Όπτιμα: Αποχώρηση από την κατηγορία των πρώτων υλών ζαχαροπλαστικής

Την απόφαση να διακόψει τη δραστηριότητά της στον τομέα των πρώτων υλών ζαχαροπλαστικής έλαβε σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του FOODReporter η Optima Food Gallery (πρώην Optima Pastry), βάζοντας τέλος σε αυτό το εγχείρημα της εταιρείας τυροκομικών προϊόντων Όπτιμα. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κλάδος αυτός δεν απέφερε τα αναμενόμενα στην Όπτιμα, και αυτός είναι ο λόγος που οδήγησε στην απόφαση αυτή, λίγα μόλις χρόνια μετά την είσοδό της στη συγκεκριμένη αγορά.

Από την Optima Pastry στην Optima Food Gallery
H είσοδος της Όπτιμα στον χώρο των πρώτων υλών ζαχαροπλαστικής έγινε το 2015, με τη δημιουργία της Optima Pastry, που ξεκίνησε ως ξεχωριστό τμήμα της εταιρείας, πετυχαίνοντας μάλιστα την πρώτη συνεργασία της με την CasaLuker, τη μεγαλύτερη βιομηχανία σοκολάτας της Κολομβίας. Η Optima Pastry εξελίχθηκε στην εταιρεία Optima Food Gallery, που εκτός από προϊόντα ζαχαροπλαστικής, παρέχει και προϊόντα μαγειρικής (γαλακτοκομικά, αλλαντικά, ελιές και άλλα). Όμως αν επισκεφθεί κανείς σήμερα την ιστοσελίδα της Optima Food Gallery, ενώ μπορεί να δει τα προϊόντα που διαθέτει η εταιρεία στον τομέα της μαγειρικής, στον τομέα της ζαχαροπλαστικής πλέον όλες οι υποκατηγορίες είναι «άδειες» από προϊόντα, γεγονός που επιβεβαιώνει τη διακοπή της δραστηριότητάς της σε αυτόν τον τομέα.

Οι συνεργασίες στο χώρο της ζαχαροπλαστικής
Σημειώνεται ότι μεταξύ άλλων, πέρα από την CasaLuker, η Optima Food Gallery είχε στο παρελθόν συνεργασία με την ιταλική εταιρεία ζαχαροπλαστικής Pernigotti, όντας ο επίσημος αντιπρόσωπος και διανομέας των προϊόντων Pernigotti στην ελληνική αγορά, για επαγγελματίες ζαχαροπλάστες, ξενοδοχεία και μονάδες μαζικής εστίασης. Ως Optima Pastry, είχε επίσης αναλάβει την αντιπροσώπευση στην Ελλάδα των εταιρειών PreGel, Weiss, Robert Madagascar, Jean Ducourtieux, D’Arbo, Laped, Albert, ενώ είχε αναπτύξει και το δικό της brand στις κρέμες, στις πραλίνες και στα μπισκότα, το Magistro.

Μικρό ποσοστό του τζίρου
Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η δραστηριότητα της Όπτιμα στον χώρο των πρώτων υλών ζαχαροπλαστικής δεν αποτελούσε σημαντικό κομμάτι του τζίρου της. Είναι χαρακτηριστικό ότι, με βάση τα δημοσιευμένα στοιχεία για το έτος 2021, ο συνολικός κύκλος εργασιών της Όπτιμα είχε ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αυτός της Optima Food Gallery διαμορφώθηκε στα 10 εκατομμύρια ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ελληνικό Ουίσκι: Κοντά σε συμφωνία με τη Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης για κριθάρι

Όνειρα μεγάλα για την παραγωγή ουίσκι στην Ελλάδα, με τη μορφή του σκωτσέζικου τύπου single malt, έχει η Ελληνικό Ουίσκι ΙΚΕ, όπως αποκλειστικά πληροφορήθηκε το FOODReporter.
Η εταιρεία, με διακριτικό τίτλο Hellenic Whiskey PC και εταίρους τους Βασίλη Βούκαλη και Άγγελο Μαγκλή, ιδρύθηκε στις 11 Μαΐου 2021 και έχει έδρα στη Θέρμη Θεσσαλονίκης. Σκοπός της είναι η παραγωγή ουίσκι ελληνικής προελεύσεως, σε αποστακτήριο εντός των εγκαταστάσεων της εταιρείας, με ελληνικό κριθάρι.

«Αιφνιδιαστήκαμε θετικά, καθώς και τα τρία επενδυτικά μας σχέδια πήραν έγκριση μέσα σε έναν χρόνο, αλλά δεν είμαστε σε θέση να τα υλοποιήσουμε όλα ταυτόχρονα. Αυτή τη στιγμή, το πιο πιθανό σενάριο είναι, δεδομένης και της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών, να υλοποιηθεί μόνο η επένδυση στη Θέρμη Θεσσαλονίκης. Έτσι κι αλλιώς, αυτή η επένδυση προοριζόταν να υλοποιηθεί πρώτη, περιλαμβάνει αποστακτήριο και αναμένουμε να έχει συνολικό κόστος μεταξύ €350.000 και €360.000», δήλωσε στο FOODReporter ο ένας εκ των εταίρων της Ελληνικό Ουίσκι ΙΚΕ, Βασίλης Βούκαλης.

«Το επενδυτικό σχέδιο που αφορούσε την περιοχή της Κορίνθου περιλάμβανε επίσης αποστακτήριο και αναφορά σε παραγωγή ελληνικού κριθαριού, αλλά από τη στιγμή που θέσαμε ως προτεραιότητα την επένδυση της Θεσσαλονίκης, εξετάσαμε άλλες λύσεις για την πρώτη ύλη: Βρισκόμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις με τη Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης που παράγει την μπύρα Βεργίνα. Οι απαιτήσεις μας σε κριθάρι θα είναι πολύ μικρότερες συγκριτικά με τις ανάγκες για την παραγωγή μπύρας, οπότε είμαστε αισιόδοξοι ότι θα φτάσουμε σε συμφωνία», πρόσθεσε ο κ. Βούκαλης.

Τα φιλόδοξα σχέδια για την επέκταση σε Κόρινθο και Πάτρα -Η Κορινθιακό Ουίσκυ ΙΚΕ που προκάλεσε ντόρο
Οι δύο δραστήριοι εταίροι κατέθεσαν αντίστοιχα επενδυτικά σχέδια για την υπό σύσταση εταιρεία Κορινθιακό Ουίσκυ ΙΚΕ στην Κόρινθο και για την Ελληνικό Ουίσκι ΙΚΕ στην Πάτρα. Το επενδυτικό σχέδιο της Κορινθιακό Ουίσκυ ΙΚΕ για το δήμο Κορινθίας εγκρίθηκε από την Περιφέρεια Πελοποννήσου για ένταξη στο καθεστώς ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων με συνολικό επιλέξιμο και ενισχυόμενο κόστος ύψους €483.920, εκ των οποίων τα €265.156 αποτελούσαν καθαρή επιχορήγηση.

Στην περίπτωση της Πάτρας, το αντίστοιχο επενδυτικό σχέδιο εγκρίθηκε υπό το καθεστώς των πράξεων κρατικής ενίσχυσης για τη σύγχρονη μεταποίηση στη δυτική Ελλάδα για επιλέξιμη δημόσια δαπάνη ύψους €195.000, με ιδιωτική συμμετοχή της ίδιας της εταιρείας ύψους €105.000 και συνολικό κόστος πράξης €313.420.

Η επένδυση στην Πάτρα, βάσει κανονισμών για την κρατική ενίσχυση έχει ως υπολογιζόμενη ημερομηνία λήξης επένδυσης την 30ή Σεπτεμβρίου 2023, για την εκταμίευση των χρημάτων, ενώ ο νόμος περί ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, στις διατάξεις του οποίου εντάχθηκε η επένδυση στην Κόρινθο, που ήταν και εκείνη που περιλάμβανε το δεύτερο αποστακτήριο, έχει μεγαλύτερη ελευθερία χρόνου υλοποίησης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ποιοι παράγοντες θα καθορίσουν τις παγκόσµιες καταναλωτικές τάσεις της λιανικής το 2023

Τις εκτιµήσεις της για τις κορυφαίες καταναλωτικές τάσεις στη λιανική παγκοσµίως για το 2023 δηµοσίευσε χθες η Euromonitor.

Οι «συναισθηµατικές» συνδέσεις του παγκόσµιου καταναλωτή δεν πρέπει να υποτιµηθούν
H έκθεση υπογραµµίζει ότι οι «συναισθηµατικές» συνδέσεις του παγκόσµιου καταναλωτή δεν πρέπει να υποτιµηθούν και τα τεχνολογικά οφέλη θα πρέπει να υπερτερούν της ανάγκης για προσωπικές αλληλεπιδράσεις για τη δηµιουργία µιας απρόσκοπτης εµπειρίας.

Aποτελεσµατική ψηφιακή εµπειρία
Οι καταναλωτές εξακολουθούν να κάνουν κατάχρηση των ηλεκτρονικών συσκευών τους, αλλά ο χρόνος οθόνης γίνεται πιο «επιλεκτικός». Οι καταναλωτές ζητούν από τις επιχειρήσεις µια αποτελεσµατική ψηφιακή εµπειρία. Αναφορικά, το 57% των παγκόσµιων καταναλωτών διέγραψαν εφαρµογές στα smartphone τους που τις θεωρούσαν «ανούσιες» το 2022.

Βασική προτεραιότητα η εξοικονόµηση χρηµάτων
Το υψηλό κόστος ζωής υπονοµεύει την αγοραστική δύναµη των παγκόσµιων καταναλωτών. Η εξοικονόµηση χρηµάτων είναι βασική προτεραιότητα για το µέσο καταναλωτή. Συγκεκριµένα, το 2022, το 75% των καταναλωτών δεν σχεδίαζε να αυξήσει τις συνολικές του δαπάνες. Επιπλέον, σηµειώνεται ότι το 55% των επαγγελµατιών λιανικής δήλωσε ότι η εταιρεία τους αύξησε σηµαντικά τις τιµές ορισµένων προϊόντων ή υπηρεσιών ως απάντηση στον πληθωρισµό.

Άνοδος της τάσης “Buy now, pay later”
Οι ευέλικτες λύσεις διευρύνουν την αγοραστική δύναµη και µειώνουν τις πιέσεις κόστους ώστε οι καταναλωτές να έχουν ευκολότερη τη δυνατότητα να ξοδέψουν. Η έκθεση αναφέρει ότι το 2022, η αξία του “Buy now, pay later” (BNPL) άγγιξε τα 156 δισ. δολάρια στις ΗΠΑ. Η χρήση του BNPL δεν είναι τόσο ευρεία όσο θα έπρεπε από τις επιχειρήσεις, καθώς το 56% των επαγγελµατιών λιανικής δήλωσε ότι η εταιρεία τους δεν προσφέρει τη συγκεκριµένη επιλογή.

Η δίκαιη εκπροσώπηση και η ισότητα στην πρώτη γραµµή
Οι καταναλωτές αρνούνται να παραµείνουν σιωπηλοί όσον αφορά στην ανισότητα των φύλων, γεγονός το οποίο αντικατοπτρίζεται και στις αγορές τους. Η δίκαιη εκπροσώπηση και η ισότητα βρίσκονται στην πρώτη γραµµή των αποφάσεων αγοράς των γυναικών, κυρίως. Από την πλευρά των επιχειρήσεων, το 56% των επαγγελµατιών δήλωσε στη Euromonitor ότι η εταιρεία τους βοήθησε στην υποστήριξη της ισότητας των φύλων το 2022.

Η δύναµη της Gen Z Κοινότητας
Η Gen Z γενιά υπερασπίζεται έντονα τις πεποιθήσεις της και ό,τι συνδέεται µε αυτές. Είναι, επίσης, γεγονός ότι η συγκεκριµένη ηλικιακή οµάδα καταναλωτών δεν συγκινείται από τις παραδοσιακές µεθόδους διαφήµισης. Εποµένως, οι επιχειρήσεις οφείλουν να υπολογίζουν περισσότερο τις ανάγκες της νέας γενιάς, καθώς η Gen Z κοινότητα αποτελείται από τους µελλοντικούς καταναλωτές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ποια είναι τα κριτήρια Future-Readiness;

Πρόσφατη μελέτη του World Economic Forum αντιλαμβανόμενη τις ραγδαίες και απρόβλεπτες εξελίξεις του πλανήτη, υπογραμμίζει την ανάγκη υποστήριξης των εταιρειών ως προς τη δημιουργία διαδικασιών Future-Ready και στην εξεύρεση νέων ευκαιριών. Οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις στον διαγωνισμό Future-Ready Business, έχουν την ευκαιρία να εξετάσουν κατά πόσο είναι Future-Ready, να ανακαλύψουν τη θέση τους σε σχέση με την αγορά και τον ανταγωνισμό τους και να λάβουν χρήσιμη ανατροφοδότηση για τα συγκεκριμένα σημεία που θα μπορούσαν να βελτιώσουν.

Οι κύριοι πυλώνες που προσδιορίζουν την ικανότητα μιας επιχείρησης να είναι προετοιμασμένη για το μέλλον (δηλαδή να είναι Future Ready) είναι: Η Βιώσιμη Ανάπτυξη (Sustainable Growth), η Κοινωνική Επίδραση (Societal Impact), η Προσαρμοστική Ικανότητα (Adaptive Capacity), ο Προσανατολισμός (Orientation), η Ευελιξία του Επιχειρηματικού Μοντέλου (Business Model Flexibility) και η Δικτύωση (Network).

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν περισσότερες πληροφορίες για τα κριτήρια και τον διαγωνισμό στην ιστοσελίδα www.futurereadybusiness.gr.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter