Βέροια: Στο πλάνο η ένταξη και άλλων τοπικών προϊόντων στη διαδικασία απόκτησης σήματος ΠΓΕ μετά το Ρεβανί

Ένα βήμα πιο κοντά προς την απόκτηση του σήματος Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) βρίσκεται το εμβληματικό γλυκό της Βέροιας, το ρεβανί. Συγκεκριμένα, κατατέθηκε στην αρμόδια επιτροπή του υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης ο φάκελος υποψηφιότητας του «Ρεβανί Βεροίας» για το σήμα ΠΓΕ.

Η προετοιμασία και σύνταξη του σχετικού φακέλου αναγνώρισης έγινε με την κατάθεση των απαραίτητων εγγράφων από την Ομοσπονδία Επαγγελματιών – Βιοτεχνών και Εμπόρων Βεροίας σε συνεργασία με τον Δήμο Βέροιας – Τμήμα Τουρισμού και τον Σύλλογο Ζαχαροπλαστών Βεροίας, ύστερα από την επιλογή του «Ρεβανί Βεροίας» από τον Τομέα Μακεδονίας και Θράκης του Υπουργείου Εσωτερικών, ώστε να προωθηθεί το προϊόν για την απόκτηση σήματος ΠΓΕ. Σημειώνεται ότι ο φάκελος βρίσκεται στη διαδικασία της αξιολόγησης από την αρμόδια επιτροπή.

«Είμαστε υπερήφανοι για το τοπικό προϊόν μας, καθώς πρόκειται για ένα παραδοσιακό γλυκό που αναδεικνύει τη Βέροια» σχολιάζει στο FOODReporter ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Βέροιας, Λάζαρος Ασλανίδης. Ο ίδιος αναφέρει ότι αναμένεται με την απόκτηση του σήματος ΠΓΕ να αναδειχθούν περίπου 30 ιστορικά ζαχαροπλαστεία στον Δήμο Βέροιας που ασχολούνται με την παραγωγή του ρεβανιού, με το πρώτο να χρονολογείται από το 1896.

«Θα μας δοθεί η δυνατότητα να απευθυνθούμε και σε κατηγορίες των αγορών του εξωτερικού όπου ζητούν αυτές τις πιστοποιήσεις. Με τη συγκεκριμένη διαδικασία πιστοποίησης, εάν και εφόσον μέσα σε περίπου εννέα μήνες έχει θετική έκβαση, θα δημιουργηθούν καμπάνιες και φεστιβάλ που θα αναδεικνύουν το προϊόν και την περιοχή» υπογραμμίζει ο κ. Ασλανίδης.
Ο ίδιος τονίζει ότι η απόκτηση του σήματος ΠΓΕ θα αποτελέσει τονωτική ένεση για τον εσωτερικό τουρισμό και οικονομία της Βέροιας και παράλληλα, θα ξεκλειδώσει το ενδιαφέρον εμπόρων ώστε να προτιμούν να προμηθεύονται το γνήσιο παραγόμενο προϊόν από τη Βέροια.

Ποια προϊόντα θα ακολουθήσουν μελλοντικά το Ρεβανί Βεροίας
«Θα προσπαθήσουμε να εντάξουμε κι άλλα τοπικά προϊόντα μας στη διαδικασία απόκτησης σήματος ΠΓΕ, έπειτα από την «κορωνίδα» μας, το Ρεβανί Βεροίας, έτσι ώστε να μπορέσουμε να έχουμε ένα ολοκληρωμένο πακέτο για τους ταξιδιώτες που έρχονται από το εξωτερικό» αναφέρει στο FOODReporter ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Βέροιας. Ενδεικτικά, κάποια από τα τοπικά προϊόντα που επιδιώκει ο Δήμος να εντάξει στη διαδικασία απόκτησης ΠΓΕ είναι τα ροδάκινα, η πιπεριά Αγίου Γεωργίου, η ντομάτα ριζωμάτων και τα μοσχάρια.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τι θα δει η αγορά από τον σύγχρονο καταναλωτή που πραγματοποιεί αγορές στο διαδίκτυο

Είναι δεδομένο πλέον, ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν να εξοικονομούν χρόνο για τις αγορές τους, πραγματοποιώντας τες μέσω διαδικτύου. Με αφορμή την συγκεκριμένη τάση, η οποία κυρίως έπειτα από τον ερχομό της πανδημίας, άνοιξε έναν νέο δρόμο δραστηριοποίησης για πολλές επιχειρήσεις της λιανικής του κλάδου τροφίμων και ποτών και όχι μόνο, η Euromonitor International δημοσίευσε έναν σχετικό οδηγό για τους επαγγελματίες, αποκαλύπτοντας τους ό,τι οφείλουν να αναμένουν από τον σύγχρονο καταναλωτή.

Αναγκαιότητα η ενίσχυση της αφοσίωσης των καταναλωτών στο brand
Σύμφωνα με τα δεδομένα της Euromonitor International, οι επιχειρηματίες οφείλουν να ενισχύσουν την αφοσίωση των καταναλωτών τους στο brand, καθώς ο μέσος καταναλωτής αντιμετωπίζει οικονομική αβεβαιότητα, με αποτέλεσμα να βάζει ως προτεραιότητα για τις αγορές του τις τιμές και όχι το brand. Επιπλέον, μεταξύ άλλων, τονίζεται ότι η ευρεία ψηφιακή συνδεσιμότητα με τον καταναλωτή, θα προσφέρει περισσότερα ψηφιακά εργαλεία στη «φαρέτρα» μιας επιχείρησης, παράλληλα με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.

Αξιοσημείωτο δε, το γεγονός ότι η αγορά θα δει μέσα στο 2023 και έπειτα, περισσότερες υπηρεσίες που δίνουν τη δυνατότητα ομαδικής αγοράς, κυρίως λόγω κρίσης του μέσου κόστους ζωής των καταναλωτών. Επιπρόσθετα, οι καταναλωτές αναμένεται να εκτιμήσουν περισσότερο τα brands που δίνουν αξία στη γνώμη τους, ενώ η χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών εντός των εφαρμογών μιας επιχείρησης, θα πρωταγωνιστήσουν στο μέλλον.

Το 45 – 48% των παγκόσμιων καταναλωτών στο διαδίκτυο αναμένει καταναλωτικές εμπειρίες που είναι προσαρμοσμένες στις ανάγκες του
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Euromonitor International, το 41% των ψηφιακών καταναλωτών παγκοσμίως, επιθυμεί να ασχολείται ενεργά με τις επωνυμίες, ενώ το 55% της γενιάς των Millennials επιθυμεί να συνδεθεί με επωνυμίες με στόχο να συμβάλλει με τη γνώμη του στην καινοτομία προϊόντων. Σημειώνεται, λοιπόν, ότι οι επωνυμίες μπορούν να εξασφαλίσουν την ικανοποίηση του καταναλωτή, δημιουργώντας προϊόντα που έχουν στο επίκεντρο τις ανάγκες του πελάτη. Αξίζει να αναφερθεί ότι περίπου το 45 – 48% των παγκόσμιων καταναλωτών στο διαδίκτυο αναμένει καταναλωτικές εμπειρίες οι οποίες θα είναι προσαρμοσμένες στις ανάγκες του και επίσης, γύρω στο 41 – 42% αναμένει δώρα και προσφορές στις ηλεκτρονικές αγορές του.

Το παράδειγμα της αλυσίδας Starbucks
Η Euromonitor International, αναφέρει ως χρυσό παράδειγμα του κλάδου τροφίμων και ποτών την αλυσίδα Starbucks, καθώς μέσα από την εφαρμογή της, σημείωσε σημαντική αύξηση πωλήσεων. Ενδεικτικά, οι πωλήσεις της εταιρείας στις ΗΠΑ μέσω εφαρμογής αυξήθηκαν με ποσοστό πάνω από 400%, από το 2017 έως το 2022.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΑΒ Βασιλόπουλος: Έπιασε τα 150 AB Shop & Go, στόχος τα 200 έως το τέλος του 2023

Την περαιτέρω επέκταση της παρουσίας της στις γειτονιές Αθήνας και Θεσσαλονίκης, με σκοπό να εξυπηρετεί καθημερινά ακόμη περισσότερους πελάτες, γιόρτασε η ΑΒ Βασιλόπουλος με τη συμπλήρωση των 150 καταστημάτων ΑΒ Shop & Go.

Η εταιρεία φέρεται να επενδύει σταθερά στη διεύρυνση του δικτύου με σκοπό να φτάσει τα 200 καταστήματα Shop & Go έως το τέλος της χρονιάς. Το συγκεκριμένο σχήμα franchise, το οποίο ανέπτυξε η ΑΒ Βασιλόπουλος την τελευταία δεκαετία, έχει λάβει ψήφο εμπιστοσύνης τόσο από τους καταναλωτές όσο και από εκατοντάδες επιχειρηματίες που θέλουν να κάνουν το δικό του ξεκίνημα, έχοντας ως σύμμαχό τους την εμπειρία, την αξιοπιστία και την ουσιαστική στήριξη μιας μεγάλης αλυσίδας σουπερμάρκετ. Το μεγαλύτερο δίκτυο franchise στην Ελλάδα προσφέρει σταθερό επιτόκιο και ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής, όπως είχε επιβεβαιώσει ο Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας στο FOODReporter.

Τα ΑΒ Shop & Go αποτελούν καταστήματα ευκολίας που ήταν αρχικά προσανατολισμένα στην εξυπηρέτηση καθημερινών, έκτακτων ή συμπληρωματικών αναγκών, φιλοδοξώντας να αποτελέσουν το νέο «κατάστημα της γειτονιάς». Πρόκειται για σύγχρονο κατάστημα πόλης με διευρυμένο ωράριο, έτοιμο να ανταποκριθεί στις ανάγκες των καταναλωτών για γρήγορες και εύκολες αγορές κοντά στο σπίτι ή το γραφείο.

Τι περιλαμβάνει το πλάνο των AB Shop & Go για τους επιχειρηματίες
Για τους επιχειρηματίες που επιθυμούν να γίνουν franchisees, η εταιρεία αναλαμβάνει την αξιολόγηση και υλοποίηση της επένδυσης, την ενοικίαση και τη δαπάνη διαμόρφωσης του ακινήτου, την αγορά του τεχνολογικού εξοπλισμού και την εκπαίδευση του προσωπικού του καταστήματος. Ο υποψήφιος franchisee χρειάζεται να διαθέτει ένα μικρό κεφάλαιο κίνησης. Στη συνέχεια, αναλαμβάνει να αποπληρώσει την επένδυση κατά τη διάρκεια του συμβολαίου, καταβάλλοντας μηνιαία δόση για δέκα έτη χωρίς πρόσθετες επιβαρύνσεις.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter