Τεµένια: Γιατί καλείται να πληρώσει πρόστιµα χιλιάδων ευρώ στον δήµο Καντάνου-Σελίνου

Πρόστιµα ύψους χιλιάδων ευρώ καλείται να πληρώσει στον δήµο Καντάνου-Σελίνου η εταιρεία αναψυκτικών Τεµένια, λόγω µη καταβολής επί σειρά ετών του αναλογούντος τέλους χρήσης νερού από τις ιαµατικές πηγές των Τεµενίων, µε το οποίο παράγονται τα αναψυκτικά της.

Η σχετική νοµοθεσία άλλαξε το 2014, επιβάλλοντας τέλος υπέρ των δήµων από 1,5 τοις χιλίοις έως 3 τοις χιλίοις, και 1,5 τοις χιλίοις έως 2 τοις χιλίοις όταν γίνεται πρόσµιξη του νερού µε χυµούς, υπολογιζόµενο επί της συνολικής αξίας των αντίστοιχων πωλήσεων, ενώ το 2017 τα ποσοστά άλλαξαν σε 3-5 τοις χιλίοις και 3-3,5 τοις χιλίοις αντίστοιχα. Πριν την αλλαγή της νοµοθεσίας, το αντίστοιχο δικαίωµα του δήµου υπολογιζόταν όχι µε βάση τις πωλήσεις, αλλά µε βάση τις ποσότητες ύδατος που λαµβάνει ο δικαιούχος. Ωστόσο, η εταιρεία φέρεται να µην έχει καταβάλει τα αναλογούντα τέλη µετά την αλλαγή της νοµοθεσίας,.

Τι υποστηρίζει η εταιρεία
Ο Γιάννης Γαροφαλάκης, γιος του ιδρυτή της Τεµένια και εκ των διαχειριστών της, παρέστη σε συνεδρίαση του δηµοτικού συµβουλίου που συζήτησε το συγκεκριµένο θέµα, προκειµένου να καταθέσει τις απόψεις του.

Μεταξύ άλλων, ανέφερε πως η εταιρεία πλήρωνε ετησίως βάσει των µετρήσεων του υδροµέτρου που γίνονταν από τον αρµόδιο υπάλληλο, όµως µετά τον σχηµατισµό του δήµου Καντάνου-Σελίνου το υδρόµετρο µετρήθηκε µια φορά και έκτοτε δεν ξαναέγινε µέτρηση, ούτε καταλογίστηκε κάποιο σχετικό πληρωτέο ποσό από την κατανάλωση νερού.

Ανέφερε ακόµα ότι παρότι επανειληµµένως η εταιρεία ζητούσε να υπογραφεί νέα σύµβαση µε τον δήµο, ενηµερώθηκε ότι αυτό δεν µπορεί να γίνει διότι είχε αλλάξει ο νόµος και έπρεπε να κατατεθεί πρόταση του δήµου.

Ανέφερε ότι όλα αυτά τα χρόνια περίµεναν την έκδοση της απόφασης σχετικά µε την αναγνώριση της ιαµατικής πηγής για να υπογραφεί η σύµβαση. Και παρότι η απόφαση σχετικά µε την αναγνώριση της πηγής εκδόθηκε πέρυσι, τους ανακοινώθηκε ότι άλλαξε πάλι ο νόµος και ότι η µέτρηση του υδρόµετρου και η χρέωση θα γίνει βάσει των διατάξεων του νέου νόµου, ενώ θα τους καταλογιστεί και ισόποσο πρόστιµο.

Τόνισε ότι παρότι υποβλήθηκε από την Τεµένια γραπτό αίτηµα για υπογραφή σχετικής σύµβασης µε τον δήµο Καντάνου-Σελίνου αυτό δεν έγινε έως σήµερα.

«Υποχρέωση της εταιρείας να γνωρίζει τις αλλαγές του νόµου»
Από την πλευρά του, ο αντιδήµαρχος Στέλιος Καλογρίδης απάντησε στον κ. Γαροφαλάκη ότι είναι υποχρέωση της εταιρείας να γνωρίζει τις αλλαγές του νόµου που την αφορούν, ότι δηλαδή ήταν υποχρεωµένη να στέλνει τις δηλώσεις βάσει των εισοδηµάτων της και του τζίρου της µηνιαίως στον δήµο από το 2014 και βάσει αυτών θα υπολογιζόταν το τέλος χρήσης νερού που της αναλογεί. Τόνισε ακόµα ότι δεν είχε καµία υποχρέωση ο δήµος να ανακοινώνει τις αλλαγές του νόµου σε οποιονδήποτε επιχειρηµατία, ενώ διευκρίνισε ότι το συγκεκριµένο θέµα δεν αφορά στην κατανάλωση του νερού και δεν έχει σχέση µε τις µετρήσεις του υδροµέτρου, αλλά αφορά στο τέλος χρήσης νερού.

Τα πρόστιµα που αποφάσισε ο δήµος
Κατόπιν των παραπάνω, το δηµοτικό συµβούλιο Καντάνου-Σελίνου αποφάσισε:

  • Την επιβολή του αναλογούντος δικαιώµατος ποσού 1205,13 €, καθώς και του προστίµου εκπρόθεσµης υποβολής δήλωσης ποσού 548,63 €, για το διάστηµα από 01/06/2016 έως 31/07/2017.
  • Την επιβολή του αναλογούντος δικαιώµατος ποσού 6245,69 €, καθώς και του ισόποσου προστίµου εκπρόθεσµης υποβολής δήλωσης, για το διάστηµα από 01/08/2017 έως 23/02/2021.
  • Την επιβολή του αναλογούντος δικαιώµατος ποσού 3655,84 €, καθώς και του προστίµου εκπρόθεσµης υποβολής δήλωσης ποσού 1.523,62 €, για το διάστηµα από 24/02/2021 έως 05/10/2021.
  • Τη µη επιβολή προστίµου για το διάστηµα από τις 6 Οκτωβρίου 2021 και µετά, καθώς η εταιρεία υπέβαλε αίτηµα χορήγησης άδειας εµπορίας ύδατος και η καθυστέρηση χορήγησης αυτής δεν επέχει θέση ευθύνης της εν εταιρείας.

Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τίτλοι τέλους για τα σούπερ µάρκετ Γέγος

Τίτλοι τέλους µπαίνουν µέχρι τα τέλη Δεκέµβρη 2022, όπως όλα δείχνουν, στην ιστορία 51 ετών των σούπερ µάρκετ Γέγος, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον την κοινή επιχειρηµατική πορεία της οικογένειας.

Τα τέσσερα καταστήµατα της αλυσίδας της νοτιοανατολικής Αττικής που στεγάζονται σε ιδιόκτητα κτίρια της Γέγος, δηλαδή τα δύο του Πόρτο Ράφτη και εκείνα του Μαρκόπουλου και της Αρτέµιδας (Λούτσας) περνούν πλέον στα χέρια του Οµίλου Σκλαβενίτης.

Οι υπογραφές µπήκαν τη Δευτέρα 12 Δεκεµβρίου 2022, ανήµερα του αγίου Σπυρίδωνος, τιµώντας τον ιδρυτή της αλυσίδας Σκλαβενίτης, Σπύρο Σκλαβενίτη, εκλιπόντα από το 2006.

Κοινή ταµπέλα Γέγος – Σκλαβενίτης
Αντίστοιχα, πηγές του FOODReporter αναφέρουν ότι και η οικογένεια Σκλαβενίτη θέλησε να τιµήσει την οικογένεια Γέγου για τα 51 της χρόνια στο ελληνικό οργανωµένο λιανεµπόριο, µιας και η εταιρεία Γέγος ιδρύθηκε το 1971. Για το λόγο αυτό, αλλά και για τη διατήρηση του αποτυπώµατος και της σηµασίας του brand Γέγος στα Μεσόγεια, εξωτερικά του κάθε καταστήµατος η ταµπέλα θα είναι κοινή: Γέγος – Σκλαβενίτης.

Εξάλλου, τα καταστήµατα εξαγοράστηκαν από τον Όµιλο Σκλαβενίτη, µε τη συµφωνία να λειτουργούν ως Γέγος µέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς και µετά τις 20 Ιανουαρίου 2023 έχει συµφωνηθεί ριζική εσωτερική ανακαίνισή τους που θα κρατήσει δύο µε τρεις ηµέρες, στα πρότυπα των σούπερ µάρκετ Σκλαβενίτης.

Πάντως, πηγές από τους εταίρους της Γέγος δηλώνουν ότι «αναζητούσαν σε όλο το προηγούµενο διάστηµα µια λύση αποχώρησης από τον κλάδο των retailers, η οποία θα κρατούσε εξασφαλισµένο και το προσωπικό των καταστηµάτων». Στο ίδιο πλαίσιο, είχαν γίνει συζητήσεις και µε την ΑΒ Βασιλόπουλος, οι οποίες δεν ευδοκίµησαν. Ο Όµιλος Σκλαβενίτη κάνει πλέον δική του τη «µερίδα του λέοντος» από τα 21 εκατ. ευρώ περίπου, που αναµένεται να είναι ο συνολικός τζίρος των σούπερ µάρκετ Γέγος για το 2022.

Τι ισχύει για τα καταστήµατα της αλυσίδας σε Αργυρούπολη και Κερατέα
Αναφορικά µε τα καταστήµατα της αλυσίδας σε Αργυρούπολη και Κερατέα, τα οποία λειτουργούν σε µη ιδιόκτητα ακίνητα µε ενεργό µισθωτήριο της Γέγος, υπάρχουν έντονες συζητήσεις εξαγοράς µε παραπάνω από έναν ενδιαφερόµενους και όπως µαθαίνει το FOODReporter, η πιθανότερη λύση είναι να καταλήξουν και τα δύο ως «πακέτο» στην ίδια αλυσίδα.

Η ίδια πηγή σηµειώνει ότι στόχος της οικογένειας Γέγου είναι µέχρι τα τέλη του φετινού Δεκεµβρίου να έχει ολοκληρώσει κι αυτό το deal και πλέον «κάθε εταίρος να πάρει το δικό του επιχειρηµατικό δρόµο».

Η αλυσίδα σούπερ µάρκετ Γέγος θα επιχειρήσει να αποχωρήσει από τον ΕΛΟΜΑΣ σε σηµερινή συνάντηση του διοικητικού συµβουλίου του Οµίλου σούπερ µάρκετ, η οποία ορίστηκε µετά τις τελευταίες εξελίξεις εξαγοράς.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το απώτερο βήµα της Wolt Market προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Άνω των 4.000 κωδικών έχουν φτάσει πλέον τα προϊόντα που πωλούνται µέσω Wolt Market, από τα 1.800 πριν ενάµιση περίπου χρόνο, σε αύξηση άνω του 122% σε επίπεδο κωδικών που επιβεβαιώνει την αλµατώδη ανάπτυξη της αλυσίδας. Πράγµατι, η Wolt Market βιώνει διψήφια ανάπτυξη παραγγελιών και την εµπιστεύεται όλο και περισσότερος κόσµος για τις εβδοµαδιαίες αγορές του, κάτι που είναι και ο επόµενος στόχος της εταιρείας που ανήκει πλέον στον αµερικανικό κολοσσό DoorDash, όπως δήλωσε ο General Manager της Wolt Market για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Θανάσης Μπιλάλης. Η Wolt Market φιλοδοξεί να είναι ο «ιδανικός προορισµός για τα εβδοµαδιαία ψώνια του καταναλωτή», όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Μπιλάλης και µετρά δέκα dark stores στην Ελλάδα, µε περισσότερους από 130 εργαζοµένους στη χώρα µας, καθώς επίσης και τέσσερα dark store στην Κύπρο και άλλα δύο στη Μάλτα.

Η προσθήκη εποχικών προϊόντων και οι σκέψεις για ιδιωτική ετικέτα
Στην επόµενη ηµέρα, η Wolt Market στοχεύει να κάνει ακόµη πιο φιλική την εφαρµογή της για τον χρήστη, που, ως επί το πλείστον, είναι αρκετά εξοικειωµένος µε τις νέες τεχνολογίες από µόνος του: Προστίθεται η εµπειρία των εποχικών προϊόντων. Αυτή τη στιγµή υπάρχουν χριστουγεννιάτικα προϊόντα στο Wolt Market και θα δούµε στο άµεσο µέλλον και άλλες παρεµφερείς κατηγορίες: Έρχονται προϊόντα για την επέτειο του Αγίου Βαλεντίνου στις 14 Φεβρουαρίου, όπως αποκαλύφθηκε. Η απώτερη στόχευση είναι να προστεθεί και η προσωπική εµπειρία του κάθε χρήστη στην εφαρµογή και «σε αυτό εργάζονται όλοι οι προγραµµατιστές της Wolt». Όπως το αντιλαµβάνεται κανείς, οι µπύρες, για παράδειγµα, θα είναι πιο άµεσα προσβάσιµες στο app από τον χρήστη που τις προτιµά αντί των παγωτών και το ανάποδο για όποιον παραγγέλνει παγωτά µε µεγαλύτερη συχνότητα. Ο κ. Μπιλάλης παραδέχτηκε ότι «µετράει η θέση των προϊόντων µέσα στην εφαρµογή» ως προς την τελική επιλογή του καταναλωτή. Η Wolt Market έχει ήδη εξετάσει το ενδεχόµενο να αναπτύξει τη δική της γκάµα µε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, «αν και αυτό δεν είναι κάτι άµεσο», όπως τόνισε ο κ. Μπιλάλης. «Στην περίπτωση όµως που συµβεί αυτό, θα στοχεύσουµε στους καλύτερους κωδικούς, τόσο από πλευράς τιµών, όσο και από πλευράς ποιότητας», πρόσθεσε.

Άλλωστε, ο General Manager της Wolt Market για την Ελλάδα δήλωσε µε νόηµα: «Αν δούµε, για παράδειγµα, την ανάγκη στα έτοιµα γεύµατα, τότε θα αναζητήσουµε την κατάλληλη συνεργασία για να αναπτύξουµε αυτό το κοµµάτι: Είτε θα πάµε µε τους προµηθευτές που ήδη υπάρχουν στην αγορά, είτε θα κάνουµε την κίνηση κάποιος να παράξει για εµάς ή θα τον έχουµε µόνο εµείς», δίχως να διαψεύδει και τη λύση προσώπων που θα λειτουργήσουν ως πρέσβεις της αλυσίδας σε συγκεκριµένες κατηγορίες προϊόντων, όπως κάνουν ανταγωνιστές λιανέµποροι.

Το ζήτηµα των επόµενων dark stores σε Αττική και υπόλοιπη Ελλάδα
Στο πλαίσιο της συνεχούς ανάπτυξης, η Wolt Market εξετάζει το ενδεχόµενο επέκτασής της και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, «δίχως να είναι τίποτα ανακοινώσιµο». Ο κ. Μπιλάλης υπαινίχθηκε ότι οι στόχοι για νέα καταστήµατα περιλαµβάνουν τουλάχιστον ένα νέο dark store στην Αττική για το 2023. Πράγµατι, το ζήτηµα αρχίζει και γίνεται λειτουργική ανάγκη για τη Wolt Market: Όπως είπε ο κ. Μπιλάλης, η Wolt Market «πάντα στοχεύει να καλύπτει τις ανάγκες που έχουν οι καταναλωτές». Η ραγδαία αύξηση του κωδικολογίου εκ των πραγµάτων σύντοµα θα πάψει να είναι απόλυτα λειτουργική για τα µικροµεσαία καταστήµατα, όπως αυτό του Περιστερίου, στην οδό Φιλικών 3 στην Τσαλαβούτα, το οποίο έχει επιφάνεια περίπου 400 τ.µ., εφόσον θα έχουν σύντοµα εξαντληθεί οι εργονοµικές παρεµβάσεις τοποθέτησης προϊόντων, όσο οι νέοι κωδικοί που εξυπηρετούνται θα αυξάνονται. Ο κ. Μπιλάλης τόνισε ότι «η Wolt Market βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία µε τους προµηθευτές της», όµως η λογική µοιραία κατευθύνει την αναζήτηση των επόµενων dark stores της εταιρείας στην Αττική σε ακόµη µεγαλύτερα ακίνητα σε εµβαδόν.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter