Trata: Αλματώδης ανάπτυξη κατά 23,5% το 2022 – Είσοδος και σε αγορές εκτός ψαρικών το 2023

Αλματώδη ανάπτυξη πωλήσεων της τάξης του 23,5%, σε σύγκριση με το 2021, κατέγραψε η Konva ΑΕΒΕ για το 2022, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του FOODReporter.
Αιχμή της Κονσερβοποιίας Βορείου Αιγαίου αποτελούν τα brands Trata και Flokos.

H Konva ΑΕΒΕ παραμένει για τρίτη συνεχή χρονιά η εταιρεία με τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στην κατηγορία τυποποιημένων ψαρικών. Το σύνολο των πωλήσεων σε όλα τα προϊόντα της Konva ΑΕΒΕ για το 2020 «έκλεισε» στα 37,7 εκατ. ευρώ σε αξία.

Η εταιρεία ξεπέρασε τα ιστορικά υψηλά μεγέθη πωλήσεων του 2020, τα καλύτερα της προηγούμενης δεκαετίας. Οι πωλήσεις της Konva ΑΕΒΕ στη διετία 2021 – 2022 κατέγραψαν περαιτέρω ανάπτυξη που ξεπέρασε αθροιστικά το 25%. Στο ίδιο διάστημα, η εταιρεία συγκράτησε σημαντικά τις ανατιμήσεις των προϊόντων της, παρά τις αυξήσεις σε πρώτες ύλες, υλικά συσκευασίας και στο κόστος της ενέργειας.

Σημαντική ήταν η ανάπτυξη της Konva ΑΕΒΕ και ως προς τα μερίδια αγοράς: Το μερίδιο αξίας του brand Trata στον τόνο αναπτύχθηκε κατά 3,1% στο δωδεκάμηνο 2022, φτάνοντας το 19,6%. Οι τονοσαλάτες TRATA κέρδισαν ετησίως 3,2 μονάδες μεριδίου αξίας, φτάνοντας το 24,7%. Σημειώνεται ότι οι δύο προαναφερθείσες υποκατηγορίες συνθέτουν το 78% τις κατηγορίας τυποποιημένων ψαρικών.

Σταθερά ηγετική παραμένει η θέση της Konva ΑΕΒΕ στις σαρδέλες Trata, με μερίδιο αξίας 56% στο υπόλοιπο 8,5% της κατηγορίας και μερίδια που αγγίζουν το 68% στο σκουμπρί Flokos και 75% στο καλαμάρι Flokos. Πρόκειται για υποκατηγορίες που συμμετείχαν αθροιστικά με 10% στην κατηγορία τυποποιημένων ψαρικών το 2022.

Επένδυση σε πρωτοπορία σε γεύση, συσκευασία και βιώσιμα προϊόντα
Η Konva ΑΕΒΕ τα τελευταία τρία χρόνια επενδύει στην πρωτοπορία: Το brand Trata επιδιώκει να προσελκύσει νεότερα καταναλωτικά κοινά που αναζητούν ένα υγιεινό και θρεπτικό γεύμα με βάση το ψάρι σε κάθε στιγμή της ημέρας, στις κατηγορίες τόνου, τονοσαλάτας, σολωμού και λοιπών θαλασσινών. Από την έρευνα και ανάπτυξη προέκυψε η καινοτόμα συσκευασία «σε φάκελο», δηλαδή το «Pocket».

Ταυτόχρονα, το brand Fish Peas αποτελεί τη μόνη plant-based πρόταση φυτικού υποκατάστατου ψαριού στην ελληνική αγορά και ταυτόχρονα, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα brands στην Ευρώπη, με πρωτεΐνη αρακά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, η Konva ΑΕΒΕ θα επενδύσει στο μέλλον ακόμη περισσότερο στη συγκεκριμένη κατηγορία. Η εταιρεία εκτιμά ότι η κατηγορία αυτή αποτελεί μέρος διατροφικής τάσης που θα αναπτυχθεί ραγδαία σε πολλαπλά καταναλωτικά κοινά, πέρα από το vegan κοινό.

Τoν περασμένο Δεκέμβριο, η Konva ΑΕΒΕ εγκαινίασε το 360ο experience concept store, κατάστημα – εστιατόριο, Trata Tinned, εντός της Αγοράς Μοδιάνο.

«Ο καταναλωτής μπορεί να γνωρίσει την ποικιλία των προϊόντων Trata, να αγοράσει special edition γεύσεις, οι οποίες πωλούνται κατ’ αποκλειστικότητα στο Trata Tinned και να γευτεί αναβαθμισμένες συνταγές με βάση τα προϊόντα Trata, από το μενού του γνωστού σεφ Μανώλη Παπουτσάκη», δηλώνει ο διευθυντής πωλήσεων της Konva ΑΕΒΕ, Δημήτρης Συνοδινός στο FOODReporter.

«Στους δύο μήνες λειτουργίας του, το κατάστημα έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία επισκεψιμότητας, διεκδικώντας επάξια τη θέση του “hot healthy spot” της Θεσσαλονίκης», προσθέτει.

Λανσαρίσματα εκτός ψαρικών και νέα κανάλια διανομής εντός 2023
«Η καινοτομία και τα λανσαρίσματα που προσφέρουν προστιθέμενη αξία είναι μέρος της κουλτούρας της τρίτης γενιάς της Konva.

Φέτος, για πρώτη φορά, η εταιρεία θα λανσάρει στην αγορά νέα σειρά προϊόντων εκτός της κατηγορίας τυποποιημένων ψαρικών, η οποία θα δημιουργήσει αίσθηση, αφού αποτελεί ήδη αγαπημένη κατηγορία για τον Έλληνα καταναλωτή», υπογραμμίζει ο κ. Συνοδινός. «Παράλληλα, οι βάσεις είναι ήδη έτοιμες για είσοδο της εταιρείας σε νέα κανάλια διανομής, ακόμα και εντός convenience stores, με σκοπό να επεκτείνει την εμπειρία γεύσης μέσα από τη μοναδικότητα των brand της», συμπληρώνει.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Στην Chiquita Holdings τα φρέσκα λαχανικά της Dole

Έφτασε τελικά η ώρα που η Dole και η Chiquita θα γίνουν ένα μέσω… θυγατρικής, έστω και εν μέρει. Ο Όμιλος Dole ανακοίνωσε την πώληση του τομέα των φρέσκων λαχανικών στην Fresh Express Incorporated, μια εταιρεία που ανήκει εξ ολοκλήρου στην Chiquita Holdings.

Η εξαγορά του τομέα φρέσκων λαχανικών της Dole ολοκληρώθηκε έναντι 272,5 εκατ. ευρώ. Ο συγκεκριμένος τομέας αφορά την εμπορική δραστηριότητα ζαρζαβατικών: Μαρούλι, iceberg, κινέζικο λάχανο, κουνουπίδι, μπρόκολο, σέλερι, σπαράγγια, αγκινάρες, φρέσκα κρεμμύδια, φινόκιο, αγριοράπανο, κόκκινο και λευκό λάχανο, μαζί με τη δραστηριότητα σε έτοιμες σαλάτες και έτοιμα γεύματα με βάση λαχανικά.

Στο δωδεκάμηνο του 2022, ο τομέας φρέσκων λαχανικών της Dole κατέγραψε τζίρο ύψους 1,19 εκατ. ευρώ. Οι αγροτικές εγκαταστάσεις του τομέα και τα τέσσερα συνολικά εργοστάσια της Dole σε ισάριθμες Πολιτείες των ΗΠΑ (Αριζόνα, Καλιφόρνια, Κολοράντο, Φλόριντα), τα οποία ασχολούνται αποκλειστικά με την παραγωγή οπωροκηπευτικών, απασχολούν περισσότερους από 3.000 υπαλλήλους.

«Ενώνουμε δυνάμεις με τη Dole του τμήματος φρέσκων λαχανικών για να αναπτυχθούμε ραγσδαία και να παράγουμε ασφαλέστερα, υγιέστερα και περισσότερα σε όγκο προϊόντα, ώστε να υποστηρίξουμε τη σταθερά μεγαλύτερη ζήτηση για οπωροκηπευτικά προϊόντα αξίας στις Πολιτείες των ΗΠΑ, όπου η Dole διατηρούσε εργοστάσιο επεξεργασίας», δήλωσε ο πρόεδρος της Chiquita Holdings, Χοσέ Λουίς Κουτράλε Τζούνιορ.

Το deal της εξαγοράς βρίσκεται υπό την αίρεση της έγκρισης των αρμόδιων ρυθμιστικών Αρχών σε Ιρλανδία και ΗΠΑ, μιας και τα ευρωπαϊκά γραφεία της Dole plc βρίσκονται στο Δουβλίνο, μετά τη συγχώνευση της Dole Food Co. με την Total Produce Ireland το 2021.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Κόντρα στο ρεύμα το ελληνικό ελαιόλαδο με θεαματική αύξηση παραγωγής

Κόντρα στην τάση της μείωσης της παραγωγής ελαιολάδου και επιτραπέζιων ελιών κινείται στην τρέχουσα σεζόν η ελληνιοκή παραγωγή, σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Γενική Διεύθυνση Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης της ΕΕ. Η γενικότερη πτωτική τάση είναι εμφανής στον Πίνακα 1, καθώς η συνολική παγκόσμια παραγωγή ελαιολάδου για τη σεζόν 2022/23 εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 2.625 χιλιάδες τόνους, έναντι 3.391 χιλιάδων τόνων το 2021/22, μία πτώση της τάξεως του 23% σε ετήσια βάση. Μάλιστα, η επίδοση αυτή αναμένεται ότι θα είναι μακράν η χαμηλότερη της τελευταίας εξαετίας.

Η πτώση είναι πιο αισθητή στην Ευρωπαϊκή Ένωση (-34% σε ετήσια βάση και -30% συγκριτικά με τον μέσο όρο της τελευταίας πενταετίας), καθώς, όπως φαίνεται στον Πίνακα 2, η παραγωγή στην Ισπανία αναμένεται να μειωθεί φέτος κατά 48%, αυτή της Πορτογαλίας κατά 39% και αυτή της Ιταλίας κατά 29%. Η ελληνική παραγωγή, αντίθετα, προβλέπεται ότι θα αυξηθεί φέτος κατά 51%, φτάνοντας τους 350.000 τόνους και ξεπερνώντας την επίδοση της σεζόν 2017/18 (346.000 τόνοι). Αυτό σημαίνει ότι η ελληνική παραγωγή θα είναι φέτος κατά πολύ μεγαλύτερη από την ιταλική (235.000 τόνοι) και θα παρουσιάζει σαφώς μικρότερη «ψαλίδα» με την ισπανική σε σχέση με πέρυσι, αφού η Ισπανία προβλέπεται ότι θα παράξει φέτος 780.000 τόνους ελαιολάδου, έναντι 1.491.000 την περσινή χρονιά. Πάντως, η Ισπανία θα συνεχίσει να αντιπροσωεύει πάνω απο τη μισή παραγωγή της Ευρωπαϊκής Ένωσης (52%), με την Ελλάδα να ακολουθεί με μερίδιο 23% και την Ιταλία με 16%.

«Άλμα» 80% στην ελληνική παραγωγή επιτραπέζιων ελιών
Όσον αφορά στην παραγωγή επιτραπέζιων ελιών, αυτή προβλέπεται σταθερή φέτος, στους 2.916 χιλιάδες τόνους (-1% σε ετήσια βάση), όπως φαίνεται στον Πίνακα 3. Η ελληνική παραγωγή προβλέπεται ότι θα φτάσει τους 315.000 τόνους, καταγράφοντας «άλμα» 80% σε σχέση με τη σεζόν 2021/22, πλησιάζοντας την ισπανική. που θα είναι φέτος μειωμένη κατά 32%, στους 450.000 τόνους. Σταθερή αναμένεται να παραμείνει η παραγωγή της Ιταλίας, ενώ αυτή της Πορτογαλίας εκτιμάται ότι θα αυξηθεί φέτος κατά 10%.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter