Ροδούλα: Φέρνει νέα προϊόντα στα σούπερ μάρκετ, με πρώτη παρουσίαση στη FoodExpo 2023

Νέα προϊόντα για τα ψυγεία των σούπερ μάρκετ αναμένεται να παρουσιάσει η Ροδούλα στην έκθεση FoodExpo 2023, η οποία θα διεξαχθεί από 18 έως 20 Μαρτίου 2023, όπως έμαθε το FOODReporter. Τα νέα προϊόντα αφορούν νέα κατηγορία κατεψυγμένου προϊόντος. Η εταιρεία έκλεισε με κύκλο εργασιών περίπου στα 25,5 εκατ. ευρώ για το 2022, εμφανίζοντας αύξηση κατά 34,2%, συγκριτικά με τα περίπου 19 εκατ. ευρώ τζίρου του 2021.

Σε παραγωγική λειτουργία, στο μεταξύ, έχει τεθεί η νέα ολοκληρωμένη επένδυση της εταιρείας σε εγκαταστάσεις logistics και μεταστέγαση γραφείων σε νέα κτίρια στη Βαρυμπόμπη, με συνολικό κόστος 1 εκατ. ευρώ. Οι αποθηκευτικοί χώροι έχουν μεταφερθεί στη Βαρυμπόμπη και έτσι, έχουν ανοίξει περισσότεροι παραγωγικοί χώροι στα εργοστάσια της εταιρείας. Το σύνολο των χώρων της εταιρείας ξεπερνά πλέον τα 15.000 τ.μ. και οι εργαζόμενοι είναι περίπου 450.

Στη HORECA για ανάπτυξη των B2B συνεργασιών της
Στη HORECA 2023, η εταιρεία παρουσίασε τις νέες της γεύσεις στους κλάδους του ψωμιού, του γλυκού και της ζύμης, με στόχο να αναπτύξει τις Β2Β συνεργασίες της. Η Ροδούλα ΑΕ διατηρεί συνεργασία με τη γαλλική εταιρεία Neuhauser στον κλάδο του κρουασάν, για την οποία λειτουργεί ως εισαγωγέας. Η ελληνική εταιρεία παράγει γλυκά και ζύμες στο εργοστάσιο στο Μενίδι, ενώ τα αρτοσκευάσματα παρασκευάζονται στη Μαγούλα Αττικής. «Οι στόχοι της Ροδούλα για τα σημεία Ho.Re.Ca. είναι διευρυμένοι.

Απευθυνόμαστε σε ξενοδοχεία, catering και εστιατόρια, όμως μας επιλέγουν και μικρά αρτοζαχαροπλαστεία της γειτονιάς: Ο πελάτης ζητά ολοένα και περισσότερη ποικιλία προϊόντων, κάτι που είναι δύσκολο να το παρέχει ο ζαχαροπλάστης και ο αρτοποιός από μόνος του, χωρίς βοήθεια», εξήγησε στο FOODReporter η Marketing Director της Ροδούλα, Πόπη Τρακαδά και πρόσθεσε ακόμη: «Εμείς του προσφέρουμε τη δυνατότητα να έχει μεγάλη γκάμα και ταυτόχρονα, τα προϊόντα του να έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής, ώστε να υπάρχουν και λιγότερη φύρα και σπατάλη φαγητού. Τα προϊόντα μας είναι κατεψυγμένα, οπότε μπορεί εκείνος να υπολογίσει ο ίδιος έτσι ώστε να ξεπαγώσει μόνο όσα χρειάζεται ανά ημέρα».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Foodelco: Ανατιμήσεις έως 28% και πλήρης γκάμα plant-based κοτόπουλου από τον Απρίλιο

Την πλήρη είσοδο στις κατηγορίες κοτόπουλου μπαίνει στις αρχές Απριλίου του 2023 η Foodelco μέσω της Beyond Meat, όπως αποκάλυψε στο FOODReporter ο υπεύθυνο πωλήσεων της εταιρείας, Δημήτρης Βαλλής.

Πρόκειται για τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες, το Chicken Tender, το οποίο ήδη υπήρχε και ακολουθούν Chicken Schnitzel, Chicken Burger και Chicken Nuggets. Οι τέσσερις κατηγορίες θα λανσαριστούν παράλληλα, τόσο στα σημεία εστίασης, όσο και στο οργανωμένο λιανεμπόριο.

Τα νέα λανσαρίσματα στην κατηγορία του κοτόπουλου αφορούν την απρόσκοπτη συνέχιση του οργανογράμματος της συνεργασίας της Foodelco με την Beyond Meat, όμως το feedback που έλαβε η εταιρεία για ζήτηση plant-based προϊόντων κοτόπουλου, έπαιξε κι εκείνο το ρόλο του ως προς το χρονικό διάστημα που τα συγκεκριμένα προϊόντα τελικά εντάσσονται στο κωδικολόγιο της Foodelco. Το 2022 ήταν μια πλήρως ανοδική χρονιά για τη Foodelco και ταυτόχρονα, εξαιρετικά ανταγωνιστική σε τιμή, καθώς είχε καταφέρει να μειώσει κατά 40% τις τιμές των προϊόντων της στο οργανωμένο λιανεμπόριο. «Δυστυχώς φέτος δεν μπορέσαμε να κρατήσουμε τις ίδιες τιμές στη λιανική. Θα υπάρξει διπλή ανατίμηση στα προϊόντα μας, στις αρχές Μαρτίου και στα τέλη Απριλίου 2023, η οποία θα κυμανθεί μεταξύ 25% και 28%, λόγω των αυξήσεων στις τιμές της πρώτης ύλης», σημείωσε ο κ. Βαλλής.

Και στις τέσσερις κατηγορίες κοτόπουλου πρώτη ύλη είναι και πάλι ο αρακάς και είναι 100% φυτικά, με μεγάλη ποσοστιαία πρόσληψη πρωτεΐνης για τον τελικό καταναλωτή. Η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τις άλλες κατηγορίες είναι ότι δεν πρόκειται για προϊόντα χωρίς γλουτένη, λόγω του παναρίσματος της πρώτης ύλης.

«Σιγά-σιγά, θεωρώ ότι η Foodelco θα επεκταθεί με προϊόντα φυτικής αντικατάστασης σε όλα τα είδη πρωτεϊνών, κάποια στιγμή θα πάει και στο ψάρι», διέβλεψε ο κ. Βαλλής.

Τεράστια αύξηση όγκου πωλήσεων, κατά 80%, το 2022 για τη Foodelco
Ο τζίρος του 2022 για τη Foodelco αυξήθηκε κατά 20% σε σχέση με το 2021 και αντίστοιχα, ο όγκος πωλήσεων κατά 80%. H εταιρεία είδε κάμψη του food service σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το καλοκαίρι του 2022 κυρίως λόγω της πληθωριστικής κρίσης, αλλά στα ελληνικά νησιά σημειώθηκε άνοδος. Ωστόσο, στόχος της εταιρείας, όπως εξήγησε ο Δημήτρης Βαλλής, είναι να απευθύνεται στο σύνολο του καταναλωτικού κοινού και όχι μόνο στο vegan κοινό, μέσω του στησίματος της γκάμας των προϊόντων της. Η Foodelco έχει πραγματοποιήσει πανελλαδική έρευνα για να καταλήξει στον τρόπο στησίματος.

Η Foodelco εμπορεύεται και plant-based γαρίδα, από την ολλανδική Vegan Junkstar, συνεργαζόμενη εταιρεία με τη Vegan Zeastar, η οποία παρασκευάζει τις vegan σάλτσες που χρησιμοποιεί η Foodelco.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Coca-Cola HBC: Αναψυκτικά, ενεργειακά ποτά και καφές ανέβασαν τις πωλήσεις το 2022

Ενισχυμένα ήταν το 2022 τα οικονομικά μεγέθη της Coca-Cola HBC, παρά τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, με τον όμιλο να κλείνει τη χρονιά με αυξημένο όγκο και αυξημένα έσοδα από πωλήσεις, αλλά και αυξημένα μερίδια αγοράς τόσο σε όγκο, όσο και σε αξία. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εισηγμένη, τα καθαρά της έσοδα από πωλήσεις το 2022 αυξήθηκαν κατά 14,2% σε οργανική βάση και κατά 28,3% σε δημοσιευμένη βάση σε σχέση με το 2021, φτάνοντας τα 9,20 δισ. ευρώ, έναντι 7,17 δισ. το 2021, ενώ η αύξηση των πωλήσεων σε οργανική βάση φτάνει το 22,7%, αν εξαιρεθούν οι αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 15,9% σε οργανική βάση (3,39 ευρώ, έναντι 2,97 ευρώ το 2021), επωφελούμενα από την τιμολογιακή πολιτική του ομίλου και τις στοχευμένες ενέργειες για τη βελτίωση του μείγματος προϊόντων σε όλη τη διάρκεια του έτους. Όσον αφορά στον όγκο πωλήσεων, αυτός αυξήθηκε κατά 12,4% σε δημοσιευμένη βάση, οφειλόμενη κατά κύριο λόγο στις κατηγορίες προτεραιότητας του ομίλου (ανθρακούχα αναψυκτικά, ποτά ενέργειας και καφές), αλλά μειώθηκε κατά 1,5% σε οργανική βάση.

Τι πούλησε στην Ελλάδα
Ο όγκος πωλήσεων της Coca-Cola HBC στην Ελλάδα το 2022 αυξήθηκε κατά 9,1% σε ετήσια βάση. Ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά χαμηλό διψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της κατηγορίας του νερού, η οποία κατέγραψε καλές επιδόσεις, καθώς η κατανάλωση στο κανάλι εκτός σπιτιού παρουσίασε ανάκαμψη. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της Coke Zero, της Fanta και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, ενώ τα ποτά ενέργειας σημείωσαν άνοδο στο μέσο επίπεδο του εύρους 20-30%.

Μειωμένα περιθώρια κέρδους
Όσον αφορά στην κερδοφορία, τα λειτουργικά κέρδη εμφανίζονται μειωμένα κατά 11,9% σε δημοσιευμένη βάση, στα 703,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη περιορίστηκαν κατά 24,1%, στα 415,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2021. Ωστόσο, τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 11,9%, στα 929,7 εκατ. ευρώ, ενώ τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 8,1%, στα 624,9 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των αναμενόμενων επιπτώσεων από τον υψηλότερο φορολογικό συντελεστή και την αύξηση των χρηματοοικονομικών εξόδων.

Όσον αφορά στο περιθώριο κέρδους, αυτό μειώθηκε σημαντικά, από το 11,2% του 2021 στο 7,7%, ενώ σε επίπεδο συγκρίσιμου περιθωρίου κέρδους η μείωση ήταν μικρότερη, από το 11,6% στο 10,1%. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις ανεπτυγμένες αγορές το συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους μειώθηκε από το 12,2% στο 10,3%, στις αναπτυσσόμενες αγορές από το 7,7% στο 6,7% και στις αναδυόμενες αγορές από το 13% στο 11,3%.

Πόσο κόστισε ο πόλεμος στην Ουκρανία
Όπως αναφέρεται, ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, ο όμιλος υπέστη καθαρές ζημίες απομείωσης για ενσώματα πάγια στοιχεία, άυλα περιουσιακά στοιχεία και συμμετοχές λογιστικοποιημένες με τη μέθοδο της καθαρής θέσης, καθώς και κόστη αναδιάρθρωσης, σε σχέση με το νέο επιχειρηματικό μοντέλο στη Ρωσία και τις δυσμενείς μεταβολές στο οικονομικό περιβάλλον. Ο όμιλος προέβη, επίσης, σε αύξηση της πρόβλεψης επισφάλειας σε σχέση με τις εμπορικές απαιτήσεις, καθώς και διαγραφές αξίας αποθεμάτων και ενσώματων πάγιων στοιχείων, ως συνέπεια της σύγκρουσης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. Ο αντίκτυπος του πολέμου στα λειτουργικά κέρδη της Coca-Cola HBC για το 2022 υπολογίζεται στα 135,7 εκατομμύρια ευρώ.

Τι βλέπει για το 2023
Μετά από τις προαναφερθείσες οικονομικές επιδόσεις του 2022, που η διοίκηση της Coca-Cola HBC χαρακτηρίζει ως καλύτερες του αναμενομένου, ο όμιλος αναμένει το 2023 να επιτύχει οργανική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις πάνω από το εύρος-στόχο του 5-6%, παρότι συνεχίζει να αντιμετωπίζει συνεχή πληθωρισμό και αναμένει αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο περίπου στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20% για το 2023.

Η διοίκηση του ομίλου προβλέπει ότι τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη του 2023 θα επηρεαστούν αρνητικά κατά 25 – 35 εκατ. ευρώ από την επίδραση μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του ομίλου, λόγω μεταβολής των συναλλαγματικών ισοτιμιών, και εκτιμά ανάπτυξη λειτουργικών κερδών στο εύρος -3% έως +3% σε οργανική βάση.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΕΛΟΠΥ: Αγορά-στόχος για το 2023 οι ΗΠΑ

Με τον προϋπολογισμό της ΕΛΟΠΥ να προσεγγίζει τα 3,5 εκατ. ευρώ για το 2023, ο Πρόεδρος της ΕΛΟΠΥ, Απόστολος Τουραλιάς, γνωστοποίησε ότι η αμερικανική αγορά θα είναι η αγορά – στόχος για την υδατοκαλλιέργεια φέτος, σύμφωνα με δήλωσή του στην εορταστική εκδήλωση για την ετήσια κοπή της πίτας, στις 14 Φεβρουαρίου 2023, στο Divani Caravel Hotel στο κέντρο της Αθήνας. Αναλυτικότερα, ο κ. Τουραλιάς ανέφερε από το βήμα ότι από το 2019 και μετά, η ΕΛΟΠΥ έχει επενδύσει 6 εκατ. ευρώ σε δράσεις προώθησης του ελληνικού προϊόντος. «Ορίσαμε ως αγορά στόχου για το 2023 την αμερικανική αγορά και έχουμε εγκρίνει ένα ποσό το οποίο μπορεί να ξεπεράσει το 1 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για μια αγορά όπου υπάρχει δυναμική» σημείωσε ο ίδιος, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην αξία της ελληνικής εξωστρέφειας του τομέα της υδατοκαλλιέργειας σε αγορές παγκόσμιας κλίμακας.

Μεταξύ άλλων, έδωσε το «παρών» ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Σίμος Κεδίκογλου, χαρακτηρίζοντας την ελληνική υδατοκαλλιέργεια ως τον δυναμικότερο κλάδο και το πρώτο εξαγώγιμο προϊόν του πρωτογενούς τομέα της χώρας, προσθέτοντας: «Είναι χρέος μας να σας βοηθήσουμε να παραμένετε μπροστά από τον αυξανόμενο διεθνή ανταγωνισμό».

Το μέγιστο κόστος βρίσκεται στις πρώτες ύλες για τις ιχθυοτροφές
«Όσον αφορά στο κομμάτι της λιανικής, εκείνο όχι μόνο δεν μειώθηκε, αλλά αυξήθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό στην Ελλάδα, και κυρίως στην Ευρώπη.

Η ανθεκτικότητα και οι υποδομές του κλάδου της υδατοκαλλιέργειας ήταν πολύ σημαντικές, διότι με τις συνθήκες που υπήρχαν, κατάφεραν να ανταπεξέλθουν και στο κομμάτι της υγιεινής, κρατώντας ανοικτά τα συσκευαστήρια και τις εγκαταστάσεις» σχολίασε ο Απόστολος Τουραλιάς στους δημοσιογράφους σχετικά με την ανταπόκριση του κλάδου υδατοκαλλιέργειας απέναντι στις δυσκολίες που προξένησε ο ερχομός της πανδημίας.

«Το πιο σημαντικό για εμάς είναι το γεγονός ότι καταφέραμε σε χώρους που ουσιαστικά είχε ατονήσει η εφοδιαστική αλυσίδα (Ιταλία), τα ψάρια της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας να εφοδιάζουν τρεις φορές την εβδομάδα όλη την αγορά της Ιταλίας» συμπλήρωσε. Σχετικά με την επιρροή της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία στα κόστη του τομέα της υδατοκαλλιέργειας, ο κ. Τουραλιάς σημείωσε ότι το μέγιστο κόστος βρίσκεται στις πρώτες ύλες για τις ιχθυοτροφές, καθώς σήμερα η εν λόγω τροφή ξεπερνά το 1,4 ευρώ το κιλό, ζημιώνοντας σημαντικά τους ιχθυοπαραγωγούς.

«Τον Ιανουάριο του 2023, παρατηρήσαμε μία ελαφριά κάμψη στο κομμάτι των ποσοτήτων» ανέφερε ο Πρόεδρος της ΕΛΟΠΥ σχετικά με την κατά κεφαλήν κατανάλωση, υπογραμμίζοντας ότι δεν προκαλεί αυτή η μείωση ανησυχία, καθώς εξαρτάται ο κλάδος από την εποχικότητα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter