Ήβη Πορτοκάλι: Διαφορετική συνταγή πορτοκαλάδας σε κουτάκι και μπουκάλι στο πρώτο διάστημα

Μόνο στο κουτάκι αλουμινίου (can) πρόκειται να εφαρμοστεί αρχικά η νέα συνταγή της PepsiCo Hellas για την πορτοκαλάδα Ήβη, μετά και την επιστροφή της εμφιάλωσης για τα κουτάκια αλουμινίου σε ελληνικές εγκαταστάσεις και συγκεκριμένα, στο εργοστάσιο της Έψα στο Βόλο.

Σύμφωνα με απάντηση της PepsiCo Hellas σε σχετική ερώτηση του FOODReporter, «η νέα φόρμουλα στην Ήβη Πορτοκάλι θα εφαρμοστεί πρώτα στο κουτί αλουμινίου και σταδιακά, θα ακολουθήσει η αλλαγή και στις φιάλες PET σε σύντομο χρονικό διάστημα». Δεδομένου λοιπόν ότι οι φιάλες PET (μπουκάλι Ήβη) θα συνεχίσουν να εμφιαλώνονται και το επόμενο διάστημα, μετά και την άνοιξη του 2022, στη Ρουμανία, πέρα δηλαδή από το deal PepsiCo Hellas και Έψα, αυτό σημαίνει ότι για ένα μικρό χρονικό διάστημα η συνταγή της πορτοκαλάδας Ήβη μεταξύ can και φιάλης PET θα διαφέρει.

Η PepsiCo Hellas έχει δηλώσει ότι η «αλλαγή της φόρμουλας του πορτοκαλιού, με νέα υπέροχη γεύση» θα τη φέρει «πιο κοντά στις γευστικές προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών».

Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχουν προηγηθεί γευστικά και καταναλωτικά τεστ, αλλά και έρευνες, για την εξεύρεση του κατάλληλου μείγματος για τη νέα φόρμουλα της Ήβη Πορτοκάλι.

Νέες συσκευασίες και spec για τη νέα διαφημιστική στρατηγική του brand Ήβη
Για το σύνολο της σειράς αναψυκτικών Ήβη σχεδιάζεται πλήρες rebranding. Σύμφωνα με πληροφορίες του DailyFax, η PepsiCo Hellas φέρεται να ανοίγει spec για την ανάληψη του διαφημιστικού λογαριασμού του brand Ήβη, με διαφημιστική επικοινωνία που αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του ερχόμενου καλοκαιριού, όταν θα έχει περάσει το κρίσιμο διάστημα ομαλοποίησης της παραγωγής για το κουτάκι (can) από το εργοστάσιο της Έψα. Θυμίζουμε ότι ο γενικός διευθυντής της Έψα, Μιχάλης Τσαούτος, δήλωσε χθες Τρίτη στο FOODReporter ότι υπολογίζει την έναρξη της κανονικής παραγωγής για τα κουτάκια αναψυκτικών Ήβη στα τέλη Απριλίου 2023.

Άλλωστε, η PepsiCo Hellas ετοιμάζει νέες συσκευασίες για τα αναψυκτικά Ήβη, τον επανασχεδιασμό των οποίων έχει αναλάβει η εταιρεία Tribe. Οι νέες συσκευασίες δεν θα απομακρύνονται πολύ από την καθιερωμένη εικόνα του brand Ήβη, αλλά σχεδιάστηκαν για να επιφέρουν την αίσθηση της ανανέωσης, με μια πιο σύγχρονη εμφάνιση και έφεση στο μεγαλύτερο «δέσιμο» με το νεανικό κοινό. H PepsiCo Hellas αναμένεται, άλλωστε, τον Ιούνιο του 2023 να προσθέσει και τη γεύση του ροζ γκρέιπφρουτ (pink grapefruit), που αποτελεί ραγδαία αναπτυσσόμενο niche market στην αγορά των αναψυκτικών, στο κωδικολόγιο της σειράς Ήβη.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΙΕΛΚΑ: Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν το Καλάθι του Νοικοκυριού, όμως προτιμούν άλλα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας

Σχετικά μεγάλη διείσδυση έχει αποκτήσει το μέτρο του Καλαθιού του Νοικοκυριού στην καταναλωτική συνείδηση, όπως προκύπτει από την έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Δύο στους τρεις εν Ελλάδι καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα από το Καλάθι του Νοικοκυριού, κατά €1,00 για κάθε €7,00 αγορών στα σούπερ μάρκετ. Ωστόσο, μόνο το 35% όσων αγοράζουν ήδη από το Καλάθι το θεωρούν «θετική πρωτοβουλία».

Το μέτρο του Καλαθιού του Νοικοκυριού φαίνεται να διεύρυνε τον ανταγωνισμό κατά 14%, καθώς ένας στους επτά καταναλωτές δήλωσε στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ ότι επισκέφθηκε διαφορετικό σούπερ μάρκετ εξαιτίας του Καλαθιού του Νοικοκυριού, ώστε να βρει διαφορετικό προϊόν της κατηγορίας ανάγκης του στο Καλάθι.

Πρόκειται για το 17% του αγοραστικού κοινού. Ο υπεύθυνος ερευνών του ΙΕΛΚΑ, δρ Λευτέρης Κιοσές, εκτιμά ότι «το στοιχείο αυτό είναι υγιές για τον ανταγωνισμό στον κλάδο, δείχνει ότι υπάρχουν επιπλέον κίνητρα για τον ανταγωνισμό στην αγορά και ότι η κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθεί».

Στο πρώτο τρίμηνο εφαρμογής του μέτρου του Καλαθιού του Νοικοκυριού, το 64% του κοινού δηλώνει ότι αγοράζει προϊόντα από το Καλάθι.

Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση μετά την πρώτη εβδομάδα της πρωτοβουλίας, όταν από το Καλάθι αγόραζε το 39% του κοινού. Μεσοσταθμικά, το καταναλωτικό κοινό, το οποίο αγοράζει προϊόντα από το Καλάθι του Νοικοκυριού, δηλώνει ότι το 16,3% των αγορών του προέρχονται από προϊόντα του Καλαθιού.

Η πλειοψηφία του κοινού 39% πραγματοποιεί αγορές έως 10% από το Καλάθι, το 11% του κοινού αγορές από 11% έως 20% και το υπόλοιπο 24% πάνω από 20%.

Οι απόψεις των καταναλωτών για τη χρησιμότητα του Καλαθιού του Νοικοκυριού
Οι απόψεις του αγοραστικού κοινού αναφορικά με τη χρησιμότητα του Καλαθιού του Νοικοκυριού είναι μεικτές: Το 23% δηλώνει ότι πρόκειται για μια θετική πρωτοβουλία, με το ποσοστό να αυξάνεται σε 35% για όσους ήδη αγοράζουν από το Καλάθι.

Παράλληλα, το 70% των καταναλωτών θα προτιμούσε περισσότερες προσφορές, οι μισοί καταναλωτές αναμένουν και άλλους κλάδους και κατηγορίες προϊόντων να ενταχθούν στο Καλάθι.

Το 53% αναγνωρίζει τη χρησιμότητα, αλλά υποστηρίζει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν κι άλλες τέτοιες δράσεις.

Από την άλλη, το 85% του αγοραστικού κοινού δηλώνει ότι το μέτρο του Καλαθιού του Νοικοκυριού δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, κάτι «αναμενόμενο», σύμφωνα με τον κ. Κιοσέ, «καθώς το πρόβλημα της ακρίβειας είναι πολυπαραγοντικό και διεθνές».

Το 54% του κοινού δηλώνει στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του. Πρόκειται για παρελθοντική καταγραφή καταναλωτικών συνηθειών που έχει επανέλθει δριμύτερη και αφορά του όλο και περισσότερους καταναλωτές που ακολουθούν τις προσφορές στις αγορές τους στο λιανεμπόριο τροφίμων.

Ποιες είναι οι άλλες λύσεις που προτάσσει το ελληνικό καταναλωτικό κοινό
Τι θα επιθυμούσαν όμως οι καταναλωτές ως πιθανές ενισχύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ακρίβειας; Το 84% του αγοραστικού κοινού δηλώνει ότι θα προτιμούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα, αντί για το Καλάθι του Νοικοκυριού. Το 70% δηλώνει ότι θα προτιμούσε περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα σουπερμάρκετ, παρά το Καλάθι του Νοικοκυριού. «Η Πολιτεία θα μπορούσε να δει κίνητρα προς τις επιχειρήσεις για αύξηση των προωθητικών ενεργειών και αποφυγή αντικινήτρων», επισημαίνει ο κ. Κιοσές. Ακόμη, το 47% του καταναλωτικού κοινού θα επιθυμούσε να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στο Καλάθι, όπως τα κρεοπωλεία και τα αρτοποιεία. Άλλωστε, το 60% δεν είναι ικανοποιημένο με τον αριθμό των προϊόντων εντός του Καλαθιού του Νοικοκυριού και θα προτιμούσε περισσότερα.

Τέλος, μόλις το 35% θα προτιμούσε να στραφεί το Καλάθι του Νοικοκυριού αποκλειστικά σε επώνυμα προϊόντα. «Αυτό δείχνει τη διείσδυση που έχουν αποκτήσει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το τελευταίο διάστημα», υπογραμμίζει ο κ. Κιοσές. Οι επαναλαμβανόμενες έρευνες του ΙΕΛΚΑ για το Καλάθι του Νοικοκυριού αναμένεται να συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα, με περισσότερα στοιχεία. Η συγκεκριμένη πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 28 έως 31 Ιανουαρίου 2023, με δείγμα 1.000 καταναλωτών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Ξεκίνησε την παραγωγή της Carlsberg στην Ελλάδα

Την παραγωγή του brand Carlsberg στην Ελλάδα ξεκίνησε εντός του Ιανουαρίου η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, συνεχίζοντας την υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου. Η μονάδα παραγωγής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, στη Σίνδο θα αναλάβει την παραγωγή του βασικού brand του ομίλου Carlsberg, σε κουτί των 330 ml. και των 500 ml., καθώς και σε όλους τους τύπους βαρελιών (Draught Master Flex & Modular και μεταλλικό keg).

Η έναρξη της παραγωγής της μπύρας Carlsberg στη Σίνδο σηματοδοτεί και μία μεγαλύτερη ενεργοποίηση του brand στην ελληνική αγορά, καθώς το προϊόν θα κυκλοφορήσει εκ νέου και σε κουτί στη χώρα μας. Παράλληλα, η μονάδα της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας δεν θα εξυπηρετεί μόνο τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς, αλλά και αυτές άλλων αγορών του ομίλου, που δεν διαθέτουν τοπική παραγωγή, μεταξύ των οποίων είναι οι αγορές της Νότιας Αμερικής, Μέσης Ανατολής και Αφρικής.

Όμιλος Carlsberg: Διψήφια ανάπτυξη στην Ελλάδα το 2022
Σημειωτέον ότι στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις που ανακοίνωσε χθες ο όμιλος Carlsberg για το 2022, υπάρχει διπλή αναφορά στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, από την ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης ο όμιλος ξεχωρίζει την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Σερβία και την Κροατία, καθώς σε αυτές τις αγορές καταγράφηκε το 2022 διψήφια ανάπτυξη, ενώ μεταξύ των brands μπύρας που γνώρισαν σημαντική ανάπτυξη το 2022 κατονομάζεται και η Mythos.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter