Condito: Τολμηρή πρωτοπορία, με εξαγωγή μουστάρδας Dijon στη Γαλλία

Η εμπειρία και τεχνογνωσία της Condito στην παραγωγή μουστάρδας – και όχι μόνο -, οδήγησε στην τολμηρή πρωτοπορία της διάθεσης της «Μουστάρδας Dijon» σε όλη τη Γαλλία, μέσω συνεργασίας με μεγάλο γαλλικό όμιλο σούπερ μάρκετ.

Κι όλα αυτά κόντρα στις πολύ ειδικές και δύσκολες συνθήκες που διαμορφώθηκαν στην αγορά το 2022.

Ο Managing & Commercial Director της Condito, Κωνσταντίνος Μωραΐτης μίλησε στο FOODReporter.

Το ευρωπαϊκό κοινό εκτός Ελλάδος, σε χώρες εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, μοιάζει ωριμότερο από ποτέ για να δει τοποθετήσεις vegan προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Μετά την τοποθέτηση της μουστάρδας Dijon στην αγορά της Γαλλίας, μπορούμε να περιμένουμε ανάλογες κινήσεις εξαγωγών συγκεκριμένων κωδικών προς αγορές του εξωτερικού; Κι ακόμη, σκέφτεστε εξαγωγές με αυτή τη στόχευση προς τους ίδιους γεωγραφικούς προσανατολισμούς;

Οι εξαγωγές της Condito παρουσιάζουν ανάπτυξη 40% σε όγκο πωλήσεων, αντιπροσωπεύοντας πλέον πάνω από 10% του συνολικού τζίρου της εταιρείας.

Στην ανάπτυξη αυτή συντελούν νέες συνεργασίες με μεγάλα δίκτυα και αλυσίδες σούπερ μάρκετ ανά τον κόσμο.

Αντίστοιχες κινήσεις με αυτές της Γαλλίας, υλοποιούνται σε Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Καναδά και ΗΠΑ. Πρόκειται για μεγάλες και αναπτυγμένες αγορές, στις οποίες τόσο τα συμβατικά προϊόντα της Condito, δηλαδή σάλτσες και dressings, όσο και τα προϊόντα ειδικής διατροφής, με αιχμή του δόρατος τις mayo vegan sauces, αλλά και τα φυτικά τυριά, έχουμε δει ότι απολαμβάνουν σημαντική αποδοχή από το καταναλωτικό κοινό.

Έχουμε δει τη θέση που είχε πάρει η Condito, με μέρος από το κωδικολόγιο των προϊόντων της να είναι εξαιρετικά φιλικό προς τους vegan καταναλωτές. Θα συνεχιστεί αυτή η τάση και το 2023;

H Condito επενδύει σημαντικά στο νέο της brand «The Green Line», το οποίο προσφέρει μια ολοκληρωμένη γκάμα γευστικών προϊόντων χωρίς ζωικά παράγωγα και γλουτένη, τα οποία εντάσσονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: Πρόκειται για τις Mayo Vegan Sauces, τις Vegan Σαλάτες και τα Φυτικά Τυριά. Τα προϊόντα Condito The Green Line, δεν απευθύνονται αποκλειστικά σε όσους νηστεύουν, είναι vegans, vegetarians ή έχουν συγκεκριμένους διατροφικούς περιορισμούς, αλλά απευθύνονται σε όλους όσους θέλουν να νιώθουν καλύτερα με τις διατροφικές τους επιλογές, δίχως να στερούνται την απόλαυση και την ποικιλία των γεύσεων. Η επένδυση της εταιρείας στην «πράσινη» σειρά της Condito αναμένεται να συνεχιστεί και το 2023, τόσο σε επίπεδο νεών προϊόντων και συσκευασιών, όσο και σε επικοινωνιακό επίπεδο.

Είστε έτοιμοι να προχωρήσετε σε νέα λανσαρίσματα στο πρώτο τρίμηνο του 2023; Δεδομένης της στροφής που έχει παρατηρηθεί προς τα προσφερόμενα προϊόντα της Condito, είναι πιθανό τα νέα λανσαρίσματα να αφορούν τις ειδικές διατροφικές κατηγορίες ή πιθανότερα τις κύριες κατηγορίες;

Τα Τμήματα Marketing και Έρευνας και Ανάπτυξης (Research and Development, R&D) ερευνούν διαρκώς τις καταναλωτικές τάσεις και τις ανάγκες της αγοράς εξετάζοντας από κοινού την ανάπτυξη νέων προϊόντων με καινοτομία για λογαριασμό της Condito. Προσφάτως προστέθηκε στην πρωτοποριακή σειρά των vegan σαλατών, το νέο vegan τζατζίκι της Condito, βασισμένο σε φυτικό καρπό αμυγδάλου, φρέσκο αγγουράκι, άνηθο και ελληνικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και ήδη έχει κερδίσει τις εντυπώσεις των καταναλωτών. Σε ό,τι αφορά τις κύριες κατηγορίες προϊόντων της εταιρείας, αναμένονται πολύ σύντομα δύο νέα λανσαρίσματα. Στην κατηγορία της μουστάρδας, προστίθεται η περίφημη Μουστάρδα Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μια παραδοσιακή και αγαπημένη συνταγή, που έχει χαρακτηρίσει επί δεκαετίες την απόλαυση του καλού φαγητού στην πόλη της Θεσσαλονίκης και διαφοροποιείται σημαντικά από τους ανταγωνιστικούς κωδικούς της κατηγορίας. Παράλληλα, η γκάμα σε σάλτσες και dressings ενισχύεται με τη δημοφιλή Cheddar Sauce, συνταγή, η οποία επιβεβαιώνουμε ότι έχει βρει ήδη θερμή αποδοχή στην αγορά Ho.Re.Ca. και προσδοκούμε ότι κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και με την αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου.

Υπάρχει στόχευση για συμμετοχή της Condito σε διεθνείς εκθέσεις που εκπροσωπούν συγκεκριμένες ειδικές ή mainstream διατροφικές τάσεις;

Το 2022, η Condito συμμετείχε ως εκθέτης στη Food Expo στην Αθήνα και στην Private Label Manufacturers Association (PLMA) στο Άμστερνταμ. Για το 2023, έχουμε ήδη ανανεώσει τη συμμετοχή μας στη Food Expo τον ερχόμενο Μάρτιο και παράλληλα, εξετάζεται η παρουσία της εταιρείας και σε άλλες διεθνείς εκθέσεις.

Το 2020, η εταιρεία εμφάνισε μείωση κύκλου εργασιών, σύμφωνα με τα οικονομικά σας αποτελέσματα, κάτι που υπερκαλύφθηκε και με το παραπάνω το 2021, με ταυτόχρονη επένδυση σε ακίνητα. Πώς κλείνει το 2022 για την Condito από άποψη τζίρου και κερδών και ποιο θα είναι το κύριο χαρακτηριστικό που θα αντιπροσωπεύσει τις δραστηριότητες της εταιρείας για το 2023;

Το 2022 αναμένεται να κλείσει με επιπλέον αύξηση του τζίρου, αλλά και του όγκου πωλήσεων, ο οποίος «τρέχει» με ποσοστό της τάξης του 30%, σε σχέση με το 2021. Τα ίδια ποσοστά αύξησης αναμένονται και για το 2023, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων εκτιμάται ότι θα προέλθει από νέες σειρές προϊόντων που θα λανσάρει η εταιρεία μας, από ενίσχυση υφιστάμενων συνεργασιών και από τις εξαγωγές.

Ποιο είναι το ποσοστό επί του τζίρου της εταιρείας που απευθύνεται στο οργανωμένο λιανεμπόριο και πόσο στο χονδρεμπόριο και τα σημεία Ho.Re.Ca.; Υπάρχει στρατηγική το συγκεκριμένο μείγμα να παραμείνει σταθερό ή να μεταβληθεί; Αν ναι, προς ποια κατεύθυνση;

Τα κανάλια πωλήσεων οργανωμένου λιανεμπορίου και Ho.Re.Ca. είναι ισόποσα μοιρασμένα στη συμμετοχή τους στο συνολικό τζίρο. Η στρατηγική επένδυση της εταιρείας στο δικό της brand τα τελευταία έτη, δεν έχει κερδίσει μόνο μερίδια στο οργανωμένο λιανεμπόριο, αλλά έχει ενισχύει επιπλέον την παρουσία της στο food service και στο χονδρεμπόριο. Στην ίδια στρατηγική κατεύθυνση, θα συνεχίσουμε να κινούμαστε και την επόμενη τριετία, επιδιώκοντας να καλύψουμε πλήρως τις ανάγκες όλων των συνεργατών μας και φυσικά, των καταναλωτών.

Υπάρχει κάποιο επενδυτικό σχέδιο που έχει στα σκαριά η Condito για το 2023, με ενδεχόμενη αίτηση για συμπερίληψη στις διατάξεις του επόμενου Αναπτυξιακού Νόμου;

Πράγματι, η εταιρεία μας υπέβαλε αίτηση ένταξης στον νέο αναπτυξιακό Νόμο 4887, με επενδυτικό σχέδιο προϋπολογισμού ύψους 3 εκατ. ευρώ, που αφορά κατά κύριο λόγο στην απόκτηση σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού παραγωγής και συσκευασίας των προϊόντων μας. Η εν λόγω επένδυση αναμένεται να αυξήσει την παραγωγική δυναμικότητα και κατ’ επέκταση τον κύκλο εργασιών μας κατά 40%, σταδιακά μέσα στα επόμενα χρόνια.

Θα δούμε και άλλες συμμετοχές σε εταιρείες στο μέλλον, όπως εκείνη στην Ξηροί Καρποί Μακεδονίας ΑΕ, από πλευράς της Condito; Σχετίζονται τέτοιες κινήσεις με νέες Research & Development ενέργειες προς τη σχηματοποίηση νέων προϊόντων;

Στο άμεσο μέλλον δεν προβλέπεται συμμετοχή της εταιρείας μας σε άλλα σχήματα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Metro ΑΕΒΕ: Εφαρμόζει τις επενδύσεις για ζυγούς με «έξυπνες» λειτουργίες στα My market και Metro Cash & Carry

Σε αντικατάσταση των παλαιών παραδοσιακών ζυγών, σε ολόκληρο το δίκτυο της αλυσίδας σούπερ μάρκετ My market, αλλά και στα καταστήματα Metro Cash & Carry προχωρά η Metro ΑΕΒΕ. Η αντικατάσταση έγινε σε όλα τα επιμέρους τμήματα των καταστημάτων όπου γίνεται ζύγιση προϊόντων: Αρτοπωλείο, οπωροπωλείο, κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο, ψητοπωλείο και στα ειδικά εσωτερικά περίπτερα κοπής τυριών και αλλαντικών. Οι παλιοί ζυγοί αντικαταστάθηκαν με ζυγούς – ηλεκτρονικούς υπολογιστές νέας τεχνολογίας, βάσει του σχετικού πλάνου επενδύσεων της εταιρείας στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Το πλάνο περιλαμβάνει την αντικατάσταση του συνόλου των παραδοσιακών ζυγών σε βάθος τριετίας και τρέχει ήδη εδώ και ένα χρόνο. Για την υλοποίηση του έργου, έχει επιλεγεί το μοντέλο RM-5800 της εταιρίας DIGI. Η πλήρης ανάπτυξη της εφαρμογής έχει γίνει εσωτερικά από την εταιρεία, από τις ομάδες ανάπτυξης λογισμικού της Γενικής Διεύθυνσης Οργάνωσης και Πληροφορικής της Metro AEBE.

Στοχευμένη πληροφόρηση σε πελάτη και εργαζόμενο
Μία από τις καινούριες λειτουργίες στα νέα μοντέλα ζυγών είναι ότι διαθέτουν οθόνες, τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους πελάτες, οι οποίοι, κατά την αναμονή τους για το ζύγισμα, μπορούν να παρακολουθούν προωθητικά μηνύματα. «Ο εργαζόμενος, από την πλευρά του, έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το προϊόν προς ζύγιση από μικροφωτογραφίες και περιγραφές που εμφανίζονται στην οθόνη του: Κατά τη ζύγιση έχει τη δυνατότητα να εμφανίσει στον πελάτη φωτογραφία, μαζί με πληροφορίες του είδους που ζυγίζεται: Βάρος, τιμή μονάδας, τελικό κόστος, και χρήσιμες πληροφορίες του προμηθευτή που σχετίζονται με το προϊόν, ή προτάσεις για άλλα είδη, με τα οποία θα μπορούσε να συνδυαστεί το προϊόν. Για παράδειγμα, για ένα τυρί, θα μπορούσε ο εργαζόμενος του σούπερ μάρκετ να προτείνει ένα κρασί ή αλλαντικά που μπορούν να το συνοδεύσουν», εξηγεί στο FOODReporter ο διευθυντής ψηφιακού μετασχηματισμού της Γενικής Διεύθυνσης Οργάνωσης και Πληροφορικής της Metro AEBE, Αντώνης Γιαννόπουλος.

«Από τα νέα μηχανήματα εμφανίζονται στον εργαζόμενο ενημερώσεις, στοχευμένη πληροφόρηση και όλες οι προγραμματισμένες εργασίες, που πρέπει να εκτελέσει στο πόστο του, όπως οι εργασίες που σχετίζονται με το πρωτόκολλο ασφαλείας τροφίμων HACCP», προσθέτει ο κ. Γιαννόπουλος.

«Στις συσκευές φτάνουν και οι παραγγελίες από το e-shop ή το GenZ, το οποίο αποτελεί νέο σύστημα παραγγελίας self-ordering, που έχει εγκατασταθεί πιλοτικά στα καταστήματα Νέας Σμύρνης και Βριλησσίων, ώστε να προετοιμάζονται οι παραγγελίες από τους εργαζόμενους πριν από την παραλαβή. Στις παραγγελίες εμφανίζονται και τα σχόλια που έχει συμπεριλάβει ο κάθε πελάτης, όπως π.χ., να κοπούν χοντρές ή λεπτές οι φέτες του επιλεγμένου τυριού ή αλλαντικού, εξασφαλίζοντας προσωποποιημένη εξυπηρέτηση», συμπληρώνει ο κ. Γιαννόπουλος.

Η εφαρμογή της Metro ΑΕΒΕ, που σε δύο χρόνια είναι προγραμματισμένο να έχει εγκατασταθεί και να λειτουργεί σε κάθε κατάστημα My market και Metro Cash & Carry, βραβεύτηκε με το πλατινένιο βραβείο στα Super Market Awards 2022.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αυξήσεις βασικού μισθού και παροχών ύψους 12 εκατ. ευρώ στην ΑΒ Βασιλόπουλος

Αύξηση του βασικού μισθού και συνέχιση του έξτρα επιδόματος που δίνει στους εργαζομένους της, για ολόκληρο το 2023, ανακοίνωσε η εταιρεία ΑΒ Βασιλόπουλος. Επιπλέον, ανακοινώθηκε το μέτρο της αύξησης της έκπτωσης που θα δικαιούται πλέον το προσωπικό της εταιρείας για αγορές από σούπερ μάρκετ της αλυσίδας, από 5,5% σε 7% για όλους τους εργαζομένους της.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος, η συγκεκριμένη κίνηση αποτιμάται σε 12 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση και πρόκειται να ενεργοποιηθεί άμεσα για όλους τους εργαζόμενους της εταιρείας. Ειδικότερα, η παροχή πρόσθετης οικονομικής υποστήριξης προς τους εργαζόμενους της με τη μορφή αύξησης μισθού, θα κοστίσει περίπου 1 εκατ. ευρώ. Η αύξηση αποδοχών θα αφορά ποσοστό 7,5% επί του βασικού μισθού, δηλαδή στα 806 ευρώ, από 750 ευρώ που είναι σήμερα.

Αντίστοιχα, η πρωτοβουλία της παροχής πρόσθετης οικονομικής υποστήριξης, η οποία λαμβάνει τη μορφή έξτρα επιδόματος 50 ευρώ κάθε μήνα και έχει καθιερωθεί εδώ και λίγους μήνες, θα συνεχιστεί για ολόκληρο το 2023 και αποτιμάται σε 8,5 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, το μέτρο της ενίσχυσης της έκπτωσης που λαμβάνει το προσωπικό της εταιρείας για αγορές από τα καταστήματα της αλυσίδας εκτιμάται ότι αντιστοιχεί σε ετήσιο κόστος 2,5 εκατ. ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter