανία οφείλει να προχωρεί σε ενέργειες µείωσης του περιβαλλοντολογικού της αποτυπώµατος συµβάλλοντας έτσι στην παράδοση ενός καθαρού πλανήτη στις επόµενες γενιές. Η νέα επένδυση της ΕΤΑΝΑΠ – Samaria σηµατοδοτεί αυτό ακριβώς το πιστεύω µας και ευθυγραµµίζεται απόλυτα µε την εταιρική µας στρατηγική σε θέµατα προστασίας του περιβάλλοντος», δήλωσε αναφορικά µε τη νέα επένδυση ο πρόεδρος της εταιρείας, Εµµανουήλ Αποστολάκης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter