Στην ΑΒ Βασιλόπουλος το πρόστιμο €319.000 για αισχροκέρδεια από τη ΔΙΜΕΑ

Ημέρα ανακοίνωσης προστίμων σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ για αισχροκέρδεια κατόπιν ελέγχων της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) ήταν η χθεσινή, στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, μαζί με τον αναπληρωτή υπουργό, Νίκο Παπαθανάση και τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλο.

Το πρόστιμο ανακοινώθηκε ότι αφορούσε την αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος για το ακριβές ποσό των €319.000, για το αδίκημα της παραβίασης του ανώτατου επιτρεπτού μεικτού περιθωρίου κέρδους βάσει του ισχύοντος νόμου για την αισχροκέρδεια, όπως το έχει εξηγήσει το FOODReporter.

Η αντίδραση της εταιρείας
Η ΑΒ Βασιλόπουλος επιβεβαίωσε την επιβολή του προστίμου, αν και το θεωρεί «άδικο και αβάσιμο» και υπολογισμένο «με λάθος στοιχεία, λαμβάνοντας υπόψη αρχικές τιμές τιμοκαταλόγου και όχι τελικές τιμές πώλησης». Η αλυσίδα διαφωνεί επίσης με τον όρο της «αθέμιτης κερδοφορίας». «Είναι λάθος να μιλάμε για αθέμιτη κερδοφορία λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση του μικτού περιθωρίου κέρδους ενός μεμονωμένου προϊόντος και μόνο», τονίζουν πηγές της ΑΒ Βασιλόπουλος. Άλλωστε, όπως διευκρινίζουν οι ίδιες πηγές, με την επιβολή της διατήρησης του μεικτού περιθωρίου κέρδους και της μειωμένης τιμής μικτού περιθωρίου κέρδους για μια σειρά από προϊόντα, βάσει των διατάξεων του νόμου 4986/2022, η αλυσίδα εκτιμά ότι δεν λαμβάνεται υπόψη ότι οι τιμές αυτές δεν αποτελούν πραγματικό κέρδος για την επιχείρηση.

Το αιτιολογικό ανακοίνωσης των υπόλοιπων προστίμων
Σύμφωνα με τις ίδιες διατάξεις του νόμου για την αισχροκέρδεια, το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ανακοίνωσε ότι επιβλήθηκαν αντίστοιχα πρόστιμα στη Lidl Ελλάς ύψους €26.880, στην Πέντε ΑΕ ύψους €21.337 και στην ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ύψους €9.330. Η ανακοίνωση των τριών συγκεκριμένων προστίμων, παρά το γεγονός ότι αφορούσαν ποσά κάτω των €50.000, έλαβε χώρα με το αιτιολογικό ότι αφορούν αλυσίδες σούπερ μάρκετ που ήταν υπότροπες, δηλαδή τους είχε επιβληθεί πρόστιμο ξανά στο προηγούμενο διάστημα βάσει του ίδιου νόμου.
Το υπουργείο ενημέρωσε επίσης ότι επιβλήθηκε πρόστιμο €5.000 σε μία εταιρεία και έγιναν συστάσεις σε δύο εταιρείες, αλλά τα ονόματά τους δεν ανακοινώνονται, επειδή αφορούν πρόστιμα κάτω των €50.000 και μη υπότροπες εταιρείες.

Το χρονοδιάγραμμα για τις αλλαγές στα ταμπελάκια των τιμών
Στο μεταξύ, το Υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε ακόμη ότι εντός της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση για τις αλλαγές στα ταμπελάκια των σούπερ μάρκετ, κάτι για το οποίο είχε επίσης γράψει το FOODReporter. Η αλλαγές αφορούν την αύξηση του μεγέθους γραμματοσειράς στην τιμή ανά κιλό ή ανά λίτρο κάθε προϊόντος, ανεξαρτήτως αν μιλάμε για προϊόν γραμμωτού κώδικα (barcode) ή επί ζυγίω και την παράλληλη αναγραφή με έντονους (bold) χαρακτήρες. Στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ αναμένεται να δοθεί χρονικό περιθώριο 30 ημερολογιακών ημερών για να εφαρμόσουν συνολικά τις περιγραφόμενες αλλαγές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Foodrinco: Στόχος για ανάπτυξη 30% το 2023 με όχημα το διπλασιασμό πωλήσεων της μπύρας Craft

Η ανάπτυξη της μπύρας Craft και η εδραίωσή της στο οργανωμένο λιανεμπόριο είναι ο πρώτος και κύριος στόχος της Foodrinco για το 2023, σε ό,τι αφορά τη λιανική πώληση. Έχει συμπληρωθεί ένας χρόνος από το επαναλανσάρισμα της Craft, με νέες ετικέτες και επικοινωνιακή καμπάνια, απόλυτα συμβατή με το DNA του brand, δηλαδή τη Δημιουργία. Η μπύρα Craft βρίσκεται στα ράφια των σούπερ μάρκετ My market, Market In και Θανόπουλος.

Στέλιος Βυτόγιαννης, εμπορικός διευθυντής, Foodrinco

Ο Στέλιος Βυτόγιαννης, εμπορικός διευθυντής της Foodrinco, αποκάλυψε στο FOODReporter ότι «γίνονται συζητήσεις για την είσοδο της μπύρας Craft σε τουλάχιστον δύο ακόμη αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου». «Απευθυνόμαστε στους παίκτες, που είχαν ήδη το προϊόν στο παρελθόν και τώρα σκοπεύουμε να το επανασυστήσουμε», πρόσθεσε ο κ. Βυτόγιαννης. Θυμίζουμε ότι η μπύρα Craft βρισκόταν στα ράφια των αλυσίδων Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος μέχρι και το 2013.

Το τρίπτυχο ανάπτυξης στην εστίαση
Το τρίπτυχο, ανάπτυξης της μπύρας Craft με αύξηση των σημείων στην εστίαση, η επέκταση του ιταλικού αφρώδους οίνου Ferrari και η εδραίωση του ροζέ κρασιού Chateau de Berne θέτει τους άξονες στους οποίους θα εστιάσει η Foodrinco για το 2023, σε ό,τι αφορά τη μαζική εστίαση και τα σημεία Ho.Re.Ca. Ο αφρώδης οίνος Ferrari παράγεται με την ίδια μέθοδο με τη σαμπάνια, είναι τιμολογιακά ανταγωνιστικός, ενώ ποιοτικά είναι εφάμιλλος και μετρά ήδη τέσσερις βραβεύσεις ως ο καλύτερος αφρώδης οίνος από τον πιο έγκριτο διαγωνισμό «The champagne and sparkling wine World Championships». Το προϊόν απευθύνεται κυρίως σε εστιατόρια υψηλής γαστρονομίας και σε ξενοδοχεία πέντε αστέρων.

Ο κ. Βυτόγιαννης μίλησε στο FOODReporter για το επικερδές για την εταιρεία 2022, που έθεσε τις βάσεις για τους συνολικούς στόχους ανάπτυξης της φετινής χρονιάς: «H Foodrinco σημείωσε αύξηση κατά 27% ως προς την αξία πωλήσεων το 2022, συγκριτικά με το 2021 και κατά 21% περίπου στον όγκο πωλήσεων. Τηρώντας στάση αναμονής μέσα στη χρονιά, μόνο στο τελευταίο διάστημα του 2022 αναγκαστήκαμε να εφαρμόσουμε ανατιμήσεις στα προϊόντα μας, κατά 9% στο κρασί και κατά 6,5% στα αναψυκτικά, γι’ αυτό και η διαφορά τζίρου και όγκου πωλήσεων είναι μικρότερη του πληθωρισμού». «Το 2023 προβλέπουμε αύξηση τζίρου κατά 30%, συγκριτικά με το 2022. Ο στόχος μας είναι ο διπλασιασμός του τζίρου στην μπύρα Craft», τόνισε ο κ. Βυτόγιαννης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Νερά Κρήτης: Επέκταση κύκλου εργασιών στο Ho.Re.Ca. μέσω νέων συνεργασιών ιδιωτικής ετικέτας με τοπικά σημεία

Την επέκταση του μεριδίου διείσδυσης στο tailor-made μπουκάλι φυσικού μεταλλικού νερού με ετικέτα σημείου εστίασης επιδίωξε η Νερά Κρήτης ΑΒΕΕ μέσα από τη HORECA 2023.
Σύμφωνα με τον υπεύθυνο πωλήσεων σε σημεία Ho.Re.Ca., Γιάννη Μετεβελή, το ποσοστό του τζίρου που κάνει η ιδιωτική ετικέτα για την εστίαση είναι πολύ σημαντικό, εφόσον «πρόκειται για τομέα όπου η Νερά Κρήτης κινήθηκε με πρωτοπορία».

Πριν από την έκθεση, η Νερά Κρήτης ΑΒΕΕ είχαν ήδη ενεργά 200 διαφορετικά σημεία εστίασης με ξεχωριστή ετικέτα και ξεκάθαρος στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη. Η ιδιωτική ετικέτα εμφιαλωμένου νερού, που προτείνει η Νερά Κρήτης, περιλαμβάνει το λογότυπο του εκάστοτε σημείου και αφορά αρτοποιεία, σημεία καφέ takeaway, αναψυκτήρια, αλλά και καφετέριες.

Τα σχέδια για τις ανακυκλώσιμες και ανακυκλωμένες φιάλες, το μη αποσπώμενο καπάκι και την πράσινη ενέργεια
«Είμαστε περήφανοι που παρουσιάζουμε στον καταναλωτή την πιο ελαφριά φιάλη στην Ελλάδα, κάτι που εγγυάται de facto λιγότερο όγκο ανακύκλωσης και εκφράζει την πράσινη συνείδηση της εταιρείας. Σταδιακά, μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, όλοι οι κωδικοί της Νερά Κρήτης θα εμφιαλώνονται σε αυτή τη συσκευασία», δήλωσε στο FOODReporter ο κ. Μετεβελής.

Η Νερά Κρήτης ΑΒΕΕ φέρεται να έχει εξετάσει ένα επόμενο πλάνο για τη σταδιακή μετάβαση σε πλήρως ανακυκλώσιμες συσκευασίες rPET για το σύνολο των προϊόντων της, αρχής γενομένης με τον στόχο του 20% για το 2023 και κλιμακωτά, σε 30% και 50% στα επόμενα έτη. Αναφορικά με τα σχέδια για την εφαρμογή μη αποσπώμενου καπακιού στις φιάλες νερού, ο κ. Μετεβελής σημείωσε ότι η εταιρεία κάνει σκέψεις αλλά δεν έχει ακόμη καταλήξει στην τελική εργονομία του μη αποσπώμενου καπακιού, υπογράμμισε όμως ότι «το καπάκι σε όλες τις φιάλες της Νερά Κρήτης είναι και πάλι το πιο ελαφρύ της ελληνικής αγοράς».

Στα μελλοντικά πλάνα και η προσθήκη της γυάλινης συσκευασίας
Η Νερά Κρήτης ΑΒΕΕ, σύμφωνα με τον κ. Μετεβελή, χρησιμοποιεί μόνο ιδιοπαραγόμενη ενέργεια και στα τρία εμφιαλωτήρια που διαθέτει και πιο συγκεκριμένα, στην Αξιούπολη Κιλκίς, όπου εμφιαλώνεται το Φυσικό Μεταλλικό Νερό Πάικο από τα Νερά Μακεδονίας, την Κρήτη και το Λουτράκι.

Στα μελλοντικά πλάνα της εταιρείας βρίσκεται και η προσθήκη της γυάλινης συσκευασίας στη συνολική γκάμα προϊόντων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter