Γενικό λιανεμπόριο και σούπερ μάρκετ: Το μέλλον μετά τη χρέωση των μεταφορικών

Η αλλαγή των δεδομένων στη χρέωση του μεταφορικού κόστους των ηλεκτρονικών παραγγελιών είναι ένα μείζον ζήτημα για την αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου σε κάθε κατηγορία.

Σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari για τις αγοραστικές συνήθειες και στάσεις των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό λιανεμπόριο για λογαριασμό της plushost.gr, η άρνηση των καταναλωτών να πληρώσουν κόστος μεταφορικών παραμένει σημαντικό κριτήριο στην επιλογή ηλεκτρονικού καταστήματος. Πιο συγκεκριμένα, οι καταναλωτές δηλώνουν ότι προτιμούν καταστήματα που έχουν μικρό ελάχιστο όριο αγορών, ώστε να εξασφαλίζονται δωρεάν μεταφορικά. Ειδικότερα, η έρευνα καταδεικνύει ότι τα δωρεάν μεταφορικά αποτελούν εξαιρετικά σημαντικό παράγοντα επιλογής μεταξύ των γυναικών. Η μέση τιμή αγορών για την εξασφάλιση δωρεάν μεταφορικών είναι τα €38, για όλες τις κατηγορίες προϊόντων που μπορούν να αγοραστούν ηλεκτρονικά.

Διαφορετική άποψη έχει ο VP Brand, Customer and Omnichannel manager του Ομίλου Public, Νίκος Βαρβαδούκας: «Δυστυχώς ή ευτυχώς, εκπαιδεύσαμε το κοινό στα δωρεάν μεταφορικά. Για τον Όμιλο Public, ωστόσο, τα δωρεάν μεταφορικά έχουν τελειώσει. Ευτυχώς μας έχουν ακολουθήσει οι τρεις από τους τέσσερις υπόλοιπους μεγάλους παίκτες του χώρου μας, εύχομαι να ακολουθήσει και ο τέταρτος. Από τη στιγμή που εφαρμόσαμε χρέωση κόστους μεταφορικών, έχουμε δει μικρό ποσοστό ακύρωσης και μη ολοκλήρωσης παραγγελιών, γύρω στο 5%. Ο Όμιλος επένδυσε και στη λογική των lockers της BOX NOW, για την παροχή της επιλογής προσωποποιημένης παραλαβής από τον ίδιο τον πελάτη, με μειωμένο κόστος μεταφορικών και πάντως, όχι μηδενικό».

Ο ανταγωνισμός στο χρόνο παράδοσης των παραγγελιών
Ως προς τα σούπερ μάρκετ που παραδίδουν ηλεκτρονικές παραγγελίες, ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, επίτιμος πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ, μιλώντας στο Phygital συνέδριο του ΕΒΕΑ, χαρακτήρισε ως «παράνοια» τον ανταγωνισμό μεταξύ αλυσίδων, είτε επίγειων, είτε ηλεκτρονικών, ως προς το χρόνο παράδοσης μέσα στην ίδια ημέρα της παραγγελίας.

Παράλληλα, προέβλεψε ότι σύντομα αυτή η υπηρεσία θα φθίνει σε ποιοτικά χαρακτηριστικά, εξαιτίας του κόστους χρόνου και χρημάτων που έχει το picking των προϊόντων από υπαλλήλους των αλυσίδων. «Η προσωποποιημένη εμπειρία στον πελάτη του σούπερ μάρκετ μπορεί να προσφερθεί μόνο μέσα από επεξεργασία στοιχείων, κάτι που μπορεί στο μέλλον να κάνει η τεχνητή νοημοσύνη. Το ιστορικό παραγγελιών δεν είναι από μόνο του προσωποποιημένη εμπειρία καταναλωτή», πρόσθεσε ο κ. Μαχαίρας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

E-LA-WON: Το ακριβότερο ελαιόλαδο παγκοσμίως που ταξίδεψε από την Ελλάδα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα

Ως «αιχμή του δόρατος» αποκαλεί το E-LA-WON Luxury ελληνικό ελαιόλαδο με φύλλα βρώσιμου χρυσού ο ελαιοπαραγωγός και ιδιοκτήτης της E-LA-WON, Ιωάννης Καμπούρης, σχολιάζοντας στο FOODReporter ότι πρόκειται για «ένα θέμα περίπου μιας δεκαετίας» το οποίο αναδύθηκε ξανά στην επικαιρότητα.

«Με στόχο να διαφοροποιηθούμε τότε στην αγορά, ώστε να έχουμε ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, βάλαμε τον βρώσιμο χρυσό σε φιάλη με μία ειδική, χειροποίητη συσκευασία» αναφέρει ο κ. Καμπούρης, προσθέτοντας ότι το προϊόν κέρδισε το ενδιαφέρον της αγοράς των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, καθώς προγραμματίστηκαν εκεί πέντε events, αφιερωμένα στο συγκεκριμένο προϊόν. Αναφορικά, το luxury ελαιόλαδο συνδυάζει υψηλής ποιότητας Ελληνικό Εξαιρετικό Παρθένο ελαιόλαδο με φύλλα βρώσιμου χρυσού με έντονη αντιοξειδωτική και αντιγηραντική δράση. Επιπλέον, σημειώνεται ότι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ελαιοκανθάλη, η οποία προστατεύει το καρδιαγγειακό σύστημα.

Η συμφωνία με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για αποκλειστική διακίνηση των ultra-luxury προϊόντων
«Το ελαιόλαδο με βρώσιμο χρυσό κυκλοφορεί τώρα πλέον μόνο στην Αραβική Χερσόνησο, καθώς εκεί το αντιπροσωπεύουν αποκλειστικά, έπειτα από συμφωνία, παράλληλα με άλλα ultra-luxury προϊόντα, όπως το μέλι, το γλυκό από τριαντάφυλλο και τις ελιές σε βαζάκια από κρύσταλλα Swarovski» δηλώνει ο κ. Καμπούρης, προσθέτοντας ότι το κοινό είναι περιορισμένο (βασιλικές οικογένειες). Σημειώνεται δε, ότι λόγω συμφωνίας με αντιπροσώπους στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η E-LA-WON δεν διαθέτει στο εγχώριο κανάλι της λιανικής και HORECA το E-LA-WON Luxury ελαιόλαδο, καθώς εκείνοι έχουν την αποκλειστικότητα να το διακινούν μόνο στην Αραβική Χερσόνησο.

Το 70% της παραγωγής είναι εξαγωγές
«Εμείς διαθέτουμε στην ελληνική αγορά 34 κωδικούς προϊόντων, εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι ελαιόλαδο, μέλι, σαπούνια και ελιές» επισημαίνει ο Ιωάννης Καμπούρης. Με τις εξαγωγές να αποτελούν πλέον το 70% της παραγωγής, μετά την υγειονομική κρίση η E-LA-WON σημείωσε άνοδο πωλήσεων κατά 85%.
Με πάνω από 115 βραβεία που επικεντρώνονται στην ποιότητα και το packaging, τα προϊόντα της E-LA-WON συμμετέχουν ενεργά σε πολλές διεθνείς και εγχώριες εκθέσεις, καθώς είναι το «εφαλτήριο» της επιχείρησης για να ξεκινήσουν να αποκτούν αναγνωσιμότητα και να διεισδύσουν ευκολότερα στις αγορές, όπως αναφέρει ο ιδιοκτήτης της E-LA-WON. «Συνεργαζόμαστε με ελληνικά πανεπιστήμια, όπως το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με στόχο να γίνονται έρευνες στα ελαιόλαδα μας» συμπληρώνει.
«Έχουμε θέσει ως στόχο να λανσάρουμε ένα νέο προϊόν κάθε φορά που συμμετέχουμε σε μία έκθεση» αναφέρει στο FOODReporter ο κ. Καμπούρης. «Άμεσα θα λανσάρουμε τη νέα μας κολόνια από εκχύλισμα ανθέων ελιάς στη FOODEXPO 2023» προσθέτει.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Green Cola: Συνεχίζει την επέκτασή της στην αγορά των ΗΠΑ

Την επέκτασή της στην αμερικανική αγορά συνεχίζει η Green Cola. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία Sunset Strategic Brands, που συνεργάζεται με την Green Cola στην αγορά των ΗΠΑ, τέσσερις κωδικοί αναψυκτικών της ελληνικής εταιρείας τοποθετούνται στα ράφια των 387 καταστημάτων της αλυσίδας Sprouts Farmers Market: πορτοκαλάδα, λεμονάδα, βυσσινάδα και λεμονάδα με λάιμ.

Μάλιστα, τα αναψυκτικά θα είναι διαθέσιμα τόσο σε μονές συσκευασίες, όσο και σε εξάδες.

Επιπλέον, όπως γνωστοποίησε ο Dan Ashby, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Green Cola North America, σύντομα στα καταστήματα Stop and Shop του ομίλου Ahild Delhaize, όπου σήμερα είναι διαθέσιμη μόνο η Green Cola, πρόκειται να τοποθετηθούν νέοι κωδικοί της ελληνικής εταιρείας.

Σημειώνεται ότι προϊόντα της Green Cola έχουν τοποθετηθεί και σε άλλες αλυσίδες καταστημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, μεταξύ των οποίων οι Kroger και Whole Foods, ενώ τα προϊόντα της εταιρείας είναι διαθέσιμα για διαδικτυακές παραγγελίες και μέσω Amazon και Walmart.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter