Πότε ανοίγουν τα νέα καταστήματα του πρώην Γέγου

Με την εξαγορά δύο καταστημάτων της τοπικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ της νοτιοανατολικής Αττικής, Γέγος, μπαίνει με φόρα στο 2023 η Μασούτης.

Η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα αποκτά τα δύο σούπερ μάρκετ που διατηρούσε η Γέγος σε μισθωμένα ακίνητα, ένα στην Κερατέα και ένα στην Αργυρούπολη. Οι οριστικές υπογραφές για το deal έπεσαν τελικά το βράδυ της Παρασκευής 20 Ιανουαρίου 2023, σε πολύ θετικό κλίμα. Ειδικά το κατάστημα της Αργυρούπολης θεωρείται από την αγορά του λιανεμπορίου ότι βρίσκεται σε θέση – «φιλέτο» (Εθνάρχου Μακαρίου 54) και με κίνητρο αυτό, ενεπλάκησαν στις προτάσεις εξαγοράς περισσότερες από τρεις αλυσίδες σούπερ μάρκετ μόλις έγινε γνωστό ότι η οικογένεια Γέγου πουλάει, όμως από τη Γέγος είχαν προκαταβολικά πάρει την απόφαση να πουλήσουν την επιχείρηση στην Αργυρούπολη ως «πακέτο» με εκείνη στην Κερατέα (Λεωφόρος Αθηνών 5).

Η ταμπέλα, η «οικογενειακή» σκυτάλη και το ζήτημα με το διοικητικό προσωπικό
Αυτή τη φορά, δεν τέθηκε ζήτημα για την ταμπέλα του σούπερ μάρκετ στη Μασούτης, όπως έγινε στην περίπτωση εξαγοράς των τεσσάρων καταστημάτων της Γέγος από τις Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης. Τα καταστήματα Σκλαβενίτης σε ιδιόκτητα ακίνητα της Γέγος θα λειτουργήσουν με κοινή ταμπέλα «Γέγος – Σκλαβενίτης» από την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023 και με το ίδιο προσωπικό.

Τα δύο εναπομείναντα καταστήματα της Γέγος σε Αργυρούπολη και Κερατέα θα λειτουργήσουν υπό την ταμπέλα της Μασούτης την 1η Φεβρουαρίου.

Μία αλυσίδα κατέληξε σε δύο διαφορετικές.

Ενημερωτικό σημείωμα στο κατάστημα της Αργυρούπολης

Πρώτο μέλημα των μετόχων της Γέγος, όπως εξηγούν στο FOODReporter πηγές από την οικογένεια, ήταν να βρεθεί λύση με το προσωπικό των καταστημάτων και η διάδοχη κατάσταση να δεσμευτεί με κάποιο τρόπο ότι θα το διατηρήσει. Κατά μία έννοια, αυτές οι εξασφαλίσεις ήταν και που καθυστέρησαν τις διαπραγματεύσεις και την οριστική συμφωνία για τα δύο τελευταία καταστήματα.

Ωστόσο, οι ίδιες πηγές από τη Γέγος τονίζουν χαρακτηριστικά: «Είμαστε χαρούμενοι που όλα τα σημεία της Γέγος πέρασαν από μία παραδοσιακά οικογενειακή επιχείρηση σε δύο άλλες επίσης οικογενειακές επιχειρήσεις, τέσσερα στον Σκλαβενίτη και δύο στον Μασούτη».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Πλειστηριασμών συνέχεια για τα πρώην καταστήματα της Αρβανιτίδης

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία εκποίησης των ακινήτων της ευρισκόμενης υπό ειδική διαχείριση εταιρείας «Μαρία ΑΒΕΕ» (όμιλος σούπερ μάρκετ Αρβανιτίδη). Ήδη κατά το προηγούμενο διάστημα έλαβαν χώρα διαγωνιστικές διαδικασίες που αφορούσαν σε 19 ακίνητα της εταιρείας,τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες «μοιράστηκαν» αλυσίδες σούπερ μάρκετ μεταξύ των οποίων η Μασούτης, η Κρητικός, καθώς και η Πίτσιας.

Όμως το χαρτοφυλάκιο της «Μαρία ΑΒΕΕ» περιλαμβάνει δεκάδες ακόμα ακίνητα, τα 20 εκ των οποίων θα διατεθούν σε ισάριθμους πλειστηριασμούς που θα πραγματοποιηθούν στις 6, 7 και 8 Μαρτίου, σύμφωνα με τη σχετική πρόσκληση που απηύθυνε η EY ως ειδικός διαχειριστής. Πρόκειται για τα εξής ακίνητα:

  • Θ1: Κατάστημα συνολικής επιφανείας 890,49 τ.μ. επί της επαρχιακής οδού Θεσσαλονίκης – Κασσάνδρας στη Χαλκιδική.
  • Ι1: Οικόπεδο με κτίριο συνολικής επιφάνειας 1.120,44 τ.μ. στον οικισμό «Ψακούδια» Χαλκιδικής.
  • Κ1: Κτιριακό συγκρότημα ψυγείων – διαλογητηρίων και συσκευασίας οπωροκηπευτικών συνολικής επιφανείας 10.995,71 τ.μ.στη Δοβρά Ημαθίας.
  • Λ1: Κατάστημα συνολικής επιφανείας 929,62 τ.μ. στον Πολύγυρο Χαλκιδικής.
  • Μ1: Κατάστημα επιφανείας 431,38 τ.μ. στη θέση «Τζιτζιρλί Τζαμί» στις Σέρρες.
  • Ν1: Κατάστημα συνολικής επιφανείας 576,50 τ.μ. στην Έδεσσα.
  • Ξ1: Κατάστημα συνολικής επιφανείας 251,01 τ.μ. στα Γιαννιτσά.
  • Ο1: Κατάστημα συνολικής επιφανείας 678,15 τ.μ. στη Νέα Έφεσο Πιερίας.
  • Π1: Κατάστημα συνολικής επιφανείας 725,53 τ.μ. στην Ηλιούπολη της Δημοτικής Ενότητας Σταυρούπολης του Δήμου Παύλου Μελά.
  • Ρ1: Κατάστημα συνολικής επιφανείας 831,05 τ.μ. στα Κουφάλια Θεσσαλονίκης.
  • Σ1: Κινηματογράφος συνολικής επιφανείας 465,70 τ.μ. και κατάστημα επιφανείας 38 τ.μ. στη θέση Ντεπώ της Θεσσαλονίκης.
  • Τ1: Οικόπεδο συνολικής επιφανείας 2.187,97 τ.μ. στη Νέα Σκιώνη Χαλκιδικής.
  • Υ1: Αγροτεμάχιο συνολικής επιφανείας 279.445 τ.μ. στον Αρχάγγελο Ημαθίας.
  • Φ1: Τετραώροφο κτίριο κατοικιών συνολικής επιφανείας 487,92 τ.μ. στους Νέους Πόρους Πιερίας.
  • Χ1: Κατάστημα επιφανείας 717 τ.μ. στη θέση Φάληρο της Θεσσαλονίκης.
  • Ψ1: Κατάστημα επιφανείας 86 τ.μ. με πατάρι 26 τ.μ. και υπόγειο 86 τ.μ. στη Βέροια.
  • Ω1: Οικόπεδο επιφανείας 3.143 τ.μ. στη Δοβρά Ημαθίας, επί του οποίου έχει ανεγερθεί ισόγεια οικοδομή επιφανείας 1.100 τ.μ.
  • Α2: Ισόγεια αποθήκη και κτίριο γραφείων συνολικής επιφανείας 944,02 τ.μ. στον Σταυρό Ημαθίας.
  • Β2: Οικοδομή με υπόγεια αποθήκη 260 τ.μ. και ισόγειο και πρώτο όροφο συνολικής επιφανείας 519,78 τ.μ. στην Κατερίνη.
  • Γ2: Κατάστημα επιφανείας 759,56τ.μ. στον Δήμο Βόλβης.

Σημειώνεται ότι για τα ακίνητα Θ1 έως Ξ1 η υποβολή προσφορών ολοκληρώνεται στις 6 Μαρτίου, για τα ακίνητα Ο1 έως Φ1 στις 7 Μαρτίου και για τα ακίνητα Χ1 έως Γ2 στις 8 Μαρτίου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

State of Snacking: Το 71% των καταναλωτών παγκοσμίως καταναλώνουν σνακ τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα

Το σνακ εξακολουθεί να είναι μία προσιτή και εύκολη απόλαυση για τους καταναλωτές μέσα στην πολυάσχολη καθημερινότητά τους. Παρά το αυξημένο κόστος των τροφίμων, τα τρία τέταρτα των καταναλωτών βρίσκουν πάντα «χώρο» στα έξοδά τους για τα αγαπημένα τους σνακ, ειδικά η γενιά των millennials (80%), σύμφωνα με την τέταρτη ετήσια έκθεση της Mondelēz International “State of Snacking”.

Αναφορικά, αυτή η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 18 Σεπτεμβρίου – 17 Οκτωβρίου 2022, μεταξύ 3.530 ενηλίκων παγκοσμίως, από 18 ετών και άνω.

Το 51% των καταναλωτών παγκοσμίως παρατήρησε έλλειψη ή και καθυστέρηση στη λήψη των σνακ το 2022
Το 2022 έφερε μαζί του πολλές προκλήσεις για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, από τον πληθωρισμό και τα συνεχιζόμενα ζητήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, μέχρι τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία, σύμφωνα με τον CEO και πρόεδρο της Mondelēz International, Dirk Van de Put. Συγκεκριμένα, στην έκθεση αναφέρεται ότι το 89% των καταναλωτών ανησυχεί για τον πληθωρισμό.

Εκτός από την αύξηση των τιμών, τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας φαίνεται, επίσης, να προκαλούν ανησυχία, όπως προαναφέρθηκε. Το 51% των καταναλωτών παγκοσμίως παρατήρησε έλλειψη ή και καθυστέρηση στη λήψη των σνακ το 2022, ειδικά στην Ινδία (75%), την Κίνα (62%) και τις ΗΠΑ (57%), και 6 στους 10 ανησυχούν για τη διαθεσιμότητα του αγαπημένου τους σνακ στα καταστήματα.

Το 71% των καταναλωτών παγκοσμίως καταναλώνουν σνακ τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα
Σύμφωνα με τη Mondelēz, το 71% των καταναλωτών παγκοσμίως καταναλώνουν σνακ τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα.

Όπως έχει παρατηρηθεί και τα προηγούμενα χρόνια, οι καταναλωτές αντικαθιστούν όλο και περισσότερο τα γεύματα με τα σνακ. Συγκεκριμένα, το 55% των νοικοκυριών φτιάχνει τουλάχιστον ένα γεύμα από σνακ την εβδομάδα.

Επιπρόσθετα, η έκθεση σημειώνει ότι το 78% αναφέρει ότι αφιερώνει περισσότερο χρόνο για να απολαύσει σνακ. Η εν λόγω απόλαυση είναι μια σκόπιμη επιδίωξη, καθώς 8 στους 10 καταναλωτές αναφέρουν ότι είναι επιλεκτικοί.

Το 66% αναζητούν σνακ που δεσμεύονται απέναντι στην ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων
Οι καταναλωτές είναι περισσότερο συνειδητοποιημένοι από ποτέ, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία υπό ποιες συνθήκες παράχθηκαν τα σνακ τους και κατά πόσο επηρεάζουν αρνητικά το περιβάλλον.

Συγκεκριμένα, το 66% αναζητούν σνακ που δεσμεύονται απέναντι στην ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων, ειδικά οι νεότερες γενιές (Gen Z και millennials) με ποσοστό 72%.

8 στους 10 τρώνε σνακ για να δημιουργήσουν στενότερους δεσμούς με τους άλλους
Αξιοσημείωτο δε, ότι σχεδόν 8 στους 10 συμφωνούν ότι τρώνε σνακ για να δημιουργήσουν στενότερους δεσμούς και επικοινωνία με άλλους, σύμφωνα με όσα παρατήρησε η έκθεση μέσα στο 2022. Αυτή η τάση είναι ιδιαίτερα ισχυρή στην Ινδία (88%) και το Μεξικό (86%).

Το 56% των καταναλωτών δηλώνει ότι είναι πιο πιθανό να βρει νέα σνακ από ψηφιακά κανάλια
Οι καταναλωτές ψάχνουν πάντοτε τις καλύτερες προσφορές όσον αφορά στην κατανάλωση σνακ, με το διαδίκτυο να αποτελεί βασικό εργαλείο για την αναζήτησή τους. Σύμφωνα με τη Mondelēz, οι καταναλωτές θεωρούν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για την εύρεση νέων σνακ. Συγκεκριμένα, το 56% των καταναλωτών δηλώνει ότι είναι πιο πιθανό να βρει νέα σνακ από ψηφιακά κανάλια παρά από τα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Το 61% των καταναλωτών αναζητά σνακ που προσφέρουν μια εξατομικευμένη εμπειρία αγορών
Επιπλέον, παρατηρήθηκε ότι η εξατομίκευση στα σνακ έχει αναδειχθεί ως μία σημαντική καταναλωτική προσδοκία. Συγκεκριμένα, το 61% των καταναλωτών αναζητά σνακ που προσφέρουν μια εξατομικευμένη εμπειρία αγορών. Επίσης, περίπου τα δύο τρίτα αναζητούν σνακ που είναι εξατομικευμένα με βάση τις ανάγκες τους, όπως είναι η υγεία και η ευεξία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter