Όλες οι πτυχές του deal εμφιάλωσης PepsiCo Hellas και Έψα

Τάραξε τα… νερά του κλάδου των αναψυκτικών η μεταφορά παραγωγής και εμφιάλωσης των κουτιών αλουμινίου για τα αναψυκτικά Ήβη της PepsiCo Hellas στο εργοστάσιο της Έψα στο Βόλο.
Τα αναψυκτικά Ήβη, στο πλήρες κωδικολόγιό τους, όπως εκείνο αξιοποιείται σε παρόντα χρόνο για το οργανωμένο λιανεμπόριο, τη μικρή λιανική και τα σημεία Ho.Re.Ca. από την PepsiCo Hellas, επαναπατρίζονται μόνο ως προς το κουτάκι (can) για το κομμάτι της παραγωγής και εμφιάλωσης μετά από επτά χρόνια εμφιάλωσης στη Ρουμανία.

Συζητήθηκε και η εμφιάλωση των προϊόντων Pepsi και 7Up, αλλά δεν προχώρησε
Όπως έμαθε το FOODReporter, οι δύο εταιρείες συζήτησαν και για μεταφορά της εμφιάλωσης των προϊόντων Pepsi και 7Up, αλλά κάτι τέτοιο θα απαιτούσε επιπλέον επενδύσεις από την Έψα ως προς την παραγωγική δυναμικότητα, κάτι που θα απαιτούσε επιπλέον χρόνο κι έτσι, για την παρούσα στιγμή, επελέγη να εμφιαλώνονται στο Βόλο μόνο τα αναψυκτικά Ήβη.
Σημειώνεται ότι η συμφωνία PepsiCo Hellas και Έψα αφορά μόνο τις συσκευασίες των αναψυκτικών Ήβη σε κουτάκι (can), στις οποίες η Έψα δεν έχει καμία ανάμειξη, αλλά εφεξής συμφωνεί να ακολουθεί σε αυτές τα καθορισμένα πρότυπα της PepsiCo Hellas.

Ο γενικός διευθυντής της Έψα, Μιχάλης Τσαούτος, έσπευσε να ξεκαθαρίσει στο FOODReporter ότι «δεν αλλάζει χαρακτήρα η ΕΨΑ, δεν γίνεται δηλαδή εμφιαλώτρια εταιρεία τρίτων, αλλά διατηρεί και τη δική της στρατηγική για τη δική της παραγωγή, η οποία καθόλου δεν θα επηρεαστεί από τη συνεργασία με την PepsiCo Hellas».

«Είδαμε την ευκαιρία και την εκμεταλλευτήκαμε. Η συμφωνία αποτελεί μια θετική είδηση για την Έψα και μια ευκαιρία να επιβεβαιώσουμε και σε τρίτους την εξαιρετική ποιότητα και την παραγωγική ισχύ του εργοστασίου μας», τόνισε στο FOODReporter ο κ. Τσαούτος. «Έχουμε κάνει όλες τις μελέτες μας για να μην αφήσουμε πίσω και τη δική μας παραγωγή. Έχουμε δώσει στην PepsiCo Hellas και τα ανώτατά μας όρια παραγωγικής δυναμικότητας, ώστε να γνωρίζουν το “ταβάνι” παραγωγής που μπορούμε να πιάσουμε. Θέλω να διευκρινίσω ότι εμείς δεν έχουμε καμία άλλη συμμετοχή πέρα από την παραγωγή και εμφιάλωση. Μετά από αυτό, παραδίδουμε στο εργοστάσιό μας και η PepsiCo Hellas αναλαμβάνει παραλαβή και διανομή», υπογράμμισε επιπλέον. Σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, οι συζητήσεις για τη συνεργασία που τώρα τελεσφόρησε είχαν ξεκινήσει πριν από ενάμιση χρόνο.

Στις €350.000 κατά μέγιστον η επιπλέον επένδυση της Έψα, στα τέλη Απριλίου 2023 υπολογίζεται η εκκίνηση της κανονικής παραγωγής και εμφιάλωσης
Πράγματι, η Έψα στο προηγούμενο χρονικό διάστημα είχε πραγματοποιήσει επενδύσεις εκσυγχρονισμού ως προς τις γραμμές παραγωγής και την παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου της στο Βόλο και δεν χρειάστηκε επιπλέον κόστος για την ανάληψη του έργου από την PepsiCo Hellas. «Υπολογίζουμε το κόστος της επιπλέον επένδυσης στις €350.000 maximum. Αφορά μικρές προσθήκες σε μηχανολογικό εξοπλισμό, που έχουν να κάνουν με τις προδιαγραφές που ακολουθούν τα αναψυκτικά Ήβη. Τα σχετικά μηχανήματα έχουν παραγγελθεί και αναμένεται η παραλαβή τους. Οι μεγαλύτερες δαπάνες αφορούν διαδικασίες ποιοτικών ελέγχων και συναφών πιστοποιήσεων», πρόσθεσε ο κ. Τσαούτος.

Ο γενικός διευθυντής της Έψα εκτιμά ότι η εταιρεία του θα είναι έτοιμη να εκκινήσει την πιλοτική παραγωγή στις αρχές Απριλίου και η κανονική παραγωγή αναμένεται στα τέλη του ίδιου μήνα, επειδή θα ακολουθήσει ποιοτικός έλεγχος του παραγόμενου προϊόντος, σύμφωνος με τις προδιαγραφές του πολυεθνικού Ομίλου.

Τα οφέλη για Έψα και PepsiCo Hellas
Η κίνηση της Έψα προκάλεσε αίσθηση στην αγορά των αναψυκτικών και αναμφίβολα την τοποθετεί ψηλότερα στο χάρτη του συνολικού όγκου παραγωγής. Από άποψη ρευστότητας όμως, δεν μπορούμε να μιλάμε για κίνηση που ανατρέπει σημαντικά οικονομικά δεδομένα, αλλά βρίσκεται προς μια κατεύθυνση ισχυροποίησης του αποτυπώματος της εταιρείας. Εξάλλου, o μεγαλύτερος όγκος του αναψυκτικού Ήβη στο οργανωμένο λιανεμπόριο έρχεται από το πλαστικό μπουκάλι PET.

Είναι σημαντικό ότι η Έψα, παρά τη δεδομένη αύξηση του όγκου εμφιάλωσης που θα βιώσει, κρατά ελεύθερη τη γραμμή παραγωγής και εμφιάλωσης των κωδικών της σειράς Έψα Zero, για την οποία προκύπτει μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον. Όπως τονίζουν πηγές από την εταιρεία, με τις συμφωνίες που περιμένει η Έψα στο επόμενο διάστημα στο τοπικό και στο οργανωμένο λιανεμπόριο και σε σημεία εστίασης, η ζήτηση των προϊόντων Έψα Zero οδεύει προς διπλασιασμό, άρα το ίδιο θα πρέπει να γίνει και με την παραγωγή. ο διπλασιασμός των αναγκών παραγωγής για τα είναι το πιο πιθανό σενάριο.

Η Έψα ξεκαθαρίζει ότι η συμφωνία για την εμφιάλωση δεν περιλαμβάνει άλλες εμπορικές ή επενδυτικές απολήξεις, κάτι το οποίο, άλλωστε, απέκλεισαν και όλες οι συμμετέχουσες πλευρές στο μετοχολόγιο της βολιώτικης βιομηχανίας αναψυκτικών.

Από πλευράς PepsiCo Hellas, η συμφωνία με την Έψα de facto εγγυάται χαμηλότερο κόστος στα μεταφορικά, σε μια εποχή που τέτοιες εξοικονομήσεις δαπανών μετρούν πολύ και ως προς την τελική τιμή ενός προϊόντος. Πάντως, σε πρώτη φάση, η PepsiCo Hellas, θα κινηθεί σε διαφορετικούς άξονες για να επανασυστήσει το κωδικολόγιο της Ήβη στην ελληνική αγορά. Η Ήβη, άλλωστε, αποτελεί ιστορικό προϊόν της PepsiCo Hellas, που κυκλοφορεί από το 1926.

Θα υπάρξει διαφοροποίηση στη φόρμουλα του πορτοκαλιού του αναψυκτικού: Η «νέα υπέροχη γεύση» της Ήβη Πορτοκαλάδας εκτιμάται από την PepsiCo Hellas ότι «πλέον θα βρίσκεται πιο κοντά στις γευστικές προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών». Ταυτόχρονα, η εταιρεία θα προχωρήσει και στον εικαστικό επανασχεδιασμό των συσκευασιών Ήβη. Πρόκειται να δούμε στο άμεσο μέλλον νέες ανανεωμένες συσκευασίες για τα προϊόντα Ήβη σε κουτάκι.

«Είναι εξαιρετικά σημαντικό και αισιόδοξο μέσα στις δύσκολες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που δημιούργησαν τα τελευταία χρόνια στη χώρα η οικονομική κρίση, η πανδημία, ο πόλεμος, η τεράστια ενεργειακή κρίση, να υλοποιούνται επενδυτικές κινήσεις που προωθούν την εγχώρια ανάπτυξη και την παραγωγική δυνατότητα της Ελλάδας και σηματοδοτούν τη μετάβαση σε μία πιο βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι και για τη σημαντική συνεργασία με την Έψα, αλλά και για την επαναφορά της παραγωγής των αναψυκτικών Ήβη στη χώρα μας. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να στηρίζουμε έμπρακτα και ουσιαστικά την παραγωγική και αναπτυξιακή δυναμική της Ελλάδας», δήλωσε σχετικά η γενική διευθύντρια της PepsiCo Hellas, Δέσποινα Τσαγγάρη.

Για την PepsiCo Hellas πρόκειται για μια «στρατηγική συνεργασία αναπτυξιακού σχεδιασμού». Το δεδομένο του επαναπατρισμού των δημοφιλών αναψυκτικών Ήβη αναμένεται να λειτουργήσει άριστα για το marketing της PepsiCo Hellas στο επόμενο χρονικό διάστημα.

«Είμαστε πολύ περήφανοι που η Pepsico Hellas εμπιστεύτηκε την Έψα για την παραγωγή των αναψυκτικών Ήβη, επιβεβαιώνοντας έτσι την αξιοπιστία και την ποιότητα των παραγωγικών μας εγκαταστάσεων και αναγνωρίζοντας τις επενδύσεις μας σε σύγχρονο εξοπλισμό. Η Έψα, μια ελληνική εταιρεία από το 1924, έρχεται πιο κοντά με την Ήβη, ένα brand που πλησιάζει και αυτό τον έναν αιώνα ζωής. Τα υψηλά πρότυπα που βάζουμε στην παραγωγή είναι δεδομένα και αυτό είναι κάτι που μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους με τις απαιτήσεις της Pepsico Hellas», σχολίασε στο σχετικό δελτίο Τύπου της Pepsico Hellas, ο γενικός διευθυντής της Έψα, Μιχάλης Τσαούτος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΕΞΠΟΤΡΟΦ 2023: Τοποθέτηση μέσω food pairing η νέα τάση της μικρής λιανικής

Στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν πιο στοχευμένη τοποθέτηση και να προκαταλάβουν την επιτυχία στις πωλήσεις, οι τοπικοί και περιφερειακοί παραγωγοί παραδοσιακών προϊόντων που συμμετείχαν ως εκθέτες στην ΕΞΠΟΤΡΟΦ 2023 στο MEC Παιανίας είχαν κατά πολύ μεγάλη πλειοψηφία υπόψη τους το food pairing.

Άλλωστε, κάθε ποιοτικό προϊόν που παρασκευάζεται από αγνά υλικά έχει κατά τεκμήριο υψηλότερη τιμή και χρειάζεται να επενδύσει στην ποιότητά του και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του για να πείσει τον καταναλωτή. Το food pairing παρουσιάστηκε στην ΕΞΠΟΤΡΟΦ 2023 ως επιπλέον «όπλο» των παραγωγών ως προς την προώθηση των ιδιοτήτων και των δυνατοτήτων του κάθε προϊόντος. Παράλληλα, ήταν αδιαπραγμάτευτη η απόπειρα το food pairing να λειτουργήσει ως επιπλέον μοναδικό χαρακτηριστικό προϊόντος (unique selling point) και έτσι, να πείσει και τους ίδιους τους μικρολιανέμπορους, τους προμηθευτές και τους buyers για να το εντάξουν στο χαρτοφυλάκιό τους.

Το εντελώς νέο σ’ αυτήν την τάση που food pairing, που εν τέλει προσθέτει και στη γευστική εμπειρία του καταναλωτή, ήταν οι ξεκάθαρες προτάσεις προς τον αγοραστή χονδρέμπορο ιδανικά να τοποθετηθεί το προϊόν κάθε φορά πλάι σε άλλα αντίστοιχα προϊόντα, με τα οποία συνδυάζεται επιτυχώς γευστικά. Αυτό το πλάνο είναι αρκετά φρέσκο για την Ελλάδα, ίσως με εξαίρεση τα τοπικά μπακάλικα πώλησης παραδοσιακών προϊόντων και τα καταστήματα delicatessen, ιδίως αν έχουμε να κάνουμε για διαπιστωμένα ταιριάγματα γεύσης (food pairings) που αφορούν προϊόντα διαφορετικών κατηγοριών μεταξύ τους, όπως, για παράδειγμα, μαύρη ή pale ale μπύρα μικροζυθοποιίας με μαύρη bitter σοκολάτα, παραδοσιακό μοσχαρίσιο καβουρμά με κρασί cabernet ή ακόμη και βιολογικό μέλι με είδη τυροκομίας.

Κάποιες από τις εταιρείες που συμμετείχαν στην ΕΞΠΟΤΡΟΦ 2023 είχαν ήδη τυπώσει και είχαν στη διάθεσή τους σχετικά φυλλάδια food pairing του προϊόντος τους, ακόμη και λίστες με προτεινόμενα κοκτέιλ, που είτε συνόδευαν το προϊόν της έκθεσης, είτε το περιείχαν.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Πρώτος στο… μυαλό των καταναλωτών ο Σκλαβενίτης, δεύτερος ο Βασιλόπουλος

Ο Σκλαβενίτης είναι η πρώτη αλυσίδα σούπερ μάρκετ που έρχεται στο μυαλό των περισσότερων καταναλωτών όταν πρόκειται για ψώνια από σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με νέα έρευνα της εταιρείας Wisdrop που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο.

Ειδικότερα, στη σχετική λίστα των top of mind αλυσίδων σούπερ μάρκετ, ο Σκλαβενίτης πετυχαίνει άνετη πρωτιά με ποσοστό 41,2%, με την ΑΒ Βασιλόπουλος να ακολουθεί με ποσοστό 24,3%. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Μασούτης (11%), η Lidl (9,2%) και η My market (6,5%).

Από την ίδια έρευνα διαπιστώνεται ότι οι τέσσερις σημαντικότεροι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή των καταναλωτών για το σούπερ μάρκετ από το οποίο θα ψωνίσουν είναι η ποιότητα των προϊόντων (18,7%), οι τιμές (18,5%), η διακριτότητά του (distinctiveness, 16,2%) και η ποικιλία του (15,9%). Είναι αξιοσημείωτο ότι το ποσοστό αυτών που προτάσσουν την ποιότητα είναι μειωμένο κατά 4% σε σχέση με την περσινή χρονιά, κι όμως ο παράγοντας αυτός παραμένει ο σημαντικότερος, ενώ αυξημένο κατά 4% είναι το ποσοστό αυτών που δίνουν προτεραιότητα στη διακριτότητα, που πέρυσι βρισκόταν πίσω από την ποικιλία στις επιλογές των καταναλωτών.

Θα πρέπει πάντως να επισημανθεί το αξιόλογο ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται μόνο για τις τιμές (28%). Οι καταναλωτές αυτοί εμφανίζονται μάλιστα πρόθυμοι να αλλάξουν σούπερ μάρκετ προκειμένου να επωφεληθούν από τις χαμηλότερες τιμές του.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter